بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

موهای وز و روش‌های صاف کردن موهای وز

وز شدن مو، یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به مو در بین آقایان و بانوان است. افرادی که دارای موهای وز و فر هستند، موهایشان خشک‌تر از موهای افرادی است که مدل موی باز ساده (موهای صاف) دارند. موهای خشک به دلیل اینکه رطوبت کمتری در درون خود دارند، هنگامی که در محیط‌های مرطوب قرار می‌گیرند، سریعا رطوبت را جذب خود کرده و در نتیجه وز و پف‌دار می‌شوند. در ادامه، در مورد وز شدن موها و روش‌های صاف کردن آن، توضیح می‌دهیم.


فهرست مطالب


علت وز شدن موها در رطوبت

یکی از اصلی‌ترین دلایل وز شدن مو، معمولا به خاطر کمبود رطوبت در موی فرد یا وجود رطوبت بسیار زیاد در هوای محیط است، همچنین از دیگر علت‌های وز شدن مو، داشتن موی خشک و آسیب‌دیده است. مو‌های خشک شده و آسیب‌دیده نیز تمایل بیشتری به جذب رطوبت دارند و این امر، سبب به وجود آمدن موی وز و پف‌دار می‌شود. می توانید با بهترین متخصص پوست و مو گفت و گو کنید .

برای موهای وز چه باید کرد؟

یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی که موی وز دارند، این است که چیکار کنیم موهای وز صاف شوند؟ باید گفت افرادی که برای صاف کردن موهای وز خود از اتوی مو یا دستگاه‌های حرارتی استفاده می‌کنند، باید این را بدانند که روش اشتباهی را در پیش گرفته‌اند. انجام دادن این روش‌ها، درمان قطعی موهای وز شما نیست. بهتر است بدانید که امکان نرم شدن و مرتب شدن این نوع موها وجود دارد.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

چگونه موهای وز شده را صاف کنیم؟

برای صاف کردن موهای فردار و وز راهکار‌های مختلفی وجود دارد، اما همه این راهکار‌ها موثر نیستند. در ادامه، ما مهم‌ترین و تاثیر‌گذار‌ترین این راهکارها را معرفی می‌کنیم.

  • شست‌وشوی کمتر موهای وز

شامپو و نحوه شست‌وشوی موها، از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر موهای وز است. اگر می‌خواهید موهای خود را درمان کنید، بهتر است از شست‌وشوی زیاد موهای خود پرهیز و از شامپویی استفاده کنید که به میزان کافی قوی بوده و بتواند موهای شما را به حالت صاف و انعطاف‌پذیر تبدیل کند. اگر موهای شما خیلی چرب نیست، بهتر است یک روز یا دو روز در میان موهای خود را با شامپوی ملایم شست‌وشو دهید. رطوبت طبیعی مو، سبب جلوگیری از وز شدن و خشکی مو می‌شود.

  • حالت دادن به موهای خود و خشک کردن آن‌ها

اغلب افراد بلافاصله بعد از دوش گرفتن، موهای خود را با سشوار خشک می‌کنند. برای داشتن موهایی زیبا و خوش‌حالت، بهتر است اجازه دهید موهایتان به‌طور طبیعی خشک شوند.

بهتر است به جای استفاده از سشوار، برای خشک کردن موهای خود از محصولات حالت‌دهنده مو استفاده کنید. برای این کار، ابتدا رطوبت موهای خود را با حوله بگیرید، سپس موهای خود را با استفاده از اسپری مخصوص و بدون نیاز به حرارت، جمع کنید. اما برای افرادی که دارای موهای صاف هستند، بهتر است بعد از فرایند اسپری کردن موهای خود، آن‌ها را ببافند.یکی از کارهایی که سبب وز شدن مو و خشکی آن می‌شود استفاده از سشوار بلافاصله بعد از دوش گرفتن است

برای موهای وز شده چیکار کنیم و از چه محصولاتی استفاده کنیم؟

اغلب افرادی که دارای موهای وز هستند، دائما این پرسش را دارند که چطوری موهای وز را صاف کنیم؟ در پاسخ به این پرسش، ما اطلاعاتی را در زمینه معرفی محصولات و روش‌های مختلف در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. همچنین یکی از سوالات رایج افرادی که موهای وز دارند، این است که موهای وز را چگونه صاف کنیم؟ در ادامه، اطلاعاتی در زمینه انواع محصولات گیاهی و غیر ‌گیاهی آورده شده است. کنترل میزان استفاده از شامپو در شست‌وشوی مو، تاثیر زیادی در صاف شدن و حالت گرفتن آن‌ها دارد، اما علاوه بر روش‌های گفته‌شده، می‌توان از محصولاتی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، برای صاف کردن مو استفاده کرد. دکتر مو میتواند با معاینه موهای شما، راهکارهای دقیقتر و بیشتری پیشنهاد بدهد.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

استفاده از نرم‌کننده‌هایی که به آبکشی نیاز ندارند

این محصولات برای افرادی که موهای پف و وز دارند، یک موهبت بزرگ محسوب می‌شود؛ استفاده از این نوع نرم‌کننده‌ها در طول روز، موجب آب‌رسانی به موهای خشک و وز شما می‌شود و مانند یک محافظ در برابر اشعه فرابنفش و وز شدن مو، عمل می‌کند.

برس مخصوص موهای وز

در انتخاب برس مو باید دقت کافی داشته باشیم، زیرا همه برس‌ها تاثیر مشابهی نداشته و با هم یکسان نیستند. استفاده از یک برس نامناسب، می‌تواند باعث گره‌خوردگی، در هم پیچیدن، وز و پف‌دار شدن و احتمالا شکستن موها شود. برس مناسب موهای خود را پیدا کنید و سعی کنید از مناسب‌ترین برسی که تشخیص داده‌اید، استفاده کنید.

خشک کردن موها به وسیله حوله

هنگامی که موهایتان خیس است، باید با آن‌ها به‌‌آرامی برخورد کنید. موهای خیس خود را نرم و آهسته با حوله خشک کنید و در خشک کردن آن‌ها، حوصله کافی داشته باشید. افرادی که بلافاصله بعد از دوش گرفتن، با خشونت موهای خود را با حوله خشک می‌کنند، باید بدانند که عامل اصلی وز شدن موهایشان به کارگیری این روش است. این افراد بهتر است با دست‌ها موهای خود را گرفته و سپس به‌آرامی آن‌ها را خشک کنند.

برس کشیدن به موها قبل از خواب

برس کشیدن به موها قبل از خواب، یکی از بهترین روش‌های مراقبتی از مو است. انجام این کار باعث می‌شود تا چربی مانده در ریشه موها به نوک موها پخش شود و این از وز و پف‌دار بودن موهای شما می‌کاهد.

کوتاه کردن مرتب موها

موهای آسیب‌دیده و موخوره‌دار، دارای ظاهری نامناسب هستند. باید به این نکته توجه کرد که هر چقدر موخوره در موهای شما بیشتر باشد، به همان اندازه شما از حالت وز موی خود رنج خواهید برد. ساده‌ترین راه‌حل برای مقابله با این امر، کوتاه کردن نوک موها است.

درمان موهای وز در طب سنتی

همان‌گونه که در بالا گفته شد، روش‌های گوناگونی برای صاف کردن و و رفع وزی مو وجود دارد، اما استفاده از روش‌های درمانی طب سنتی، برخلاف محصولات شیمیایی، فاقد عوارض جانبی است. استفاده از طب سنتی در درمان موهای وز شده، بسیار مفید و موثر است. بزرگ‌ترین مزیت استفاده از گیاهان در درمان موهای وز، بدون عوارض بودن آن‌ها است. در ادامه این مطلب، توضیحاتی در مورد مهم‌ترین محصولات گیاهی جهت درمان موهای وز ارائه شده است. اطلاعات بیشتر را میتوانید از دکتر طب سنتی دریافت کنید.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران
  • استفاده از روغن نارگیل برای موهای وز

روغن نارگیل دارای فواید بی‌شماری برای موها، به ویژه موهای وز است. برای افرادی که دارای موهای پف‌دار و وز هستند، استفاده مرتب از این روغن توصیه می‌شود. از این روغن می‌توان به دو روش در درمان موهای وز استفاده کرد:

  1. از روغن نارگیل به‌عنوان ماسک برای موهای خود استفاده کنید، برای این کار، باید این روغن را به موهای خود مالیده و اجازه دهید برای چند ساعت روی موهایتان باقی بماند. بهترین درمان برای موهای وز شده، استفاده از روغن نارگیل است.
  2. روغن نارگیل را در طول شبانه‌روز روی موهای خود قرار دهید. این امر باعث می‌شود تا به وضوح، نرم و صاف شدن موهای وز خود را مشاهده کنید.
  • استفاده از عسل جهت صاف کردن موهای وز

استفاده از عسل باعث می‌شود تا مو رطوبت از دست داده خود را مجددا به‌دست آورد. عسل دارای موادی است که باعث صاف شدن و براق شدن موها می‌شود. نحوه استفاده از عسل بدین گونه است که ابتدا مقداری آب به عسل اضافه کنید تا رقیق‌تر شود و سپس آن ‌را به موهای خود به‌آرامی بمالید و به‌خوبی ماساژ دهید.

این مطلب را بخوانید
روکش دندان چیست؟ + معرفی انواع روکش های دندان همراه با عکس + بهترین نوع روکش دندان کدام است؟

بعد از گذشت حدود نیم ساعت، با آب و شامپو موهای خود را شست‌وشو دهید. البته بهتر است در این مرحله از یک نرم‌کننده متناسب با موهای خود استفاده کنید. تمامی این مراحل را مدتی به‌صورت منظم انجام دهید تا اثرات معجزه‌آسای آن ‌را روی موهای وز خود مشاهده کنید.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران
  • استفاده از روغن نارگیل و روغن ویتامین E

ترکیب روغن نارگیل و ویتامین E یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای درمان و رفع وزی مو و صاف شدن آن‌ها است. به کار بردن این ترکیب، خشکی مو را از بین برده و با رطوبت‌بخشی عمیق به موها، سبب نرمی و لطافت آن‌ها می‌شود. نحوه استفاده از این نوع ترکیب، به این صورت است که ابتدا روغن ویتامین E را با روغن نارگیل به نسبت یک به چهار مخلوط کنید، سپس آن را در یک ظرف درپوش‌دار بریزید.

  • نحوه استفاده از مخلوط ویتامین E و روغن نارگیل بر روی مو

بعد از تهیه مخلوط بالا، روغن را روی موهای خود به‌آرامی مالش داده و سپس حدود ۴۵ دقیقه بگذارید روی موهایتان بماند. بعد از اتمام زمان مذکور، موهای خود را آب و شامپو شست‌وشو دهید. هر هفته دوبار از این ترکیب استفاده کنید تا وزی موهایتان بعد از مدت حدود ۲ ماه به‌طور کامل از بین رفته و به موهایی صاف و خوش حالت تبدیل شوند.

  • استفاده از ماسک جو و آلوئه‌ورا برای درمان موهای وز و سوخته

ماسک جو و آلوئه‌ورا یکی از رایج‌ترین ماسک‌هایی است که استفاده از آن باعث درمان موهای وز و سوخته می‌شود. این نوع ماسک، باعث تقویت و رطوبت‌دهی به موهای وز می‌شود. آلوئه‌ورا به تنهایی نیز به‌عنوان ژل برای موهای وز به کار می‌رود و از رایج‌ترین و پرکاربرد‌ترین ژل‌ها در بین ژل‌های گیاهی برای درمان موهای وز و سوخته است.

  • تهیه ژل موهای وز

برای تهیه این نوع ماسک گیاهی، باید بدین صورت عمل کنید: ابتدا ژل گیاه آلوئه‌ورا را در داخل یک ظرف بریزید و سپس به آن دو قاشق سوپ‌خوری جو بیفزایید. مخلوط را به‌خ وبی هم بزنید تا به صورت خمیر یکنواختی درآید. در آخر، بعد از اتمام این کار، خمیر حاصل را به موها و کف سر خود بمالید و به‌خوبی ماساژ دهید، بعد از گذشت مدت ۲۰ دقیقه، با آب و شامپو سر خود را شست‌وشو دهید.

معرفی بهترین شامپو برای موهای خشک و وز

شامپوها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام خاصیت‌های ویژه خود را دارد. یکی از رایج‌ترین و پرکاربرد‌ترین شامپو‌ها برای درمان موهای وز و سوخته، شامپو ترزمه (TRESEMME) است که معجزه‌ای برای هر ‌طیف مویی به شمار می‌رود. در پاسخ به این سوال که برای موهای وز چی خوبه، باید بگوییم که شامپوی ترزمه یکی از پرطرفدارترین شامپو‌ها برای درمان سریع و قطعی موهای وز و خشک است. شامپوی ترزمه در صدر لیست بهترین شامپوهای موی مجعد و وز قرار گرفته‌ است. شامپو ترزمه دارای عصاره طبیعی نارگیل و آلوئه‌ورا است و موجب ترمیم بافت خشک و شکننده موهای وز می‌شود. به علاوه، در کنار این خاصیت، دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی بالا و آبرسانی به موها است.

ترکیبات و ویژگی‌های شامپوی ترزمه

در شامپوی ترزمه مقداری از ترکیب سولفات استفاده‌ شده‌ است که وجود این ترکیب باعث ضد باکتریایی شدن آن می‌شود. دیگر ویژگی‌های این شامپو عبارتند از:

  • حاوی روغن نارگیل
  • حاوی روغن گیاه آلوئه‌ورا
  • دارای خاصیت آبرسانی عمیق به مو و مرطوب‌کنندگی
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال
  • دارای خاصیت ضد وز و خشکی مو
  • ترمیم خشکی و شکنندگی مو و بازسازی ریشه‌های مو

تمام چیزی که ما انسان‌ها برای حفظ سلامتی خود به آن‌ها احتیاج داریم در دل طبیعت وجود دارد. استفاده از روغن‌های گیاهی از قدیم رواج داشته است و مردم برای حل مشکلات پوست و مو خود از آن‌ها بهره می‌بردند. در واقع روغن‌تراپی یک روش کاملا سنتی برای حفظ سلامتی موهای آسیب‌دیده و شکننده بوده است. اگر از افراد پیر و مسن بپرسید که در گذشته چطور موهای خود را تقویت می‌کردند، بی شک از انواع و اقسام روغن‌های گیاهی مختلف اسم می‌برند و می‌گویند که چقدر از آن‌ها راضی بوده‌اند. امروزه با متنوع شدن محصولات مراقبت از مو، مدل‌های مختلف شامپو تولید شده است که برخی از آن‌ها موها را به شدت خشک و آسیب‌دیده می‌کنند.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

همچنین استفاده از لوازم حرارتی مانند اتو و سشوار نیز به موها آسیب می‌زند و به مرور زمان باعث ریزش آن‌ها می‌شود. از این رو باید از محصولاتی استفاده کنید که علاوه بر تقویت موها، از عوارض نامطلوب استفاده از محصولات شیمیایی و حرارتی نیز بکاهد.خوشبختانه روغن‌های گیاهی زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید موهایتان را نرم، لطیف و شاداب کنید. این روغن‌ها علاوه بر این که به تنهایی قابل استفاده هستند، به صورت ترکیبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. روغن‌تراپی مو نیز یک روش مناسب برای درمان موهای خشک و آسیب‌دیده است.

با انجام روغن‌تراپی، به مرور زمان شاهد تقویت موهای سرتان خواهید بود و ریزش موهایتان نیز تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. در حالت کلی به استفاده از روغن‌های گیاهی برای درمان مشکلات مو، روغن‌تراپی گفته می‌شود. روغن‌های زیادی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز موها را تامین کنید و از این طریق سبب افزایش استحکام و ضخامت آن‌ها شوید. روغن‌تراپی مو مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش موخوره، افزایش جریان خون در پوست سر، ترمیم مو آسیب دیده، رفع شوره سر، کاهش خشکی پوست سر و مو و همین‌طور افزایش استحکام موها اشاره کرد.

1-روغن رزماری

رزماری یکی از گیاهانی است خواص شگفت‌انگیزی برای موها دارد. روغن‌تراپی مو با استفاده از روغن رزماری سال‌ها است که انجام می‌شود و تاثیر زیادی بر افزایش رشد موها دارد. این روغن پرخاصیت علاوه بر اینکه سبب افزایش رشد و ترمیم موهای آسیب‌دیده می‌شود از سفید شدن زود هنگام موها نیز جلوگیری می‌کند. روغن رزماری با تاثیر روی رنگدانه‌های مو، سبب حفظ رنگ مو شده و مانع از تغییر رنگ آن می‌شود. روغن رزماری با تحریک گردش خون در ناحیه پوست سر، سبب تقویت پیاز مو شده و به سلامت و جوانی آن کمک می‌کند. روغن‌تراپی مو با استفاده از روغن رزمانی بعنوان لوسیون و شاداب‌کننده موها عمل می‌کند و انجام این کار به تمام افراد و با هر نوع مویی توصیه می‌شود.

روغن رزماری علاوه بر تقویت موها تاثیر زیادی بر کاهش استرس و اضطراب دارد و به منظور درمان مشکلات مو به ویژه ریزش مو کمک می‌کند. روغن‌تراپی مو با روغن رزماری جان دوباره‌ای به موها می‌بخشد و بعد از چند بار استفاده مشکل شوره سر را برطرف می‌کند. روغن روزماری دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازد. این روغن با دلیل طبع گرمی که دارد مناسب افراد با طبع سرد است. از روغن رزماری قبل و بعد از حمام کردن می‌توانید استفاده کنید. اگر دوست ندارید موهایتان چرب و روغنی شود، قبل از حمام کردن مقداری روغن را روی پوست سرتان ماساژ دهید و سپس با شامپو آبکشی کنید.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

2-روغن آرگان

داشتن موهای شاداب، زیبا، پرپشت و سالم در چند قدمی شما قرار دارد، فقط کافی استفاده از روغن‌های گیاهی را از همین امروز شروع کنید. یکی از روغن‌های گیاهی پرکاربرد و پرخاصیت که نقش مهمی در رشد و تقویت موها دارد، روغن آرگان است. این روغن که طلا مایع هم نامیده می‌شود سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین E، A، C و مواد مغذی برای موها است که تمامی آن‌ها در کنار یکدیگر موهای شما را تقویت می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های روغن آرگان می‌توان به آبرسانی موها، جلوگیری از موخوره، جلوگیری از ریزش مو، محافظت از مو در برابر آسیب‌های محیطی و محافظت از مو در برابر اشعه مضر خورشید اشاره کرد.

این مطلب را بخوانید
بهترین راه ‌های درمان موخوره 

روغن آرگان به عمق ریشه و ساقه موها نفوذ می‌کند و با جذب سریعی که دارد سبب تغذیه درونی‌ترین لایه‌های مو می‌شود. اگر ساقه موهایتان خشک و آسیب‌دیده شده است فقط کافی است یک بار از روغن آرگان استفاده کنید تا شادابی و سلامت از دست رفته موهایتان باز گردد. فقط کافی یک بار از این روغن شگفت‌انگیز استفاده کنید تا به مصرف‌کننده دائمی آن تبدیل شوید.زمانی که صحبت از روغن‌تراپی موها می‌شود به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد روغن آرگان است.

روغن آرگان یکی از بهترین روغن‌ها برای انجام کار روغن‌تراپی است و سبب بهبود کیفیت موها می‌شود. روغن‌تراپی موها با استفاده از روغن آرگان حالت نرم و ابریشمی به ساقه موها می‌دهد و پیاز آن را تقویت و آبرسانی می‌کند. در واقع آرگان‌تراپی با تامین مواد مغذی مورد نیاز موها، از ریزش، شوره و سفید شدن زود هنگام موی سر جلوگیری می‌کند و حالت براق و درخشانی به موهایتان می‌بخشد. روغن آرگان برای هر نوع مویی مناسب است ولی استفاده از آن به افرادی که موی خشک، شکننده، مجعد، آسیب‌دیده و وز دارند بیشتر توصیه می‌شود.

همچنین اگر جزء افرادی هستید که زیاد از لوازم حرارتی مانند اتو و سشوار استفاده می‌کنید، روغن‌تراپی با روغن آرگان را در روتین مراقبت از موها قرار دهید. روغن آرگان یکی از معدود روغن‌هایی است که سرشار از امگا 3 است و بعنوان یک حالت‌دهنده طبیعی برای موها عمل می‌کند. برای انجام روغن‌تراپی با استفاده از روغن آرگان، می‌توانید مقدار مناسبی از روغن را کمی حرارت دهید و به خوبی روی موها ماساژ دهید. اجازه دهید روغن برای مدت چند ساعت روی موها باقی بماند، سپس حمام کنید. این کار علاوه بر تقویت موها، سبب نرم و خوش‌حالت شدن آن‌ها نیز می‌شود.

3-روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از متداول‌ترین و در دسترس‌ترین روغن‌ها است که برای تقویت موهای سر از آن استفاده می‌شود. این روغن خواص زیادی برای موها دارد و سرشار از اسیدهای چرب، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و کربوهیدرات‌ها است. روغن نارگیل علاوه بر اینکه موها را تغذیه و تقویت می‌کند یک نرم‌کننده طبیعی نیز هست و سبب براق و درخشان شدن موهای شما می‌شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که اثربخشی هر نوع روغنی متفاوت است و به عوامل زیادی از جمله مدت زمان استفاده و جنس موهای خودتان بستگی دارد.

موهایی که دائما در معرض روغن نارگیل قرار داشته باشند در مدت کوتاه‌تری پرپشت می‌شوند و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. پس اگر به داشتن موهای پرپشت و سالم علاقه دارید استفاده از این روغن را در روتین مراقبت از موها قرار دهید و برای دیدن نتیجه آن کمی صبور باشید.روغن نارگیل با توجه به خواصی که دارد یک گزینه خوب و کاربردی برای روغن‌تراپی موها است. این روغن علاقه زیادی به پروتئین مو دارد و به همین دلیل به پروتئین موها متصل می‌شود و با نفوذ به لایه‌های درونی آن سبب تقویت موها می‌شود.

روغن نارگیل خاصیت رطوبت‌رسانی زیادی دارد و با تامین رطوبت و چربی مورد نیاز موها به ترمیم و بازسازی موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. روغن نارگیل به دلیل داشتن وزن مولکولی کم، بسیار سبک است و به راحتی به داخل ساقه و ریشه مو نفوذ می‌کند. این روغن مزیت‌های زیادی برای موها دارد و یک محافظ قدرتمند و طبیعی برای موها به شمار می‌رود. استفاده از روغن نارگیل سبب لطافت و درخشان شدن موهای سر می‌شود و وز و خشکی موها را از بین می‌برد.

4-روغن ماکادمیا

ماکادمیا یکی از گران‌ترین آجیل‌ها و خشکبارهای موجود در جهان است که از روغن آن برای درمان مشکلات پوست و مو استفاده می‌شود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین E، امگا 3 و امگا 6 است که به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. روغن ماکادمیا به دلیل داشتن مقادیر بالای اسیدهای چرب از ریزش مو جلوگیری می‌کند و سبب افزایش رشد موها می‌شود. این روغن خواص درمانی زیادی دارد و علاوه بر مو برای پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

روغن ماکادمیا قابلیت جذب بالایی دارد و از این طریق سبب طراوت، شادابی و آبرسانی به موهای سر شده و ظاهر آن‌ها را شفاف و ابریشمی می‌کند. با استفاده مداوم از این روغن، خشکی و آسیب‌دیدگی موها بهبود پیدا می‌کند و موها سالم و زیبا باقی می‌مانند. از مهم‌ترین ویژگی‌های روغن ماکادمیا می‌توان به قابلیت جذب سریع، ترمیم خشکی و وزی مو، محافظت از ساقه و ریشه مو و آبرسانی به موها اشاره کرد. روغن‌تراپی با این روغن سبب محافظت از موها در برابر اثر مخرب رادیکال‌های آزاد شده و به تقویت پیاز مو کمک می‌کند.

5-روغن شی باتر

شی باتر یکی از پرطرفدارترین روغن‌ها برای انجام روغن‌تراپی موها است. شی باتر یک روغن گیاهی پرخاصیت است که از دانه‌های روغنی درخت شد استخراج می‌شود. روغن شی باتر حامد جامد دارد و به همین دلیل به آن کره شی هم گفته می‌شود. این روغن در ابتدا در آفریقا مورد استفاده قرار می‌گرفت و سپس به دیگر کشورها نیز راه پیدا کرد و تمام مردم از خواص شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شدند. مهم‌ترین کاربرد روغن شی باتر در وهله اول درمان بیماری‌های مربوط به پوست و مو است.

خواص موجود در شی باتر از ترکیبات شیمیایی موجود در آن نشات می‌گیرد. روغن شی باتر سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین‌های A، E، F، آنتی‌اکسیدان و تری‌گلیسیرید است که با تامین رطوبت و چربی مورد نیاز موها، سبب تقویت آن‌ها می‌شود. روغن شی باتر یک رطوبت‌رسان قوی است و مانع از خشکی، شکنندگی و کدری موها می‌شود. اگر موهایتان فر و مجعد است و می‌خواهید حالت‌پذیری آن‌ها را افزایش دهید می‌توانید استفاده از این روغن را در روتین مراقبت از موها قرار دهید.

روغن را روی پوست و موی سر بزنید و به خوبی ماساژ دهید. بعد از یک ساعت حمام کنید و موهای خود را با شامپو مناسب بشویید. روغن شی باتر بعنوان ماسک بعد از حمام نیز قابل استفاده است و موها را نرم و براق می‌کند. از روغن شی باتر می‌‌توان بعنوان ماسک مو برای نرم و لطیف کردن موها نیز استفاده کرد. استفاده مداوم از این ماسک شوره سر را درمان می‌کند و باعث بهبود خشکی مو می‌شود.

6-روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از دانه‌های گیاهی به همین نام استخراج می‌شود و نقش مهمی در بهبود وضعیت پوست و مو سر دارد. روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن‌ها برای انجام روغن‌تراپی مو است و یک منبع غنی از ویتامین‌ محسوب می‌شود. این روغن سرشار از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین E، C و B است و علاوه بر تقویت ریشه مو، سبب ضخیم‌تر شدن تارهای مو می‌شود. روغن جوجوبا خاصیت مرطوب‌کنندگی بالایی دارد و با افزایش رطوبت مورد نیاز موها، ریزش آن‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

اگر جزء افرادی هستید که موهایتان به خاطر استفاده زیاد از لوازم حرارتی مانند اتو و سشوار آسیب‌دیده است پیشنهاد ما به شما استفاده از روغن جوجوبا و روغن‌تراپی موها با این روغن است. این روغن در مدت زمان کوتاهی موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند و حالت نرم و ابریشمی به آن‌ها می‌بخشد. روغن جوجوبا یکی از پر استفاده‌ترین روغن‌ها در کار روغن‌تراپی موها است و یک منبع غنی از مس، روی، سلنیوم، ید و دیگر مواد معدنی محسوب می‌شود.

این مطلب را بخوانید
زگیل تناسلی چیست و راه حل درمان قطعی و ریشه ای

روغن جوجوبا به راحتی جذب مو و پوست سر می‌شود و با پر کردن منافذ کوتیکول مو، به سادگی موهای گره خورده و در هم پیچیده را صاف و شانه‌پذیر می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این روغن پرکاربرد می‌توان به مبارزه با عفونت پوست سر، تغذیه موهای خشک و آسیب‌دیده، کنترل شوره سر، برقراری تعادل تولید چربی، تمیز و سالم نگه داشتن پوست سر و افزایش رشد موها اشاره کرد. برای انجام روغن‌تراپی با کمک روغن جوجوبا باید مقدار مناسبی از روغن را کمی حرارت دهید و به مدت 5 دقیقه به صورت دورانی روی پوست و موها ماساژ دهید. این کار سبب نفوذ بیشتر روغن به داخل موها می‌شود.

7-روغن زیما

اکثر ما عادت داریم برای روغن‌تراپی موها از چند روغن متفاوت استفاده کنیم و هر کدام از آن‌ها را به‌صورت جداگانه خریداری می‌کنیم. خوشبختانه روغن زیما این کار را ساده‌تر کرده است و با ترکیب 23 دانه روغنی یک روغن خوب و کاربردی را ارائه کرده است. روغن زیما سرشار از آهن، کلسیم، املاح و مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها است که با تغذیه فولیکول مو، سبب ترمیم و بازسازی موهای آسیب‌دیده می‌شود. مواد معدنی موجود در این روغن تمامی آسیب‌های ناشی از سوختگی، کم آبی و عدم رسیدگی به موها را برطرف می‌کند و در نهایت سبب براق، درخشان و ابریشمی شدن موها می‌شود.

از جمله روغن‌هایی که برای ساخت این روغن مورد استفاده قرار می‌گیرد روغن آرگان، روغن رزماری، روغن املا، روغن کندش، روغن سیاهدانه، روغن بابونه و… است که تمامی آن‌ها سبب نرمی و لطافت موهای سر می‌شود. این روغن، موها را به خوبی تغذیه می‌کند و از این طریق سبب افزایش رشد و استحکام موهای سرتان می‌شود. این روغن همه کاره با کنترل تولید چربی و سبوم پوست سر از بروز شوره و عارضه‌های پوستی جلوگیری می‌کند. روغن ترکیبی زیما نسبت به دیگر روغن‌ها برتری بیشتری دارد و با خاصیت اصلاح طبعی که دارد به هیچ عنوان باعث بروز حساسیت نمی‌شود.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

8-روغن کنجد

کنجد یکی از دانه‌های روغنی موجود در بازار است که نقش مهمی در سلامت پوست و مو انسان دارد. این دانه روغنی مقوی علاوه بر مصرف خوراکی به صورت موضعی نیز قابل استفاده و تاثیرگذار است. روغن کنجد غنی از انواع ویتامین‌ها از جمله B1، مس، فسفر، منیزیم، آهن، روی و کلسیم است که تمامی آن‌ها در کنار یکدیگر سبب تقویت و افزایش رشد موها می‌شود. مواد مغذی موجود در روغن کنجد یک درمان فوق‌العاده خوب برای مشکل ریزش موها است و با خاصیت ضدباکتریایی قوی که دارد از بروز شوره سر جلوگیری می‌کند.

در اغلب موارد علت اصلی ریزش و کم پشتی موها تغذیه نامناسب و تامین نشدن مواد مغذی مورد نیاز آن‌ها است. در این شرایط ریشه‌ موها ضعیف و شکننده می‌شود و به دنبال آن ریزش مو، کاهش رشد مو و نازک شدن تارهای مو اتفاق می‌افتد. روغن کنجد خاصیت نرم‌کنندگی بالایی دارد و با تامین آب و رطوبت مورد نیاز موها، از خشکی و وز شدن موهای سر جلوگیری می‌کند.با توجه به خواصی که برای روغن کنجد ذکر کردیم، این روغن گزینه خوبی برای روغن‌تراپی موها است و در مدت زمان کوتاهی وضعیت موها را بهبود می‌بخشد.

برای انجام روغن‌تراپی با روغن کنجد کافی است مقدار مناسبی از روغن را روی بخار آب کمی حرارت دهید تا گرم شود. روغن گرم شده را روی پوست و موی سر ماساژ دهید تا به عمق آن‌ها نفوذ کند. این کار به تقویت و تغذیه پیاز مو کمک می‌کند. روغن کنجد خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد و روغن‌تراپی با این روغن از موخوره و شوره سر جلوگیری می‌کند و مانع از ابتلا به عفونت‌های پوستی می‌شود. مواد مغذی موجود در روغن کنجد سبب افزایش حالت‌پذیری موها شده و رشد مو را افزایش می‌دهد.

9-روغن بادام تلخ

از آن‌جایی که در دنیای امروز موها به دلایل مختلف در معرض ریزش و آسیب قرار دارند می‌توان برای کنترل ریزش و بهبود وضعیت آن‌ها از روغن بادام تلخ استفاده کرد. بادام یک دانه روغنی کوچک و پرخاصیت است که علاوه بر مصرف خوراکی به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از بادام روغنی تهیه می‌شود که به بهبود مشکلات پوست و موی سر شما کمک می‌کند و سبب تقویت آن می‌شود. روغن بادام تلخ یک روغن معروف و پرخاصیت برای پرپشت شدن موها است که از گذشته تا به امورز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تهیه روغن این دانه خوشمزه، بادام را تا زمانی که نارس است با حرارت پایین و تحت فشار زیاد قرار می‌دهند تا روغن آن استخراج شود. تقریبا نصف وزن بادام خشک از روغن تشکیل شده است و به همین دلیل جزء دانه‌های روغنی محسوب می‌شود. بادام غنی از فیبر، مواد معدنی و گیاهی و چربی‌های مفید است و استفاده از روغن آن، تاثیرات شگفت‌انگیزی بر پوست و مو انسان می‌گذارد. از این رو یک تغذیه مفید و سودمند برای سلول‌ها و فولیکول‌های مو می‌باشد.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

از جمله مهم‌ترین خواص روغن بادام تلخ می‌توان به از بین بردن موخوره، جلوگیری از ریزش مو، افزایش استحکام مو، رفع شوره سر، تقویت فولیکول مو، درخشان شدن موها، درمان شکنندگی و آسیب موها، افزایش رشد مو و محافظت از مو در برابر اشعه مضر خورشید اشاره کرد.روغن بادام، از لحاظ وزن حجمی، بسیار سبک است و یک گزینه مناسب برای روغن‌تراپی موها به شمار می‌رود. این روغن حاوی انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین B، E و K است که تمام آن‌ها برای سلامت مو ضروری هستند. روغن بادام همچنین یک منابع غنی از مس، فسفر، منیزیم، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی‌اکسیدان است و استفاده از آن موها را در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد در امان نگه می‌دارد.

روغن بادام تلخ خواص دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خاصیت ضدباکتریایی و مرطوب‌کنندگی این روغن اشاره کرد. استفاده از روغن بادام تلخ سبب نرم‌، لطیف و خوش‌حالت شدن موها می‌شود. برای بهره بردن از خواص بینظیر روغن بادام می‌توانید این روغن را به مدت یک ماه، هر روز به موهایتان بزنید و به خوبی ماساژ دهید. همچنین می‌توانید این روغن را با دیگر روغن‌ها ترکیب کنید و کمی حرارت دهید. قبل از خواب موها را با روغن ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی موها باقی بماند. روز بعد موها را شامپو بزنید و به خوبی بشویید. این کار با جلوگیری از ریزش مو، سبب تقویت و استحکام موها می‌شود.

10-روغن مورینگا

مورینگا گیاهی پرخاصیت و بومی هند، افغانستان و بنگلادش است که در بخش‌های آسیا، آفریقا و آمریکا جنوبی نیز رشد می‌کند. این گیاه روغنی، بسیار مفید و کاربردی است و از خواص آن برای درمان بسیاری از مشکلات پوست و مو استفاده می‌شود. روغن مورینگا سرشار از مواد مغذی است و با خواص بسیار زیادی دارد، عمده مشکلات مربوط به موها را برطرف می‌کند. این روغن کاملا نرم و سبک است و به راحتی جذب پوست و مو می‌شود. روغن مورینگا خاصیت رطوبت‌رسانی خوبی دارد و بعد از استفاده موها را نرم و لطیف می‌کند.

استفاده از روغن مورینگا سبب بهبود گردش خون در پوست کف سر شده و با تغذیه بافت‌های سلولی، مقاومت و استحکام موها را افزایش می‌دهد. این روغن مغذی با تقویت پیاز مو، مانع از ریزش آن می‌شود و نقش مهمی در جلوگیری از التهاب و حساسیت پوست سر دارد. این روغن به دلیل خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی خوبی که دارد یک گزینه مناسب برای روغن‌تراپی موها است. روغن مورینگا حاوی اسیداولئیک است و یک درمان خوب برای موهای خشک و آسیب‌دیده محسوب می‌شود. ترکیب روغن مورینگا و روغن بادام نیز یک ترکیب فوق‌العاده برای روغن‌تراپی موها است.

این مطلب را بخوانید
علت گودی چشم چیست؟ بهترین ویتامین برای رفع گودی چشم چیست؟ + معرفی بهترین قرص برای گودی زیر چشم

11-روغن سیاه دانه

به احتمال زیاد تا به حال نام سیاه دانه به گوش‌تان خورده است. از سیاه دانه روغنی تهیه می‌شود که از مهم‌ترین مزیت‌های آن مراقبت از سلامت موها است. روغن سیاه دانه فواید زیادی برای موها دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به جلوگیری از ریزش مو، افزایش رشد مو، تقویت پیاز مو، جلوگیری از شوره سر و براق کردن موها اشاره کرد. این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان است و با خاصیت ضدباکتریایی که دارد به درمان شوره و خارش پوست سر کمک می‌کند. مقدار تیموکینون بالا موجود در روغن سیاه دانه به ترمیم موهای آسیب دیده و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

زمانی که فولیکول‌های مو به خوبی تقویت شود ریزش غیرطبیعی مو درمان شده و به مرور زمان موها پرپشت و تقویت می‌شوند. سیاه دانه همچنین از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند و سبب تثبیت رنگدانه‌های مو می‌شود. اگر به دنبال یک روغن خوب و کاربردی برای روغن‌تراپی موها می‌گردید پیشنهاد ما به شما استفاده از روغن سیاه دانه است.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

کمبود چه ویتامینی باعث وز شدن مو می‌شود؟

ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سلامت موها بسیار حیاتی هستند. کمبود یک یا چند ویتامین می‌تواند باعث وز شدن موها و ضعیف شدن آنها شود. برخی از ویتامین‌ها و عناصر غذایی که در صورت کمبود آنها موها ضعیف می‌شوند و در نتیجه وز می‌شوند عبارتند از:

  • ویتامین A

ویتامین A یکی از ویتامین‌های ضروری برای رشد سلول‌ها و تقویت موها است. کمبود این ویتامین می‌تواند باعث وز و شکنندگی موها شود.

  • ویتامین B

ویتامین‌های گروه B از جمله بیوتین (ویتامین B7) و نیاسین (ویتامین B3) برای سلامت موها ضروری هستند. کمبود بیوتین می‌تواند باعث وز و شکنندگی موها و حتی ریزش آنها شود.

  • ویتامین C

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به ساخت کلاژن کمک می‌کند. کمبود این ویتامین می‌تواند باعث شکنندگی و ضعیف شدن موها شود.

  • ویتامین D

کمبود ویتامین D می‌تواند باعث وز و نارسایی موها شود.

  • آهن:

کمبود آهن می‌تواند باعث وز موها و ریزش آنها شود.

  • زینک:

کمبود زینک می‌تواند باعث شکنندگی و ضعیف شدن موها شود.

  • پروتئین:

کمبود پروتئین نیز می‌تواند باعث وز و ضعیف شدن موها شود.

نمونه‌هایی از باکیفیت‌ترین برندهای شامپو برای موهای وز

  • شامپو ترزمه برای موهای خشک و وز TRESemme

شامپوهای ترزمه معجزه‌ای برای هر طیف مویی هستند. فرقی نمی‌کند موهایتان چه مشکلی داشته باشد، ترزمه برای هر مشکلی در موهایتان محصولاتی دارد که شما را در کمترین زمان به بهترین نتیجه می‌رساند. شامپو موهای خشک و وز ترزمه در صدر لیست بهترین شامپو موی وز و مجعد قرار می‌گیرد. این شامپو دارای عصاره طبیعی نارگیل و آلوئه‌ورا است که باعث ترمیم بافت خشک و وز و شکننده تار مو می‌شود و در کنار این خاصیت، خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی به موها را هم دارد. جالب است بدانید که این شامپو حاوی کمی سولفات است که خاصیت ضد باکتریایی دارد. اگر می‌خواهید یک مراقبت همه جانبه از موهایتان داشته باشید و مشکلی با هزینه‌ای که برای این کار می‌پردازید، ندارید، شامپو ترزمه گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهد بود.

خواص و ترکیبات:

  • دارای روغن طبیعی نارگیل
  • دارای روغن طبیعی آلوئه‌ورا
  • خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی عمقی مو
  • خاصیت ضد باکتریایی
  • ضد وز و خشکی
  • ترمیم خشکی و شکنندگی مو
  • شامپو گلیس برای موهای خشک و وز GLISS Million Gloss

شامپو گلیس جز شامپوهای محبوب و پرطرفدار بازار است که تقریبا برای هر نوع مویی محصولی درمانی دارد. گلیس زیرمجموعه برند معروف و خوش آوازه شوآرتزخف است. این شامپو برای موهای خشک و وزِ گلیس، مناسب برای موهایی است که رطوبتشان را از دست داده‌اند و دچار خشکی و شکنندگی هستند. کراتین موجود در این شامپو باعث لطافت و درخشندگی موها می‌شود و با خاصیت آبرسانی بالایش خشکی و شکنندگی موها را از بین برده و درنتیجه آثاری از وز و گره‌های ریز روی مویتان باقی نخواهد ماند. با چندبار استفاده از این محصول به خوبی تاثیرات مثبت و زیادش را روی موهایتان حس خواهید کرد. کافی است که در استفاده از آن کمی حوصله به خرج دهید و حداقل ۳ الی ۴ دقیقه روی موهایتان ماساژ دهید.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

خواص و ترکیبات:    

  • دارای کراتین
  • ضد وز
  • از بین بردن خشکی و شکنندگی تار مو
  • درخشان کردن موهای کدر
  • آبرسان عمیق موهای خشک
  • نرم کننده مو
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • شامپو موهای وز و خشک برند داو Dove

برند داو را حتما همه می‌شناسید. این محصول از برند داو برای موهای فر و مجعد که آثار خشکی و وز دارند مناسب است. ترکیبات به کار رفته در این شامپو باعث ترمیم بافت آسیب دیده موها می‌شود و به دلیل دارا بودن کراتین فراوانش حالت وز و خشک موها را از بین می‌برد. جالب است بدانید که عصاره پایه این شامپو عصاره گیاه گل گاو زبان است که خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی زیادی برای موها دارد و موجب تقویت ساقه مو می‌شود. فرمولاسیون این شامپو به گونه‌ای است که سلول‌های مرده مو را از بین می‌برد و باعث تقویت و رشد سلول‌های تازه و جدید در ساختمان مو می‌شود. این شامپو برای استفاده خانم‌ها و آقایان مناسب است. برای استفاده از آن کافی‌ست مایع شامپو را چند دقیقه روی ساقه و ریشه موهایتان ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.

خواص و ترکیبات:

  • ضد وز و خشکی
  • مناسب برای موهای فر و مجعد
  • دارای عصاره طبیعی گیاه گل گاو زبان جهت مرطوب‌کنندگی عمیق موها
  • ترمیم‌کننده بافت آسیب دیده مو
  • دارای کراتین
  • تقویت ساقه و ریشه مو
  • شامپو موهای خشک و فر ایوروشه Yves Rocher

برند ایوروشه در تولید محصولات مراقبت از پوست و مو سابقه درخشانی دارد. شامپو موهای خشک و فر ایوروشه یکی از نمونه‌های بهترین شامپو موی وز و خشک است که می‌توانید برای درمان خشکی، شکنندگی و وز شدگی موهایتان استفاده کنید و حالت بهتری به موهایتان ببخشید. ترکیبات موجود در این شامپو به گونه‌ای است که باعث لطافت و نرمی تار مو شده و با آبرسانی عمیق به آن‌ها، وز شدن و خشکی مو را پس از چندبار استفاده از بین می‌برد. اگر بر اثر خشکی موهایتان بد حالت شده یا در نوک موهایتان دو شاخه شدن را مشاهده می‌کنید، این محصول ایوروشه برایتان حسابی کارساز خواهد بود.

خواص و ترکیبات:

  • ضد وز
  • درمان خشکی و شکنندگی موها
  • مرطوب‌کننده عمیق موها
  • ترمیم بافت آسیب دیده مو
  • تقویت ریشه و رشد مو
  • نرم‌کننده و درخشان‌کننده موها
  • شامپو برای موهای وز و مجعد برند اینسایت INSIGHT Anti-Frizz

برند اینسایت برای درمان موهای آسیب دیده در هر دسته‌ای، محصولی موفق تولید کرده است. شامپو آنتی فریز از این برند نیز برای موهایی که بر اثر خشکی و از دست دادن رطوبت یا هرگونه آسیبی خشک شده‌اند و حالت وز و سختی را به خود گرفته‌اند تولید شده است. این شامپو با در بر داشتن ترکیباتی مفید با اثربخشی بالا، یک درمان اساسی و قوی برای موهای وز و مجعدی است که از خشکی رنج می‌برند. عصاره‌های به کار رفته در این محصول عصاره‌های طبیعی گیاهان هستند که در کنار رفع مشکلات مو، خاصیت آرامبخشی در پوست سر و سلول‌های مو دارند. این شامپو با آبرسانی قوی و عمیق به فیبر تارهای مو، در چند بار استفاده تمام آثار خشکی و وزها را در مو از بین می‌برد. در پایان دوره استفاده‌تان از این شامپو خواهید دید که موهایتان حالت ابریشمی و لطیفی به خود گرفته‌اند و دیگر اثری از وز شدن و حتی کدر بودن ندارند.

خواص و ترکیبات:

  • ضد وز
  • ترمیم‌کننده ساقه مو
  • مرطوب‌کننده قوی
  • تامین آب مورد نیاز فیبر مو
  • نرم‌کننده و درخشان‌کننده مو
  • آرام‌بخشی پوست سر
این مطلب را بخوانید
عوارض قرص ضد بارداری چیست؟+ بررسی عوارض قطع مصرف قرص ضد بارداری

5 روش ساده برای صاف کردن موی وز

داشتن موی وز و در هم گره خورده یکی از مشکلاتی است که بانوان و حتی آقایان زیادی از آن گله و شکایت دارند. حتما با ما هم‌نظرید که موی وز و خشک در ظاهر زیبا به نظر نمی‌رسد و روی اعتماد به نفس افراد هم تأثیر بدی دارد. علاوه بر این‌ها داشتن موی صاف و ابریشمی آرزوی هر خانم و آقایی است که به سلامت موهایش اهمیت می‌دهد. برای صاف کردن موهای وز روش‌های مختلفی وجود دارد و شاید شما تا الان بعضی از آن‌ها را امتحان کرده باشید. در این مطلب روش‌های صاف کردن موی وز را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا با توجه به جنس موهایتان یک روش را به کار بگیرید. تا پایان مطلب همراه مادامون باشید.

موهایتان را اتو بکشید

استفاده از اتوی مو از روش‌های رایج صاف کردن موی وز است که معمولا به عنوان اولین راه به ذهن می‌رسد. در زمان استفاده از اتو باید دقت کافی داشته باشید تا درجۀ حرارت اتو را زیادی بالا نبرید چون باعث خشک شدن و سوختن مو می‌شود. همچنین استفادۀ مداوم و هرروزه از اتوی مو اصلا توصیه نمی‌شود و برای سلامت موها ضرر دارد.

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

آموزش مرحله به مرحله اتو کشیدن مو

1-برای اتو کشیدن مو ابتدا باید موهایتان را با شامپوی مناسب بشویید و کاملا خشک کنید. رطوبت و خیسی مو باعث آسیب دیدن ساقۀ مو و دیر صاف شدن آن می‌شود.

2-قبل از استفاده از اتوی مو، موهایتان را شانه بزنید تا گره موها برطرف شود.

3-موهایتان را بخش‌بندی کنید و حداقل به دو قسمت تقسیم کنید. با استفاده از یک گیره یا کلیپس موها را به دو قسمت بالایی یا پایینی و یا چپ و راست تقسیم کنید. اگر موهای شما پرپشت و حجیم است آن را چهاربخش کنید.

4-دمای اتو را با توجه به جنس و نوع موهایتان تنظیم کنید. فراموش نکنید که درجۀ حرارت بالا به مو آسیب می‌رساند و در بلندمدت آسیب جبران‌ناشدنی در پی دارد.

5-حالا دسته‌های مو را که تقسیم کرده بودید اتو کنید. از قسمت بالایی شروع کنید و از فاصلۀ دو سانتی ریشۀ مو به سمت پایین اتو بکشید. بعد از صاف کردن تمام دسته‌ها می‌توانید از اسپری حالت‌دهنده استفاده کنید.

به موهایتان نرم‌کننده بزنید

استفاده از نرم‌کننده مو از راه‌حل‌های ساده‌ایست که احتمالا به ذهنتان رسیده باشد. اگر دوست ندارید آسیب و عوارض کراتینه را تحمل کنید و هر چند ماه یکبار برای کراتینه کردن موها هزینۀ زیادی بپردازید از نرم‌کنندۀ مناسب موهایتان استفاده کنید. امروزه نرم‌کننده‌های مختلفی در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها پیدا می‌شود که هرکدام برای یک نوع خاصی از مو مناسب است.

اگر می‌خواهید از دست موهای وز و درهم گره خورده خلاص شوید و موهایی نرم و صاف داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم از اسپری نرم‌کننده مناسب موهای وز وچه استفاده کنید. این اسپری علاوه بر خاصیت نرم‌کنندگی، خشکی و شکنندگی مو را برطرف می‌کند و به علت داشتن عصارۀ آلوئه‌ورا و روغن جوجوبا، ساقۀ مو را ترمیم و تقویت می‌کند. اسپری نرم‌کننده وچه موهایتان را ابریشمی و نرم می‌کند و نیاز به آبکشی هم ندارد. کافیست قبل از براشینگ محلول را روی موهای مرطوب اسپری کنید و سپس شانه یا اتو بکشید.

ماسک موی خانگی ارزان درست کنید

ماسک تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و پروتئین ساختار اصلی مو را تشکیل می‌دهد. ماسک تخم‌مرغ علاوه بر خاصیت تقویت‌کنندگی که دارد وزی و پیچ و تاب مو را از بین می‌برد و پس از گذشت چندماه استفاده تأثیر آن را به‌خوبی خواهید دید. برای درست کردن ماسک تخم‌مرغ کافیست دو عدد تخم‌مرغ را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل ظرف بریزید و کاملا به هم بزنید تا یکدست شود. سپس ماسک را با براش روی موها بزنید و بعد از یکساعت موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

ماسک شیر

ماسک شیر یکی دیگر از ماسک‌هایی است که برای صاف کردن مو و برطرف کردن وزی توصیه می‌شود. برای درست کردن این معجون پرخاصیت یک فنجان شیر را در یک بطری اسپری‌دار بریزید و نیم‌ساعت قبل از رفتن به حمام، محلول را روی موها اسپری کنید تا به تمامی نقاط آن برسد و بعد به حمام بروید و موهایتان را با شامپو بشویید. بعد از چند هفته تأثیر این ماسک پرخاصیت و ارزان را کاملا در آینه خواهید دید.

از سرم مو استفاده کنید

استفاده از یک سرم موی مناسب و با‌خاصیت نیز می‌تواند برایتان راهگشا باشد. فراموش نکنید که در انتخاب سرم مو دقت کنید و جنس موهایتان را در نظر بگیرید تا اثربخش باشد. مصرف یک سرم موی تخصصی شما را زودتر به نتیجۀ دلخواهتان می‌رساند. سرم نرم‌کننده تخصصی مو پریم یکی از محصولاتی است که طرفداران زیادی پیدا کرده. این سرم با انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چربی که دارد از موخوره و وز شدن مو جلوگیری می‌کند و خشکی مو را تا حد زیادی مهار می‌کند. سرم پریم پس از حمام نیز قابل استفاده است و موهایتان را در برابر حرارت سشوار و اتوی مو محافظت می‌کند. برای خرید این محصول کافیست به فروشگاه مادامون مراجعه کنید و بین محصولات، سرم نرم‌کننده پریم را جستجو کنید.

موهایتان را کراتینه کنید

به احتمال زیاد کراتینه کردن مو به گوشتان خورده چون کراتینه یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای صافی موهاست که تمام افراد با داشتن هر جنس مو می‌توانند انجام دهند. زمانی که موهایتان را کراتینه می‌کنید، مادۀ پروتئینی کراتین به موهای شما تزریق می‌شود و بین سه تا شش ماه روی موها می‌مانند. این مواد آسیب‌دیدگی، خشکی و وز بودن موها را برطرف می‌کند و حالت صاف و ابریشمی به موها می‌دهد.

سوالات متداول

آیا استفاده از اتو برای بر طرف کردن وز مو و صاف کردن موی وز مناسب است؟

این کار پس از مدت زمانی، می‌تواند آسیب‌های جدی به موهایتان وارد کند.

کدام شامپو برای موهای خشک و وز بهتر است؟

اگر میزان سولفات و الکل مورد استفاده در شامپو کمترین مقدار ممکن باشد و در شامپو از انواع روغن نارگیل، زیتون، جوجوبا، آوکادو، چای و … استفاده شده باشد، آن شامپو بهترین شامپو برای موهای خشک و وز به شمار می­رود.

کدام روغن مناسب موهای خشک و وز است؟

روغن نارگیل، زیتون، آرگان و جوجوبا در شامپو برای موهای خشک و وز کاربرد داشته و با متعادل کردن سطح سبوم پوست سر و ایجا رطوبت در پوست سر از خشکی و وز شدن موهای سر جلوگیری می­کند.

آیا می توانم برای موهای خشک و وز از کراتین استفاده کنم؟

استفاده از کراتین مو سبب صاف کردن موهای خشک و وز می­شود، اما استفاده از کراتینه مو می­بایست به دلیل فرمالدهید موجود در کراتینه ، حداکثر یک تا دو بار در سال انجام گیرد، در غیر اینصورت مضرات استفاده از این روش از محاسن آن بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

داشتن موی وز از مشکلاتی است که از زیبایی شما کم می کند و ظاهری شلخته به شما می دهد. وز شدن به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، داروهای مصرفی، سلامت جسمانی و… بستگی دارد که شما می توانید با توجه به دلیل ایجاد آن، راه حل های مختلفی برای آن  پیدا کنید که یکی از بهترین آنها، روغن تراپی است. خرید بهترین روغن برای موهای خشک و وز مانند آرگان، نارگیل، بادام تلخ و… در زمانی کم موهای شما را سالم وبراق می کند. برای تهیه این روغن ها به عطاری یا فروشگاه های لوازم آرایشی معتبر مراجعه کنید.

پیشنهاد ما به شما

انواع بیماری های پوستی

آشنایی با انواع بیماری های پوستی و علائم رایج

بیماری های پوستی از شایع ترین بیماری ها در بدن انسان ها هستند که هر …

دیدگاهتان را بنویسید