رفع گودی چشم

علت گودی چشم چیست؟ بهترین ویتامین برای رفع گودی چشم چیست؟ + معرفی بهترین قرص برای گودی زیر چشم

پوست زیر چشم بسیار ظریف است و به همین دلیل گاهی اوقات فرو رفته به نظر می رسد و ممکن است رنگ تیره تری نسبت به جاهای دیگر صورت دارد. اگر زیر چشم‌هایتان حلقه‌های تیره دارید و می‌توانید رگ‌های خونی را در زیر پلک‌هایتان ببینید، به احتمال زیاد چشم‌هایتان گود افتاده است. گودی زیر چشم می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله سن، خستگی، کم‌آبی، کاهش وزن و کم‌خوابی باشد. گودی زیر چشم یکی از مشکلات رایجی است که بیشتر افراد با آن مواجه می شوند که معمولا به دلیل افزایش سن یا مشکلات سلامتی ایجاد می شود ، اما یک مشکل نگران کننده نیست! برای اینکه با دلایل ایجاد کننده گودی زیر چشم آشنا شوید و بدانید گودی زیر چشم کمبود کدام ویتامین است را بشناسید و با استفاده از روش های خانگی بهترین ویتامین برای چشم را بشناسید، حتما در ادامه با ما همراه بمانید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید .


فهرست مطالب


گودی چشم از چیست؟

در گودی زیر چشم، پوست اطراف چشم شما فرورفته یا به سمت داخل کشیده به نظر می‌رسند. در این حالت کره‌ی چشم به سمت داخل حفره‌ی چشم فرو می‌رود و باعث می‌شود که چشم‌ها سنگین، خسته و توخالی به نظر برسند. گودی زیر چشم یک مشکل زیبایی است که باعث می‌شود چهره‌ی شما پیرتر به نظر برسد. گودی‌چشم در افراد مسن شایع‌تر است، با این حال افراد جوان‌تر ممکن است به دلیل آسیب، جراحی، کاهش وزن و موارد دیگر دچار گودی زیر چشم شوند.

علائم گودی زیر چشم

علائمی که اغلب با فرورفتگی چشم‌ها همراه هستند عبارتند از:

  • گود بودن زیر چشم
  • وجود حلقه‌های تیره در زیر چشم‌
  • خشکی چشم‌
  • عدم تقارن چشم‌ها
  • خسته به نظر رسیدن چشم‌ها
  • نازک بودن پوست زیر چشم

محل قرارگیری چشم‌ها روی صورت می‌تواند در فرورفته به نظر رسیدن آن‌ها نقش داشته باشد. وضعیت طبیعی چشم بر اساس سن، قومیت و جنسیت متفاوت است. به همین دلیل، گودی زیر چشم همیشه نشان‌دهنده یک مشکل پزشکی نیست که به درمان نیاز داشته باشد، مگر اینکه به دلیل زیبایی به دنبال راه حل باشید. (آمپول فشار زایمان چیست)

علت گودی چشم چیست؟

عمده ترین علت گودی چشم چیست؟ گودی زیر چشم به کیفیت تغذیه و سبک زندگی افراد مربوط می شود . وقتی این علل برطرف شود ، چشم های فرورفته و گودی زیر چشم نیز بدون درمان برطرف می شوند . این بدان معناست که می توان با جلوگیری از علل ایجاد کننده گودی زیر چشم ، یا به موقع این مشکل را درمان کرد و یا از عود کردن چشمان فرورفته جلوگیری کنیم .

 رفع گودی چشم
علت گودی چشم چیست؟

در زیر چند نمونه از مسائل مربوط به سلامت و شیوه زندگی که بر پوست زیر چشم تأثیر می گذارد را نام برده ایم :

1. کم آبی یا دهیدراته شدن بدن

شایع ترین علت گودی زیر چشم ها ، کم آبی بدن یا نداشتن آب کافی در بدن است . همچنین مصرف بیش از حد قهوه، نوشابه و نوشیدنی های بسته بندی شده ممکن است باعث ایجاد اثرات ادرارآور و افزایش تولید ادرار شوند که این موضوع ممکن است منجر به کم آبی شود .

2. کمبود ویتامین 

گود رفتن چشم ها یکی از علائم سو تغذیه و کمبود ویتامین در بدن است . کمبود ویتامین C ، ویتامین K و آهن می تواند باعث ایجاد گودی زیر چشم شود. ویتامین C به جذب آهن و کاهش کبودی کمک می کند ، در حالی که ویتامین K مسئول لخته شدن خون است و کمبود هر کدام از این ویتامین ها در بدن می تواند منجر به تیرگی زیر چشم و یا گودی زیر چشم شوند .  (پروستات مرد کجاست)

این مطلب را بخوانید
کمر درد اوایل بارداری

3. مسائل و مشکلات مربوط به خواب

خواب ناکافی یا خواب نامناسب می تواند باعث گودی زیر چشم ها و تغییر رنگ پوست ظریف در زیر چشم ها شود . 

4. افزایش سن

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است و به پوست قدرت و انعطاف پذیری می بخشد . با افزایش سن ، بدن تمایل به از دست دادن کلاژن دارد . اولین جایی که از دست دادن کلاژن بیشتر مشخص می شود ، پوست زیر چشم است . از دست دادن کلاژن باعث می شود که چشم ها دوباره در حفره چشم قرار بگیرند و چشم ها را فرورفته نشان دهند .

5. کاهش وزن

اکثر افراد وقتی تصمیم به کاهش وزن می گیرند این تغییر و کاهش در وزن ، بیشتر در صورت آنها مشخص می شود. گاهی اوقات ، کاهش وزن آنقدر چشمگیر است که باعث برجسته شدن رگ های خونی زیر چشم و شفاف شدن پوست می شود و چشمان فرورفته را ایجاد می کند. علاوه بر این ، کاهش چشمگیر وزن ممکن است باعث کمبودهای تغذیه ای شود که می تواند منجر به ایجاد گودی زیر چشم ها شود . 

6. ژنتیک

ممکن است چشم های فرورفته ناشی از ژنتیک یا DNA فرد باشد.

7. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن باعث تخریب کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این آسیب و تخریب کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست می تواند باعث افتادگی پوست صورت و فرورفتگی چشم ها شود.

8. آلرژی

آلرژی نیز می تواند باعث ایجاد گودی زیر چشم و ایجاد حلقه های تیره در زیر چشم شود. این عوارض ناشی از التهاب در رگ های خونی کوچک زیر چشم یا انسداد مجاری بینی است که می تواند با حساسیت همراه باشد . (لکه های کبدی روی دست)

9. عفونت های سینوسی

عفونی بودن سینوس ها نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده گودی در زیر چشم هستند. احتقان و فشار بینی از علائم عفونت سینوسی است و باید به پزشک اطلاع داده شود .

10. ضربه

هرگونه صدمه وارد شده به صورت یا استخوان های اطراف چشم نیز می تواند باعث فرورفتگی چشم ها شود.

معرفی بهترین ویتامین برای رفع گودی چشم 

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد ، کمبود ویتامین و مواد مغذی در رژیم غذایی می تواند علت ایجاد کننده گودی زیر چشم باشد و شما می توانید با استفاده از بهترین ویتامین برای رفع گودی زیر چشم ، این مشکل را برطرف کرده و پوستی سالم و شاداب داشته باشید .

 رفع گودی چشم
بهترین ویتامین برای رفع گودی چشم 

در زیر تعدادی از بهترین ویتامین ها و مواد مغذی که برای برطرف کردن گودی زیر چشم مفید و موثر هستند را معرفی کردیم :

1. ویتامین سی برای گودی زیر چشم

هرگز قدرت ویتامین C را دست کم نگیرید ، غذاهای غنی از ویتامین سی سرشار از آنتی اکسیدان هستند و آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد را به حداقل می رسانند . همچنین گردش خون و تولید کلاژن را افزایش می دهد، بنابراین به بازگرداندن استحکام و درخشندگی پوست نیز کمک می کند . بنابراین با استفاده از مواد طبیعی و سالم که حاوی ویتامین سی هستند کیوی ، توت فرنگی ، پرتقال و مرکبات و گل کلم می توانید ویتامین سی مورد نیاز بدن را تامین کنید و یا با تجویز پزشک از مکمل ویتامین سی در رژیم غذایی روزانه خود استفاده نمایید.

این مطلب را بخوانید
آیا لنز رنگی برای چشم ضعیف ضرر دارد

2. Vitamin K بهترین ویتامین برای گودی زیر چشم

ویتامین K یکی دیگر از مواد مغذی است که به دلیل توانایی آن در ترمیم پوست آسیب دیده و التیام جراحات پوستی شناخته شده است . استفاده روزانه از ویتامین K به طور خاص می تواند به از بین رفتن حلقه های سیاه و گودی چشم کمک کند . سبزی شلغم ، گل کلم ، انار و گوجه فرنگی برخی از منابع غنی از ویتامین K هستند که می توانید به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید . (محل جمع آوری سلول های مرده در بدن)

3. ویتامین ای برای گودی زیر چشم

قرص ویتامین e برای گودی زیر چشم، یکی دیگر از مواد مغذی شگفت انگیز است که برای پوست و مو بسیار مفید است که حاوی آنتی اکسیدان بوده و به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند . ویتامین ای برای گودی زیر چشم مناسب است و به بازگرداندن رطوبت پوست معروف است ، تاثیر خوبی در کاهش رنگدانه ها و کند شدن روند پیری پوست داشته و می تواند گودی‌چشم را نیز به خوبی برطرف کند . روغن آفتابگردان ، ذرت ، اسفناج و بادام منابع عالی ویتامین E هستند. اما اگر احساس می کنید نمی توانید ویتامین ای مورد نیاز بدن را از منابع طبیعی تامین کنید ، می توانید با مشورت و تجویز پزشک ، از مکمل ویتامین ای استفاده نمایید . 

4. آهن برای گودی زیر چشم

تیرگی و گودی زیر چشم اگر با سرگیجه و خستگی همراه باشند می توانند نشان دهنده فقر آهن در بدن باشند . در صورت کمبود آهن ، اکسیژن رسانی به بافتهای بدن با مشکل مواجه شده و این موضوع باعث می شود پوست رنگ پریده به نظر برسد و حلقه های تیره و گودی زیر چشم  برجسته تر به نظر برسند . سبزیجات سبز ، تخمه کدو ، عدس و لوبیا منابع خوبی از آهن هستند .

5. لیکوپن بهترین ویتامین برای چشم

لیکوپن یک ماده شیمیایی بسیار قوی است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و فواید مختلفی برای سلامتی پوست مانند بهبود سلامت چشم و ایمنی کلی بدن دارد . همچنین برای کاهش رنگدانه مفید است ، که به نوبه خود به کاهش گودی و حلقه های تیره زیر چشم کمک می کند . برخی از منابع رایج لیکوپن که از نوع بهترین ویتامین برای چشم است عبارتند از گوجه فرنگی ، هندوانه ، کلم و پاپایا.

6. ویتامین B۳ بهترین ویتامین برای گودی چشم

ویتامین‌های B برای کاهش و از بین بردن گودی و سیاهی دور چشم بسیار مفید هستند. آن‌ها تاثیرات منفی چشم‌های پف کرده و بهترین ویتامین برای گودی‌چشم هستند که دلیل اصلی ایجاد حلقه‌های تیره زیر چشم هستند را از بین می‌برند. این ویتامین‌ها احتباس آب زیر چشم را نیز کاهش می‌دهند. انواع مختلفی از ویتامین‌های B وجود دارد که در صورت ترکیب شدن با هم تاثیر شگفت‌انگیزی روی عملکرد پوست می‌گذارند. مصرف محصولاتی مانند ماست یونانی که حاوی ویتامین B۳ و B۶ می‌باشند، برای درمان سیاهی دور چشم مفید هستند. علاوه بر این، غذاهایی مانند اسفناج (با داشتن ویتامین B۶ و B۹)، گردو (با داشتن ویتامین B۱، B۶، و B۷) همراه با صدف (B۱۲) برای کاهش سیاهی و پف دور چشم بسیار مفید هستند.

ویتامین B۳ بهترین ویتامین برای گودی چشم

این ویتامین که به نام نیاسین نیز شناخته می‌شود، به دلیل فواید متعددی که دارد، یک عنصر حیاتی برای از بین بردن گودی و سیاهی دور چشم محسوب می‌شود. ویتامین B۳ که به عنوان بهترین ویتامین گودی‌چشم نیز شناخته می‌شود، به طور عمده مسئول محافظت از پوست در برابر هر گونه اثرات نامطلوب اشعه خورشید است. در صورت مصرف مداوم، این ویتامین می‌تواند مانع از تغییر رنگ پوست در دوران پیری شود. همچنین حرکت خون را در داخل بدن بهبود می‌بخشد که برای کاهش رنگدانه‌های تیره پوست ضروری است. این ویتامین با التهاب پوستی نیز مبارزه و سطح خون را تنظیم می‌کند.

این مطلب را بخوانید
چگونه رابطه ای پایدار و عاشقانه داشته باشیم؟

معرفی بهترین قرص برای گودی زیر چشم

اگر دائما به دنبال این هستید که برای سیاهی دور چشم چه قرصی بخوریم و یا بهترین قرص رفع کبودی زیر چشم کدام می باشد ما در این بخش در ارتباط با این موضوع صحبت کرده ایم. (علت سخت قورت دادن اب دهان)

قرص درمان سیاهی دور چشم : قرص های تقویتی می توانند از روش های تاثیر گذار برای از بین بردن سیاهی دور چشم باشند اما دقت داشته باشید که مصرف این قرص ها به هیچ عنوان بدون نسخه پزشک صورت نگیرد، معمولاً قرصی که پزشکان برای رفع تیرگی زیر چشم توصیه می کنند، همانطور که در بخش بالا ذکر شد عبارتند از: ویتامین a، ویتامین B12، ویتامین B3، و رتینول می باشد، که تاثیر بسزایی در شادابی پوست دارد.

چند نمونه قرص برای رفع سیاهی دور چشم به شرح زیر می باشد:

  • قرص ویتامین B12
  • قرص ویتامین B3
  • قرص ویتامین A
  • قرص رتینول
  • قرص زنیک

نکته: قرص برای رفع سیاهی دور چشم را حتما با مشورت پزشک استفاده کنید.

بررسی درمان های پزشکی و خانگی برای گودی زیر چشم

درمان پزشکی و دارویی برای گودی زیر چشم

گودی‌چشم ناشی از شرایط پزشکی مانند آلرژی و مشکلات سینوسی را می توان با دارو درمان کرد . این درمان ها ممکن است شامل تجویز آنتی بیوتیک برای عفونت های سینوسی و تجویز آنتی هیستامین و قطره های چشمی برای حساسیت و آلرژی باشد . جراحی زیبایی و پرکننده های پوستی (ژل و فیلر) ممکن است برای درمان و برطرف کردن گودی زیر چشم ناشی از افزایش سن یا ژنتیک مورد توجه قرار گیرند . با این حال ، جراحی هرگز بدون عوارض جانبی نیست. استفاده از پرکننده های پوستی نیز شامل تزریق اسید هیالورونیک به بافت حساس درست زیر چشم ها هستند ، بنابراین ممکن است این روش نیز عوارض جانبی ایجاد کند.

درمان های خانگی برای گودی زیر چشم

تغییر در سبک زندگی و استفاده از درمان های خانگی می تواند به کاهش گودی‌چشم کمک کند . دقت داشته باشید که برای استفاده از درمان های زیر که شامل استفاده از مواد بر روی پوست اطراف چشم می شود ، باید از بسته نگه داشتن چشم ها و جلوگیری از ورود آنها به چشم خود اطمینان حاصل کنید . (علائم لوپوس)

1. به اندازه کافی آب بنوشید و هیدارته بمانید

آب ضروری ترین چیزی است که بدن برای سالم ماندن به آن نیاز دارد و کمبود آب در بدن می تواند بر همه قسمت های بدن و به ویژه پوست تاثیر گذار باشد . معمولاً افرادی که چشم هایشان فرو رفته است ، با افزایش مصرف آب و محدود کردن نوشیدنی های ادرارآور ، میتوانند روند بهبود این مشکل را تجربه کنند . بنابراین حتما روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا هم پوستی سالم و درخشان داشته باشید و هم به درمان یا جلوگیری از گودی زیر چشم کمک کنید .

2. خواب خوب و با کیفیت داشته باشید

چشمان گود رفته اغلب نشان می دهد که افراد به اندازه کافی با کیفیت خوب نمی خوابند . با توجه به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، بزرگسالان به 7 تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارند ، در حالی که نوزادان ، کودکان ، نوجوانان و افراد مسن ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند .

این مطلب را بخوانید
معرفی دکتر های گوش و حلق و بینی در سمنان و یزد و بجنورد

3. از روغن بادام استفاده کنید

چشمان فرو رفته نشان می دهد که پوست زیر چشم مواد مغذی خود را از دست داده است . بنابراین برای درمان گودی چشم می توانید فضای زیر چشم را با روغن بادام که سرشار از ویتامین E بوده و یک ویتامین حیاتی پوست است ، تغذیه کنید . 

ویتامین برای گودی زیر چشم

روغن قرص ویتامین e برای گودی زیر چشم، نیز یکی دیگر از گزینه های تغذیه کننده پوست است که می توانید نوع موضعی از ویتامین ای را تهیه کرده و برای درمان گودی‌چشم مورد استفاده قرار دهید. 

4. از سیب زمینی خام استفاده کنید

سیب زمینی حاوی ویتامین C ، آنزیم ها و نشاسته است که پوست نازک زیر چشم را تغذیه می کند و خنکی سیب زمینی خام باعث کاهش التهاب عروق خونی می شود تا تورم و ظاهر تیره پوست زیر چشم را به حداقل می رساند . سیب زمینی را می توانید در زیر چشم ها در حالت دراز کشیده به مدت 20 دقیقه استفاده کنید تا شاهد اثربخشی آن در درمان گودی‌چشم باشید .  (اگر کیسه اب سوراخ شود جنین تکان میخورد)

5. از چای کیسه ای استفاده کنید

چای حاوی آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است و استفاده از چای کیسه ای با بهبود گردش خون و آرامش اعصاب و ماهیچه های چشم ، فرورفتگی چشم ها را بهبود می بخشد . برای استفاده از این روش باید دو کیسه چای را به مدت حداقل 5 دقیقه بجوشانید . مایع را از آنها فشار دهید و مطمئن شوید که این کیسه های چای برای استفاده بر روی پوست نازک و حساس زیر چشم خیلی داغ نباشند . اجازه دهید این کیسه های چای حداقل 10 دقیقه زیر هر چشم بمانند تا اثربخشی خوبی در برطرف کردن گودی زیر چشم داشته باشند . 

6. استفاده از خیار برش خورده

خیار یک درمان خانگی محبوب برای حلقه های تیره و چشم های گود رفته است . شما می توانید از برش های خیار ، برای خنک کردن و کاهش تورم و تغییر رنگ پوست در زیر چشم ها استفاده کنید و با یک روش خانگی و ارزان ، پوست زیر چشم شاداب و سالمی داشته باشید .

7. از روغن ماهی استفاده کنید

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب است که آن را به یک ضد التهاب تبدیل می کند که تاثیر خوبی در بهبود سلول های آسیب دیده  پوست دارد . روغن ماهی را می توان با شکستن کپسول روغن ماهی و قرار دادن روغن روی پوست زیر چشم استفاده کنید .

کمبود کدام ویتامین باعث گودی زیر چشم میشود؟

کمبود ویتامین‌ها و عدم جبران آن تبعات نامطلوبی در بدن خواهد داشت. حتی چروک و سیاهی دور چشم را نیز می‌توان به کمبود مواد مغذی مرتبط دانست. همان‌طور که می‌بینید کمبود ویتامین می‌تواند در ایجاد تیرگی در اطراف چشم تاثیرگذار باشد. همچنین به کمک برخی ویتامین‌ها که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، گودی زیر چشم کمبود کدام ویتامین است؟ می‌توان به مبارزه با چین و چروک پرداخته و بروز نشانه‌های پیری را به تعویق انداخت. (خوردن نشاسته برای صورت)

ویتامین K

آیا می‌دانید هایپرپیگمنتیشن چه بیماری است؟ هایپرپیگمنتیشن نوعی بیماری پوستی است که در آن لکه‌هایی تیره روی پوست ایجاد می‌شود که به وضوح رنگی تیره‌تر از بقیه قسمت‌ها ی اطراف خود دارد. این تیره شدن رنگ پوست بر اثر ملانین اضافی که در پوست رسوب می‌کند بوجود می‌آید. تحقیقات نشان می‌دهد که این ویتامین چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی می‌تواند به روشن شدن پوست تیره کمک کند. ویتامین کا یک ویتامین محلول در چربی است که گردش خون را در اطراف چشم افزایش می‌دهد و به این طریق التهاب و گودی در این ناحیه را بهبود می‌بخشد.

این مطلب را بخوانید
متخصص اطفال کیست و چه می کند؟

ویتامین های گروه B بخصوص B12

8 ویتامین در ویتامین‌های گروه ب جای می‌گیرند که در میان آنها ویتامین B12 نقش برجسته‌تری در جلوگیری از تیرگی زیر چشم دارد. کمبود این ویتامین به طور مستقیم با بروز کم‌خونی همراه است. ویتامین B12 به ساخت گلبول‌های قرمز خون در مغز استخوان کمک می‌کند. برای مبارزه با سیاهی دور چشم حتما به مقادیر مناسب ویتامین ب12 در بدن خود توجه داشته باشید. این ویتامین بیشتر در منابع حیوانی یافت می‌شود.

ویتامین E و سیاهی دور چشم

وقتی در مورد کمبود ویتامین و سیاهی دور چشم صحبت می‌کنیم، حتما باید اشاره‌ای هم به قرص ویتامین e برای گودی زیر چشم داشته باشیم. ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد و از همین خاصیت می‌توان بهره گرفته و به کاهش تیرگی زیر چشم کمک کرد. رادیکال‌های آزاد از جمله عوامل مخرب محیطی هستند که در بروز چین و چروک نقش عمده‌ای دارد. ویتامین ای این قابلیت را دارد که به جنگ رادیکال‌های آزاد رفته و ضد چین و چروک عمل کند. در کنار اینها می‌تواند سیاهی دور چشم را نیز در حدی باورنکردنی بهبود بخشد.

برای استفاده از ویتامین E به منظور کاهش تیرگی زیر چشم و همچنین کاهش چین و چروک می‌توان هم از کرم دور چشمی که حاوی این ویتامین است استفاده کرد و هم از خود قرص ویتامین e برای گودی زیر چشم به شکل موضعی. برای این کار به قرص ویتامین E نیاز دارید. ابتدا باید با یک سوزن محتویات درون این قرص یا کپسول را خالی کنید. بعد به آرامی آن را اطراف چشم مالیده و ماساژ دهید. به منظور کسب بهترین نتیجه می‌توانید اجازه دهید این ویتامین یک شب تا صبح روی پوست شما بماند. سپس پوست خود را روز بعد با آب شستشو دهید. (کامپوزیت بهتر است یا لمینت)

کمبود ویتامین D و سیاه شدن اطراف چشم

آیا می‌دانستید که کدر بودن چهره ممکن است از نشانه‌های کمبود ویتامین D باشد؟ همچنین تیرگی زیر چشم را نیز به کمبود ویتامین دی می‌توان مرتبط دانست. نور خورشید بهترین منبع تامین ویتامین D است اما از آنجایی که اغلب مردم به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند، کمبود این ویتامین در سراسر دنیا بسیار شایع است. جهت جبران این کمبود می‌توان از قرص ویتامین دی بهره گرفت. این ویتامین محلول در چربی است و به هنگام مصرف به مقدار دقیق آن حتما باید توجه کنید. بنابراین بهتر است دوز مصرفی را پزشک برای شما تعیین کند.

سخن پایانی

شما در این مقاله با علت گودی‌چشم آشنا شدید. همچنین از بهترین ویتامین برای رفع گودی چشم و بهترین قرص برای گودی زیر چشم آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

علائم مهم گودی زیر چشم چه هستند؟

تشکیل شدن یک سایه تیره در زیر پلک و چشم، نازک شدن پوست زیر چشم، گود شدن چشم، بروز ظاهری کوفته و خسته و … از جمله علائم مهم گودی در زیر چشم به شمار می روند.

مهمترین دلیل تیره شدن و گود شدن زیر چشم چیست؟

دلایل مختلفی منجر می شوند تا در زیر چشم گودی و تیرگی ایجاد شد. از جمله افزایش سن، ژنتیک، کمبود خواب، کاهش وزن دراماتیک، کم آبی بدن، عفونت های سینوسی، سیگار کشیدن و … .

پیشنهاد ما به شما

انواع شربت های تب بر کودکان را بشناسید

تب در کودکان پدیده‌ای شایع و محتمل است که معمولا در هنگام بیماری یا تزریق …

دیدگاهتان را بنویسید