روغن آرگان

خواص روغن آرگان برای پوست را بهتر بشناسید

حتما شما هم این روزها نام روغن آرگان را شنیده‌اید یا شاید از آن استفاده کرده باشید. باید گفت که گرچه شهرت آن برای عامه مردم تازگی دارد اما زنان مراکشی از سال‌ها پیش، برای جوان‌سازی و تغذیه پوست، مو و بدن خود از این روغن استفاده می‌کردند. شما درباره خواص آن چه می‌دانید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با انگیزه بیشتر برای خرید روغن آرگان سایت را ترک کنید.


بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: معجزه سرکه سیب برای پوست و موی شما


روغن آرگان از کجا می‌آید؟

روغن آرگان یک روغن طبیعی است که از هسته درخت ارگان (Argania spinosa) بومی مراکش استخراج می‌شود. درباره  درمان پسوریازیس با ادرار بیشتر بدانید.

مبدا روغن آرگان

روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که اغلب در پوست به عنوان یک محصول ضد پیری استفاده می شود. این روغن همچنین برای مقاصد آشپزی استفاده می شود، به نظر می رسد مصرف آن دارای مزایای پزشکی از جمله درمان فشار خون بالا و دیابت است.


درباره‌ی موخوره چه می‌دانید؟


ویژگی‌های روغن آرگان مرغوب

کیفیت روغن‌های آرگان مغازه‌ها و عطاری‌ها مانند قیمتشان متغیر است. برای آن که از خرید خود مطمئن باشید باید اندکی درباره ویژگی‌های آن اطلاعات کسب کنید.

رنگ و غلظت

روغن آرگان واقعی باید شفاف باشد؛ البته اندکی تیرگی رنگ زرد آن طبیعی خواهد بود. هر چیزی که خیلی طلایی باشد خبر از مخلوط شدن آن با روغن‌های دیگر برای ارزان شدن را می‌دهد. بد نیست بدانید که برای تولید یک کیلوگرم روغن آرگان باید سی کیلوگرم دانه مصرف شود. وقتی آن را روی پوست خود می‌مالید، روغن حس سبکی دارد و خیلی زود جذب نمی‌شود. البته به مرور زمان این اتفاق خواهد افتاد. روغنی که روز بعد با آب از روی پوستتان پاک شود کیفیت خوب و خلوص بالایی ندارد.

این مطلب را بخوانید
لمینت دندان چیست؟

آماده سازی

برای مصارف آرایشی، دانه آرگان باید برای روغن‌گیری پرس سرد شود؛ این کار برای حفظ ویتامین E بالای محصول است. میوه آرگان برای بزهایی که به چرا می‌روند یک خوراکی لذت بخش محسوب می‌شود. در گذشته روغن آرگان را از فضولات این حیوان که میوه را خورده بود تهیه می‌کردند اما امروزه روندی بسیار بهداشتی‌تر استفاده می‌شود.

روغن آرگان

با تکنولوژی پیشرفته‌ای که اکنون در اختیار است، همان زمانی که میوه چیده می‌شود روند روغن‌گیری آغاز می‌گردد. مقاله ادینوفاژی و دیسفاژی را بخوانید.

روغن خوراکی یا آرایشی

روغنی که از پرس سرد به دست آمده را می‌توانید هم برای مصارف آرایشی هم برای خوراکی استفاده کنید اما روغنی که از دانه‌های حرارت دیده تهیه می‌شود تنها برای غذا مناسب هستند. نسخه خوراکی آرگان عطری بسیار طبیعی و ملایم داشته و برای پخت و پز و گریل کردن سبزیجات یا حتی ریختن روی سالاد بسیار عالی است. تحقیقات نشان داده‌اند که این روغن سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد. کره دانه آرگان نیز به همراه عسل و بادام بسیار خوشمزه می‌شود.


