عید 1402 چه روزی است؟

همان طور که همه می دانید، لحظه تحویل سال یکی از لحظات به یادماندنی و هیجان انگیز است که همه ما آن را کنار عزیزهایمان تجربه کردیم. تقریبا زمان زیادی تا عید 1402 باقی نمانده است. به همین خاطر باید قبل از فرارسیدن این روز، اطلاعات کافی از زمان، حیوان سال 1402 و رنگ مدنظر باشید. به همین خاطر این مقاله را برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا این اطلاعات در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

خرید سالنامه 1402 و تقویم رومیزی برای سال جدید از سالنامه برگ.

آیین های نوروز در ایران

قبل از این که با زمان تحویل سال 1402 آشنا شوید، باید با اصلی ترین مفاهیم و آیین های باستانی که امروزه در نوروز مرسوم و رایج است، هم آشنا شوید. نوروز از زمان پادشاهی به نام جمشید، بنیان گذاری شد. اداب و رسوم نوروز بسیار زیبا و از زمان قدیم پابرجا بوده است. در این روزها از قبل از عید 1402 افراد به دنبال اصلی ترین رسم، یعنی خانه تکانی هستند. از دیگر رسم های نوروز، نوروزخوانی است که اکثر ما در خیابان‌های شهر این صحنه را دیده ایم که به زبان های مختلفی این رسم را انجام می دهند.

اصلی ترین کاری که افراد در عید نوروز انجام می دهند، چیدن سفره است که می توان جزو اصلی ترین آیین های این مراسم به حساب آورید. همان طور که مستحضر هستید در عید 1401 می توانید از انواع خوراکی ها اعم از: شکلات، میوه، شیرینی، آجیل و غیره و ۷ سین هرساله سفره خود استفاده کنید. این سین ها شامل: سیر، سکه، سبزه، سمنو، سنجد، سیب، سنبل، ماهی، آینه و قرآن استفاده کنید. این ۷ سین در سفره هر فرد دارای نمادهایی می‌باشد که از زمان قدیم پابرجا بوده است. به طور نمونه سیب نماد زیبایی و آینه نماد روشنایی می باشد.

از دیگر رسم های ما ایرانیان در عید نوروز،می توان به خرید عید و دید و بازدید اشاره کرد که البته از زمان قدیم این نو پوشی بسیار مرسوم بوده است. از دیگر کارهای جذابی که در این روزها و عید 1402انجام می دهند، عیدی دادن است که از نظر همه ما جذاب و خوشایند به نظر می رسد. حالا بیایید بیشتر به آیین باستان و خیلی قدیم تر، یعنی جشن های سوری، نوروز در هخامنشیان، ساسانیان مراجعه کنیم.

  • نوروز در زمان اسطوره ها: در بعضی از متن های باستان نوروز در آن زمان به این گونه آمده است که در آذربایجان هنگامی که جمشید در حال عبور از آنجا بود، بر روی تخت جمشید می نشیند و تاجی بر روی سر خود قرار می دهد. زمانی که نور خورشید به تاج او برخورد می کند، جهان نورانی می شود که مردم آن روز را روز نو جمشید نامیدند. به همین خاطر نوروز در این روز شکل گرفت.
  • نوروز در زمان هخامنشیان: طبق اطلاعات به دست آمده، به نظر می رسد هخامنشیان با جشن های نوروزی آشنا بوده اند، اما این که خودشان جشنی برگزار کنند، اطلاعاتی وجود ندارد. اما برخی از مردم فکر می کنند که کوروش، جشن ملی یا همان نوروز در سال قبل از 538 اعلام کرده است. در دوره هخامنشیان نوروز بین تاریخ 21 اسفند تا 19 اردیبهشت برگذار می شد.
  • نوروز در دوره ساسانیان: از مهم ترین جشن ها در این دوره می توان به جشن های نوروز، مهرگان اشاره کرد. در دوره ساسانیان نوروز به نوروز بزرگ و کوچک تقسیم می شد. به نوروز بزرگ، نوروز عامه و به نوروز کوچک، نوروز خاصه می گفتند که چند روز به طول می انجامید. در هریک از این نوروزها، هر کدام از طبقات از مردم باید به دیدن شاه می رفتند.

عید 1402 چه روزی است؟

این مطلب را بخوانید
پرستار سالمند در منزل یا خانه سالمندان؟ کدام بهتر است؟

سوالی این روزها ممکن است ذهن مارو هم به چالش بکشد، عید 1402 چه روزی است؟ درواقع نوروز اولین روز خورشیدی است که مصادف با همان اولین روز بهار یعنی فروردین می باشد که همان طور که گفته شد، یکی از باستانی ترین جشن های ایران به حساب می آید. البته این جشن فقط محدود به کشور ما نمی شود، بلکه کشورهای همسایه همچون: افغانستان و غیره هم این جشن گرامی می دارند. نوروز یکی از یادگاری های افراد باستان می باشد که دوستی، عشق، محبت را به ما هدیه می دهد. زمان تحویل سال عید 1402 روز سه شنبه، یکم فروردین ماه در ساعت 00:54 دقیقه بامداد می باشد.

نماد عید 1402 یا همان حیوان سال، خرگوش است.  احتمالا شنیده اید که هرسال به عنوان نماد، یک حیوان را بر می گزینند. باتوجه به خصوصیت همان حیوان، طالع بینی متولدین هر ماه انجام می شود. خرگوش نماد سمبل امید در چین می باشد که آرامش و خوشبختی را به ارمغان می آورد. متولدین سال خرگوش، افرادی بسیار ملایم، مهربان، نجیب و حساس هستند. از نظر روابط اجتماعی بسیار خوش برخورد و عشق صحبت می باشند. به علاوه از حافظه بسیار خوبی هم برخوردارند و می دانند که چگونه زندگی خود را از هر نظر مدریت کنند. متولدین سال خرگوش در عید 1402 افرادی شاد و پرنشاط هستند. به علاوه رنگ 1402، رنگ قرمز پرشین است.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا با ارائه مهم ترین آیین های نوروز باستان قدیم شما را با برخی رسوم آن زمان آشنا کنیم. نوروز یکی از بهترین و کهن ترین جشن های ما ایرانیان می باشد که هرساله کنار عزیزانمان این روز را جشن می گیریم. تا عید 1402 زمان زیادی باقی نمانده است که در این مقاله روز، زمان و حیوان این سال جدید را به شما مخاطبین عزیز ارائه دادیم. امیدواریم از این مقاله مجموعه برگ رضایت کافی را داشته باشید.

این مطلب را بخوانید
دو راه ارزان برای واردات از چین

پیشنهاد ما به شما

آشنایی با سانتریفیوژ آزمایشگاهی و کاربرد و قیمت آن

سانتریفیوژ دستگاهی است که با به کارگیری نیروی گریز از مرکز، جداسازی مواد در آزمایشگاه‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید