متخصص برتر غدد

معرفی 5 متخصص برتر غدد در اصفهان به انتخاب مجله پزشکی – سلامت

در برخی موارد پزشکان داخلی، بیماران دیابتی را نیز به متخصص غدد ارجاع می‌دهند. شاید برایتان سوال باشد که به طور کلی چه زمانی باید به یک متخصص غدد مراجعه کنیم و یک متخصص غدد قادر به درمان چه مشکلاتی می‌باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با پزشک متخصص غدد، بیماری‌هایی که این متخصص می‌تواند درمان نماید و همچنین متخصص برتر غدد را به شما معرفی می کنیم.

پزشک متخصص غدد کیست؟

غدد و هورمون‌های موجود در بدن انسان‌ها ممکن است بنا بر دلایل مختلف دچار مشکلاتی شده و عملکرد بدن را تحت تاثیر قرار دهند. در این شرایط مراجعه به پزشک متخصص غدد الزامی می‌باشد. متخصص غدد فردی است که با متابولیسم و تمامی فرایند‌های بیوشیمیایی بدن انسان‌ها سر و کار دارد و با بهبود شرایط غدد و هورمون‌ها عملکرد بدن را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال متخصص غدد بررسی می‌کند که آیا غذایی که فرد می‌خورد در بدن او تبدیل به انرژی و یا رشد او شده یا خیر. در صورتی که این عملکرد صحیح نباشد و رشد فرد با مشکلاتی مواجه باشد، متخصص غدد درمانی را پیش روی فرد قرار خواهد داد.

البته این تنها یکی از مشکلاتی است که پزشک متخصص در زمینه غدد قادر به رفع آن می‌باشد. بیماری‌های بسیار دیگری نیز هستند که لازم است برای درمان آن‌ها به یک متخصص غدد مراجعه نمایید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله آشنایی با انواع هورمون را بخوانید.

یک پزشک متخصص غدد در رشته پزشک داخلی دارای مجوز بوده و در آزمون تخصص غدد نیز قبول شده است. این فرد پیش از شرکت در آزمون تخصص، به مدت ۴ سال در کالج و سپس ۴ سال دیگر نیز در دانشگاه گذرانده و بعد از اتمام درسش تحت عنوان یک رزیدنت، به مدت ۳ سال در بیمارستان یا کلینیکی مشغول به کار شده و تجربیات لازم را کسب نموده است. به طور کلی می‌توان گفت فرایند گرفتن تخصص در حوزه غدد و متابولیسم دست کم ۱۰ سال زمان می‌برد. فرد پس از گذراندن مراحل گفته شده و قبولی در آزمون تخصص می‌تواند در بهبود بیماری‌های مرتبط با غدد شما را راهنمایی نماید.

این مطلب را بخوانید
عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی چیست و چگونه انجام می شود؟

دکتر محمدرضا اسلامیان

متخصص برتر غدد
  • متخصص کودکان و نوزادان
  • عضو مرکز تحقیقات رشد و غدد
  • عضو انجمن غدد ایران
آدرساصفهان، توحید میانی.طبقه فوقانی داروخانه دی.مجتمع توحید.طبقه پنجم.واحد 512
شماره تماس۰۳۱-۳۶۲۹۴۷۳۳، ۰۹۱۳-۴۵۶-۳۸۲۰

دکتر ندا مستوفی زاده

  • رتبه اول بوردفوق تخصصی کشوری
  • عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  • اختلالات رشد ، کوتاهی قد ، چاقی ، بلوغ ، دیابت ، تیروئید
  • سن معاینه از نوزاد تا 18 سال میباشد.
آدرساصفهان، توحید میانی – نبش کوچه 22 ( شهیدمشکلانی) – مجتمع یادبود – طبقه4 – واحد 401
شماره تماس۰۳۱-۳۱۳۱۰۶۲۷ – ۰۹۱۳-۵۰۹-۴۱۲۳

دکتر حسن رضوانیان

  • فلوشیپ و فوق تخصص
  • متخصص داخلی-فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم ، اندوکرینولوژی
آدرساصفهان : خیابان شمس ابادی-چهارراه قصر-ساختمان رودکی-طبقه4 | محل کار: اصفهان – بیمارستان الزهراء
شماره تماس031-32366506- 031-36255555

دکتر رضوان صالحی دوست

  • فوق تخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم (اندوکرینولوژی)
  • تخصص بیماری‌های داخلی
  • فوق تخصص غدد درونریز و متابولیسم (اندوکرینول…
  • دکترای حرفه‌ای پزشکی
آدرساصفهان – بلوار صفه، مرکز آموزشی درمانی الزهرا
شماره تماس031-36201818

دکتر محمدحسن مودب

متخصص برتر غدد
  • فوق تخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم کودکان (اندوکرینولوژی کودکان)
  • متخصص بیماری‌های کودکان
  • دکترای حرفه‌ای پزشکی

آدرساصفهان – مطب: خ شیخ صدوق شمالی شیخ مفید مجتمع سینا
شماره تماس031-36632807

پزشک متخصص غدد قادر به درمان چه بیماری‌هایی است؟

هر متخصص در حوزه مشخصی فعالیت می‌کند. شاید برایتان سوال باشد که یک متخصص غدد قادر به درمان چه بیماری‌هایی می‌باشد و یا چه زمان لازم است که به پزشک غدد مراجعه نمایید. بدیهی است که یک متخصص غدد، قادر به درمان مشکلات مرتبط با غدد بدن می‌باشد. برخی از اصلی‌ترین بیماری‌هایی که توسط یک پزشک متخصص غدد قابل درمان می‌باشند، به شرح زیر هستند:

  • دیابت
این مطلب را بخوانید
ورزش هوازی "راه افزایش سلامت بدن"

یکی از بیماری‌های بسیار رایج در ایران و جهان، مشکلات قند خون و دیابت می‌باشد. معمولا بسیاری از مشکلات مربوط به دیابت توسط پزشکان داخلی نیز قابل حل است، اما در شرایط به خصوصی ممکن است پزشک داخلی شما را به یک پزشک متخصص غدد ارجاع دهد.

  • تیروئید

غده تیروئید یکی از اصلی‌ترین غدد موجود در بدن انسان‌ها می‌باشد که بیماران مبتلا به آن دچار مشکلاتی در احساسات و کنترل وزن می‌شوند. پرکاری و کم کاری تیروئید هر کدام به نوبه‌ی خود می‌توانند عواقبی را برای بیمار به همراه داشته باشند. پزشک غدد، با جبران و یا مسدود هورمون تیروئید، تعادل هورمونی ایجاد کرده و مشکلات بیمار را رفع می‌نماید. اصلی‌ترین وظیفه‌ای که غده تیروئید بر عهده دارد، ساخت هورمونی است که به سوخت و ساز بدن کمک می‌نماید.

  • چاقی مفرط

افرادی که بیش از حد چاق بوده و با اضافه وزن روبه‌رو هستند، می‌توانند با مراجعه به متخصص غدد، دلایل چاقی خود را یافته و روش‌های درمانی تجویز شده توسط متخصص را در پیش گیرند. برخی چاقی‌ها ناشی از اختلالات تیروئید، تخمدان و هیوفیز هستند و متخصصان غدد می‌تواند در درمان آن‌ها فرد را یاری رسانند.

  • غده هیپوفیز

بسیاری بر این باورند که غده هیپوفیز، اصلی‌ترین غده موجود در بدن انسان می‌باشد. این غده سایر غدد موجود در بدن انسان را کنترل کرده و هورمون‌های مهمی را تولید می‌کند. کم بودن مقدار هورمون غده‌ی هیپوفیز می‌تواند سبب ناباروری، اختلال رشد و ایجاد اختلالاتی در قاعدگی شود. یک پزشک متخصص برتر غدد می‌تواند با تجویز دارو‌های مناسب مشکلات غده هیپوفیز را حل نماید.

  • فشار خون بالا
این مطلب را بخوانید
بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

یکی از دلایل اصلی بالا رفتن فشار خون، میزان بالای غده آلدوسترون در بدن فرد است. یک متخصص غدد می‌تواند مشکلات فشار خون شما را حل نموده و راه‌هایی برای کنترل آن پیش روی شما قرار دهد. آمار ابتلا به فشار خون، در افرادی که سابقه ابتلا به آن در اعضای خانواده‌شان را داشته باشند، بیشتر است و لازم است این افراد از سنین کم کنترل فشار خون را آغاز نمایند.

  • پوکی و تضعیف استخوان

برخی از هورمون‌های بدن، مسئولیت محافظت از بافت‌های استخوانی را برعهده دارند. اگر میزان این هورمون‌ها غیرطبیعی باشد، کلسیم استخوان‌ها از بین خواهد رفت و در نتیجه پوکی یا تضعیف استخوان رخ خواهد داد. پایین آمدن میزان استروژن بدن به هنگام یائسگی، از اصلی‌ترین دلایل پوکی استخوان در بانوان به شمار می‌آید و از دست دادن عملکرد بیضه‌ها نیز موجب پوکی استخوان در مردان می‌شود. یک متخصص برتر غدد می‌تواند با انجام آزمایشات و بررسی‌ها، بهترین و جدیدترین روش درمانی را در پیش گرفته و از پوکی و تضعیف استخوان‌ها جلوگیری کند.

  • بیماری لیپید

یکی دیگر از بیماری‌هایی که برای درمان آن نیاز به مراجعه به پزشک متخصص غدد خواهید داشت، بیماری یا اختلال لیپید می‌باشد. کسی که به بیماری لیپید مبتلاست، قادر به حفظ میزان چربی مناسب در بدن نمی‌باشد پس در نتیجه باید به یک متخصص برتر غدد مراجعه نماید. یک متخصص غدد در رابطه با تمام دلایلی که می توانند موجب اختلال لیپید شوند، از جمله کم‌کاری تیروئید، مصرف مواد مخدر یا عوامل ژنتیکی به طور کامل آشناست و می‌تواند عامل بیماری را دریابد. پس از یافتن علت بیماری بهترین روش درمانی را در پیش خواهد گرفت. در برخی موارد ممکن است فرد مبتلا به لیپید، نیاز به ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی خود باشد.

  • اختلالات مربوط به کوتاهی قد
این مطلب را بخوانید
آشنایی با انواع پر کردن دندان + بررسی و معرفی مزایا و معایب مواد پر کننده دندان + ویدیو مراحل پر کردن دندان

از آن جایی که کوتاهی قد در برخی سنین می‌تواند به دلیل وجود یا عدم وجود یک هورمون در بدن باشد، پس متخصصین غدد می‌توانند علت را بازیابی کرده و این اختلال را رفع نمایند. در کنار این موضوع، متخصص غدد همجنین می‌تواند مشکلات مربوط به بلوغ زودرس یا بلوغ دیررس را نیز درمان نماید.

  • اختلالات قاعدگی و عادت ماهیانه زنان

اختلالاتی که به هنگام قاعدگی و عادت ماهیانه زنان رخ می‌دهد، معمولا مرتبط با غدد و هورمون‌های بدن هستند. پس یک پزشک متخصص غدد قادر به درمان آن‌ها می‌باشد. اختلالاتی از جمله یائسگس زودرس، نامنظمی در عادت ماهیانه و یا خونریزی‌های شدید قابل درمان توسط یک پزشک متخصص غدد می‌باشند. پس در صورت بروز هر یک از این اختلالات لازم است که به یک متخصص غدد مراجعه نمایید.

سخن پایانی

ما با جستجو در فضای وب و با توجه به نظر کاربران لیستی از متخصص برتر غدد را برای شما عزیزان ارائه دادیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه داشتید می‌توانید نظر خود را در کامنت همین مقاله بنویسید. شما عزیزان می‌توانید پیشنهادات خود را با بخش مدیریت سایت به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ما به شما

مهاجرت کادر درمان

کدام کشور برای مهاجرت کادر درمان بهتر است؟

مهاجرت کادر درمان پدیده پیچیده‌ای است که روی سیستم بهداشتی کشورهای فرستنده و گیرنده این …

دیدگاهتان را بنویسید