روش‌های چاقی صورت

معرفی روش‌های پرشدن صورت فوری + بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدام است؟

چاقی صورت و پر کردن گونه‌ها هر چهره‌ای را جوان‌ و جذاب‌تر می‌کند. درحالی‌که گونه‌های آویزان و به‌اصطلاح لپ‌های شل و افتاده، نشان‌دهنده‌ی پیری و وضعیت بد سلامت بدن هستند. روش‌های مختلفی برای چاقی صورت و برجسته کردن گونه‌ها مانند تزریق چربی یا ژل فیلر volume وجود دارد، اما با روش‌های طبیعی هم می‌توان گونه‌های پُر و برجسته و صورتی چاق داشت. بهترین راه برای چاقی صورت ، خوردن مواد غذایی مقوی، مکمل‌ها، ویتامین‌ها، ورزش و یا رژیم‌های غذایی است.

روش‌های چاقی صورت

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد لاغر یا دارای رژیم لاغری نگران آن هستند، لاغر و استخوانی بودن صورتشان است. به‌ویژه افرادی که در حال کاهش وزن سریع هستند، مرتب به دنبال راهی برای چاقی صورت خود می‌گردند. ناگفته نماند که برخی از شرکت‌ها بانام‌های تجاری مختلف قرص چاقی صورت تبلیغ می‌کنند که باید عوارض ناشی از استفاده این قرص‌ها را هم مدنظر داشت.مجله پزشکی سلامت


فهرست مطالب


بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدام است؟

افزایش وزن و چاقی صورت نیز همانند کاهش وزن به مرور زمان اتفاق می‌افتد و نباید یک شبه انتظار معجره داشته باشید. زمانی که می‌زن دریافت کالری شما از کالری مصرفی بیشتر است، با افزایش وزن همراه خواهید بود. برخی از ویتأمین‌های ضروری وجود دارند که می‌توانند تأثیر مثبتی بر چاقی فرد و چاقی صورت داشته باشند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله زنجبیل و یائسگی زودرس را بخوانید.

ویتامین چاق کننده صورت

یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که برای هرکسی پیش می‌آید این است که ویتامین چاق کننده صورت چیست؟ باید گفت مصرف ویتامین برای چاقی صورت و تنظیم متابولیسم بسیار ضروری است و با مصرف برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانید اندام متناسب و صورتی چاق و پر داشته باشید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله غذاهای مفید برای چشم آستیگمات را بخوانید. در میان ویتامین‌های ضروری بدن انواعی از ویتامین چاق کننده صورت صورت شامل:

  • ویتامین های گروه B

مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ویتامین ها برای چاقی صورت، ویتامین های گروه ب هستند. این ویتامین ها شامل تیامین (B1)، ریبوفلاوین(B2)، نیاسین(B3)، اسید پانتوتنیک(B5)، پیریدوکسین(B6)، بیوتین(B7)، اسید فولیک(B9) و کوبالامین(B12) هستند.  درباره غده ی پروستات بیشتر بخوانید.

این ویتامین ها تأثیر زیادی در سوخت و ساز بدن دارند. همچنین نقش اصلی آن‌ها متابولیسم چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها هستند. اگر سطح این ویتامین ها در بدن کم شود، متابولیسم بدن به خوبی کار نمی‌کند و وزن شما کاهش می‌یابد. لوبیا، عدس، شیر، تخم مرغ، موز، سیب زمینی، غلات کامل و … منابع مهم ویتامین های گروه ب هستند. 

  • کلسیم

برای داشتن صورتی چاق بهتر است در برنامه‌ی غذایی خود از خوراکی‌هایی استفاده کنید که دارای کلسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها باشند؛ زیرا کلسیم و چاقی صورت با یکدیگر در ارتباط هستند. مکمل کلسیم از ضعیف شدن ماهیچه‌های صورت جلوگیری می‌کند و با کمک کردن به ساخت استخوان باعث چاق شدن صورت می‌شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله تفاوت لمینت و کامپوزیت ونیر دندان چیست را بخوانید.

  • ویتامین  A

پوست شما از دو لایه فوقانی و تحتانی تشکیل شده که ویتامین  A در هر دو قسمت نقش مهم و اساسی دارد. نور خورشید بر روی پوست صورت تأثیر داشته و باعث تجزیه کلاژن‌های سطح پوست می‌شود. این موضوع باعث افتادگی و پیری پوست می‌شود. اما ویتامین  A این فرآیند تجزیه را قطع کرده و از هرگونه خشکی، خارش یا حتی برآمدگی سطح پوست نیز جلوگیری می‌کند. 

