علائم زونا در زنان را بشناسید!

با توجه به اینکه پس‌از بروز علائم زونا باید از دکتر عفونی آنلاین برای درمان این عارضه کمک گرفت بهتر است آشنایی کاملی با نشانه‌های این بیماری که به‌ دلیل وجود ویروس واریسلا زوستر در بدن به‌ وجود می‌آید، داشته باشد.

زونا را می‌توان از بیماری‌هایی دانست که تا حدودی رایج است؛ اما باید بدانید که این عارضه معمولا خطر جدی به ‌همراه ندارد. البته عوارض آزاردهنده آن کسب مشاوره از پزشک را ضروری می‌کند. در ادامه با این بیماری، علائم و راه‌های ارتباط با پزشک برای درمان آن به ‌طور کامل آشنا می‌شویم پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

زونا چه نوع بیماری است؟

دررابطه‌با بیماری زونا می‌توانید سوالات خود را از بهترین دکتر عفونی آنلاین بپرسید؛ اما به‌طورکلی باید گفت زونا از ویروس واریسلا زوستر به‌ وجود می‌آید که همان عامل ابتلا به آبله مرغان است.

آبله از بیماری‌های رایجی به ‌شمار می‌آید که در سنین مختلف افراد را درگیر می‌کند: اما بیشتر در کودکان دیده می‌شود. ویروس این بیماری می‌تواند به‌صورت پنهان در بدن افراد باقی بماند و خود را در بزرگ‌سالی به‌شکل زونا نشان دهد.

زونا در خانم‌ها با علائمی مانند راش‌های دردناک و قرمز شناخته می‌شود. در واقع این بیماری باعث عفونت در عصب و پوست اطراف آن خواهد شد و در نهایت واریسلا زوستر خود را به ‌شکل راش‌هایی که به‌صورت دسته‌ای در یک بخش جمع شده‌اند نشان می‌دهد.

بیماری زونا معمولا خانم‌هایی را درگیر می‌کند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. در این شرایط کسب مشاوره از دکتر آنلاین عفونی و استفاده از راهکارهای ارائه‌شده توسط این پزشک می‌تواند مسیر درمان را تا حد زیادی کوتاه کند.

این مطلب را بخوانید
برای افزایش حجم و فرم دهی به صورت آیا تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

دررابطه‌با این بیماری همچنین باید گفت کودکان دختری که در سنین پایین به آبله مبتلا می‌شوند احتمالا در بزرگ‌سالی سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشند و واریسلا زوستر در بدن آن‌ها فعال نشود.

خانم ها چگونه به زونا مبتلا می شوند؟

اگر در کودکی به آبله مرغان دچار شدید باید بدانید که ویروس این بیماری به‌صورت پنهان یا به‌عبارتی خاموش در سیستم عصبی بدن شما باقی مانده است. پس در سنین بزرگ‌سالی احتمال ابتلا به زونا وجود دارد.

واریسلا زوستر ممکن است با ضعف سیستم ایمنی در بدن خانم‌ها مجدد فعال شود و این بار علائم دردناک خود که شامل راش‌های قرمز به‌صورت دسته‌ای هستند را در بخش‌های مختلف بدن زنان نشان دهد.

در خصوص علت دقیق این بیماری باید گفت محققان هنوز نتوانسته‌اند دلیل فعال شدن مجدد واریسلا زوستر را تشخیص دهند. اما زمانی که از دکتر عفونی آنلاین مشاوره دریافت می‌کنید احتمالا ضعف سیستم ایمنی را مهم‌ترین علت آن بیان کند.

رایج ترین علائم زونا در بانوان

از رایج‌ترین نشانه‌هایی که کسب مشاوره از دکتر عفونی آنلاین را ضروری می‌کند باید به راش‌های قرمز پوستی اشاره کرد. این علائم بسیار دردناک هستند و ازاین‌رو افراد مجبور به دریافت مشاوره از متخصص می‌شوند.

علائم زونا معمولا در بخش‌هایی از بدن که رشته عصبی دارند خود را نشان می‌دهند. همچنین در بسیاری از موارد این نشانه‌ها تنها در یک سمت بدن دیده می‌شوند. از این علائم باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • بثورات تاول‌دار به‌صورت نواری
  • بروز راش‌های قرمز
  • خارش شدید
  • احساس درد
  • سوزش
  • بی‌حسی یا گزگز اطرف بثورات

برای درمان زونا از کدام دکتر مشاوره بگیریم؟

زونا از بیماری‌های عفونی است که ازطریق ویروس به وجود می‌آید. به همین دلیل نیز برای درمان آن باید دکتر عفونی آنلاین که تخصص بالایی دارد را پیدا کنید تا راهکارهای درمانی مناسبی به شما ارائه دهد.

