زیبایی پوست

اصولی ساده برای زیبایی پوست شما

زیبایی یک میل انسانی‌ست و همه افراد به نوعی به دنبال آن هستند. یک اصل مهم برای زیبا بودن، پوست براق و روشن است که موجب ایجاد اعتماد به نفس می گردد. پوست اولین سد محافظ بدن در برابر بسیاری از آسیب های خارجی و حتی تغییرات داخلی است. استرس ، کم خوابی، رژیم غذایی نامناسب و غیره عوامل بسیاری هستند که سلامت پوست را به خطر می اندازد. شما برای سلامت و زیبایی پوست خود چه می‌کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با نکاتی جهت داشتن پوستی زیبا بیشتر آشنا شوید.


برای مطالعه بیشتر: سیر تا پیاز موخوره


مراقب پوست خود در برابر نور خورشید باشید

مهم‌ترین کار برای مراقبت از پوست، محافظت آن در برابر اشعه‌های زیان‌آور خورشید است. اشعه‌های فرابنفش نور خورشید می‌توانند موجب به وجود آمدن لکه‌های کک ومک و خال‌های خوش‌خیم و در بعضی موارد سرطان‌های بدخیم پوست شوند. درواقع می‌توان گفت که قسمت اصلی آسیب به پوست و پیر شدن آن ناشی از اشعه‌های نور خورشید است. برای جلوگیری از این اتفاق به توصیه‌های زیر عمل کنید:

  • سعی کنید در ساعاتی که نور خورشید شدید است، حدود ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در محیط آزاد و در برابر نور خورشید قرار نگیرید و کارهایتان را برای ساعات دیگری برنامه‌ریزی کنید.
  • لباس مناسب بپوشید. سعی کنید پوست بدنتان را بیشتر به وسیله لباس‌های مناسب در برابر نور خورشید محافظت کنید. مانند پیراهن‌های آستین بلند و کلاه‌های لبه‌دار بزرگ.
نورخورشید و زیبایی پوست
  • پارچه‌هایی که بافت فشرده‌تری دارند مانند کتان در برابر پارچه‌هایی با بافت‌های شل و نفوذپذیر، مناسب‌تر هستند. این روزها خیلی از کارخانه‌ها برای لباس‌هایشان هم SPF (فاکتور محافظت در برابر خورشید) تعیین می‌کنند.
این مطلب را بخوانید
"درد قاعدگی" ازعلل تا درمان

این مطلب مفید را هم دنبال کنید: معجزات روغن جوانه گندم بر زیبایی


آب نوشیدن را برای زیبایی پوست فراموش نکنید

نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به پوست کمک می کند که ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر کلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس رم می کنید ممکن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن کمک می کند.

مصرف موادغذایی سالم را سرلوحه کارتان کنید

یکی دیگر از راهکار های زیبایی صورت مصرف مواد غذایی سالم است. این عامل نقش مهمی در داشتن پوستی سالم و زیبا دارد. سعی کنید مصرف میوه‌های تازه، سبزیجات، پروتئین و ویتامین‌ها را در برنامه غذایی خود جا دهید. به صورت روزانه این مواد را مصرف کنید. مواد غذایی سرشار از ویتامین C که چربی و قند کمی دارند منبع مناسبی از آنتی‌اکسیدان هستند که از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

تغذیه برای زیبایی پوست

مصرف مواد غذایی با قند پایین باعث کاهش ترشح انسولین در بدن می‌شود این امر موجب حفظ تعادل سلول‌ها می‌شود. از مصرف غذاهای بسیار تند، سرخ‌کرده، نمک و .. خودداری کرده و موادی همچون برنج، بلغور، جو دو سر را در برنامه غذایی خود جای دهید.


بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: معجزه سرکه سیب برای پوست و موی شما


ورزش کنید تا پوست زیبا را بسازید!

باید ورزش منظم انجام دهید ، دویدن و یوگا، گردش خون لازم را به بدن شما می دهد و همچنین روند پاکسازی بدن شما را تسریع می بخشد پس از ورزش ،متوجه شادابی پوست خود میشوید.

این مطلب را بخوانید
جدیدترین روش کاشت مو ۲۰۲۱

نباید:مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرین را از دست ندهید ، قبل از خروج،از یک تونر برای کاهش به تولید روغن استفاده کنید پس از آن، پوست را تمیز کنید و از روغن سویا یا روغن زیتون استفاده کنید.


درباره‌ی انواع شایع بیماری‌های پوستی چه می‌دانید؟


استفاده از آب برنج برای تمیز کردن و زیبایی پوست

با استفاده از این نوع آب برای تمیز کردن پوست، پوست سریع تر نرم می شود، به شرطی که از روال مناسب پیروی کنید. در ابتدا ، برای روش مناسب گرفتن آب برنج ، باید نصف پیمانه برنج ( یاسمن، قهوه ای، دانه کوتاه سفید، دانه بلند سفید ) و دو فنجان آب تهیه کنید.

حالا ، اجازه دهید برای به دست آوردن آب برنج مورد نظر اقدام کنیم، باید برنج خود را در یک فنجان آب بشویید، تا تمام خاک آن پاک شود. سپس، این مقدار از آب را در یک کاسه سر پوشیده همراه با آب قرار دهید. شما باید 10 تا 15 دقیقه برنج را بخیسانید.

آب برنج برای زیبایی پوست

آن را بگردانید یا برنج را کمی بمالید، تا زمانی که آب کدر شود. با انجام این کار، تمام عناصر مغذی مانند مواد معدنی و یا ویتامین های برنج به آب وارد شوند که باعث ایجاد یک محلول مغذی برای پوست شما می شود. تمام ! حالا شما آب برنج مورد نظر را دارید. شما باید از آب برنج به عنوان یک پاک کننده استفاده کنید، که بدین معنی است که شما باید آن را به آرامی روی پوست صورت خود ماساژ دهید تا از این طریق به پوستتان نفوذ کند.


شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد: خواص روغن آرگان برای پوست را بهتر بشناسید

این مطلب را بخوانید
تزریق فیلر زیر چشم با قیمت 1402

مرطوب کننده پوست شما را زیباتر نگه‌میدارد

« اگر فقط قدرت خرید یک محصول بهداشتی را دارید، یک مرطوب کننده خوب و مناسب بخرید.» دکتر روانارین، استاد دانشگاه نیویورک و رییس انجمن جراحان پوست آمریکا، پس از این توصیه می گوید: «گاهی وقت ها پوست شما تنها چیزی که لازم دارد، یک مرطوب کننده مناسب و یک شوینده ملایم است. پوست وقتی خشک است، چروک ها را بیشتر و واضح تر نشان می دهد و باعث می شود آدم پیرتر به نظر برسد.»

به نظر بیشتر متخصصان پوست، اگر شما ۲۰ تا ۳۰ ساله باشید، مرطوب کننده ها می توانند از پوست شما در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. در این سن و سال، مرطوب کننده ها قادرند جایگزین بسیاری از محصولات بهداشتی و محافظتی پوست شوند.


برای مطالعه بیشتر: درمان‌های خانگی برای کاهش درد قاعدگی


جنس و نوع پوست خود را بشناسید

این نکته ای است بسیار مهم که در صورت توجه نکردن به آن می توانید زیبایی و سلامت پوست صورت خود را در معرض خطر قرار دهید.

نوع پوست

اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.

سخن پایانی

در این نوشته با نکاتی مهم جهت زیبایی پوست و حفظ شدابی آن آشنا شدیم. بی‌گمان استفاده از ماسک‌های مختلف طبیعی، اسکراب‌ها و سرم‌ها می‌تواند این زیبایی را چند براربر کند. اما مراقب باشید که در مراقبت از پوستتان بیش از حد وسواس به خرج ندهید. چرا که این کار می‌تواند تاثیر معکوس داشته باشد. شما هم نظرات و تجربیات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب را بخوانید
علت گودی چشم چیست؟ بهترین ویتامین برای رفع گودی چشم چیست؟ + معرفی بهترین قرص برای گودی زیر چشم

پیشنهاد ما به شما

هزینه روکش دندان

روکش دندان چیست؟ + معرفی انواع روکش های دندان همراه با عکس + بهترین نوع روکش دندان کدام است؟

تاج یا روکش دندان یک مفهوم جدید و روشی کاربردی در ترمیم دندان های آسیب …

دیدگاهتان را بنویسید