ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه حکیم پوست شما

به‌گفته دکتر ترور گیتس (Trevor Gates)، پزشک طب طبیعی (naturopathic physician)، ازنظر علمی ثابت شده است که زردچوبه ضدالتهاب است و قرمزی پوست و خارش پوست را تسکین می‌دهد. این متخصص می گوید: “زردچوبه با کنترل رشد میکروارگانیسم‌ها روی پوست، در ازبین‌بردن باکتری‌های ایجادکننده آکنه مؤثر است و از گسترش سایر عفونت‌ها جلوگیری می‌کند. زردچوبه از خواص آنتی‌اکسیدانی قوی‌ای برخوردار است، ترشح سموم را متعادل می‌کند و برای پاک‌سازی منافذ صورت مفید است.” اگر شما هم دوست دارید در مورد ماسک معجزه آور زردچوبه برای پوست اطلاعاتی کسب کنید، ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.


بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: ورزش درمانی “آینده ای بهتر برای بدن”


ماسک زردچوبه – خواص ضدباکتریایی

زردچوبه همچنین می‌تواند باکتری‌های موجود در پوست را از بین ببرد و از تجمع آنها روی پوست جلوگیری کند؛ باکتری‌هایی که می‌توانند به ایجاد کیست‌های آکنه و عفونت‌های استاف (staph infections/ عفونت ناشی از باکتری استافیلوکوک) منجر شوند. (البته هرگونه عفونت فعالی را ابتدا باید پزشک بررسی و معاینه کند!)

ماسک زردچوبه – درمان آکنه

زردچوبه با خواص ضدالتهابی خود، می‌تواند در درمان آکنه های التهابی مؤثر باشد. این آکنه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • کیست یا جوش چرکی؛
  • ندول یا گرهک (nodules)؛
  • چرک‌دانه یا پوسچول (pustules/ تاول کوچک چرک‌داری در پوست)؛
  • پاپول یا سفت‌دانه (papules).

زردچوبه می‌تواند جای جوش و آکنه را هم کاهش دهد. از زردچوبه می‌توان برای لایه برداری پوست استفاده کرد و بافت پوست را بهبود داد.


جهت آگاهی: با بیماری اسکیزوفرنی بیشتر آشنا شوید


ماسک زردچوبه – خواص آنتی‌اکسیدانی

زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که آسیب سلولی را کند می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از تخریب سلول‌های سالم با رادیکال های آزاد جلوگیری کنند. این خاصیت زردچوبه می‌تواند از شکل‌گیری هایپرپیگمنتاسیون (hyperpigmentation یا لک‌های پوستی)، اسکار و جای زخم و سایر مشکلات پوستی بلندمدت جلوگیری کند.

این مطلب را بخوانید
لکه های پوستی کبدی چیست؟ + بررسی رابطه کبد و لکه های صورت و راه‌های پیشگیری و درمان لکه های کبدی

حتی ممکن است که استفاده از زردچوبه (البته همراه با سایر عادت‌های سالم سبک زندگی) احتمال ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش دهد. البته برای تأیید این ادعا به پژوهش‌های بیشتری نیاز داریم.

کاهش هایپرپیگمنتاسیون یا لکه‌های پوستی

هایپرپیگمنتاسیون یکی از موضوع‌های پژوهش درمورد استفاده موضعی از زردچوبه بوده است. هایپرپیگمنتاسیون یا لکه‌های پوستی بخش‌هایی از پوست هستند که تیره‌تر از بافت طبیعی اطراف خود هستند.

لکه‌های پوستی

زردچوبه در کاهش لکه‌های پوستی مؤثر است و رنگ پوست را یکنواخت می‌کند. در یکی از پژوهش‌ها، استفاده از کرمی مبتنی بر زردچوبه در طول چهار هفته، هایپرپیگمنتاسیون را بیش از ۱۴ درصد کاهش داد.

تاثیر بر سوزش پوست

استفاده موضعی از زردچوبه، می‌تواند تحریک و سوزش پوست را کاهش دهد. در بعضی از پژوهش‌های مربوط به درمان سرطان سینه، تأثیر کورکومینوئیدها در تسکین سوزش و تحریک مشاهده شده است.


شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد: سیر تا پیاز ادینوفاژی + اگر بلع دردناک دارید بخوانید!


ماسک زردچوبه – درمان چین‌ وچروک

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که می‌توان از زردچوبه برای درمان خطوط ریز و چین و چروک صورت استفاده کرد. این خاصیت زر

این ادویه زرد خواص آنتی اکسیدانی دارد که به مبارزه با آسیب های به وجود آمده بر اثر رادیکال های آزاد ، کمک می کند و مسیر را برای داشتن یک پوست بی عیب و نقص آماده می کند، همچنین زردچوبه در درمان آکنه، چروک، اسکار و حلقه های سیاه ، خیلی موثر است.

زردچوبه خواص آنتی باکتریایی دارد که به کشتن باکتری های آکنه که دلیل به وجود آمدن آکنه است، کمک می کند علاوه بر این زردچوبه خاصیت ضد التهابی نیز دارد که موجب کاهش التهاب و درد می شود.

این مطلب را بخوانید
لیفت ابرو و پیشانی چیست؟ بهترین روش لیفت ابرو و پیشانی کدام است؟

همگام با زردچوبه ، سایر مواد موجود در آشپزخانه که باعث داشتن پوستی سالم و بی عیب می شوند، عسل ، روغن نارگیل و ماست هستند ؛ عسل برای مرطوب کردن پوست عالی است. عسل همچنین دارای خواص ضدالتهابی است که التهاب و قرمزی اطراف آکنه را کاهش می دهد. همچنین می تواند اسکار ناشی از آکنه را درمان کرده و پوست را نرم و صاف کند.

روغن نارگیل علاوه بر خواص آنتی باکتریایی ، خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد که برای پوست مفید است ؛ این ماده ، برای حفظ ظاهر جوان پوست و محو کردن اسکار و لکه ها عالی است.

چین‌ وچروک

ماست حاوی اسیدلاکتیک است که می تواند سلول های مرده پوست را که با نشانه های پیری مانند چین و چروک در ارتباط هستند، بزداید. ماست همچنین به حفظ PH پوست نیز کمک می کند.

اگر این ماسک صورت زردچوبه به طور منظم استفاده شود، می تواند این مشکلات رایج پوست، که پیر و جوان را آزار می دهد برطرف کند.


درباره ی زخم پای دیابتی چه می دانید؟


آیا ماسک زردچوبه بی‌خطر است؟

استفاده از زردچوبه روی پوست عموماً بی‌خطر است. اما همیشه بهتر است که قبل از استفاده برای اولین بار از یک ماده طبیعی، یک آزمایش پچ انجام دهید. دلیل این امر این است که حتی طبیعی‌ترین محصولات نیز پتانسیل ایجاد واکنش را دارند. برای بررسی واکنش این ماسک با پوست، مقدار کمی از ماسک را روی بازوی خود بمالید. سپس بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و نهایتا آن را بشویید. اگر 24 ساعت بعد قرمزی، تورم یا خارش را تجربه نکردید، احتمالاً استفاده از ماسک روی صورت شما بی‌خطر خواهد بود. همچنین برای جلوگیری از خطرات احتمالی و نادر استفاده از این ادویه نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • هنگام استفاده از زردچوبه، باید در مورد دوز، نوع محصولی که استفاده می‌کنید و نحوه واکنش آن به سایر داروهایی که مصرف می‌کنید، احتیاط کنید.
  • زردچوبه فراهمی زیستی کمی دارد. این یعنی متابولیسم شما به سرعت آن را می‌سوزاند و بدن شما مقدار زیادی از آن را جذب نمی‌کند.
  • از مصرف بیش‌ازحد این ادویه خوش عطر در یک زمان خودداری کنید. همیشه صبر کنید تا ببینید که بدن شما قبل از مصرف بیشتر چگونه واکنش نشان می‌دهد. اگر داروهای دیگری مصرف می‌کنید، در مورد مصرف زردچوبه با پزشک خود صحبت کنید.
ماسک زردچوبه روی پوست
  • هنگامی که زردچوبه را بر روی پوست بمالید، زردچوبه می‌تواند به‌طور موقت پوست را لکه‌دار کرده یا رنگ پوست را زرد کند. این مقدار تغییر رنگ طبیعی است؛ اما اگر حساسیت داشته باشید، تماس مستقیم پوست با این ادویه می‌تواند باعث تحریک، قرمزی و تورم شود.
این مطلب را بخوانید
انواع شایع بیماری‌های پوستی را بشناسید

این محتوای مفید را هم دنبال کنید: “سنگ کیسه صفرا”، بررسی علل و علائم


سخن پایانی

در این نوشته در مورد ماسک زرچوبه و خواص آن سخن گفتیم. توجه داشته باشید بعد از زدن هر نوع ماسک یا لایه‌بردار به دلیل از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و حساس شدن پوست جدید حتماً از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید. همچنین در صورت بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید حتی اگر هوا ابری باشد. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد. شما هم نظرات و تجربیات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ما به شما

هزینه روکش دندان

روکش دندان چیست؟ + معرفی انواع روکش های دندان همراه با عکس + بهترین نوع روکش دندان کدام است؟

تاج یا روکش دندان یک مفهوم جدید و روشی کاربردی در ترمیم دندان های آسیب …

دیدگاهتان را بنویسید