اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

اول از کانسیلر یا کرم پودر استفاده شود؟ از بین بردن تیرگی، لک و یا حتی برجسته کردن برخی از قسمت‌های صورت، یکی از مزیت‌های فوق‌العاده کانسیلر است. البته باید بیان کرد که داشتن پوست سالم و فاقد لک و کک و مک از طریق درمان‌های تخصصی و مراجعه به متخصصان پوست و زیبایی به راحتی امکان پذیر است؛ اما استفاده کردن از کانسیلر و کرم پودر راه‌ حل بسیار مناسبی برای جشن‌ها و مراسمات مهم است.


فهرست مطالب


کانسیلر چیست؟

کانسیلر همان کرم پودر است ولی به صورت فشرده، در بخش‌های مختلف صورت استفاده می‌شود و هر نوع آن ویژگی خاص خود را دارد. بهترین مزیت آن ایجاد یک حالت طبیعی برای پوست صورت است. کانسیلر دارای رنگ‌های مختلف است که کاملا متناسب با رنگدانه‌های پوست طراحی شده است و به پوست حالت طبیعی می‌دهد؛ بنابراین برای پوشاندن موقتی ایرادات پوستی بسیار کاربردی است. کانسیلر، از کرم پودر بسیار سبک‌تر است و بر روی پوست احساس سنگینی نخواهید داشت. برای پوشاندن چهره نیازی به استفاده از مقدار زیادی کرم پودر ندارید.

کاربرد کانسیلر

کانسیلر در رفع ایراداتی پوستی همچون گودی زیرچشم، تیرگی، ایجاد خطای دید در اندازه واقعی بینی، پوشاندن خط خنده، پوشاندن قرمزی و برجسته کردن گونه کاربرد دارد. همچنین زاویه سازی فک و قسمت‌های مختلف صورت، پوشاندن پف یا افتادگی پلک و پوشاندن اشتباهات آرایشی از دیگر کاربردی‌های کانسیلر است که می‌توان به آن اشاره کرد.

انواع کانسیلر

کانسیلر انواع مختلف و استفاده‌های متنوعی دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص هستند. این موارد شامل:

کانسیلر مایع

کانسیلر به صورت کاملا مایع است و به علت بافت نرم و شل به راحتی پخش می‌شود. این محصول مناسب قسمت‌های بزرگ صورت بوده و استفاده از آن بسیار راحت است. استفاده از آن برای نواحی اطراف چشم گزینه بسیار مناسبی است. کانسیلر مایع نیز خود انواع متنوعی دارد که مقدار استفاده از آن جلوه‌های متنوعی به صورت می‌دهد و می‌تواند در قالب براق، مات و یا ساتنی باشد. در نوع دیگر کانسیلر ساتنی جلوه‌ای طبیعی خاص به صورت می‌بخشد؛ اما ماندگاری کمتری دارد.

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

کانسیلر جامد

کانسیلر جامد پخش نسبتا سختی دارد، اما دارای قابلیت پوشانندگی بسیار خوبی است. این نوع کانسیلر برای ایجاد سایه در نواحی کوچک و محدود مثل بینی کاربرد بسیار دارد. اگرچه بافت این نوع از کانسیلر سخت است؛ اما برای افرادی که سیاهی دور چشم بیش از اندازه‌ای دارند، بسیار کاربردی هستند.

کانسیلر پودری

این نوع از کانسیلر برای پوشاندن زخم و عارضه‌های پوستی کوچک و محدود گزینه بسیار خوبی است.

اول کانسیلر یا کرم پودر؟

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟ کانسیلر را می‌توان قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کرد؛ ولی معمولا بهترین گزینه آن است که ابتدا کرم پودر استفاده شود. این توصیه به این دلیل است که اگر بعد از زدن کرم پودر، صورت به خوبی کاور نشد، بتوان با استفاده از کانسیلر آن را به خوبی کاور کرد. به همین دلیل صورت آرایشی ملایم و یک دست خواهد داشت.

توجه کنید با استفاده از کانسیلر فراوان حالت بدی به چهره خود ندهید؛ چراکه اگر ابتدا کانسیلر استفاده شود سپس کرم پودر، ممکن است حین پخش کردن کرم پودر کانسیلر در تمام صورت پخش شود و دوباره لک و تیرگی‌ها نمایان شود. با این توصیف برخی از افراد دچار تیرگی بیش از حد دور چشم هستند یا صورتشان پر از کک و مک و جای جوش است.