این مطلب را بخوانید
عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی چیست و چگونه انجام می شود؟

زونا درمان قطعی ندارد و معمولا برای بهبودی کامل لازم است طول دوره بیماری طی شود. اما علائم آزاردهنده این بیماری و بثورات پوستی که ایجاد می‌کند باعث می‌شود افراد همواره به دنبال دارو یا راهکارهایی برای درمان آن باشند.

دکتر عفونی ابتدا علائم شما را به‌ طور کامل بررسی می‌کند تا متوجه علت دقیق آن‌ها شود. درصورتی‌که این نشانه‌ها ابتلای قطعی به زونا را مشخص کردند دکتر می‌تواند داروهای ضدویروس را برای کاهش شدت علائم و کنترل بیماری تجویز کند. همچنین این داروها معمولا از عود عارضه جلوگیری خواهند کرد. درمان زونا با استفاده از موارد زیر تا حدودی امکان‌پذیر است:

  • تجویز داروی ضدالتهاب مانند ناپروکسن و ایبوپروفن برای تسکین درد، خارش و التهاب
  • تجویز داروهای ضدویروس مانند فامسیکلوویر، والاسیکلوویر و آسیکلوویر که با کنترل ویروس واریسلا زوستر به کاهش علائم و کوتاه‌ شدن مدت‌زمان بیماری کمک می‌کنند.
  • داروهای موضعی مانند پمادهای آسیکلوویر یا هیدروکورتیزون
  • برای بیماران با علائم خارش شدید تجویز آنتی‌هیستامین‌ها مانند لوراتادین یا ستیریزین

روش های دریافت مشاوره از دکتر عفونی آنلاین

مشاوره با دکتر عفونی از راهکارهای جدیدی به شمار می‌آید که شما را از مراجعه حضوری به مطب متخصصین بی‌نیاز می‌کند. این راهکار کاربردی باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود و به همین دلیل نیز در بین بیماران محبوبیت یافته است.

درصورتی‌که به‌تازگی با راهکار مشاوره آنلاین دکتر عفونی آشنا شده‌اید و هنوز اطلاعات کافی دررابطه‌با آن‌ ندارید در ادامه رایج‌ترین روش‌های اخذ مشاوره را به شما معرفی می‌کنیم تا با توجه به موقعیت خود بهترین روش را انتخاب کنید.

مشاوره متنی با دکتر عفونی

یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌های ایجاد ارتباط با دکتر عفونی آنلاین چت با این پزشک است. اگر از دسته افرادی هستید که چت را به صحبت کردن ترجیح می‌دهید مشاوره متنی برای شما گزینه بهتری به‌ شمار می‌آید.

این مطلب را بخوانید
آیا عقب افتادن عادت ماهیانه خطرناک است؟ + بررسی دلایل مختلف عقب افتادن پریود و نحوه درمان آن

با انتخاب مشاوره متنی می‌توانید جواب آزمایش‌های مختلف را به‌صورت فایل برای پزشک ارسال کنید تا پس ‌از بررسی دقیق، علت بروز علائم را تشخیص دهد. در این روش همچنین امکان ارسال فایل‌های صوتی نیز وجود دارد.

مشاوره تلفنی دکتر عفونی

روش کاربردی دیگری که برای گفت‌وگو با پزشک وجود دارد مشاوره تلفنی دکتر عفونی است. برای افرادی که نوشتن را سخت می‌دانند یا کمی در انجام این کار ضعیف هستند این راهکار می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

مشاوره تلفنی معمولا هزینه بیشتری نسب به مشاوره متنی با دکتر عفونی آنلاین دارد؛ اما باز هم این ۲ راهکار نسبت به مراجعه حضوری سریع‌ و اقتصادی‌تر هستند. پس شما نیز برای درمان علائم زونا بهتر است از روش‌های آنلاین استفاده کنید.

جمع‌بندی

اگر علائم زونا مانند ایجاد بثورات پوستی، درد، خارش و بروز راش‌های قرمز شما را آزار می‌دهد دکتر عفونی آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا با استفاده از راهکارهای مناسب و مصرف داروی به‌خصوص این علائم را کاهش دهید و فعالیت ویروس واریسلا زوستر را تا حدودی کنترل کنید. برای برقراری ارتباط با این پزشک نیز 2 راهکار مشاوره تلفنی و متنی وجود دارد.

پیشنهاد ما به شما

لکه های کبدی

لکه های پوستی کبدی چیست؟ + بررسی رابطه کبد و لکه های صورت و راه‌های پیشگیری و درمان لکه های کبدی

لکه های کبدی ، که معمولاً در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب …

دیدگاهتان را بنویسید