  • ویتامین  E
این مطلب را بخوانید
واکسن گارداسیل بهتر است یا پاپیلوگارد؟

ویتامین E آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که انرژی خورشید را به خود جذب کرده و از تأثیر منفی بر روی پوست جلوگیری می‌کند. این موضوع می‌تواند در کاهش چین و چروک، افتادگی و حتی سرطان پوست جلوگیری کند. همچنین به تقویت دیواره‌های سلولی و چاق شدن صورت کمک می‌کند. 

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: خواص روغن آرگان برای پوست را بهتر بشناسید

ویتامین ای جزو بهترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت است که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید و مؤثر هست. این ویتامین در انواع غذاها و روغن‌ها یافت می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید از عوارض احتمالی این قرص‌ها جلوگیری کنید بهتر است از روغن آن به‌صورت ماساژ روی پوست استفاده کنید.

  • ویتامین  C

ویتامین  C به شبکه پوست شما کمک می‌کند تا پروتئین‌های خود را حفظ کرده و بتواند شکل اصلی خود را نگه دارد. علاوه بر آن این ویتامین  یک آنتی اکسیدان قوی است که در مقابل رادیکال‌های آزاد از پوست شما محافظت می‌کند. 

  • روی

بیشترین مواد معدنی پوست در لایه بیرونی قرار دارند. روی باعث می‌شود دیواره‌های سلولی پوست پایدار بمانند. علاوه بر آن تأثیر زیادی در تقسیم و تخصصی شدن سلول‌ها در هنگام رشد دارد. 

  • منیزیم

منیزیم هم یکی از بهترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت است. استفاده از این ویتامین باعث می‌شود تا مقدار، قند خون و فشارخون کنترل شود و همچنین استخوان‌ها را قوی‌تر و مستحکم‌تر کند و باعث تقویت سیستم ایمنی شود. می‌توان با خوردن، آجیل، دانه‌ها، حبوبات و میوه و سبزی، منیزیم موردنیاز بدن خود را تأمین کرده و به چاقی صورت خود کمک کنید.

  • آهن

بدن برای رشد و متابولیسم سالم، عملکرد صحیح سلول و ایجاد برخی از هورمون‌ها به آهن نیاز دارد. آهن برای حمل اکسیژن در سلول‌های قرمز و گلبول‌های قرمز خون به عضلات و بافت‌های بدن نقش ضروری دارد؛ بنابراین اگر سطح آهن پایین باشد، اکسیژن کافی به عضلات و ماهیچه‌ها نرسیده و متابولیسم بدن مختل می‌شود.

در نهایت با تغذیه سالم می‌توانید تمام ویتامین ‌های مفید را دریافت کنید. اگر در رژیم غذایی خود ممنوعیت مصرف داشته باشید می‌توانید با مصرف قرص‌های ویتامین ، ویتامین ‌های موردنیاز را دریافت کنید. 

بررسی روش های چاقی صورت

اکثر افراد با تحولی اندک در رژیم غذایی خود لاغری صورت را تجربه می کنند .در کل لاغر شدن صورت از مشکلاتی است که بیشتر افراد آن را تجربه کرده اند.

مصرف آب

یکی از شیوه های معجزه آسا برای چاقی صورت مصرف آب در طی روز می باشد. آب تاثیر بسزایی بر پوست و چاقی صورت دارد، به خصوص در زمان هایی که تمرینات ورزشی و بدنسازی را انجام می دهید. افرادی که به شکل مرتب ورزش می‌کنند لاغری صورت را تجربه می کرده اند و بعد از گذشت زمان حس می‌کنند که زیبایی اولیه را ندارند.

روش‌های چاقی صورت

مصرف میزان لازم آب به این اشخاص مدد می رساند تا مقدار آب مورد نیاز بین بافتی سلول‌های صورتشان تامین شود و به این شکل مصرف آب سبب چاق‌تر شدن صورت و حجیم شدن عضلات می شود.

این مطلب را بخوانید
متخصص غدد کیست؟ +متخصص غدد و متابولیسم کار درمان چه بیماری هایی را برعهده دارد؟

استفاده میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و سبب آبرسانی مطلوب به سلول‌های پوستی صورت می‌شوند همین طور با مصرف میوه‌ها احساس سیری به انسان دست می دهد و دیگر تنقلات و مواد غذایی نا سالم را استفاده نمی کند.

مصرف آجیل‌

استفاده مغز‌های روغنی یکی از مطلوب ترین روش های معجزه آسا برای چاقی صورت است. قرار دادن حب ۴ مغز در رژیم غذایی یکی از شیوه های طبیعی جهت حجیم تر کردن صورت است. برای آماده سازی این خوراکی مغز پسته، بادام، فندق و خرما احتیاج دارید.

استفاده شیر

شیر سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی می باشد و استفاده روزانه آن به آب رسانی پوست کمک کرده و سبب چاق شدن صورت می شود.

برنامه غذایی با کربوهیدرات زیاد

برنامه غذایی با کربوهیدرات زیاد که بیشتر با نام برنامه غذایی لوکس مشهور است، سبب افزودن چربی به پوست صورت می شود و در طی یک هفته باعث حجیم شدن صورت می شود. کربوهیدرات هایی که باید به رژیم غذاییتان اضافه شوند عبارتند از :نان، برنج، ماکارونی و پاستا .

معجزه چاقی صورت با ماساژ و انواع ماسک:

ماساژ صورت با روغن بادام، زیتون و نارگیل

یکی دیگر از روش های معجزه آسا برای چاقی صورت این است که هر شب پیش از خواب صورت خود را با روغن بادام، روغن زیتون و روغن نارگیل ماساژ دهید.

روش‌های چاقی صورت

ماساژ با روغن جوانه گندم

از دیگر طرق چاق شدن صورت و گونه‌ها این است که روزانه پوست خود را با روغن جوانه گندم ماساژ دهید با این کار در یک هفته صورت شما پرتر می شود. بیشتر بخوانید: معجزات روغن جوانه گندم بر زیبایی

ماساژ با شیر

از راه های سریع برای حجیم تر شدن صورت این است که روزانه صورت خود را با شیر سرد برای۲۰ دقیقه ماساژ دهید، اجازه دهید شیر ۵ دقیقه بر روی صورتتان باقی بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک خیار و گلابی

خیار مزیت های زیادی برای نرمی پوست و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد و مصرف موضعی و خوراکی این میوه سبب آبرسانی به سلول‌های پوستی می شود. برای تاثیر گذاری زیادتر این میوه می توانید از ماسک آن بهره مند شوید و این گونه در طی ۲ هفته با آبرسانی به سلول‌های پوست و زیاد شدن آب بین بافتی به پرتر دیده شدن و حجیم شدن صورت خود کمک کنید.برای استفاده ماسک خیار این میوه را رنده کنید و سپس به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

ماسک گلاب و گلیسیرین

یکی دیگر از طرق چاق شدن صورت با ۱۳ روش طبیعی استفاده از ماسک گلاب است . مخلوط گلاب و گلیسیرین یکی از شیوه های ارگانیک و عالی جهت چاق شدن صورت و گونه‌ها به شمار می رود ، این مخلوط معجزه آسا مانند مرطوب کننده‌ی برای پوست کار می کند و با آبرسانی به صورت سبب چاق شدن آن می‌شود.
برای استفاده از این ماسک گلاب و گلیسیرین را با هم ترکیب کرده و پیش از خواب آن را بر روی صورت بزنید، اجازه دهید یک شب روی صورت بماند و روز بعد با آب گرم آن را بشویید.می توانید این کار را هرشب انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

این مطلب را بخوانید
مراقبت های قبل از عمل کاشت مو: راهنمایی برای حالت بهتر موها

ماسک عسل

از دیگر مواد ارگانیک و یکی از مطلوب ترین شیوه های خانگی کاربردی برای چاق شدن صورت عسل می باشد. عسل در بردارنده میزان زیادی آنتی اکسیدان است و به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست کار می کند که با آبرسانی به صورت سبب چاق شدن صورت و گونه‌ها می‌شود.

روش‌های چاقی صورت

برای استفاده از این ماسک ۱ قاشق چای خوری عسل را با پاپایا مخلوط کنید و بر صورت و گونه‌ها بزنید، اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی صورت باشد و پس از آن با آب گرم بشویید. برای دست یابی به نتیجه سریع تر می توانید کار را هر روز صبح انجام دهید.

ماسک گل رس یا خاک رس

یکی از مطلوب ترین ماسک ها برای چاقی صورت گل رس یا خاک رس است گل رس در صورتی که با گلاب مخلوط شود به آبرسانی پوست مدد می رساند و سبب بهتر شدن خاصیت کشسانی پوست می شود و به این شکل برای چاقی موثر است.

برای استفاده از این ماسک یک قاشق غذاخوری گل رس را با یک قاشق مربا خوری گلاب مخلوط کرده و به شکل خمیر درآورید، این خمیر را بر روی صورت و گونه‌ها قرار داده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند سپس آن را با آب سرد بشویید.

آب سیب زمینی

بررسی نشان داده است که مصرف روزانه دو لیوان آب سیب زمینی به خاطر وجود میزان زیادی ویتامین C به آبرسانی پوست کمک کرده و با رطوبت رسانی به پوست صورت به چاق شدن صورت و گونه‌ها مدد می رساند.به غیر از این ماسک آب سیب زمینی هم این امکان را دارد که سبب چاق شدن صورت شود.برای مصرف ماسک سیب زمینی آب یک سیب زمینی را گرفته و با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و آن را بر روی صورت قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه با آب گرم آن را بشویید.

آلوئه ورا

وجود میزان زیادی آنتی اکسیدان‌ در ژل آلوئه ورا سبب زیاد شدن مقدار کلاژن، خاصیت کشسانی و الاستیک پوست شده و باعث چاق شدن صورت و گونه‌ها می شود. برای مصرف ماسک آلوئه ورا صورت خود را تمیزکرده و خشک نمایید سپس صورت خود را با ژل آلوئه ورا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید، و اجازه دهید خشک شود و بعد با آب گرم بشویید.

استفاده پودر جوانه گندم

جوانه گندم در بردارنده مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌ و ویتامین‌ای است که با آب رسانی به پوست و افزایش خاصیت کشسانی آن ، به غیر از جوان سازی به چاق شدن صورت و گونه‌ها هم کمک می‌کند.

انواع ماسک ها با پودر جوانه گندم:

۱-ماسک پودر جوانه گندم و موز

یک قاشق پودر جوانه گندم را با دو قاشق روغن زیتون و نصف موز له شده مخلوط کرده و بر روی پوست خود قرار دهید ، اجازه دهید ۳۰ دقیقه بر پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید.

این مطلب را بخوانید
آشنایی با یائسگی زودرس در زنان + راه های درمانی با زنجبیل

۲-ماسک ماست و جوانه گندم

یک قاشق پودر جوانه گندم را با دو قاشق غذا خوری ماست و نیمی از آووکادو له شده مخلوط کرده و بر روی صورت و گونه‌ها قرار دهید، اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و سپس صورت را با آب ولرم خوب بشویید.

تخم شنبلیله

تخم شنبیله حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های زیادی است به همین خاطر یکی از کاربردی ترین روش های معجزه آسا برای چاقی صورت به شمار می رود.برای استفاده از تخم شنبلیله ۱ قاشق چای خوری پودر آن را با آب مخلوط کرده تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر صورت و گونه‌ها قرار داده و ماساژ دهید پس از آن که ۱۰-۱۵ دقیقه روی صورت ماند آن را با آب گرم بشویید.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی اسید‌های چرب سالمی است که سبب آبرسانی به پوست می شود و با این کار چاق شدن صورت را در پی دارد .

شی باتر

شی باتر حاوی اسید‌های چربی است که به بهتر شدن الاستیسیته و خاصیت کشسانی پوست مدد می رساند و به غیر از این ویتامین E که در آن وجود دارد برای چاق شدن صورت و گونه مفید است. برای استفاده از شی باتر مقداری از آن را بر روی صورت و گونه‌های خود قرار دهید و برای۱۰ دقیقه ماساژ دهید، اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم خوب بشویید.
یا می توانید یک فنجان شی باتر را با ۳/۴ فنجان شکر مخلوط کرده و آن را درون یخچال قرار دهید تا منجمد شود. سپس کمی از این روغن را بردارید و برای ۵ دقیقه بر صورت و گونه به شکل دروانی ماساژ دهید، اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب گرم خوب بشویید.این شیوه را هر روز تکرار کنید تا سریع تر به برآیند دلخواه برسید.

سیب درختی

سیب درختی سرشار از مواد مغذی است و پالپ موجود در سیب سبب چاق شدن صورت و گونه‌ها می شود.برای استفاده سیب درختی آن را رنده کنید تا پالپ‌های آن به دست آیند، هر روز صبح این پالپ‌ها را بر صورت و گونه‌ها قرار دهید و ماساژ دهید، اجازه دهید ۲۰ دقیقه بر روی صورت بماند و سپس با آب گرم بشویید، بعد از یک هفته تحولاتی را در صورت خود مشاهده می کنید.

غذاهای غنی از مواد مغذی حاوی چربی‌های سالم بخورید

برخی از غذاهای سالم که به طور طبیعی کالری بالایی دارند ممکن است به فرد کمک کنند وزن خود را افزایش دهند و صورت خود را چاق‌تر نگه دارند. گزینه‌های مختلفی وجود دارد، اما موارد زیر نمونه‌های خوبی از غذاها برای انتخاب هستند:

  • دانه‌ها و آجیل. این منابع انرژی طبیعی کالری بالایی دارند، اما مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را نیز فراهم می‌کنند و به فرد کمک می‌کنند وزن خود را به روشی سالم افزایش دهند.
  • شیر. شیر حیوانات معمولاً کالری بیشتری در هر وعده نسبت به نوشیدنی‌هایی مانند شیرهای گیاهی، چای یا آب‌میوه دارد. همچنین سرشار از چربی است و حاوی مواد مغذی و مواد معدنی کلیدی است.
  • ماهی چرب. ماهی‌های چرب آب سرد مانند سالمون، شاه‌ماهی و ماهی کاد حاوی کالری بیشتری از چربی‌های سالم نسبت به سایر انواع ماهی و گوشت هستند. این چربی‌ها همچنین می‌توانند سلامت پوست را تقویت کنند، زیرا پوست برای حفظ جوانی به سلول‌های چربی نیاز دارد.
این مطلب را بخوانید
ویژگی های پرستار کودک قابل اعتماد

یوگای صورت

یکی‌دیگر از راه‌های آسان و مؤثر برای داشتن گونه‌های چاق، انتخاب یوگای صورت است. یوگای صورت می‌تواند به تقویت کلاژن و خاصیت ارتجاعی که برای چاق شدن گونه‌ها مهم است کمک کند. با پشت صاف روی صندلی بنشینید. برای مدتی استراحت کنید و مطمئن شوید که تنش وجود ندارد. اکنون دهان خود را کمی باز کنید (دهان خود را باز کنید که تصور می‌کنید با کسی صحبت می‌کنید) و لب بالا و پایین را به سمت داخل خم کنید و ردیف اول دندان‌ها را بپوشانید. همچنین، باید گوشه‌های دهان را با نزدیک کردن دندان‌ها به سمت عقب بکشید.

روش‌های چاقی صورت

در حین انجام این کار، چانه شما کمی جلوتر حرکت می‌کند. چند ثانیه در این حالت بمانید و به‌آرامی رها کنید. احساس می‌کنید که عضلات دهان در حال کشیده شدن هستند. آرام باشید و دوباره این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید فعالیت‌های دیگری را که شامل حرکت صورت است، از جمله جویدن آدامس و انجام ماساژ صورت، امتحان کنید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با روشهای پرشدن صورت فوری آشنا شدید. همچنین از بهترین ویتامین برای چاقی صورت آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

چاق و سفت شدن صورت (تپل شدن صورت) در زیبایی چه اهمیتی دارد؟

سفت شدن پوست صورت در یک هفته – اگر شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که مطابق مد روز پیش می روید قطعا چاق و سفت شدن پوست و معجزه چاقی صورت برایتان بسیار اهمیت دارد. چون صورت پر با گونه های برجسته و تپل شدن و همچنین چاق شدن صورت و زیر چشم صورت بیشتر مورد پسند واقع می شود.
اگرچه خیلی از خانم های زیباپسند ایرانی دلشان می خواهد از انواع روش هایی کاربردی و مفید برای پرشدن چاق شدن صورت در یک هفته و برای شادابی و چاق و سفت شدن صورت‌شان و در واقع معجزه چاقی صورت استفاده کنند. خیلی از آن ها آرزو می کنند بتوانند گذر زمان را متوقف کنند تا زیبایی و جذابیت صورتشان همچنان باقی بماند. قطعا یکی از معمول ترین روش های تشخیص سلامت پوست داشتن صورتی سفت، شاداب و درخشان است.

بهترین و قویترین قرص چاقی صورت در داروخانه ها چیست؟

قویترین و بهترین قرص چاقی قرصی است که از ترکیبات گیاهی تشکیل شده و تاثیر مناسب روی اشتها دارد. در انتخاب قرص‌های چاقی دقت کنید تا به دلیل وجود کورتون در آنها سبب تجمع آب در بدن نشده و به این طریق چاقی کاذب و موقت به وجود نیاورند.

پیشنهاد ما به شما

عفونت دندان

عفونت دندان چیست؟ + بررسی علائم و روش های درمان عفونت دندان با ویدیو

آبسه دندان یا عفونت دندان حفره‌ای چرکی است که در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید