مراقبت هایی که نتایج کاشت مو را چندین برابر میکند

این باور که پس از کاشت مو زیبایی مجدد به شما برمیگردد درست است اما کاشت مو انتهای کار نیست!

مراقبت های پس از کاشت مو است که نتیجه ی پس از عمل را تضمین میکند و میتواند زیبایی موهای شما را دائمی و همیشگی کند.

به طور کلی مراقبت از مو شامل شستشوی صحیح و نحوه ی خوابیدن پس از کاشت مو در بهترین کلینیک کاشت مو میباشد.

مراقبت از موها در هفته های اول و بلافاصله پس از کاشت مو بسیار مهم است در این مقاله به این مسئله پرداخته ایم با ما همراه باشید .

درباره کاشت مو

بسیاری میگویند که کاشت مو یکی از عمل‌های زیبایی راحت است چرا که در کاشت مو نیاز به ابزار جراحی خاص و یا فرایندهای بسیار پیچیده نیست.همچنین در روش‌های بسیار مدرن و جدید حتی آسیب‌های مختلفی مانند جای زخم نیز به سراغ فرد نمی‌آید. به غیر از این ، فرایند بهبودی و مراقبت های پس از کاشت مو به مراتب در مقایسه با قبل توانسته بسیار آسان‌تر شود. بسیاری از زیباجویان از سرتاسرجهان برای این که بتوانند از زیبایی ظاهری بیشتری برخوردار شوند، سراغ کاشت مو می‌روند. با توجه به این که ریزش مو یک ماجرای همه گیر است و رفع ریزش مو سخت تر ، نیاز به انجام این عمل زیبایی بیش از پیش حس می‌شود.

البته باید به این موضوع توجه بسیار زیادی داشت که اگر در همین عمل زیبایی کاشت مو، مراقبت های قبل و بعد از ان رعایت نشود، نمی‌توان انتظار نتیجه ای زیاد را داشت.

پس از کاشت مو چه کار باید کرد ؟

بعد از کاشت مو باید مراقبت های پس از کاشت مو را نسبت به بهداشت و مراقبت از ناحیه برداشت رعایت کرد. در غیر این صورت موهای کاشته شده آسیب می‌بینند و نمی‌توان نتیجه دلخواه را از کاشت مو به دست آورد. لازم است که تا سه ماه مراقبت بعد از کاشت مو را ادامه دهید. البته شدت این مراقبت‌ها به مرور کاهش می‌یابد. به مدت سه ماه، باید پوست سر با کرم‌ها و شامپوهای مخصوص و تجویزی دکترتان تمیز شود؛ همچنین آن را از آلودگی و قرار گرفتن در برابر نور شدید خورشید محافظت کنید.

این مطلب را بخوانید
کاشت مو

مراقبت از مو در سه روز اول پس از کاشت مو

همان طور که در بالا گفتیم مهمترین فرآیند مراقبت های پس از کاشت مو، در سه روز اول است. در بعضی از روش‌های کاشت مو، گردن به وسیله ی بانداژ پوشانده می‌شود و ناحیه پیوند شده باز می‌ماند. پس از کاشت مو، بیمار می‌تواند در منزل بماند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست. داشتن ضربان در سر پس از کاشت مو کاملا طبیعی است.همینطور ممکن است در این سه روز کمی درد داشته باشید که بعد از روز سوم تا حد زیادی کاهش می‌یابد و این مورد نگران کننده نیست.

در این سه روز به هیچ وجه حمام نروید و ناحیه کاشت را لمس نکنید. پس از عمل کاشت مو باید به طور مرتب از مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. شما باید فولیکول‌های موی کاشته شده را از آفتاب و گرد و غبار محافظت کنید؛ برای این کار توصیه می‌شود کلاه راحتی تهیه کنید که سرتان غرق نکند و در معرض نورافتاب مستقیم قرارنگیرد. در اصول مراقبت بعد از کاشت مو مصرف الکل و سیگار تا سه روز پس از عمل توصیه نمی‌شود. این کار باعث کند شدن روند ترمیم پس از کاشت مو می‌شود. همچنین باید به وضعیت خواب خود بعد از کاشت مو توجه کنید؛ برای جلوگیری از آسیب به موها توصیه میشود به پشت بخوابید.

مراقبت‌های هفته اول کاشت مو

پس از گذشت سه روز از کاشت مو، می‌توانید با نظر پزشک متخصصتان استحمام کنید. جالب است بدانید که پس از اولین حمام، روند بهبودی بسیار سریعتر پیش می‌رود. در پایان روز سوم، سوراخ‌های کوچکی که  در ناحیه پشت سر ایجاد شده بود  بهبود می‌یابد. در هفته اول، پوسته پوسته شدن در منطقه کاشت ایجاد می‌شود و ممکن است باعث خارش شود. در این مدت نباید اصلا  سر خود را بخارانید. پس از روز دهم، این ظاهر پوسته پوسته شده هم تقریبا ناپدید می‌شود .

این مطلب را بخوانید
آیا لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟ + معرفی 6 فرق لمینت و کامپوزیت دندان

مراقبت های ماه اول پس از کاشت مو

از هفته دوم تا ماه دوم پس از کاشت مو، موهای جدید شما شروع به ریزش ارام می‌کنند. این اتفاق کاملا طبیعی است و نیازی به نگرانی ندارد. موهای کاشته شده شروع به ریزش می‌کنند تا جا برای تارهای موی جدید باز شود. پس از ریزش مو بعد از کاشت، شاهد رشد تارهای جدید خواهید بود. در این مدت که دوره شوک نامیده می‌شود، می‌توانید ورزش‌های سبک را شروع کنید. اما ورزشی که باعث شود زیاد عرق کنید و تحرک زیادی داشته باشید را نباید انجام دهید. پس از کاشت مو در بعضی روش‌ها، ممکن است لازم باشد از سر خود  تا یک ماه در برابر نور خورشید محافظت کنید.

توصیه های بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو بهتر است که مراقبت های پس از کاشت مو را انجام دهید تا روند بهبودی خود را سریعتر کنید در ادامه برای شما این توصیه ها را اورده ایم :

جلوگیری از تورم

برای جلوگیری از تورم در ناحیه پیشانی خود، شب اول بعد از کاشت روی آن کمپرس یخ قرار دهید . اگر سینوزیت دارید این کار را انجام ندهید. برای انجام صحیح این کار می توانید هر یک ساعت به مدت ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که هر نوبت حداکثر ۱ دقیقه یخ را روی پیشانی خود نگه دارید.

نحوه باز کردن پانسمان پس از کاشت مو

توصیه میکنیم که باز کردن پانسمان خود را به کلینیک دیناز بسپارید. برای این کار ابتدا کلاه توری روی سر خود را بردارید. سپس ناحیه بین موهای کاشت شده و برداشت را از کنار گوش قیچی کرده و پانسمان ناحیه برداشت را به آرامی بردارید. برای ناحیه کاشت لایه های بالایی را به آرامی بردارید و سپس مقدار زیادی آب روی لایه های زیرین که به ناحیه کاشت چسبیده بریزید و منتظر بمانید تا پانسمان کاملا خیس بخورد. پس از حدود ۱۵ دقیقه به آرامی پانسمان را از روی ناحیه کاشت بردارید.

این مطلب را بخوانید
علت درد دندان چیست؟ + معرفی انواع درد دندان

پوشیدن کلاه پس از کاشت مو

یکی از چالش‌هایی که ممکن است پس از کاشت مو ذهن شما را درگیر کند، مخفی کردن اسکار موجود بر روی سر است. این موضوع کاملا طبیعی است و برای تمام افراد یکسان است اما پیشنهادی که به شما می‌کنیم این است که استفاده از کلاه را کمی به تعویق بیندازید. انجام این کار باعث می‌شود تا سلامت مو و سر شما بیشتر از قبل تضمین شود. دلیل این موضوع نیز عدم برخورد گراف‌های کاشته شده با قسمت‌های زمخت کلاه است برخورد کلاه با موهای کاشته شده باعث ایجاد زخم میشود.

پزشکان متخصص معمولا توصیه می‌کنند که پس از کاشت مو حداقل سه روز صبر کنند و سپس از کلاه استفاده کنند. البته باید توجه داشته باشید که از کلاه گشاد استفاده کنید.

جمع بندی

مراقبت های پس از کاشت مو و اطلاعات مربوط به آن از مواردی است که حتما باید نسبت به ان اگاهی پیدا کنید.

آگاهی از این موارد و رعایت آن باعث می‌شود تا شما از نتیجه ی بهتری پس از انجام کاشت مو برخوردار شوید. توجه داشته باشید که تمام نکاتی که ذکر شد برای کلیه روش های کاشت مو قابل استفاده است.

پیشنهاد ما به شما

انواع شربت های تب بر کودکان را بشناسید

تب در کودکان پدیده‌ای شایع و محتمل است که معمولا در هنگام بیماری یا تزریق …

دیدگاهتان را بنویسید