برای مطالعه بیشتر: انواع شایع بیماری‌های پوستی را بشناسید


فواید روغن آرگان برای پوست

خواص استفاده از روغن آرگان برای پوست متعدد است و در زیر برخی از آن‌ها آورده شده است:

محافظت از پوست در برابر آفتاب

فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال آزاد ناشی از خورشید کمک می کند.

روغن آرگان برای پوست

در نتیجه از سوختگی و هایپرپیگمنتیشن جلوگیری می شود. دراز مدت ، این حتی ممکن است به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست ، از جمله ملانوما کمک کند.

این مطلب را بخوانید
طب سوزنی صورت چیست و نقش طب سوزنی صورت در جوانسازی + بررسی فواید و کاربرد طب سوزنی

پوست را مرطوب می کند

روغن آرگان شاید بیشتر به عنوان مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها ، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. برای اثر مرطوب کننده می توان از آن به صورت موضعی یا خوراکی استفاده کرد. این به دلیل وجود ویتامین E فراوان آن ، یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که می تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند.

تعدادی از مشکلات پوستی را درمان می کند

روغن آرگان حاوی تعداد زیادی خواص درمانی از جمله خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. هر دو به کاهش علائم برای تعدادی از شرایط التهابی مختلف پوستی مانند پسوریازیس و روزاسه کمک می کنند.

برای بهترین نتیجه ، روغن آرگان خالص را مستقیماً بر روی لکه های پوستی مبتلا به پسوریازیس بمالید. 

آکنه را درمان می کند

آکنه های هورمونی اغلب نتیجه سبوم بیش از حد ناشی از هورمون ها است. این روغن دارای اثرات ضد سبوم است که می تواند مقادیر سبوم بر روی پوست را تنظیم کند. این می تواند به درمان چندین نوع مختلف آکنه کمک کند.

روغن آرگان برای پوست

حداقل دو بار در روز روغن آرگان یا کرم های حاوی آن را به طور مستقیم روی پوست خود بمالید. شما باید بعد از چهار هفته نتایج را ببینید.

دارای اثرات ضد پیری است

روغن آرگان از دیرباز به عنوان درمانی برای ضد پیری مورد استفاده قرار گرفته است. محققان دریافتند که ترکیبی از نوع خوراکی و آرایشی آن منجر به افزایش قابل توجهی در خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این یک درمان ضد پیری مؤثر است. شما می توانید با استفاده ازاین روغن به طور مستقیم بر روی پوست، مصرف مکمل خوراکی به طور مرتب یا هر دو، این مزایا را بدست آورید.

این مطلب را بخوانید
تکنیک‌های نوین در هنر جراحی زیبایی بینی که باید در مورد آن‌ها بدانید

حالت کشسانی را کاهش می دهد

حالت کشسانی پوست به ویژه در دوران بارداری رایج است ، اما هرکسی می تواند آنها را تجربه کند. روغن آرگان باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این امر به جلوگیری و درمان زود هنگام علائم کششی کمک می کند.

روغن آرگان برای پوست

حداقل دو بار در روز آن را مستقیماً در منطقه آسیب دیده بمالید. این کار را به محض  مشاهده شروع علائم کششی انجام دهید.


شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد: معجزات روغن جوانه گندم بر زیبایی


بهترین روش نگهداری از روغن آرگان

بهترین روش برای نگهداری این روغن این است که آن را در ظرفی تیره بریزید و در جایی دور از نور و حرارت قرار دهید، چرا که نور و حرارت خواص مفید آن را از بین خواهد برد.

سخن پایانی

در این محتوا به صحبت پیرامون روغن آرگان و خواص آن برای پوست پرداختیم. از آن‌جا که درخت آرگان نادر است و فرآیند استخراج روغن از میوه کار سختی است، این روغن ارزان نیست. پس اگر نمونه خیلی ارزان آن را مشاهده کردید، باید به اصل بودن آن شک کنید. شما هم نظرات و تجربیات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ما به شما

تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

داشتن لب های خوشرنگ و زیبا آرزوی هر خانمی است. استفاده از تینت لب باکیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید