دو راه ارزان برای واردات از چین

آیا مدتی است که در فکر واردات کالاهای چینی به کشور هستید، نمی‌دانید چطور باید این‌ کار را انجام دهید؟ واردات از چین یک راه بسیار مناسب برای توسعه کسب‌و‌کار و سود زیاد است. مراحل انجام آن نیز مشخص بوده و هر کسی می‌تواند با طی‌کردن آن موفق به واردات کالای مورد نیازش به داخل کشور شود. اما آیا راه‌های ارزان‌تری برای واردات از چین وجود دارد؟ راه‌هایی که به‌صرفه‌جویی در هزینه واردات کمک کرده و از طرفی باعث سود بیشتر وارد کننده گردد؟

برای واردات از چین با کمترین هزینه توسط شرکت بازرگانی وانیکس کلیک کنید.

دلایل اصلی برای واردات از چین

چرا بازرگانان و تجار ایرانی از چین جنس وارد می‌کنند؟ کشور چین در اوایل دهه 50 میلادی با تغییرات اساسی که در سیستم مالی و بازاری خود ایجاد کرد، توانست به‌خوبی در خرده بازارهای جهان جا باز‌ کرده و رشد اقتصادی مناسبی انجام دهد. 

بعد از اینکه این تغییر سیاست جواب داد، راه برای تولید انبوه کالاهای متنوع باز شد و بعد از مدتی با تأمین مواد خام ارزان و نیروی کار ارزان فراوان، توانست بازارهای جهانی را یکی پس از دیگری در دست گیرد. امروزه جایی از جهان وجود ندارد که جنس چینی وارد نکند.

تنوع بالای کالاهای تولید شده و تولید ارزان آن، کشور چین مقصد تجاری شماره اول وارد‌کنندگان ایرانی است. به همین خاطر اگر دنبال اجناس مورد‌نیاز خود برای کسب سود بیشتر و توسعه کسب‌و‌کارتان هستید، حتماً واردات از چین را در اولویت قرار دهید.

مراحل واردات کالا از چین

قبل از اینکه به راه‌های ارزانی که برای واردات از چین وجود دارد اشاره کنیم، باید مراحل انجام این کار توضیح داده شود. شما برای وارد‌کردن کالا از چین، لازم است که در مرحله اول یکسری مجوزات مثل کارت بازرگانی، مجوز واردات از وزارت صنعت معدن تجارت و البته اگر لازم باشد مجوز واردات محصولات بهداشتی از وزارت بهداشت اخذ کنید.

این مطلب را بخوانید
تزریق فیلر زیر چشم با قیمت 1402

در مرحله بعد باید اجناس موردنیاز خود را از طریق مکاتبه با طرف چینی خریداری کرده و مبلغ موردنظر را حواله کنید. این مرحله نیازمند یک رابط در کشور چین است تا کارها به‌درستی پیش رود.

 بعد از خرید کالا، نوبت به انتقال آن‌ها به ایران از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل می‌رسد. این مرحله نیز نیازمند بستن قرارداد با شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی است. در نهایت بعد از انتقال اجناس به گمرک ایران، نوبت ترخیص کالاها می‌آید.

در این مرحله شما باید با در دست داشتن مدارک و مجوزهایی که نام بردیم و پرداخت مبلغی به نام حق گمرکی، اقدام به ترخیص کالاهای وارداتی خود کنید. اگر هزینه‌های لازم برای انجام کلیه این مراحل را برآورد کنید، متوجه خواهید شد که بیشترین هزینه‌ها برای مراحل خرید و انتقال و البته ترخیص کالا خواهد بود. 

دو راه ارزان واردات کدام است؟

اگر بخواهیم دو راه ارزان برای واردات از چین پیشنهاد دهیم، باید راه‌هایی باشد که یا مراحل خرید و انتقال اجناس به داخل کشور را ارزان‌تر کند یا اینکه هزینه‌های ترخیص کالا از چین را به روشی کم‌هزینه‌تر انجام دهد. این راه‌ها توسط یک سری شرکت‌ها و قوانین بازرگانی در اختیار شما قرار داده شده است که در ادامه دو عدد از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

کارگو در چین با وانیکس

گفتیم که اگر بتوان هزینه‌های انتقال اجناس را به داخل کشور کم کرد، واردات از چین ارزان‌تر انجام می‌شود.

برای انتخاب به صرفه‌ترین کارگو در چین کلیک کنید.

شرکت‌های بازرگانی با تجربه‌ای وجود دارند که بعد از خرید کالا، با استفاده از کارگو در چین انتقال اجناس را با کمترین هزینه انجام می‌دهند. 

کارگو نام یک روش انتقال است که در آن با استفاده از هواپیماهای غیر مسافربری اجناس خریداری شده از شرکت‌های چینی به داخل کشور منتقل می‌گردد. کمپانی وانیکس با داشتن سابقه و تجربه فراوان در امر واردات و البته بستن قراردادهای بلندمدت با شرکت‌های کارگو، انجام این کار را با کم‌ترین هزینه انجام می‌دهند. این روش یکی از دو روش ارزان‌قیمت واردات کالا از چین است. 

این مطلب را بخوانید
خرید بهترین ردیاب خودرو از پیام جی پی اس

ترخیص کالا از چین با وانیکس

اگر بتوان هزینه‌های مربوط به ترخیص کالا را کاهش داد، آن‌گاه واردات از چین برای ما ارزان‌تر انجام می‌شود. اگر همان کمپانی‌های وارداتی مثل وانیکس کارهای ترخیص کالای شما را بر عهده بگیرند، هم ارزان‌تر تمام می‌شود و هم در زمان کوتاه‌تری کالاها ترخیص می‌گردند.

از طرفی اگر شما به بازارهای جنوبی سر بزنید، با پدیده‌ای به نام ته لنجی مواجه می‌گردید که همان واردات کالا بدون پرداخت حق گمرکی است. شما می‌توانید کالاهایی که از طریق لنج به کشور وارد شده و اصطلاحاً ته لنجی نام دارند را خریداری کنید.

برای خرید و ترخیص کالا از چین با وانیکس کلیک کنید.

 این روش نیز یک راه دیگر واردکردن کالا از چین است؛ اما بدون پرداخت حق گمرکی. پس واگذاری ترخیص کالا در چین به کمپانی‌های وارداتی یا خرید از بازار ته لنجی دومین راه ارزان واردات از چین است. راه‌های پیشنهادی به شما کمک می‌کنند که کالاهای موردنیاز خود را از راه ارزان‌تری به داخل کشور وارد کرده در نتیجه کسب‌وکار خود را رونق داده و سود بیشتری کسب کنید. 

پیشنهاد ما به شما

مهاجرت کادر درمان

کدام کشور برای مهاجرت کادر درمان بهتر است؟

مهاجرت کادر درمان پدیده پیچیده‌ای است که روی سیستم بهداشتی کشورهای فرستنده و گیرنده این …

دیدگاهتان را بنویسید