سلامت | ساناپرس

رژیم لاغری مخصوص کاهش سایز

کاهش وزن قلق دارد و افرادی که با روش‌های مختلف شروع به کاهش وزن می‌کنند باید بدانند حداقل چندین هفته برای مشاهده نتایج نیاز دارند. از طرفی نکته قابل توجه اینجاست که کاهش سایز بیشتر مورد توجه علاقه‌مندان به لاغری و سلامت است. در واقع در پیروی از یک برنامه لاغری ممکن است کاهش وزن وجود داشته باشد، اما کاهش سایز دیده نشود که این موضوع برای بسیاری از افراد اوج ناامیدی است. برای خواندن مطالب بیشتر درباره سلامت و اخبار ورزشی می‌توانید به ساناپرس مراجعه نمایید.

البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از برنامه‌های لاغری صحیح پس از هفته‌ها تلاش کاهش سایز همراه کم شدن وزن نیز دیده می‌شود. حال ما در این مقاله قصد داریم درباره یک رژیم لاغری مخصوص کاهش سایز صحبت کنیم تا با بکارگیری از آن بتوانید به آنچه که در ذهن دارید، نزدیک‌تر شوید.

دلایلی که باعث عدم کاهش سایز هستند

قبل از بررسی یک رژیم لاغری برای کم شدن سایز باید به علت‌های عدم این موضوع پرداخته شود که در ادامه مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

·       عدم مصرف کربوهیدرات

بعضی از افراد مصرف مواد غذایی دارای آب کافی را از رژیم غذایی‌شان حذف می‌کنند. این باعث از دست دادن آب بدن شده و کاهش وزن سریع اتفاق می‌افتد. البته این موضوع موقت است و به محض استفاده از مواد غذایی دارای کربوهیدرات به سرعت وزن به حالت اولیه باز می‌گردد. بنابراین اگر در رژیم‌های غذایی متوجه تغییر وزن شده‌اید اما سایزتان تغییری نکرده است، احتمالاً بدن‌تان آب کافی ندارد.

·       تأثیر ژنتیک

بعضی از متخصصان تغذیه بر این باور هستند افرادی که در رژیم‌های لاغری هیچ کاهش سایزی ندارند؛ این مسئله کاملاً شخصی است و به ژنتیک ارتباط دارد. حتی میزان فعالیت و نوع ورزش نیز در این زمینه موثر نیست. بنابراین اگر در خصوص کاهش سایز ناامید شده‌اید، باید به بررس علت این موضوع از نظر ژنتیک بپردازید.

این مطلب را بخوانید
عوارض قرص ضد بارداری چیست؟+ بررسی عوارض قطع مصرف قرص ضد بارداری

·       نوع و توزیع چربی بدن

بدن هیچ‌کدام از افراد از یک نوع چربی برخوردار نیست. بعضی‌ها چربی زیرپوستی و بعضی‌ها احشایی دارند. پر واضح است که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربفرد هستند. برای نمونه چربی زیرپوستی، اگر چه زیر پوست قرار دارد اما قابل مشاهده است.

همچنین در زمان کاهش وزن این نوع چربی بهمراه چربی‌های احشایی از بدن کم می‌شود که در نتیجه تأثیر در تغییر سایز ندارد. ضمناً چربی‌های احشایی در بخش عمیق‌تر بدن هستند که با کاهش وزن از بین می‌روند. از طرفی توزیع متفاوت چربی در بدن سبب می‌شود که در هفته‌های اولیه کاهش وزن تغییری در سایز مشاهده نشود.

برای کاهش سایز چه کارهایی باید انجام دهیم

علاقه‌مندان به کاهش سایز و در نتیجه لاغری باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشند که استفاده از یک رژیم مخصوص که البته باید بوسیله یک متخصص تغذیه ترتیب داده شده باشد، دارای اهمیت خواهد بود. حال ما در ادامه به مهم‌ترین مواردی که باید در رژیم لاغری مخصوص کاهش وزن تدارک دیده شود، اشاره می‌کنیم:

·       عدم مصرف غذاهای فرآوری شده

بهتر است مصرف غذاهای بی‌ارزش در طول رژیم لاغری را کاهش دهید. برای مثال استفاده از چیپس و انواع میان‌‌وعده‌های فرآوری شده تأثیر عکس روی رژیم لاغری خواهند داشت. همچنین عدم استفاده از غذاهایی مانند سوپ کنسرو شده یا غذاهای منجمد شده به خوبی می‌تواند زمینه کاهش سایز را فراهم کنند.

