کاشت مو پیشانی زنان

کاشت مو پیشانی

کاشت مو چیست؟

کاشت مو

اولین بار درسال 1939توسط پزشک ژاپنی آقای دکتر Dr.Okuda مطرح وسپس درسال 1959توسط پزشک آلمانی Dr.Orentreich عملی گردید.درحال حاضرتنها راه درمان وترمیم موهای ازدست رفته استفاده از پیوندموی طبیعی است که این پیوند درنواحی مختلف ازجمله(سر – ابرو – ریش – سبیل – مژه – نواحی اسکار) قابل انجام است .


فهرست مطالب


انواع روش های کاشت مو

رایج ترین روش های کاشت موی موفق شامل:

  • روش پانچ کاشت موی (punch)
  • روش کاشت مو FUT
  • روش کاشت مو FIT

کاشت مو در پیشانی زنان

کاشت مو در پیشانی زنانی که پیشانی بلندی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاشت مو در پیشانی می‌تواند به دلیل ریزش مو و مشاهده طاسی در مناطقی از جلوی سر و خط رویش مو توصیه شود. علاوه بر این، کاشت مو در پیشانی زنان می‌تواند با کاهش فاصله ابرو و خط رویش مو چهره شما را زیباتر کند. ه طور کلی کوچک کردن پیشانی به وسیله کاشت مو عمل زیبایی محسوب می‌شود که در کاهش ارتفاع پیشانی زنان کمک می‌کند. علاوه بر ریزش موی نواحی خط رویش، ژنتیک هم در پیشانی‌های بلند نقش دارد. در نتیجه کاشت مو می‌تواند با انگیزه‌های مختلفی انجام پذیرد. اگر به دنبال ایجاد تعادل در چهره‌تان هستید، کاشت مو در پیشانی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بگذارد. همان طور که می‌دانیم روش‌های متفاوتی برای کاشت مو وجود دارد که رایج‌ترین آنها کاشت مو به روش FIT، کاشت مو به روش FUT، کاشت مو به روش SUT و کاشت مو به روش BHT اشاره کرد. از مهم‌ترین عوامل موثر برهزینه کاشت مو در پیشانی زنان می‌توان به تعداد تار موی مورد استفاده اشاره کرد که براساس روش کاشت مو تعیین می‌گردد. از دیگر عوامل می‌توان تجهیزات پیشرفته و میزان تخصص پزشکان اشاره کرد

روش‌های کاشت مو در پیشانی زنان

روش‌های کاشت مو در پیشانی زنان به طور کلی با مردان تفاوت چندانی ندارد. روش کاشت مو در پیشانی زنان براساس الگوی ریزش مو و نیازهای مراجعه کننده تعیین می‌گردد.

  1. مرحله اول شامل مشاوره تخصصی در خصوص برگزینی مناسب‌ترین روش کاشت مو در پیشانی زنان می‌شود. در این مرحله مراجعه کنند می‌تواند تمامی سوالات خود را با پزشک متخصص مطرح کند و پاسخ‌های قابل توجهی را بدست آورد.
  2. مشاهده مناطقی که در آنها مو به شدت نازک شده و یا به طور کامل طاس شده است. شناسایی دلیل ریزش نقش مهمی در روشی که برای کاشت موی پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارد. همان طور که پیش از این اشاره شد، ژنتیک می‌تواند از عوامل تأثیر گذار در خالی شدن جلوی سر زنان باشد. افزایش سن نیز می‌تواند نقش مهمی در ریزش موی خط رویش داشته باشد.
  3. پس از تشخیص دلایل ریزش مو نمونه برداری آغاز می‌شود. در این مرحله از قسمتی از پوست سر و مو نمونه برداری می‌شود تا در صورت مشاهده بیماری‌های پوستی درمان مناسب برگزیده شود.
  4. در صورتی که مراجعه کننده نیاز به درمان بیماری پوستی نداشته باشد الگوی کاشت مو توسط دستگاه‌های پیشرفته طراحی می‌شود و پس از تأیید پزشک متخصص و مراجعه کننده کاشت مو آغاز می‌گردد.
  5. در این مرحله، از قسمتی از پوست سر که دارای موهای ضخیم و متراکم است استخراج مو آغاز می‌شود. لازم به ذکر است که در این مرحله موهای استخراج شده به شدت ظریف هستند و امکان صدمه دیدن آن ها وجود دارد، به همین دلیل لازم است به عنوان مراجعه کننده‌ای که برای وقت و سرمایه خود ارزش قائل هستید به کلینیکی مراجعه کنید که تا حد ممکن مجهز به تجهیزات پیشرفته باشد. کلینیک کاشت مو باید مجهز به دستگاه‌های پیشرفته و کاملاً خودکار باشد که در این مرحله مسئولیت استخراج موها را بر عهده دارند.
  6. مرحله نهایی پس از اتمام کاشت مو در پیشانی زنان انجام می‌گیرد. در این مرحله در خصوص بایدها و نبایدها در طول دوره نقاهت مراجعه کننده موارد بسیار کاربردی را بیان می‌کنند و در صورت لزوم داروهایی برای تسکین درد تجویز می‌شود

کاشت مو چگونه است؟

ریزش مو دلایل متفاوتی و  همچنین درمان‌های مختلفی دارد. در این میان ریزش موی شدید یا ارثی که منجر به طاسی نیز می‌شود فقط یک راه درمان به نام کاشت مو دارد. خوشبختانه این روش نتایج بسیار خوب و در عین حال ماندگار و طبیعی دارد. حتی اگر بانک موی ضعیف هم داشته باشید یا وسعت طاسی سر شما زیاد باشد جای نگرانی نیست. با یک هزینه معقول می‌توانید موهایی زیبا و طبیعی داشته باشید. حتی امکان پرداخت هزینه به صورت اقساط در کلینیک صدف وجود دارد. اما بهتر است ابتدا مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید کاشت مو بهترین و آخرین راه درمان برای شماست و اینکه کدام روش کاشت مو برای شما بهتر است.

کاشت مو پیشانی زنان

کاشت مو طبیعی چیست و چگونه انجام می‌­شود؟

کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌­گویند. قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند.قبل از انجام پیوند، تکنسین­‌ها موهای برداشته شده و جراح پوست سر را برای عمل پیوند، آماده می­‌کنند. پس از پیوند کامل موها، پوست سر بانداژ شده و دستورالعمل‌­های مراقبت در منزل به شما داده می‌­شود.

انتخاب روش کاشت مو

بهترین روشی که بفهمید ویژگی‌­های ذکرشده را دارید یا خیر، مشاوره با پزشک متخصص پوست و مو و کاشت مو است که معمولا به صورت رایگان انجام می­‌شود. اما در یک نگاه کلی، افرادی که از سلامتی کامل برخوردار هستند، مشکلات حاد پزشکی ندارند، دائما سیگار مصرف نمی‌­کنند، آلرژی شدید ندارند و از مشکلات پوستی و عصبی جدی رنج نمی­‌برند، می‌­توانند نتایج خوبی را از این عمل برای خودشان متصور شوند.

این مطلب را بخوانید
کودکان سی پی یا فلج مغزی

برای عمل کاشت مو با استفاده از روش‌ برداشت واحد فولیکولار (FUE) یا پیوند / انتقال واحد فولیکولی (FUT)  می‌توان به نتایج عالی دست یافت. متخصصان می گویند  در انتخاب روش باید نیازها ، ملاحظات و ترجیحات منحصر به فرد بیمار را در نظر گرفت.لیست متغیرهایی که قبل از جراحی کاشت مو بر اساس سابقه خانوادگی در نظر گرفته می شود شامل سن بیمار ، میزان موی اهدا کننده موجود و ریزش موی آینده است. علاوه بر این هزینه نیز ممکن است یک مسئله باشد.

آیا ماندگاری مو های کاشته شده مادام العمر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خوشبختانه در بیشتر مواقع ماندگاری مو های کاشته شده تا چندین سال طولانی و حتی مادام العمر است، دلیل این ماندگاری دائمی این است که در روند کاشت واحد ‌های مولد مو یا همان فلیکول ها به پوست ناحیه کم مو یا فاقد مو منتقل می شوند و روند طبیعی رشد مو را در ناحیه مورد نظر تحریک می کنند تا مو های طبیعی مجددا رشد کنند؛ بنا براین در بیشتر مواقع مو های کاشته شده تفاوتی با مو های طبیعی ندارند و همواره رشد می کنند. بر همین اساس اگر عمل کاشت مو به درستی انجام شود، نتایج آن ماندگاری طولانی مدتی دارند، به جز در پاره ای از مواقع مانند ابتلا به طاسی شدید، عدم انجام مراقبت های لازم بعد از عمل کاشت، واکنش پوست به فولیکول های پیوندی و… معمولا اثرات کاشت مو دائمی است. در پاره ای از مواقع نیز پس از یک دوره کم پشتی و ریزش موقتی بعد از کاشت روند بهبودی و رشد مجدد مو از سر گیری می شود و نتایج دائمی را به دنبال خواهند داشت.

کاشت مو پیشانی زنان

ماندگاری کاشت مو چقدر است ؟

طبیعی است که این سوال برای شما پیش بیاید که ماندگاری کاشت مو چقدر است؟ اگر می خواهید کاشت مو شما یک عمر طول بکشد و ماندگاری بالایی داشته باشد مهم است که عمل کاشت مو را نزد یک متخصص با تجربه و معتبر انجام دهید.پس از اتمام مراحل کاشت مو متوجه رشد مو های جدید خواهید شد. با این حال در بسیاری از افراد ممکن است موهای تازه کاشته شده طی دو تا شش هفته پس از کاشت مو بریزد که فرآیندی طبیعی بوده و ظرف چند ماه شاهد رشد موهای جدید با ماندگاری دائمی خواهید بود. در حقیقت حدود شش ماه طول می کشد تا تغییرات قابل توجهی در رشد مو مشاهده کنید. نتایج کامل کاشت مو پس از یک سال قابل مشاهده خواهد بود.در بیشتر موارد کاشت مو یک عمر طول می کشد زیرا از فولیکول های سالم مو برای کاشت در نواحی کم پشت یا طاس استفاده می شود. با این حال ماندگاری کاشت مو می تواند تحت تأثیر عواملی مانند جنس مو بیمار، سبک زندگی، سن و میزان ریزش مو قرار گیرد. در چنین مواردی فرد ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب به چندین جلسه دیگر کاشت نیاز داشته باشد. امروزه کاشت مو روشی دائم، ایمن و طبیعی می باشد.

منظور از عوارض کاشت مو چیست ؟

عوارض به دسته‌ای از رخدادها گفته می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را اتفاقی طبیعی یا معمول به حساب آورد. زمانی که عارضه‌ای رخ می‌دهد، به این معنی است که روش درمانی استفاده شده، روش خوبی نیست یا حداقل با فرد تحت درمان سازگاری ندارد. در این جا باید ذکر کنیم که دسته‌ای از عوارض کاشت مو، به عنوان عوارض طبیعی شناخته می‌شوند؛ مواردی مانند تورم و قرمزی محل کاشت یا برداشت گرافت‌ها. عوارض طبیعی جزئی از روند بهبودی بدن بوده و نگران کننده نیستند.

عوارض کاشت مو بسیار مهم هستند و نباید نگاه سهل‌انگارانه‌ای به آن‌ها داشت. چرا که کاشت مو یک عمل زیبایی است و هر عارضه‌ای در جراحی‌های زیبایی، می‌تواند تاثیرات بسیار مخربی بر نتیجه‌ی عمل (که زیباسازی است) داشته باشد. به همین علت، پزشک جراح و کادر درمانی باید به خوبی با عوارض و راه‌های پیشگیری از آن‌ها آشنا باشند.

چرا عوارض کاشت مو رخ می‌دهند ؟

عوارض به دسته‌ای از رخدادها گفته می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را اتفاقی طبیعی یا معمول به حساب آورد. زمانی که عارضه‌ای رخ می‌دهد، به این معنی است که روش درمانی استفاده شده، روش خوبی نیست یا حداقل با فرد تحت درمان سازگاری ندارد. در این جا باید ذکر کنیم که دسته‌ای از عوارض کاشت مو، به عنوان عوارض طبیعی شناخته می‌شوند؛ مواردی مانند تورم و قرمزی محل کاشت یا برداشت گرافت‌ها. عوارض طبیعی جزئی از روند بهبودی بدن بوده و نگران کننده نیستند.

عوارض کاشت مو بسیار مهم هستند و نباید نگاه سهل‌انگارانه‌ای به آن‌ها داشت. چرا که کاشت مو یک عمل زیبایی است و هر عارضه‌ای در جراحی‌های زیبایی، می‌تواند تاثیرات بسیار مخربی بر نتیجه‌ی عمل (که زیباسازی است) داشته باشد. به همین علت، پزشک جراح و کادر درمانی باید به خوبی با عوارض و راه‌های پیشگیری از آن‌ها آشنا باشند.

چرا عوارض کاشت مو رخ می‌دهند ؟

کاشت مو یک جراحی زیبایی نسبتاً نوین و به سرعت در حال رشد است. هرچه جلوتر می‌رویم، روش‌ها و تکنیک‌های کاشت مو کم‌تهاجمی‌تر، کم‌عارضه‌تر و نتایج‌شان طبیعی‌تر و زیباتر می‌شود. با این حال کاشت مو همانند هر عمل جراحی دیگر، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. گاهی این مسئله جراح و متقاضی کاشت مو را با چالش‌های سختی مواجه می‌کند. در بسیاری از موارد، عوارض جانبی به خوبی مدیریت و درمان می‌شوند؛ اما در برخی شرایط، عواقب ناگواری به همراه دارند.

با افزایش محبوبیت در میان مردم، شاهد رشد چشمگیر متقاضیان کاشت مو هستیم و تعداد جراحی‌های کاشت مو روز به روز افزایش می‌یابد. نکته‌ی مهم‌تر این است که با پیشرفت تکنیک‌های کاشت، پزشکان زیادی با تخصص‌های مختلف و بدون گذراندن دوره‌های مربوطه و مهارت کافی، روی به کاشت مو آورده‌اند. رواج کاشت مو و ورود پزشکان با تخصص‌های غیرمرتبط به این حیطه، باعث شده که بیشتر شاهد بروز عوارض کاشت مو باشیم.

عوارض واقعی و خطرناک کاشت مو چیست ؟

به طور کلی احتمال وقوع بیشتر عوارض کاشت مو کمتر از یک درصد است. البته این عدد با توجه به بررسی‌های آماری مقالات معتبر ذکر شده و در آن حوادثی که در کلینیک‌های غیر معتبر رخ می‌دهند هم لحاظ شده است. در کلینیک تخصصی کاشت موی خانه سفید، با حدود ۸۰۰۰ کاشت موی موفق و ۱۵ سال سابقه‌ی درخشان، مفتخریم که با بهره‌گیری از بهترین ابزارها و کادر درمانی مجرب و ماهر، احتمال وقوع عوارض جانبی را تا حد امکان کاهش داده‌ایم.

این مطلب را بخوانید
معرفی 5 متخصص برتر زنان در شیراز به انتخاب مجله پزشکی - سلامت
عوارض جانبی عمومیعوارض روش FUTعوارض روش FUEعوارض ناحیه‌ی گیرنده
حساسیت به داروی بی‌حسی
خونریزی
تنک شدن ناحیه بانک مو
خط رویش ضعیف

عوارض عمومی جراحی
التهاب فولیکول‌ها
اسکارهای نقطه‌ای

تراکم کم و ظاهر عروسکی

عوارض اتاق عمل
نکروز و عفونت
دفن شدن فولیکول‌ها
ورم در ناحیه‌ی گیرنده

عفونت
بی‌حسی طولانی
ریزش مو شوکی
جوش و التهاب فولیکول‌ها

درد
درد ماندگار
برداشت بیش از حد
ریزش موی شوکی

خارش
باز شدن بخیه‌ها
کیست‌های زیر پوستی
خونریزی

سرفه و سکسکه
ایجاد اسکار و زخم گوشتی
ورم و اِدِم
ریزش مو شوکی

کاشت مو موقت (کاشت مو غیرجراحی)

یکی از راه های مناسبی که امروزه نیز بسیار استفاده میشود ترمیم مو و کاشت مو موقت هست که آقایان بسیاری از آن برای ترمیم و پوشاندن قسمت های طاس سر خود استفاده میکنند که متخصصان تکه هایی از مو را در کار استفاده میکنند و روزبه روز علم آن بیشتر میشود و برخی از هنرمندان نیز استفاده میکنند تا ظاهر بهتری برای جلب توجه افراددر تلویزیون را داشته‌ باشند.در این روش یک کلاه گیس طبیعی را در نواحی قسمتی که دچار طاسی شده است قرار میدهند و با چسب مخصوص می چسبانند.کاشت موقت مو به صورتی است که تا ۶ماه حدودا و نهایتا یک سال دوام دارد و کیفیت آن همانند موی طبیعی است و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. و حتی شما میتوانید از آن در حمام واستخر نیز استفاده کنید.برخلاف نظریه پزشک و نشان خود مو افراد میخواهند تا سریع تر آن را تعویض کنند تا بتوانند از مدل های مو مختلف استفاده کنند ‌

کاشت موقت یکی از بهترین روش برای کاشت مو در آقایان است و همچنین اگر نیاز دارید تا کاشت مو موقت انجام دهید باید یک جلسه مشاوره بروید و پزشک تشخیص دهد که شما چقدر نیاز دارید کاشت موقت مو انجام دهید و پزشک نشان میدهد که نتیجه های به دست آمده در گذشته به چگونه بوده است و نتایج طبیعی را به شما نشان میدهد تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و پزشک نیز بتواند شما را به درستی راهنمایی کند و مشکل شمارا حل کند ولی شما باید این را در نظر بگیرید که انجام این کار به صورت موقتی میباشد ولی زمانی که بخواهید این کار را به صورت دائمی انجام دهید میتوانید کاشت موی طبیعی را انتخاب کنید زیرا برای دائم این گزینه بهتر است.

کاشت مو طبیعی

کاشت موی طبیعی یک روش پیشرفته در علم پزشکی است که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و تیم‌ پزشکی مجرب، موهای طبیعی و جذابیتی که همیشه خواهان آن بودید را برای شما به ارمغان می آورد. این روش کمترین خطر و دوره نقاهتی کوتاه داشته و شما بلافاصله بعد از عمل می‌توانید به زندگی روزمره خود بازگردید. در این بخش به بررسی تاریخچه کاشت موی طبیعی، روش‌‌های مختلف استفاده شده در این فرآیند و نکات مهم برای موفقیت در کاشت مو پرداخته‌ایم. اطلاعات قابل‌اعتماد و روش‌های نوین ما راهنمای شما برای بازیابی موهای از دست رفته شما هستند.

کاشت موی غیر طبیعی

تکنیک HRT چیست ؟ دراین متد انحصاری دیگر نیازی به بانک موی شما نبوده زیرا این مرکز با دارا بودن بانک مو صد در صد طبیعی که همانند با جنس و رنگ و به طور کامل همزاد با موهای شما بوده , این روش را به جرات میتوان تحولی در امر ترمیم مو دانست طریقه انجام : این روش را میتوان به 3 طریق با تارهای صد در صد طبیعی به صورت زیر پوست یا روی پوست و یا لا به لای موهای شما انجام داد تراکم بسیار بالا خط رویش بسیار بسیار طبیعی استحمام روزانه و شانه زدن به تمام جهات انجام انواع مدلهای دلخواه انجام سشوار استفاده از اتوی مو.واکس.ژل.و… بوده و کاملا بدون عوارض و مراجعه بعدی بوده . این اطمینان را به شما میدهیم که این روش (HRT ) بهترین و به روز ترین روش در امر ترمیم مو در جهان میباشد .

مزایا و معایب روش HRT کدامند؟

هر روشی در کاشت مو خوبی‌ها‌ و بدی‌های‌ خودش را دارد و این روش هم استثنا نیست‌. در ادامه به بررسی مزایا و معایب روش hrt می‌پردازیم:

مزایای کاشت مو غیرقابل رشد

برای کاشت مو غیرقابل رشد، شما به یک جلسه بیشتر زمان نیاز ندارید و به راحتی کارتان را انجام می‌دهید.این روش شرایط خاصی را نمی‌طلبد‌ و افراد مختلف می‌توانند بدون هیچ محدودیتی، از آن استفاده کنند‌. همچنین موهای کاشته شده آنقدر طبیعی به نظر می‌رسند که نگرانی‌ از این بابت نخواهید داشت‌.

کاشت مو پیشانی زنان

معایب روش HRT

این روش هم مثل روش‌های دیگر معایبی را به همراه دارد. مثلا مشکل طاسی یا ریزش موی‌ شما برای همیشه برطرف نمی‌شود‌ و باید مرتب آن را ترمیم کنید‌. در حالی که در روش کاشت مو طبیعی به راحتی می‌توانید به موهایتان‌ حالت دلخواه بدهید. همچنین در روش طبیعی  برخلاف روش HRT محدودیتی بابت استفاده از سشوار و اتوی‌ مو‌ نخواهید داشت. علاوه بر آن ممکن است چربی زیر بافت موهای شبیه‌سازی شده جمع شود و بوی بدی بگیرد.به طور کلی می‌توان گفت که در مجموع این روش راه حلی کوتاه مدت نسبت به کاشت موی طبیعی به شمار می‌رود و برای مدت طولانی چندان قابل اتکا نیست.

کاشت موی مصنوعی

همانطور که می دانید امروزه کاشت مو یکی از بهترین راه های درمان کم پشتی موی سر می باشد و با توجه به پیشرفت علل این کار ، امروزه شاهد بهترین روش کاشت مو هستیم.بعضا افرادی هستند که به دلایل مختلف از جمله عدم بانک موی مناسب شرایط کاشت مو طبیعی را ندارند و به ناچار کاشت موی مصنوعی را جایگزین این روش برای درمان طاسی سر بر می گزینند . یکی از درخواست هایی که متقاضیان کاشت موی سر و مراجعین به مرکز تخصصی موی رنسانس از مشاورین مرکز دارند ، کاشت موی مصنوعی می باشد.احساس ناخوشایندی که ریزش مو و کم پشتی آن که بر اثر عوامل گوناگونی اتفاق می افتد ، بسیاری از افراد را به فکر درمان می اندازد.بنابراین این افراد به دنبال بهترین روش کاشت مو می افتند.اگر بخواهیم کاشت موی مصنوعی را توضیح دهیم باید گفت که چیزی تحت عنوان کاشت موی مصنوعی وجود ندارد زیرا هر چیزی جز موی خودتان وارد پوست سر شما شود سبب عفونت می شود. بنابراین موی مصنوعی را نمی توان بر روی سر کاشت.روش هایی همچون ترمیم مو امروزه انجام می شود که برخی افراد آن را با کاشت موی مصنوعی اشتباه می گیرند.در حقیقت ترمیم مو که بهترین نوع آن ترمیم مو به روش HRT می باشد ، استفاده از موی طبیعی از بانک موی کلینیک و استفاده از آن بر روی پوسته ی گیاهی است که این پوسته بر اساس مدل سر فرد با استفاده از دستگاه های مخصوص شبیه سازی می شود.

این مطلب را بخوانید
آیا لنز رنگی برای چشم ضعیف ضرر دارد

تاریخچه کاشت موی مصنوعی:

تکنیک کاشت موی مصنوعی برای نخستین در دهه 1970 میلادی بطور گسترده استفاده شد ولی پس از چندی این روش منسوخ شد و سازمان غذا و داروی آمریکا (Food and Drug Administration یا بطور اختصار: FDA) و بسیاری از کشورهای جهان این روش را مردود و غیر استاندارد دانستند. به این ترتیب در ابتدای دهه 1980 میلادی این روش کاملا منسوخ شد و از آن زمان تاکنون در بیشتر کلینیک های کاشت و یا پیوند مو استفاده نمی شود.

جنس تارهای مصنوعی ساخته شده توسط شرکت ها در گذشته از ترکیبات مختلفی همچون پلی استر ، پلی اکرلیک و… بود.امروزه این تارها از موادی با نام پلی آمید ساخته می شوند. تمامی مواد نام برده شده جز مواد مصنوعی محسوب می شوند که بدن انسان آن را غیر طبیعی تشخیص داده و پس خواهد زد.بدن انسان به گونه ای طراحی شده است که حتی در بسیاری از مواقع عضوی از انسان دیگر را هم قبول نکرده و تنها با اعضای بدن خود سازگاری خواهد داشت. بنابراین استفاده از روش کاشت موی مصنوعی علاوه بر عدم نتیجه مناسب ، موجب مشکلات خطرسازی برای افراد خواهد شد. عوارض کاشت مو به روش کاشت موی مصنوعی به شدت خطرناک بوده و همین موضوع سبب می شود در کلینیک های معتبر این روش دیگر استفاده نشود.

بنابراین افرادی که شرایط کاشت مو را به دلایلی همچون عدم بانک موی مناسب ، سوابق بیماری ها و… ندارند تنها روش جایگزین برای درمان طاسی سر آن ها تکنیک های ترمیم مو می باشد.

تفاوت کاشت موی مصنوعی و کاشت موی طبیعی:

اصلاح کاشت یا پیوند مو (hair transplant) در حقیقت مربوط به کاشت موی طبیعی است. در این تکنیک از موهای خود فرد جهت پیوند در بخشی از سر و یا ابرو (و همچنین ریش و سبیل) استفاده می شود اما در کاشت موهای مصنوعی (hair implant) از تارهای موی مصنوعی تولید شده توسط شرکت ها استفاده می شود.

کاشت مو پیشانی زنان

هنوز هم برخی از شرکت ها در کشورهایی مانند ژاپن و ایتالیا، تارهای مصنوعی مو تولید می کنند. اما استفاده از این روش یعنی پیوند موهای مصنوعی توصیه نمی شود. چرا که امروزه به عنوان روشی غیر استاندارد و دارای عوارض جانبی متعدد شناخته می شود.با توجه به موارد اشاره شده می توان گفت عوارض کاشت مو طبیعی در مقایسه با کاشت مو مصنوعی به قدری ناچیز و گذرا است که قابل قیاس با یکدیگر نیستند.

عوارض کاشت موی مصنوعی:

یکی از مهم ترین دلایلی که این تکنیک دیگر در جهان بطور گسترده استفاده نمی شود، عوارض جانبی و معایب آن است. عوارضی که گاهی جبران آنها بسیار دشوار و حتی در مواردی جبران ناپذیر است. از جمله این عوارض و مشکلات ناشی از این روش، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ بروز عفونت (از جمله گرانولوما کولر)

✔ ایجاد کیست

✔ احتمال بروز سرطان پوست پس از کاشت موی مصنوعی

✔ آلوپسی

✔ بروز آلرژی

✔ عدم رنگ پذیری تارهای مصنوعی کاشته شده

✔ امکان ریزش درصد زیادی از موهای جدید پیوند زده شده

در صورتی که در درجه اول پیش از انجام هر فرآیند بهداشتی درمانی، حفظ سلامت فرد اهمیت دارد. به ویژه در عمل ها و یا تکنیک های زیبایی. بنابراین توصیه نمی کنیم که تحت هیچ شرایطی، از این شیوه جهت پر پشت کردن و جبران موهای ریخته شده استفاده کنید. بروز مشکلات و معایبی که نام بردیم به خوبی نشان دهنده کیفیت پایین و خطرناک بودن استفاده از این تکنیک برای افراد است و به همین جهت نیز همچنان در بیشتر کشورهای جهان این شیوه غیرقانونی و غیر استاندارد شناخته می شود.

عوارض کاشت مو شامل چه مواردی است؟

• از اولین عوارض کاشت مو به روش FIT و FUT می توان به تورم های پیشانی و دور چشم اشاره کرد دلیل این اتفاق به این علت است که محل های خالی سر که می بایست مو ها کاشته شوند سرمی تزریق می شود که تزریق آن باعث ایجاد تورم می شود.

• یکی دیگر از عوارضی که پس کاشت مو به روش FIT و FUT به وجود می آید ، نکروز شدن پوست سر و موهای کاشته شده است. در روش های کاشت مو FIT و FUT تقریبا از هر 10 نفر 8 نفر دچار این پدیده می شوند که بسیار ناگوار است و این اتفاق سبب عدم رشد مو در این نواحی می شود.

• عفونت از دیگر عوارض کاشت مو به روش FUT می باشد چرا که در این روش فلپ برداری صورت می گیرد و فرد متقاضی پس از کاشت مو دچار عفونت در قسمت های پشت سر خود می شود.این اتفاق چنانچه نکات بهداشتی رعایت نگردد رخ خواهد داد.

•عوارضی که کاشت مو به روش FUT دارد مشکلاتی است که پس از بیهوشی به وجود خواهد آمد. جراحی و شکافته شدن سر در این روش به علت قدیمی بودن روش نیاز به بیهوشی دارد که خود بیهوشی در بعضی افراد مشکلاتی را ایجاد می نماید.

• احساس بی حسی و همچنین احساس مور مور شدن از دیگر عوارض کاشت مو FIT است که در پشت سر و جلوی سر احساس می کنید. البته این احساس به نوع داروی بی حسی که استفاده شده نیز بستگی دارد.

• طبیعتا ممکن است فرد پس از کاشت مو در روزهای اولیه مخصوصا در روش کاشت مو FIT احساس درد داشته باشد که یکی دیگر از عوارض کاشت مو به روش FIT و به روش FUT به شمار می رود.علت این امر جراحی و شکافته شدن و بخیه زدن سر می باشد.

• التهاب و قرمزی پوست که تا 6 ماه همراه شما می باشد یکی دیگر از عوارض کاشت مو FIT و کاشت مو FUT می باشد که از نکات منفی کاشت مو FIT و کاشت مو FUT می باشد. به طور کلی مرابت های بعد از کاشت مو با استفاده از این روش ها به مراتب بیشتر از سایر روش ها می باشد.

• احساس خارش در مناطق کاشته شده جلوی سر از دیگر عوارض کاشت مو FIT و FUT است که باعث منسوخ شدن این دو روش کاشت گردیده است.

این مطلب را بخوانید
ایمپلنت های دندانی در مقایسه با دندان طبیعی + آیا ایمپلنت دندان با دندان طبیعی فرق دارد؟

• سکسکه یکی از دیگر عوارض کاشت مو FIT و FUT می باشد که که شاید باعث تعجب شما گردد .در اکثر موارد دیده شده افراد پس از انجام کاشت مو FIT و کاشت مو FUT دچار سکسکه می شوند و دلیل علمی آن هنوز مشخص نیست.

در انتها باید یادآور شویم که این دسته از موارد برخی از عوارض کاشت مو به روش های FIT و FUT بوده است موضوع کاشت مو با روش FUT آغاز شده و با روش FIT ادامه یافته است و به این دلایل امروزه در دنیا منسوخ شده است و مورد استفاده قرار می گیرد چرا که روز به روز روش های جایگزین وارد شده و روش های قبلی خارج می شوند.

اما همچنان در بیشتر کلینیک ها شاهد استفاده از این روش ها برای کاشت مو می باشیم که متاستفانه با درمان غیر پیشرفته خود نتایج خوبی را برای افراد به همراه ندارند و تنها از طریق تبلیغاتی نظیر کاشت موی ارزان می توانند افراد را به سمت خود جذب نمایند که سپس نتایج بد و نارضایتی افراد را به همراه خواهد داشت.

مراحل کاشت مو

مراحل انجام عمل کاشت مو

پیش از هر چیز باید به شما بگوییم که برای روز عمل بهتر است لباسی گشاد و راحت به تن داشته باشید. به این ترتیب احساس راحتی در طول عمل خواهید داشت.پس از مراجعه به کلینیک مورد نظر پزشک ابتدا دارویی به ناحیه بانک مو و ناحیه طاسی سر تزریق می‌کند. این دارو برای این است که منطقه اهده کننده و گیرنده مو بی‌حس شوند. به این ترتیب شما در طول مراحل انجام کاشت مو احساس درد نخواهید داشت.سپس استخراج گرافت‌ها با تکنیک یا روش انتخابی مورد نظر شما آغاز خواهد شد. در قدم بعدی پزشک گرافت‌های استخراج شده را به واحدهای کوچکتر تقسیم می‌کند و به این شکل آن‌ها آماده کاشت خواهند شد. حالا نوبت به کاشت این گرافت‌ها می‌رسد که با ابزارهای مخصوص یا با کمک ابزارهای مخصوص هر روش کاشت مو انجام خواهد شد.

کاشت مو پیشانی زنان

توجه داشته باشید که ممکن است کاشت مو برای شما در یک یا چند جلسه انجام شود؛ تعداد این جلسات را پزشک از قبل به شما خواهد گفت. یادتان باشد که فردی را همراه خود به این جلسات ببرید؛ زیرا به دلیل تزریق داروهای آرام‌بخش نیاز به همراهی این فرد خواهید داشت.

مرحله اول: انتخاب مرکز درمانی معتبر

مهم‌ ترین و اولین قدم در جراحی کاشت مو که اولی مرحله از مجموعه مراحل کاشت مو نیز هست، پیدا کردن یک کلینیک تخصصی پوست و موی معتبر است. انتخاب کلینیکی که از اعتبار و تجربه خوبی برخوردار باشد. تا حد زیادی موفقیت نتیجه کاشت مو را تضمین می‌ کند. بسیاری از عوارض ناگوار کاشت مو نظیر عفونت‌ ها، خونریزی شدید یا ایجاد زخم‌ های عمیق به دلیل مراجعه به یک مرکز نامعتبر و غیرحرفه‌ ای رخ می‌ دهند. بهترین کلینیک کاشت مو باید:

  • مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان داشته باشد.
  • عمل پیوند مو توسط متخصصان کارآزموده و ماهر انجام شود.
  • به پیشرفته‌ ترین و جدیدترین دستگاه‌ ها و تجهیزات کاشت مو مجهز باشد
  • از تیم درمانی ماهر و باتجربه برخوردار باشد.
  • خدمات پشتیبانی مناسبی به بیماران ارائه دهد.

کلینیک تخصصی پوست و موی دکتر رابط یکی از بهترین و مجهزترین کلنیک‌ های زیبایی در پایتخت است که تمام موارد بالا به بهترین شکل ممکن در این مرکز درمانی فراهم شده است.

مرحله دوم: مشاوره کاشت مو

در مرحله دوم از مجموعه مراحل کاشت مو، شما باید برای مشاوره کاشت مو در کلینیک حضور پیدا کنید. کارشناسان متخصص ابتدا ناحیه طاسی شما را معاینه می‌ کنند. در صورتی که امکان کاشت مو برای شما وجود داشته باشد، هزینه تقریبی کاشت به شما اعلام می ‎‌گردد. این جلسه مشاوره می‌ تواند غیرحضوری و از طریق راه‌ های ارتباطی که در سایت کلینیک اطلاع رسانی شده است، انجام شود.

در مرحله بعد برای معاینات دقیق‌ تر نیاز به مشاوره‌ی حضوری است. مشاوره حضوری کلینیک دکتر رابط کاملا رایگان است. در این جلسه، پزشک متخصص توضیحات مقدماتی پیوند مو را در اختیارتان قرار می‌ دهد. سابقه پزشکی شما را بررسی می‌ کند و با بررسی جنس و کیفیت بانک موی شما، مناسب‌ ترین روش کاشت مو و هزینه آن را به شما اعلام می‌ شود. در صورت رضایت، وقت کاشت مو برای شما تعیین می‌ شود.

مرحله سوم: مراقبت‌ های قبل از کاشت مو

جراحی پیوند مو نیز مانند هر جراحی دیگر نیاز به انجام یک سری مراقبت‌ ها و دستورالعمل‌ ها قبل از عمل دارد. بدون شک رعایت دقیق توصیه‌ های پزشک متخصص قبل از کاشت مو، نقش تعیین کننده‌ ای در موفقیت آمیز بودن نتایج دارد. مهمترین اقداماتی که قبل از کاشت مو بایستی رعایت کنید، به شرح زیر است:

  • برنامه غذایی سرشار از ویتامین‌ ها و پروتئین‌ های ضروری داشته باشید.
  • حداقل ۲ هفته قبل از جراحی، از مصرف دخانیات خودداری کنید.
  • مصرف مشروبات الکلی را کنار بگذارید. در عوض، سعی کنید آب بنوشید، تا پوست و موی شما به خوبی آبرسانی شود.
  • آزمایشات تجویز شده توسط پزشک جراح را انجام دهید. آزمایش CBC، تست بیهوشی، آزمایش HIV و تست کرونا نمونه‌ هایی از آزمایشات قبل از جراحی کاشت مو هستند.
  • مصرف داروهای ضدالتهاب یا انعقاد خون را زیر نظر پزشک قطع کنید.
  • موهای سر خود را کوتاه کنید

مرحله چهارم: کاشت مو

در این مرحله در کلینیک حضور پیدا می‌ کنید. بعد از ارائه‌ی توضیحات لازم و آماده سازی‌ های مقدماتی، جهت انجام کاشت مو به اتاق عمل منتقل می‌ شوید. عمل پیوند مو با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌ شود. این جراحی چندین ساعت طول می‌ کشد و در بین عمل به بیمار استراحت‌ هایی داده می‌ شود.

مرحله پنجم: مراقبت‌ های بعد از کاشت مو و دیدن نتایج

موهای کاشته شده نیز مانند موهای طبیعی برای سالم و خوش حالت ماندن نیاز به مراقبت دارند . پزشک متخصص دستورالعمل‌ های لازم جهت مراقبت از موهای کاشته شده را در اختیارتان قرار می‌ دهد. داشتن رژیم غذایی سالم و مغذی، عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، انجام پیاده روی سبک نمونه‌ ای از اقدامات بعد از جراحی کاشت مو است.نتیجه کاشت مو تقریبا ۱۸ ماه بعد از جراحی تکمیل می‌ شود و بعد از گذشت یکسال کاملا قابل مشاهده خواهد بود.

مراقبت‌های پس از کاشت مو 

  • جلوگیری از تورم : برای جلوگیری از تورم در ناحیه پیشانی ، شب اول بعد از کاشت روی آن کمپرس یخ قرار دهید . اگر سینوزیت دارید این کار را انجام ندهید. برای انجام صحیح این کار می توانید هر یک ساعت به مدت ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که هر نوبت حداکثر ۱ دقیقه یخ را روی پیشانی خود نگه دارید.
  • استراحت و طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو : توصیه ما به شما استراحت کامل در روز بعد از کاشت مو می باشد. برای خوابیدن صحیح زیر سر خود دو عدد بالش قرار دهید، به نحوی که سر، زاویه ۳۰ درجه داشته باشد. ترجیحا طاق باز بخوابید بطوری که سینه و شکم رو به بالا باشد. اگر نمی توانید به این حالت بخوابید به پهلوی راست یا چپ بخوابید . توجه داشته باشید که خواب کافی برای ادامه روند درمان و رشد موها امری مهم است.
  • نحوه باز کردن پانسمان : بهتر است باز کردن پانسمان را به کلینیک خانه سفید بسپارید. اگر شرایط ماندن جهت باز کردن پانسمان را ندارید طبق دستور داده شده عمل کنید. برای این کار ابتدا کلاه توری روی سر خود را که اصطلاحا آن را سرجی فیکس می نامند بردارید. سپس ناحیه بین موهای کاشت شده و برداشت را از کنار گوش قیچی کرده و پانسمان ناحیه برداشت را به آرامی بردارید. برای ناحیه کاشت لایه های بالایی را به آرامی بردارید و سپس مقدار زیادی آب روی لایه های زیرین که به ناحیه کاشت چسبیده بریزید و منتظر بمانید تا پانسمان کاملا خیس بخورد. پس از حدود ۱۵ دقیقه به آرامی پانسمان را از روی ناحیه کاشت بردارید.
  • تغذیه بعد از کاشت مو : مصرف ویتامین صبح بعد از کاشت مو هنگام صبحانه توصیه میشود ؛ مصرف مایعات و میوه ها دارای ویتامین C مانند آناناس و پرتغال را در دستور غذایی خود قرار دهید.
  • داروهای بعد از کاشت مو : در صورت تجویز پزشک خوردن سفالکسین هر ۶ ساعت یکبار و مصرف مداوم و همیشگی قرص زینک
  • مصرف دخانیات : همانطور که در بخش توصیه های قبل از کاشت مو نیز توضیح داده شد ، مصرف سیگار و قلیان تا سه هفته پس از کاشت مو ممنوع می باشد.
  • مصرف مشروبات الکلی : مصرف نوشیدنی های الکل دار تا یک هفته پس از کاشت ممنوع می باشد؛ چرا که باعث ایجاد تغییر در روند طبیعی گردش خون شده، همچنین باعث کاهش تاثیر داروهای بی حسی می شود.
  • انجام ورزش : تا یک ماه پس از کاشت مو از انجام ورزش های حرفه ای و ورزش های سنگین مانند شنا، کشتی ، کوهنوردی و … خودداری کنید.
  • رسیدگی به مو ها : از صاف کردن، فر کردن و سشوار دائم موها پرهیز کنید. پس از یک ماه می توانید موهای خود را فقط در یک جهت شانه کنید.
  • رنگ کردن موها : در صورت نیاز به رنگ کردن موها از ماه ششم به بعد این کار را انجام دهید.
  • شامپو : تا یک ماه بعد از کاشت از شامپوی تجویز شده برای شست و شو استفاده کنید. پس از آن می توانید با مشورت پزشک خود از شامپوی مناسب با پوست سر خود استفاده کنید.
  • ریزش موها بعد از کاشت : از یک هفته تا یکماه بعد از کاشت موهای کاشته شده شروع به ریزش می کند اما نگران نباشید این روند کاملا طبیعی است و پس از مدت مذکور موهای ریخته شده دوباره شروع به رشد کرده و قرمزی ناحیه کاشت نیز از بین می رود. هرچند در برخی افراد ممکن است ریزش تا ابتدای ماه ششم ادامه دار باشد. اما اگر بعد از ماه ششم ریزش مو داشتید حتما با پزشک خود در تماس باشد.
  • بی حسی سر بعد از کاشت مو ممکن است تا ابتدای ماه ششم طول بکشد. در ماهه های اول اگر در ناحیه کاشته شده بی حسی داشتید جای نگرانی نیست.
این مطلب را بخوانید
بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

سوالات متداول

آیا مویی که کاشته می شود دائمی است؟ حتی در سال های بعد نمی ریزند؟

بله این مو ها دائمی هستند و از آن جا که از پشت سر برداشته شده اند و مو های عقب سر به علت دارا نبودن گیرنده هورمونی نمی ریزند بنابراین وقتی در جلوی سر کاشته شوند نیز بدون ریزش باقی می مانند.

آیا مو های بخش های دیگر بجز پشت سر را می توان پیوند زد؟

ساختار و نوع مو ها در هر نقطه بدن متفاوت است. مثلا مو های سر تا هر اندازه ای می توانند بلند شوند ولی رشد مو های بدن در یک مرحله متوقف می شود. بنابراین بهترین ناحیه برای پیوند مو به سر از دیگر مناطق سر است.

آیا وقتی هنوز موها در حال ریزش هستند می توانیم کاشت مو انجام دهیم؟

بله زیرا ریزش مو یک امر ژنتیکی یا تحت عواملی مثل دارو صورت می پذیرد و کاشت مو را تحت تاثیر قرار نمی دهد زیرا مو های کاشته شده اصلا گیرنده لازم برای ریزش را ندارند. هر چه کاشت مو ها زودتر انجام شود طبیعی تر خواهد بود و جواب بهتری را دریافت خواهید کرد.

فعالیت های سنگین مثل باشگاه تا چه مدت بعد از کاشت مو مجاز نیست؟

بعد از کاشت مو به مدت حداقل ۴۵ روز فعالیت های سنگین توصیه نمی شود.

استراحت بعد از کاشت مو چه مدت است؟

اگر روش کاشت موی شما SUT باشد بر خلاف روش های قدیمی تر که نیاز به استراحت یک الی دو هفته ای بود در این روش استراحت مطلق مورد نیاز نیست و می توانید از روز بعد با تایید پزشک فعالیت های روزانه خود را ادامه دهید. هم چنین جای زخم ها بعد از یک هفته به طور کامل بهبود می یابد و قابل تشخیص نخواهد بود.

کاشت مو چقدر زمان می برد؟

طول این عمل به بزرگی منطقه کاشت و تعداد گرافت های کاشته شده بستگی دارد. روش های مختلف زمان متفاوتی را می طلبند مثلا در روش هایی که کاشت به کمک دستگاه صورت می گیرد بسیار سریعتر است. در روش های سنتی عمل ممکن است حدود ده ساعت به طول بیانجامد و معمولا در چند نوبت انجام می شود.

سخن پایانی

معمولاً تصور می‌شود که همه افراد می‌توانند کاندیدای مناسبی برای انجام کاشت مو باشند. اما در واقع شرایط خاصی برای انجام این کار وجود دارد. متقاضیان انجام کاشت مو، باید از قبل درباره این شرایط اطلاعات کافی داشته باشند. همانطور که در این مقاله گفته شد، یکی از مهم‌ترین شرایط برای انجام کاشت مو محدودیت سنی است. قبل از اینکه برای کاشت مو اقدام کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که این روش برای بهبود طاسی سر و درمان ریزش مو سر شما کاملا مناسب است.شما در ابتدا باید دلایل ریزش موی سر خود را مورد بررسی قرار دهید و در مرحله بعد ببینید که کاندیدای مناسبی برای انجام کاشت مو هستید یا خیر. به عنوان مثال، برای اینکه فرایند کاشت مو به خوبی انجام شود، باید بانک موی مناسبی داشته باشید. همچنین پوست سر شما باید منعطف بوده و هر تار مو از ضخامت کافی برخوردار باشد. سلامت جسمانی و سبک زندگی شما نیز بر فرآیند کاشت مو موثر است. نکته مهم دیگری که باید هنگام کاشت مورد بررسی قرار دهید، جنسیت و هزینه کاشت مو است.

پیشنهاد ما به شما

انواع بیماری های پوستی

آشنایی با انواع بیماری های پوستی و علائم رایج

بیماری های پوستی از شایع ترین بیماری ها در بدن انسان ها هستند که هر …

دیدگاهتان را بنویسید