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

این افراد می‌توانند قبل از استفاده از کرم پودر، مقدار کمی کانسیلر استفاده کنند. سعی کنید به گونه‌ای استفاده کنید که مقدار کانسیلر روی پوست حالت کاملا طبیعی داشته باشد. میکاپ ‌‌آرتیست‌های حرفه‌ای ترکیبی از این دو روش را در کار خود استفاده می‌کنند؛ به این صورت که ابتدا لایه بسیار نازکی از کرم پودر بر روی صورت پخش می‌کنند، سپس با استفاده از کانسیلر ایرادات چهره را برطرف کرده و در مرحله آخر با مقداری کرم پودر صورت را یکدست می‌کنند.

این مطلب را بخوانید
جدیدترین روش کاشت مو ۲۰۲۱

نحوه استفاده از کانسیلر در آرایش صورت

  • برای پوشاندن لکه و تیرگی صورت، باید از کانسیلری استفاده شود که دو درجه از پوست صورت روشن‌‌تر باشد.
  • اولویت استفاده از کانسیلر یا کرم پودر بسیار مهم است.
  • با استفاده از کانسیلر می‌توان رنگ کرم پودر را تصحیح کرد. اگر رنگ کرم پودر کاملا با پوست همخوانی نداشته باشد می‌توانید با استفاده از کانسیلر رنگ مناسب را روی پوست تنظیم کنید.
  • استفاده از کرم پودر برای اطراف چشم به هیچ عنوان مناسب نیست.
  • کانسی لر یا کرم پودر اگر به اندازه استفاده شود، جلوه بسیار زیبا و طبیعی به صورت هدیه می‌دهد.
  • از کانسیلرهای بسیار روشن‌تر از پوستتان استفاده نکنید. اگر رنگ کانسیلر نزدیک به پوست صورت شما نباشد؛ علاوه بر آنکه لکه‌های پوست صورت را نمی‌پوشاند، باعث نمایان‌تر شدن آن می‌شود.
  • برای پوست اطراف چشم باید از کانسیلرهای سبک استفاده شود؛ چراکه کانسیلرهای غلیظ اثر معکوس دارند و چروک‌های ریز نیز درشت به نظر می‌رسد.
  • در انتخاب و خرید کانسیلر باید بسیار دقت شود، کانسیلرهای حاوی چربی و ترکیبات مضر باعث ایجاد جوش بر روی صورت می‌شود.

فرق بین کانسیلر و کرم پودر چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت بین کرم پودر و کانسیلر در میزان کاور و بافت آن‌ها است. معمولا بافت کرم پودر سبک‌تر است و کل صورت را یکدست می‌کند؛ اما کانسیلر حالت سنگین‌تری دارد که برای کاور کردن عیوب صورت ساخته شده است و با استفاده از کرم قابل پوشش نیستند.

ترتیب درست استفاده از لوازم آرایش

در زندگی، هر کاری را که بخواهید انجام بدهید، باید مرحله به مرحله و با ترتیب خاصی، از ابتدا تا انتها پیش بروید. مثلا مدرسه می روید، درس می خوانید، دانشگاه می روید و بعد به کاری مشغول می شوید. یا به طور مثال، از فردی خوشتان می آید، ازدواج می کنید و تشکیل خانواده می دهید و بچه دار می شوید. آرایش کردن هم مثل هر کار دیگری باید با ترتیب و روش درست خودش انجام شود.

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

اول- پرایمر یا مرطوب کننده

از بین پرایمر و مرطوب‌کننده، یکی را باید استفاده کنید. بااینکه کرم مرطوب‌کننده، بافت بسیار سبکی دارد، اگر همراه با پرایمر استفاده شود، در عملکرد یکدیگر اختلال ایجاد می کنند و نتیجه خوبی به دست نمی آید. همچنین باید از کرم ضد آفتاب هم استفاده کنید، حتی اگر کرم مرطوب‌کننده، پرایمر و کرم پودرتان، حاوی ضدآفتاب باشد.