·       افزایش میوه، سبزیجات و…

برای کاهش سایز باید وزن زیادی از دست برود. برای این منظور کافی است مصرف میوه، سبزیجات، حبوبات و پروتئین‌ها را افزایش دهید. از چربی‌های سالم هم باید استفاده شود که مهم‌ترین آنها آجیل‌ها، غلات کامل و… هستند. گفتنی است چربی‌های سالم باعث می‌شوند بدون اینکه وزن زیادی را اضافه کنید، همیشه احساس سیری داشته باشید و این به کاهش وزن و در نتیجه کاهش سایز موثر خواهد بود.

این مطلب را بخوانید
پوست ریزی نوزاد نشانه چیست و چگونه درمان می­‌شود؟

·       افزایش مصرف آب

مصرف آب یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در رژیم لاغری مخصوص کاهش سایز وجود داشته باشد. در واقع افراد باید به قدری از آب استفاده کنند که رنگ ادرارشان کمتر متمایل به زرد باشد. در این خصوص اجازه طعم‌دار کردن آب با میوه‌ها را دارید اما سعی کنید از میوه‌های پرانرژی استفاده کنید. ضمن اینکه بکارگیری از نوشیدنی‌هایی که تنها کالری خالی دارند اجتناب نمایید.

·       مدیریت تعداد وعده‌های غذایی

برای کاهش سایز مناسب توصیه می‌شود که تعداد وعده‌های غذایی در روز را افزایش دهید. البته این بدان معنا نیست که در هر وعده کالری زیادی دریافت کنید و مثل همیشه هر غذایی که علاقه‌مند هستید را میل کنید. در واقع بهتر است به اندازه‌ای که احساس می‌کنید به قدر کفایت غذا میل کرده‌اید، در هر وعده از مواد غذایی مناسب استفاده کنید. به طور کلی کافی است تنها مقدار وعده‌ها را کاهش دهید تا در طول روز احساس گرسنگی نکنید.

·       انجام ورزش در طول دوره کاهش سایز

ورزش کردن در طول دوره رژیم لاغری دارای اهمیت است. علاقه‌مندان می‌توانند از ورزش‌های هوازی استفاده کنند و یا هر نوع ورزشی که مایل هستند. البته برای این منظور توصیه ما استفاده از ورزش‌های هوازی با تمرینات قدرتی است. در واقع تنها در این صورت است که بافت چربی زودتر سوزانده می‌شود. همچنین تا حد امکان تلاش کنید تا انتخاب ورزش‌ها را نیز تحت نظر مربی تخصصی انجام دهید تا تأثیرات بیشتری را شاهد باشید.

·       عدم مصرف قرص‌های لاغری

بسیاری از افراد برای اینکه نتایج بهتری از کاهش سایز و در نتیجه لاغری‌شان داشته باشند، روی به استفاده از قرص‌های لاغری می‌کنند. اگر چه ممکن است در ابتدا نتایج حاصله شگفت‌انگیز به نظر بیاید اما رفته رفته تأثیر معکوس خود را نشان می‌دهند. به طور کلی هیچ قرص لاغری مناسب وجود ندارد که افراد بدون دغدغه آنها را در برنامه رژیم لاغری‌شان قرار دهند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به دستورات مختلف رژیم لاغری کاهش سایز اشاره کنیم که اکثر کارشناسان بر اثربخشی آنها نظر موافق دارند. با این حال رژیم لاغری مخصوص کاهش سایز ممکن است به روش‌های مختلف انجام شود و افراد برای این منظور کافی است از متخصصان این حرفه استفاده کنند. حال برای اینکه بتوانید از دیگر رژیم‌های لاغری برای این منظور بهره ببرید، توصیه می‌کنیم به سایت ساناپرس مراجعه نمایید. در واقع در این وب‌سایت به موارد بااهمیتی درباره رژیم لاغری کاهش سایز پرداخته شده است که هر کدام از آنها می‌توانند برای به نتیجه رسیدن شما عزیزان مفید باشند.

این مطلب را بخوانید
آشنایی با اختلالات غدد درون ریز بدن

پیشنهاد ما به شما

انواع شربت های تب بر کودکان را بشناسید

تب در کودکان پدیده‌ای شایع و محتمل است که معمولا در هنگام بیماری یا تزریق …

دیدگاهتان را بنویسید