میکرونیدلینگ چطورحال پوستتان را بهتر می‌کند؟

با افزایش سن و کاهش کلاژن سازی، کیفیت پوست ما دچار روند تحلیلی می‌شود. درمان پوست با دستگاه میکرونیدلینگ یکی از بهترین راه های غیرتهاجمی برای جوان سازی پوست می‌باشد. این روش کاملا بدن درد و خونریزی است. میکرونیدلینگ با تحریک کلاژن سازی پوست، به رفع چین و چروک، اسکار و جای جوش و لکهای پوستی کمک می‌کند. میکرونیدلینگ درواقع نوعی تحریک مکانیکال پوست است و در آن با استفاده از سوزنهای خیلی ریز، میلیونها زخم ریز بر روی پوست ایجاد می‌شود . در نتیجه سیستم ایمنی بدن فعال شده و باعث افزایش انتشار فاکتورهای رشد و تولید کلاژن و الاستین می‌شود .

جالب است بدانید این روش در گذشته هم مورد استفاده بوده است. به عنوان مثال مصریان با استفاده ازماسک های زبر مانند خشت های مرمر لایه های مرده پوست را برمی‌داشتند که این کار باعث تجدید روند بازسازی پوست می‌شد .

روش های مختلف میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ به دو روش دستی و استفاده از دستگاه انجام می‌شود.

روش دستی: در این روش از دستگاهی به نام درمارولر، و سری غلتکی با تعداد بسیار زیادی از سوزن کوچک و نازک،برای ایجاد حفره بر روی پوست استفاده می‌شود.جنس این سوزن ها معمولا از تیتانیوم است.

روش دستگاهی: اگر بخواهیم بر روی پوست، منافذی با عمق و فاصله های مشخص  ایجاد کنیم،از دستگاه استفاده می‌کنیم . سرعت حرکت سوزنها در این روش قابل تنظیم است و تعداد منافذ ایجاد شده بر پوست، نسبت به روش دستی بسیار بیشتر است.

از کاربرد های میکرونیدلینگ چه می‌دانید؟

میکرونیدلینگ کاربردهای متعددی در جوان سازی پوست دارد . از آن جا که با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن ، در پوست چین و چروک و افتادگی ایجاد می‌شود، میکرونیدلینگ بعنوان یکی از اصلی ترین درمان های رفع چین و چروک پوست استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید چاقی، لاغری یا بارداری باعث ایجاد فشار بر روی بافت پوست و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست خواهد شد. این روش هم چنین برای بهبود خاصیت کشسانی پوست و در نتیجه، از بین بردن ترکهای پوستی کارآمد است. میکرونیدلینگ باعث بهبود آکنه و جای زخم و جوش خواهد شد . جالب است بدانید به تازگی درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ نیز امکان پذیر است .

این مطلب را بخوانید
آیا لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟ + معرفی 6 فرق لمینت و کامپوزیت دندان

مراقبت های قبل و بعد از عمل میکرونیدلینگ

توجه داشته باشید قبل از عمل میکرونیدلینگ، پوستتان را به صورت کامل پاکسازی کنید تا مواد مغذی کاملا به پوستتان جذب شود. برای این کار می‌توانید از دستگاه پاکسازی خانگی هم استفاده کنید . در صورتی که پوستتان دچار ضایعه است یا به مواد خاصی حساسیت دارید، پزشکتان را مطلع کنید. تا دو الی سه هفته قبل از میکرونیدلینگ از لایه بردارها استفاده نکنید .

بعد از عمل میکرونیدلینگ پوست دچار التهاب و قرمزی می‌شود. این روند طبیعی درمان است و رعایت نکات زیر ضروری است:

استفاده از کرم های زینک

عدم قرار گرفتن پوست در معرض خورشید

عدم استفاده از ضد التهاب های بروفن

عدم استفاده از محصولات با خاصیت اسیدی

مصرف میوه های با خاصیت ضد التهاب

دست کاری نکردن پوست در روزهای ابتدایی

مزایای مختلف میکرونیدلینگ کدام است؟

جوان سازی پوست با دستگاه میکرونیدلینگ مزیتهای متعددی دارد :

بازسازی پوست

بهبود جای زخم ها، جای جوش و اسکار

روشن تر شدن پوست صورت

تحریک تولید کلاژن و بهبود خاصیت کشسانی پوست

پایین بودن هزینه نسبت به جراحی

تهاجمی نبودن و عدم احتیاج به بیهوشی

بهبود چین و چروک، اسکرچ مارک و جای سوختگی

آیا میکرونیدلینگ عوارضی دارد؟

در کنار تمام کاربرد ها و مزیت های این روش جوان سازی باید به عوارض احتمالی آن توجه کرد:

قرمزی و التهاب پوست

ورم خفیف

تیرگی پوست(در صورت ایجاد فشار نامناسب)

حساسیت های پوستی

نکات مهمی که درباره عمل میکرونیدلینگ باید بدانید

سوزن های دستگاه میکرونیدلینگ، بسیار کوچک هستند و معمولا باعث ایجاد درد نمی‌شوند . اما اگر به درد حساسیت بالایی دارید، بهتر است از کرم های بی حس کننده استفاده کنید . با توجه به وضعیت پوستتان و مشکلات و ضایعات پوست، زمان پروسه ی درمان می تواند بین 4 الی 6 جلسه یا بیشتر متفاوت باشد . عمل میکرونیدلینگ معمولا بین سی دقیقه تا نیم ساعت به طول می انجامد . میکرونیدلینگ می‌تواند برای این افراد خطرناک باشد و انجام آن برای این دسته از افراد ممنوع است :

این مطلب را بخوانید
لمینت دندان چیست؟

خانم های باردار

افراد با مشکل انعقاد خون

حساسیت بالا به بی حسی موضعی

بیماریهای ویروسی فعال

افرادی که اخیرا پرتودرمانی کرده اند.

وجود آکنه فعال در محل میکرونیدلینگ

وجود بیماری اگزما یا پسوریازیس

سابقه اسکار و کلویید پوستی

بهترین دستگاه میکرونیدلینگ کدام است؟

مدل های متنوعی از دستگاه های میکرونیدلینگ در بازار وجود دارد. همان طور که در ابتدا گفته شد، به طور کلی این دستگاه به دو مدل دستی ( درمارولر) و برقی (درماپن) تقسیم می‌شود .

دستگاه های درمارولر خود نیز به دو دسته دی آر اس و زد جی تی اس تقسیم می‌شود . دستگاه دی آر اس یک درمارولر ایمن می‌باشد و با بهره گیری از سلول های بنیادی، کارایی بسیاری دارد . دستگاه خانگی زد جی تی اس باعث از بین رفتن جای جوش و اسکار های پوستی می‌شود . این دستگاه دارای سوزن های موازی است که مانع از فرو رفتن عمیق داخل بافت پوست می‌شود .

قیمت دستگاه میکرونیدلینگ و هزینه های درمان چقدر است؟

درمان میکرونیدلینگ نسبت به سایر درمان های پوستی از هزینه مناسب تری برخوردار است . در مراکز درمانی  و کلینیک های مختلف زیبایی، هزینه هر جلسه درمان می‌تواند متفاوت باشد. دستگاه ها نیز با توجه به کیفیت، جنس بدنه و سوزن ها، کشور مبدا و برندشان قیمت گذاری می‌شوند .

پیشنهاد ما به شما

هزینه روکش دندان

روکش دندان چیست؟ + معرفی انواع روکش های دندان همراه با عکس + بهترین نوع روکش دندان کدام است؟

تاج یا روکش دندان یک مفهوم جدید و روشی کاربردی در ترمیم دندان های آسیب …

دیدگاهتان را بنویسید