مراقبت از موی رنگ شده

آنچه درباره ی مراقبت از موی رنگ شده باید بدانید

موی رنگ شده ، بسیار حساس تر و آسیب پذیر تر از موی رنگ نشده است. قطعا شما هم دوست دارید موهایتان بعد از رنگ‌کردن سالم و شاداب باشند. این اهداف با رعایت نکات مراقبت از موی رنگ شده امکان پذیر است. اگر شما هم به درخشندگی و شادابی موهای رنگ شده خود اهمیت می دهید، حتما ادامه ی نوشته را مطالعه فرمایید.


بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: ورزش هوازی “راه افزایش سلامت بدن”


بعد از رنگ مو فوری شامپو نزنید!

وقتی موهای خود را رنگ می‌کنید لایه کوتیکول باز می‌شود در نتیجه نفوذ رنگ به شکاف‌های مو راحت تر می‌شود. وقتی موهای خود را بعد از رنگ کردن خیلی زود شامپو بزنید، لایه کوتیکول هنوز باز است. در نتیجه رنگ از شکاف‌ها و منافذ موهای شما شسته می‌شود. سه روز طول می‌کشد تا لایه کوتیکول کاملا بسته شود. در نتیجه هر چقدر بیشتر برای شامپو زدن موهای خود بعد از رنگ کردن صبر کنید، پیگمنت‌های رنگ فرصت بیشتری برای تثبیت شدن در کوتیکول مو دارند. در نتیجه رنگ موهای شما مدت بیشتری دوام می‌آورد.


درباره ی کلاژن چه می دانید؟


مراقبت از موی رنگ شده – شامپو و نرم‌کننده

سدیم لورت سولفات یا همان سدیم لورت اتر سولفات، ماده ای است که در بسیاری از محصولات بهداشتی یافت می شود. وجود این ماده در شامپوها و نرم کننده ها به ایجاد کف کمک می کند. از سوی دیگر ترکیب سولفات می تواند با از بین بردن چربی و رطوبت طبیعی موها، موجب از بین رفتن رنگ مو شود. این قضیه باعث می شود وقت و هزینه زیادی که صرف زیبایی رنگ مو شده استف تلف شود. بنابراین برای مراقبت از موهای رنگ شده خود سعی کنید که از شامپوها و نرم کننده های بدون سولفات استفاده نمایید. لازم به ذکر است که می توانید برای انواع موها از شامپوها و نرم کننده ای مناسب استفاده کنید. (از جمله موهای مجعد، فرفری، صاف یا حتی موهای نازک)

مراقبت از موی رنگ شده - شامپو و نرم کننده

نرم کننده های با کیفیت حاوی سیلیکون هستند و لایه محافظتی روی مو ایجاد می کنند. این لایه ازاحتمال آسیب آفتاب جلوگیری میکند. همچنین مو را از آسیب وسایل گرمایشی حفظ میکند. آبرسانی کردن موها یکی از الزامات و روش های مراقبت از موهای رنگ شده است. موهایی که رنگ می شوند به دلیل قرار گرفتن درمعرض مواد شیمیایی دهیدراته و خشک می شوند. به مرور اگر رسیدگی نشود، کدر و وز می شوند. به همین دلیل استفاده از نرم کننده ها و ماسک های مخصوص موهای رنگ شده علاوه بر آبرسانی موها، باعث تغذیه و ویتامینه کردن موها ساقه موها می شود. در نهایت ظاهری زیبا و براق برای موهای رنگ شده به ارمغان می آورد.

این مطلب را بخوانید
بهترین و قوی ترین ماسک مو خانگی

جهت آگاهی: سیر تا پیاز لوازم آرایش طبیعی


در دمای پایین، سر خود را با شامپو بشورید

اگرچه دوش گرفتن با آب گرم برای بسیاری از افراد دلچسب است، اما باید بدانید که این کار برای مراقبت از موی رنگ شده چندان مناسب نیست. هنگامی که موهای خود را با آب گرم می شویید، کوتیکول مو باز می شود. همین مسئله موجب می شود تا در هنگام استفاده از شامپو و نرم کننده، رنگ مو شسته و از بین برود.

بنابراین برای جلوگیری از شسته شدن رنگ از موها، موهای خود را با آب ولرم شامپو بزنید. پس از استفاده از نرم کننده، آن را با آب سرد آبکشی کنید. آب گرم موجب نفوذ بهتر شامپو و نرم کننده به مو و پاکسازی بهتر موها می شود. در حالیکه آب سرد به جذب رطوبت نرم کننده در موها کمک می کند. در عین حال با بستن کوتیکول مو از کمرنگ شدن رنگ مو جلوگیری می کن

مراقبت از موی رنگ شده – استحمام روزانه

ترک عادت شست‌وشوی روزانه برای کسانی که سال‌هاست عادت دارند هر روز دوش بگیرند دشوار است. اگر جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است فقط دو یا سه بار در هفته از شامپو استفاده کنید و سایر روزها در حمام فقط از نرم‌کننده مو استفاده کنید.

 استحمام روزانه

با کاهش استفاده از شامپو، دوام و درخشش رنگ موی شما بیشتر می‌شود.

شستشوی بیش حد مو را کنار بگذارید!

آب دشمن مو های رنگ کرده است. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو مو های شما را در مقابل آب اسیب پذیر می کند. البته این به این معنی نیست که شما از حمام رفتن و شستشوی موهایتان جلوگیری کنید، بلکه باید نسبت به تعداد شستشوی آن توجه بیشتری به خرج دهید؛ بنابراین بهتر است که از شستشوی مکرر موهایتان به شدت بپرهیزید، برای این که هر چه آب بیشتری به موهایتان بخورد، اسیب بیشتری به آن وارد خواهد آمد.

این مطلب را بخوانید
راز های داشتن پوستی سالم

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد: ماسک زردچوبه حکیم پوست شما


مراقبت از موی رنگ شده – لوازم حرارتی

حرارت علاوه بر آسیب به رنگ مو باعث از بین رفتن رطوبت ساقه مو و در نهایت خشک شدن موها می شود. همین موضوع باعث کدر شدن موها می شود که ظاهری ناخوشایند به موها می بخشد. یکی از روش های مراقبت از موهای رنگ شده عدم استفاده از لوازم حرارتی مانند سشوار یا اتو مو است.

 به همین دلیل بهتر است حدالامکان استفاده از سشوار و اتوی مو را کاهش دهید و یا قبل از استفاده از اسپری های ضد حرارت استفاده کنید. این محصول باعث جلوگیری از آسیب حرارت ناشی از سشوار و اتو شده و مانع از از بین رفتن رطوبت موها حین سشوار کشیدن می شود.

قبل از رنگ کردن مو از اولاپلکس استفاده کنید

اولاپلکس، برخلاف درمان‌های حاوی پروتئین و کراتین، یک پوشش سه‌لایه روی مو ایجاد می‌کند. این ماده علاوه بر آسیب‌های واردشده به لایه خارجی مو، آسیب‌های واردشده به لایه‌های داخلی مو را نیز ترمیم می‌کند. اگر موهایتان آسیب دیده یا موهایتان را دکلره کرده‌اید یا اگر قصد دارید موهایتان را در خانه روشن کنید، استفاده از اولاپلکس را به شما توصیه می‌کنیم.

اولاپلکس

اولاپلکس انواع مختلفی دارد. هرکدام از انواع اولاپلکس اثرگذاری و کاربرد خاص خود را دارند. برای رسیدگی به موها در منزل از اولاپلکس شماره ۳ استفاده کنید. بهتر است علاوه بر مصرف یک نرم‌کننده مناسب، هفته‌ای یک بار موهای نمدار خود را با اولاپلکس شماره ۳ ماساژ دهید و پس از چند دقیقه موها را آبکشی کنید.

این مطلب را بخوانید
بیوتی لاویا مرکز تخصصی کراتین مو در کرج

دکلره‌کردن مو ممکن است به ساختار مو صدمه بزند. اولاپلکس پیوندهای دی‌سولفیدی آسیب‌دیده مو را ترمیم می‌کند. اولاپلکس به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند از مو در مقابل انواع مواد شیمیایی محافظت کند؛ اما علت اصلی محبوبیت اولاپلکس قدرت آن در ترمیم موهای آسیب‌دیده از دکلره است.


این محتوای مفید را هم دنبال کنید: ورزش درمانی “آینده ای بهتر برای بدن”


سخن پایانی

در این نوشته نکاتی در خصوص مراقبت از مو های رنگ شده ذکر شده است. بهتر است یک هفته قبل از رنگ کردن مو های خود از ماسک های طبیعی استفاده کنید و از شامپوهایی شیمیایی و آنهایی که زیاد قلیایی یا اسیدی هستند استفاده ننمایید. با این کار مو های شما مقاومت بیشتری در مقابل مواد شیمیایی خواهند داشت و یا رنگ کردن اسیب کمتری خواهند دید.

سپاس که در سایت مجله ای پزشکی ایران با ما همراه بودید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد. شما هم نظرات و تجربیات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ما به شما

هزینه روکش دندان

روکش دندان چیست؟ + معرفی انواع روکش های دندان همراه با عکس + بهترین نوع روکش دندان کدام است؟

تاج یا روکش دندان یک مفهوم جدید و روشی کاربردی در ترمیم دندان های آسیب …

دیدگاهتان را بنویسید