ژل پاژ چیست و چه عوارضی دارد؟ راهکار تخلیه ژل پاژ چیست؟

تمایل به زیبایی و جوان ماندن در تمامی انسان‎ها وجود دارد. خوشبختانه علم طی این سال‎ها توانسته روش‎های مختلفی برای جوان ماندن به وجود آورد. اما قضیه اینجاست که هر راهکاری می‎تواند عوارض خاص خود را داشته باشد. برای مثال بیش از 2 دهه است که از ساخت ژل پاژ می‎گذرد و طی چند سال اخیر متخصصان متوجه شده‎اند که این ژل می‎تواند چه عوارض خطرناکی برای انسان داشته باشد و سلامتی او را به خطر بیندازد. به همین خاطر است که بسیاری از افرادی که این ماده را تزریق کرده‎اند، بعد از مدت کوتاهی تصمیم می‎گیرند که تخلیه ژل پاژ را انجام دهند. در این نوشته قصد داریم تا شما را با این ژل و عوارض آن آشنا کنیم. همچنین در پایان یک پزشک خوب برای تخلیه کامل این ژل را معرفی خواهیم کرد. پیشنهاد می‎کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

عوارض ژل پاژ

ژل پاژ چیست؟

ژل پاژ که با نام آکوامید هم شناخته می‏شود، یک فیلر است که می‎تواند نتایج خود برای زیباسازی صورت را در سریع‎ترین زمان ممکن نشان دهد. ژل پاژ در سال 2003 و در انگلستان ارائه شد ولی این روزها دیگر از آن استفاده‎ی چندانی نمی‏شود. از آنجایی که این ژل خاصیت غیرقابل جذب دارد در نتیجه در صورت و بدن جابجا می‏‎شود. در سال‎های اولیه‎ی ارائه‎ی این ژل استقبال بسیار زیادی از آن شد اما با توجه به عوارضی که از خود نشان داد، استفاده از آن دیگر رایج نیست.

این عوارض به شکلی بود که تا زمان خارج شدن ژل به قوت خود باقی می‎ماند. یعنی بیمار بایستی تخلیه ژل پاژ به صورت کامل را انجام می‎داد تا بتواند از شر عوارض آن راحت شود.

این مطلب را بخوانید
اقدامات قبل و بعد از اسلیو معده

موارد استفاده‎ی این ژل شامل چین‎های عمیق اطراف دهان و بینی، فرورفتگی‎های گونه، جای زخم، بزرگ‎کردن چانه و رفع چین‎وچروک‎های صورت بوده است. همچنین استفاده از این ژل برای افزایش حجم صورت، اصلاح شلی صورت و بهبود خط فک نیز رایج بود. اما با توجه به عوارضی که دارد، این روزها پزشکان استفاده از این ژل را توصیه نمی‎کنند. تنها مزیت استفاده از این ژل این بود که اثر آن به شکل دائمی است.

مواد تشکیل‎دهنده‎ی ژل پاژ چیست؟

این ماده از 97.5% آب و 2.5% پلی‎آکریل آمید تشکیل شده. این مولکول در آب حل نمی‏شود بلکه مانند یک اسفنج متورم خواهد بود. خوب است بدانید که این ماده در ایالات متحده موفق به دریافت تایید FDA نشده است.

عوارض ژل پاژ چیست؟

با این که ژل پاژ می‎تواند به زیبایی و جوان‎سازی شما کمک کند اما خوب است بدانید که طی 10 سال گذشته عوارضی از خود نشان داده است که باعث شده استفاده از آن بسیار محدود شود و تعداد زیادی از پزشکان این روش درمانی را کارآمد و سالم ندانند  و به افراد پیشنهاد کنند که تخلیه ژل پاژ را انجام دهند تا از پیامدهای منفی ناشی از آن بکاهند.  از جمله عوارض این ژل می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

جابجایی ژل

 یکی از مهم‎ترین مشکلاتی که تزریق ژل پاژ به دنبال دارد این است که بعد از تزریق حرکت می‎کند و این می‎تواند ظاهر فرد را دچار مشکل کند. همچنین این حرکت کردن‎ها سبب می‎‏شود تا برای تخلیه ژل پاژ نیز مشکلاتی ایجاد شود.

عفونت و زخم

گاهی ژل پاژ می‎تواند منجر به ایجاد عفونت شود. عفونت را می‎توان یکی از خطرناک‎ترین عوارض این ژل دانست که گاهی پیامدهای آن به طور کامل غیرقابل جبران است. مهم‎ترین عاملی که سبب عفونت می‏شود، ژل نامرغوب و استفاده‎ی پزشک از سرنگ آلوده است. این عفونت می‎تواند به شکل زخم و برآمدگی خودش را نشان دهد و گاهی برای رفع آن نیاز به عمل جراحی است.

این مطلب را بخوانید
پسوریازیس (Psoriasis) چیست؟ + بررسی و معرفی راه‌های درمان پسوریازیس

تورم

 تورم در ابتدای تزریق ژل به صورت طبیعی است و در اکثر موارد به شکل خود به خودی حل می‎شود اما اگر این تورم ادامه یابد یا بیشتر شود، به خاطر کیفیت پایین ژل پاژ است. در چنین زمانی بیمار مجبور به تخلیه ژل پاژ به شکل کامل خواهد شد.

حساسیت و آلرژی

 حساسیت و آلرژی از آن دسته عوارضی است که ممکن است برای همه‎ی افراد رخ ندهد. در هر صورت ناسازگاری بدن با مواد تزریقی منجر به بروز این اتفاق می‎شود که بیشتر آن مربوط به بی‎کیفیت بودن ژل است. ممکن است این حساسیت‎ها فقط در ابتدای تزریق باشد و بعد از مدتی بهبود یابد. در غیر این صورت نیاز به تخلیه ژل پاژ به شکل کامل است.

تخلیه ژل پاژ

تخلیه ژل پاژ به چه شکل صورت می‎گیرد؟

از آنجایی که ژل پاژ می‎تواند مشکلات زیادی را در صورت و سلامتی افراد به وجود آورد لذا بسیاری از افراد تصمیم می‎گیرند که تخلیه ژل پاژ را انجام دهند. از آنجایی که این ژل به بدن جذب نمی‏‎شود در نتیجه امکان حرکت آن وجود داشته و همین موضوع تخلیه‎ی آن را دچار مشکل می‎کند.

برای این که تخلیه به درستی انجام شود، نیاز به انجام سونوگرافی است. سونوگرافی به پزشک کمک می‎کند تا حجم و مکان حضور ژل را به درستی تشخیص دهد. اگر حجم ژل موجود در صورت یا بدن بیشتر از حجم ژل بکار رفته برای تزریق بوده باشد، پس یعنی در بدن عفونت رخ داده و ممکن است تخلیه ژل پاژ مشکلاتی ایجاد کند. به همین خاطر نیاز است که حتما از یک پزشک مجرب برای این کار استفاده کرد.

این مطلب را بخوانید
علت آلزایمر چیست؟

در حال حاضر کلینیک دکتر بهروز باریک‎بین تنها مجموعه  در ایران است که با استفاده از روش ابداعی خود قادر به تخلیه ژل پاژ به شکل کامل است و این روش ابداعی حاصل سال‎ها کار در این حیطه است.

تزریق ژل

سخن پایانی

ما در این نوشته سعی کردیم تا ژل پاژ را به شما عزیزان معرفی کنیم و عوارض مختلفی که بر سلامتی انسان دارد را نیز برشمریم. لازم است یک بار دیگر به این موضوع اشاره کنیم که این ژل از نظر متخصصان یک راهکار منسوخ به حساب می‎آید و دیگر نباید از آن استفاده کرد. افراد بسیاری بعد از تزریق این ژل دچار بیماری و عوارض می‎شوند و تنها راهکار، تخلیه ژل به طور کامل است. اما تخلیه کامل نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد و نمی‎توان برای انجام آن به هر کسی اعتماد کرد.

تهران،پاسداران، بعد از پایدارفرد، بوستان نهم، پلاک 118

021-22575757

پیشنهاد ما به شما

انواع شربت های تب بر کودکان را بشناسید

تب در کودکان پدیده‌ای شایع و محتمل است که معمولا در هنگام بیماری یا تزریق …

دیدگاهتان را بنویسید