دوم- کرم پودر یا به طور کلی فاندیشن

برخی بر این باورند که ابتدا باید آرایش چشم را انجام داد و تمام کرد و بعد به سراغ فاندیشنها رفت تا اگر احیانا سایه چشم، روی پوست ریزش کرد، آرایش پوست را خراب نکرده باشد.اما این کار درست نیست. زیرا به هر حال، کمی ازسایه چشم، خواه ناخواه خواهد ریخت. اگر مستقیما روی پوست بریزد، تصحیح آن بسیار سخت تر است از زمانی که روی کرم پودر بریزد. پس بهتر است ابتدا کرم پودر را به عنوان زمینه به پوست بزنید تا اگر بعدا مشکلی پیش آمد، بتوان آن را راحتتر تصحیح کرد.

سوم- کانسیلر

در این مرحله، باید از کانسیلر استفاده کنید. بدقت پوست صورت خود را وارسی کنید و هرگونه لک یا کبودی و تیرگی باقی مانده را با کانسیلر بپوشانید. البته به دلیل اینکه قبل از این مرحله، از کرم پودر استفاده کرده اید، قسمت زیادی از لکها، پوشانده شده است و نیاز به استفاده زیاد از کانسیلر ندارید.

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

چهارم- پودر یا پنکیک

 یک لایه نازک و بسیار کم و گرد و غبار مانند از پنکیک یا پودر صورت، روی کرم پودر بزنید.این کار، علاوه بر باثبات کردن کرم پودر، به شما کمک می کند اگر سایه چشم، روی پوست ریخت، راحتتر بتوانید آن را پاک کنید.

پنجم- چشم و لب

در این مرحله، به آرایش چشمها و لبها بپردازید.فرقی نمی کند کدام را زودتر انجام دهید.ترتیب آرایش چشمها اینگونه باید باشد: سایه چشم، خط چشم، ریمل. سپس این سه کار را دوباره تکرار کنید و یک لایه دیگر به هرکدام بیافزایید.
ترتیب آرایش لبها هم اینگونه است: بالم لب، خط لب، رژلب، برق لب. پیشنهاد می شود خط لب را به کل سطح لب بزنید و با نوک انگشت، آن را پخش کنید. استفاده از برق لب هم الزامی نیست و بستگی به سلیقه تان دارد.

این مطلب را بخوانید
همه چیز درباره جوش + از علل تا درمان

ششم- گونه ها

در مرحله آخر هم از رژگونه، به نحوی که مناسب آرایش شماست، استفاده کنید.

ترفند های ماندگاری بیشتر کرم پودر روی صورت

•    انتخاب کرم پودرهایی با ماندگاری طولانی

یکی از بهترین روش ها، انتخاب کرم پودر با ماندگاری طولانی است که برخی از آنها ضد آب نیزهستند تا دوام آن ها روی پوست بیشتر باشد و تمام منافذ پوست را پر و سطح پوست را صاف و یکدست کند.

•    پاک کردن پوست از چربی

اگر پوست چرب باشد کرم پودر به آسانی پاک می شود، پس اگر پوست چربی دارید باید به دنبال یک مرطوب کننده مات کنترل کننده چربی باشید.

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

•    انتخاب کرم پودری با فرمولاسیون مناسب

هر نوع پوست فرمولاسیون خاصی دارد که باید از آن مطلع باشید. توصیه میشود اگر پوست چربی دارید فرمولاسیون معدنی، محتویات بدون چربی و یا کرم پودر مناسب با پوست خود انتخاب کنید. کرم پودرهای معدنی دوام بیش تری دارند. اگر پوست خشکی دارید از کرم پودرهای مایع و کرمی استفاده کنید.

•    استفاده از قلم آرایشی

 در هنگام استفاده از کرم پودر بایستی از قلم آریشی استفاده کنید که پوشش مناسبی روی پوست ایجاد خواهد کرد. برای کرم پودر معدنی که مناسب پوست های چرب هستند، می توانید از برس پرپشت‌تر و برای کرم پودر مایع از برس مسطح استفاده کنید.

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟
  •     زیر سازی صورت

 از پرایمرهای سیلیکونی که از پاک شدن کرم پودر جلوگیری می کند، استفاده کنید چون این پرایمرها طبق تجربیات مقدار کرم پودر کمتری در سطح پوست پخش کرده و پوست را برای زدن کرم پودر صاف و یکدست آماده میکند.

•    پاک سازی، لایه برداری، مرطوب کردن

استفاده از کرم پودر در سطح پوست که از قبل پاک سازی، لایه برداری و مرطوب شده است،  باعث میشود کرم به صورت یکسان در تمام پوست پخش شده ،طولانی تر و ماندگارتر باشد.

•    استفاده به اندازه از کرم پودر

استفاده زیاد از کرم پودر، تضمینی برای طولانی ماندن آن روی پوست نخواهد داشت. بلکه لازم است در ابتدا مقدار مشخصی روی برس ریخته و سپس میزان آن را به آرامی بیشتر کنید تا کل سطح پوست به صورت یکسان پوشیده شود.

•    زدن پودر پس از کرم پودر

لازم است پس از زدن کرم پودر، آن را با استفاده از یک پودر کامل کنید.

•    استفاده از اسپری

از اسپری هایی که پایه آب دارند می توانید استفاده کنید تا کرم پودر را طولانی تر و با دوام تر روی پوست نگه دارد و درعین حال ظاهر طبیعی تری به پوست خواهد داد.

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

روش استفاده از کرم پودر

  • هدف از استفاده از کرم پودر یکسان و صاف شدن پوست است. لذا توصیه می کنیم کرم پودری را انتخاب کنید که به رنگ پوستتان نزدیک باشد.
  • با کمک نوک انگشت و با برس مخصوص کرم پودر را در تمامی نقاط پوست پخش کنید. حتما توجه داشته باشید که پخش کرم به صورت کامل انجام شده و در تمام سطح پوست یکسان باشد.
  • به گوشه چشم و کنار خط ابروهایتان بیشتر دقت کنید که کرم در این نواحی نیز پخش شده باشد. البته مراقب باشید که کرم وارد چشمانتان نشود.
  • اگر احساس می کنید که دور چشمتان نسبت به مابقی پوست صورت تیره تر است، کرم پودر بیشتری را برای آن ناحیه استفاده کنید.
  • برای این که کرم پودرتان بر روی صورت دوام بیشتری داشته باشد می توانید از پنکیک کمک بگیرد. توجه داشته باشید که نواحی دور چشم را با حساسیت بیشتری پنکیک بزنید و مراقب باشید پودر وارد چشمانتان نشود.
این مطلب را بخوانید
سیر تا پیاز موخوره

پوشاندن لک های صورت با کرم پودر

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

برای این که بعد از استفاده از کرم پودر صورت صاف و یک دستی داشته باشید تمامی نواحی صورتتان را با کمک برس مخصوص کرم پودر بزنید و مطمئن شوید که کرم بر روی تمامی نواحی به صورت یکدست بوده و یا به عبارتی دیگر کرم بر روی پوست نشسته است. سپس بر روی نقاطی از صورت را که فکر می کنید دارای نقص است و یا لک دارید مجدد کرم پودر بزنید.

توجه داشته باشید برای این که بتوانید لک و یا زخم های پوست را بپوشانید باید کرم پودری را که به رنگ پوستتان نزدیکتر است را انتخاب کنید و در نهایت برای ثابت کردن کرم پودرتان از پودر پنکیک استفاده کنید.

توصیه هایی برای روش استفاده از کرم پودر

  • قبل از استفاده از کرم پودر بایستی از یک مرطوب کننده مناسب استفاده و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوست شود.
  • اگر پوشش کمی را با کرم پودر بر روی پوست می خواهید، کرم را با کمک انگشت بر روی پوست پخش کنید. اما بالعکس اگر تمایل دارید پوشش بیشتری را بر روی پوست ایجاد کنید از اسفنج و یا پدهای مخصوص برای پخش کردن کرم پودر استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از کرم پودر موجب مصنوعی به نظر رسیدن پوست می شود.
  • بعد از زدن کرم پودر می توانید با استفاده از یک تکه پنبه بزرگ و یا پد تمیز و کشیدن دورانی آن بر روی پوست اضافات کرم پودر را بگیرید.
  • استفاده از کرم پودرهای چرب برای پوست بدن و نواحی گردن توصیه نمی شود. برای این منظور کرم پودرهایی که با آب مخلوط می شوند می توانند بهترین انتخاب باشند.

انواع کرم پودر

پن استک

این نوع کرم پودر پوشش دهی بالایی دارد و برای افرادی که دارای زخم و لک های پوستی هستند مناسب است.

کرم پودر

این نوع کرم برای پوست های خشک مناسب است و با توجه به بافت مرطوب و سنگینی که دارند توصیه می کنیم در زمان استفاده از یک اسفنج مرطوب برای پخش کردن آن بر روی سطح پوست استفاده کنید.

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

کرم پودر فشرده

این نوع کرم پودر نیز دارای پوشش دهی بالایی است و در انواع چرب و خشک متناسب با انواع پوست موجود خواهد بود.

کرم پودر مرطوب کننده رنگی

این نوع کرم پودر در حقیقت نوعی کرم مرطوب کننده هستند که در آن از درصد بسیار اندکی دانه های رنگی برای خوش رنگ و زیباتر جلوه دادن پوست وجود دارد. این نوع کرم برای استفاده های روزانه گزینه مناسبی است.

فون مایع

یکی از رایج ترین نوع کرم پودرها و دارای پوشش دهی بسیار طبیعی است که این نوع کرم پودر برای پوست های نرمال و خشک مناسب خواهد بود.

8 روش رقیق تر شدن کرم پودر

1- ترکیب با مرطوب کننده

می توانید کرم پودر خود را با یک کرم مرطوب کننده پوست مخلوط کنید تا به نازک شدن آن کمک کرده و مرطوب کننده رنگی خود را ایجاد کنید. این ترفند با شفاف کردن پایه، استفاده از آن را نیز آسان تر می کند. یک قطره مرطوب کننده به اندازه یک نخود به کرم پودر خود اضافه کنید و آن را در پشت دست خود مخلوط کنید. می توانید از پالت همزن و یا براش هم استفاده کنید و به هم زدن ادامه دهید تا به غلظت دلخواه برسید.

برای کسب بهترین نتیجه، مطمئن شوید که مواد پایه کرم پودر و مرطوب کننده شما مطابقت دارند. به عنوان مثال، اگر از فونداسیون مبتنی بر آب استفاده می کنید، آن را با یک مرطوب کننده مبتنی بر آب مخلوط کنید. از مخلوط کردن کرمپودر با یک مرطوب کننده سنگین خودداری کنید، زیرا می تواند باعث شود آرایش شما لکه دار و کیکی به نظر برسد. بسته به میزان درخواستی رقیق شدن کرم پودر، می توانید بیش از یک قطره مرطوب کننده اضافه کنید. افزودن مرطوب‌کننده بیشتر به شما کمک می‌کند تا کرم پودر شما را مرطوب‌تر کند و در عین حال پوششی طبیعی و شفاف به شما بدهد.

این مطلب را بخوانید
کاشت مو پیشانی

2-کرم پودر را با یک اسفنج آرایشی مرطوب بزنید

در بین بهترین ابزارهای پخش کرم پودر یکی از ساده ترین راه ها برای نازک شدن فونداسیون این است که آن را با یک اسفنج مرطوب آرایشی یا یک براش مرطوب به پوست خود بزنید. در این روش نیازی نیست که کرم پودر خود را با چیزی مخلوط کنید و فرمول اصلی را حفظ خواهید کرد.

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

تنها کافی است ابتدا اسفنج خود را با آب مرطوب کرده یا چند قطره آب بر روی براش اسپری کنید. سپس یک یا دو قطره از کرم پودر را به پشت دست خود زده و اسفنج یا براش را در آن فرو کنید. سپس بصورت ضربه ای آنرا روی پوست صورت خود پخش کنید. رطوبت حاصل از اسفنج یا برس مرطوب به شفاف شدن فونداسیون کمک می کند و ظاهری طبیعی و شبنم دار به شما می بخشد.

3-مخلوط کردن فونداسیون با پرایمر

از دیگر روش های رقیق کردن کرم پودر، مخلوط کردن آن با پرایمر است تا با کم کردن غلظت، به ماندگاری بیشتر آن روی پوست کمک کنید. این ترفند همچنین به ایجاد یک پایه صاف برای زیرسازی بهتر پوست کمک می کند. مقدار کمی از پرایمر را به اندازه یک قطره به فونداسیون خود اضافه کرده و آن را در پشت دست خود ترکیب کنید.

اگر پوست خشکی دارید، می توانید از پرایمر آبرسان استفاده کنید زیرا با کمک به تامین رطوبت مورد نیاز، از پوسته پوسته شدن آرایش نیز جلوگیری می کند. برای زیر سازی پوست چرب نیز میتوانید از ترکیب کرم پودر با یک پرایمر مات کننده برای کمک به کنترل درخشش و براقی پوست استفاده کنید. پرایمرهای صاف کننده می توانند سطحی صاف را برای پوست ایجاد کنند که مانع ته نشین شدن کرم در منافذ بزرگ پوست میشوند. اگر منافذ بزرگ دارید، انتخابی عالی هستند.

برخی از پرایمرها قوام ضخیم تری نسبت به بقیه دارند، بنابراین ممکن است لازم باشد مقدار پرایمر مورد استفاده خود را آزمایش کنید. با مقدار کم شروع کنید و در صورت نیاز مقدار بیشتری اضافه کنید. برای نتایج بهتر، یک پرایمر سبک انتخاب کنید که به ایجاد یک پایه صاف بدون افزودن ضخامت به کرم پودر شما کمک کند. برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که مواد پایه کرم پودر و پرایمر شما مطابقت دارند. به عنوان مثال، از مخلوط کردن فونداسیون مبتنی بر آب با پرایمر مبتنی بر سیلیکون خودداری کنید، زیرا آنها ساختار متفاوتی دارند و به خوبی با یکدیگر مخلوط نمی شوند.

4-چند قطره آب اضافه کنید

یکی از ساده ترین راه ها و قابل دسترس ترین روش ها برای رقیق تر شدن کرم پودر، اضافه کردن آب است. به سادگی چند قطره آب به فونداسیون خود اضافه کنید و آن را با هم مخلوط کنید تا به غلظت دلخواه برسید. این روش برای دستیابی به فینیش شبنم دار بدون افزودن محصولات اضافی ایده آل است. اضافه کردن آب همچنین به شفاف شدن رنگ کرم پودر شما کمک کرده و استفاده از آن را نیز آسان تر می کند.

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

5-مخلوط کردن فونداسیون با روغن

اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید فونداسیون خود را با روغن صورت نیز مخلوط کنید تا به رقیق شدن آن کمک کند و به کرم پودرتان ظاهری شبنم‌دار ببخشد. بسته به رنگی که می خواهید به دست آورید، می توانید روغن های مختلف صورت را آزمایش کنید. از استفاده از روغن‌های غلیظ خودداری کنید زیرا می‌توانند فونداسیون شما را بسیار چرب و استفاده از آن را دشوار کنند.

به طور مثال روغن جوجوبا، دارای فرمول سبک وزنی است که بدون ایجاد احساس سنگینی روی پوست، به نازک شدن بافت کرم پودر شما کمک می کند. برای کسب بهترین نتیجه، با یک قطره روغن شروع کنید و آن را با کرم پودر خود مخلوط کنید. سپس بسته به نیاز خود میزان آنرا بیشتر کنید، مراقب باشید آرایش خود را خیلی چرب نکنید. توجه داشته باشید که از این روش برای کرم پودر روغنی استفاده نکنید، زیرا چربی بیشتری به آن اضافه خواهید کرد.

این مطلب را بخوانید
معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی
اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

6-اضافه کردن یک هایلایتر مایع

یکی از بهترین راه‌ها برای رقیق کردن کرم پودر، افزودن هایلایتر مایع به آن است. مطمئن شوید که یک هایلایتر مایع انتخاب کنید که خیلی براق نباشد. این به ایجاد یک روکش طبیعی و شبنم‌ دار برای پوست بدون اینکه خیلی درخشان به نظر برسد کمک می‌کند. برای داشتن ظاهری آفتابی، سعی کنید از هایلایتر مایع شامپاین یا طلای روشن استفاده کنید. اینکار را می توانید با رنگ های مختلف هایلایتر مایع بسته به رنگی که می خواهید به دست آورید، انجام دهید تا نتیجه دلخواه را کسب کنید.

7- ترکیب با اسپری فیکساتور

فیکساتور صورت یکی دیگر از راه‌های عالی برای کاهش ضخامت کرم پودر است. نه تنها کرم پودر شما را روان‌تر می‌کند، بلکه ظاهری شبنم‌دار به آرایش شما نیز می‌افزاید.مراقب باشید که مقدار زیادی اضافه نکنید زیرا می تواند کرم پودر شما را بسیار روان و شل کند. بهترین روش این است که ابتدا مقداری از آنرا روی برس آرایشی اسپری کرده، سپس برس یا اسفنج را در کرم پودر فرو کنید. این کار به توزیع یکنواخت غبار صورت و جلوگیری از آبریزش بیش از حد کرمپودر کمک می کند.

8- از یک رقیق کننده پایه استفاده کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای نازک کردن فونداسیون استفاده از تینر کرم پودر است. متأسفانه، تینرهای زیرسازی زیادی در بازار وجود ندارد. به طور کلی، این محصولات با روغن ها و نرم کننده ها فرموله شده اند، بنابراین می توانید آنها را با یک مرطوب کننده معمولی یا روغن صورت جایگزین کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توانیم گاهی از کانسیلر قبل از کرم پودر استفاده کنیم؟

در صورتی که در آرایش صورت اصلاح رنگ صورت نیز مدنظر است، قانون مذکور تغییر می‌کند. ابتدا باید کانسیلر اصلاح رنگ پوست را روی صورت استفاده کنید و سپس از فوندیشن و کانسیلر روشن کننده لکه‌ها استفاده نمایید. کانسیلر‌های اصلاح رنگ پوست به خنثی کردن تفاوت‌های فاحش رنگ پوست کمک می‌کنند.

منظور از کانسیلر اصلاح کننده رنگ چیست؟

کانسیلر‌های اصلاح کننده تنها به جهت از بین بردن فرق فاحش بین رنگ طبیعی پوست و رنگ غیرطبیعی ضایعات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانسیلر‌های اصلاح کننده ماهیتی مراقبتی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برخلاف دیگر انواع کانسیلر‌های روشن کننده بهره‌های بیشتری ببرید. گفتیم که گاهی باید ترتیب این محصولات را تغییر دهید و اول از کانسیلر استفاده کنید، آن هم وقتی که محصول کانسیلر اصلاح رنگ است. کانسیلر اصلاح رنگ می‌تواند از خنثی کردن زردی، قرمزی و سایر تغییر رنگ‌هایی که ممکن است در پوست رخ دهد به شما کمک کند.

کاربرد کانسیلر چیست؟

رفع ایرادات پوستی چون تیرگی و گودی زیر چشم، ایجاد خطای دید در اندازه بینی، پوشاندن قرمز‌ی اطراف بینی، پوشاندن خط خنده و یا برجستگی گونه به کار می‌رود. به‎طورکل، با استفاده از کانسیلر می‌توان بخش‌هایی از صورت یا آرایش را پنهان کرد و جلو‌ه‌ی دیگری به آن داد. زاویه‌سازی، جلوگیری از ریزش سایه یا رژ‌لب، پوشاندن پف و افتادگی پلک‌ و یا پوشاندن اشتباهات آرایشی نیز از دیگر کاربردهای کانسیلر است.

سخن پایانی

کرم‌پودر و کانسیلر، هر دو ویژگی پوشانندگی ایرادات صورت را دارند. بافت سبک کانسیلر و توانایی بیشتر در کاور کردن لک و تیرگی‌های صورت باعث شده برای آرایشی ملایم و طبیعی، همراه با پوست صاف مناسب باشد. ترتیب استفاده از کرم‌پودر و کانسیلر، کاملا سلیقه‌ای است؛ برخی ترجیح می‌دهند که ابتدا به وسیله کانسیلر لک‌ و تیرگی‌ها را بپوشانند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند ابتدا کرم‌پودر بزنند و بعد لک‌ها و ایرادات پوستی را با استفاده از کانسیلر بپوشانند. با این‌حال انتخاب ترتیب استفاده، بر عهده خودتان است. به طور کلی آرایش کردن قوانین مشخصی ندارد؛ ممکن است شما از شیوه‌ای استفاده کنید که از نظر دیگران اشتباه باشد. تنها نکته‌ی مهم در آرایش کردن، نتیجه‌ی مطلوب نهایی است.

پیشنهاد ما به شما

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

موهای وز و روش‌های صاف کردن موهای وز وز شدن مو، یکی از شایع‌ترین مشکلات …

دیدگاهتان را بنویسید