جدیدترین روش کاشت مو ۲۰۲۱

جدیدترین روش کاشت مو ۲۰۲۱

حدود ۷۰ سال پیش، زمانی که اولین روش کاشت مو در جهان معرفی گردید، شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که روزی کاشت مو به یک روش قطعی درمان مشکلات طاسی و کم پشتی موهای سر مبدل گردد. بله، امروزه به جرات می توان گفت که کاشت مو انقلاب بزرگی در درمان مشکلات ریزش مو می باشد. گسترش علم پزشکی نیز در گذر زمان، روش های نوین و کامل‌تری از کاشت مو را توسعه داده، به طوری که هر تکنیک محدودیت های تکنیک های پیشین خود را تا حدودی برطرف کرده و می توان با توجه به فیزیولوژی افراد، مناسب ترین تکنیک را انتخاب کرد. امروزه برای طیف گسترده ای از افراد، کاشت مو انجام می شود.

در کشور عزیزمان ایران نیز، علم کاشت مو توسط متخصصین برجسته برای متقاضیان انجام می شود و به طور قطع امروزه ایران یکی از قطب های کاشت مو در جهان به حساب می آید. در این مطلب سعی کرده ایم که اطلاعات کاملی راجع به جدیدترین روش‌های کاشت مو در ایران و جهان به شما ارائه دهیم.


فهرست مطالب


کاشت مو چیست ؟

اساس تمامی تکنیک های کاشت مو، برداشت گرافت های مو از بانک مو به روش های مختلف و کاشت آن ها در ناحیه کم پشت و طاس سر می باشد. هر تکنیک از کاشت مو اصولا مناسب یک سری از متقاضیانی است که به وسعت ناحیه طاس سرشان و صلاح دید پزشک متخصص وابسته است. روش های مختلف کاشت مو از چند جهت با یکدیگر تفاوت دارند :

  • بانک موی مورد استفاده در روش های مختلف ممکن است تا حدودی متفاوت باشند. به طور کلی بهترین بانک مو، موهای ناحیه پشت سر و کنار گوش است، اما در برخی از روش ها مانند روش سوپر ترکیبی و روش BHT امکان برداشت گرافت های مو از بانک موهای بدن یعنی ناحیه قفسه سینه و زیر ریش نیز میسر است.
  • تفاوت مهم دیگر به نحوه برداشت گرافت ها از بانک مو بر می گردد. به عنوان مثال، در کاشت مو به روش FUT برداشت فولیکول ها از ناحیه بانک موها به صورت نواری انجام می شود. این در حالی است که در کاشت مو به روش FIT، برداشت فولیکول های مو به صورت جداگانه و یک به یک صورت می گیرد. همچنین در برخی تکنیک ها مانند کاشت مو به روش سوپر ترکیبی امکان برداشت گرافت ها با هر دو تکنیک FUT و یا FIT وجود دارد.
  • ابزار و نحوه استخراج گرافت ها از بانک مو نیز یکی دیگر از تفاوت های بارز این تکنیک ها می باشد. به عنوان مثال، در تکنیک میکرو FIT، از ایمپلنتر مینیاتوری به منظور برداشت استفاده می شود که بسیار ظریف و دقیق می باشند. سوراخ های بسیار ریزی که در اطراف فولیکول مو ایجاد می شود، با دقت هر چه تمام و بدون ایجاد آسیب فیزیکی به فولیکول ها، آن را از بافت های اطراف جدا می کند.

اما در تکنیک میکروگرافت، پزشک متخصص با به کارگیری یکی از دو تکنیک هولدرهای اتوماتیک و یا تکنیک تریکوفیتیک اسکارلت، سوراخ های بسیار ریزی را در بانک مو ایجاد و فولیکول های مورد نظر را برداشت می کند. همچنین دستگاه های فوق پیشرفته ای که در تکنیک SUPER FUE استفاده می شود، بدون ایجاد آسیبی به بانک مو و فولیکول ها، به دقت بهترین فولیکول ها را که ضخامت مناسبی نیز داشته باشند، استخراج می کند.

علل پیدایش تکنیک های نوین کاشت مو

اما سوال اساسی اینجاست که علت اصلی پیدایش این تکنیک ها در طول زمان چه بوده است؟ به طور کلی عوامل متعددی هستند که به عنوان معیار کیفیت سنجی برای بررسی و ارزیابی تکنیک های مختلف کاشت مو، در نظر گرفته می شوند. در اصل تکنیک های جدید و پیشرفته بر مبنای همین معیارها گسترش یافته اند. به طور خلاصه:

  • ابزارهای پیشرفته ای که در روش های جدید کاشت مو به کار می روند، باعث بالاتر رفتن دقت و سرعت انجام پروسه کاشت مو می شوند و می توانند نتایج بهتری را ایجاد کنند.
  • برخی از این تکنیک ها در صورت صلاحدید پزشک، علاوه بر سر، قابلیت اجرا برای ریش و سبیل و ابرو را نیز دارند. چرا که تکنولوژی پیشرفته امکان ایجاد شکاف هایی بسیار مینیاتوری در مناطق ظریف مثل ابرو و ریش را فراهم می کند.
  • در تکنیک های جدیدتر همواره سعی می شود تا کمترین تهاجم نسبت به روش های پیشین وجود داشته باشد، به طوری که در روش های امروزی، آثاری از خونریزی و بخیه وجود ندارد. بدین ترتیب محل برداشت مو از ناحیه بانک مو، پس از بهبودی کامل غیر قابل تشخیص باقی خواهد ماند.
  • زخم ، عفونت و دردهای غیرقابل تحمل در روش های نوین به ندرت اتفاق می افتد.
  • استفاده از ابزارهای مینیاتوری و پیشرفته در تکنیک های جدید، خط رویش طبیعی تری را ایجاد می کنند چرا که امکان انتخاب موها با ظرافت های متفاوت از بانک مو برای پزشک جراح وجود دارد.
  • آسیب مکانیکی به فولیکول ها در اثر استخراج از بانک مو به لطف برخورداری از ابزارهای پیشرفته، بسیار کمتر خواهد شد.
  • همچنین در روش هایی که امکان آنالیز و اسکن فولیکول ها وجود داشته باشد، پزشک می تواند با کیفیت ترین فولیکول ها را برای پیوند، استخراج کند که این عامل بر ارتقا نتایج کاشت مو، بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

تراکم کاشت مو چیست؟

ابتدا بهتر است بدانید تراکم کاشت مو چیست و چقدر اهمیت دارد؟ تراکم مو، به تعداد موهای کاشته شده در ناحیه مشخصی از سر گفته می‌شود. هرچه تعداد این موها بیشتر باشد، تراکم کاشت مو بالاتر است. اگر بخواهید کاشت مو انجام دهید، باید بدانید که بانک موی شما، تا چه اندازه می‌تواند گرافت‌های مو را ساپورت کند. در واقع، هرچه بانک موی قوی‌تری داشته باشید، شانس بیشتری برای کاشت مو، ایجاد تراکم موی بالا و ماندگاری آن خواهید داشت.تراکم کاشت مو حداقل حدود 4500 گره مویی است. اگر حدود تار مو در هر فولیکول مو را 2 الی 5 تار مو درنظر بگیریم، 10 الی 14 هزار تار مو قابل کاشت است. اما به نظرتان این تعداد تراکم مو، برای همه قابل اجرا است؟ قطعا خیر!

آیا کاشت مو با تراکم بالا برای همه امکان‌پذیر است؟

خیر! معمولا کاشت مو و کیفیت آن، وابسته به پارامترهای مختلفی است که باید در خصوص آن بیشتر بدانید. کاشت مو با تراکم بالا، زمانی امکان‌پذیر است که هر دو پارامتری که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، وجود داشته باشند.

جدیدترین روش کاشت مو ۲۰۲۱

1- مهارت و تجربه پزشک متخصص زیبایی

یکی از عوامل مهمی که می‌تواند تعیین کننده تراکم کاشت مو باشد، مهارت و تجربه پزشک متخصص است. زمانی که پزشک شما تخصص و تجربه خوبی در زمینه کاشت مو داشته باشد، می‌تواند به بهترین شکل ممکن برداشت و آماده سازی فولیکول‌های مو را انجام دهد و کاشت آن را حرفه‌ای و مطابق با الگوی رویش موها انجام دهد.

اگر پزشک، تخصص کافی داشته باشد، می‌تواند علت اصلی ریزش مو و از دست دادن موها را تشخیص داده و درمان کند. معمولا طی کردن روند درمان و تقویت بانک مو، از مهم‌ترین عواملی است که اجازه می‌دهد تا تراکم کاشت موی بالایی را تجربه کنید؛ چرا که نداشتن بانک موی قوی، موجب می‌شود تا پزشک هیچ تار موی مناسبی برای انتقال نداشته باشد و تحت هیچ شرایطی، به میزان دل‌خواه از تراکم موهای کاشته شده، نرسد.

2-ویژگی‌های شخصی مراجعه کننده برای کاشت مو

زمانی که فردی به عنوان کاندید کاشت مو مراجعه می‌کند، باید تمام شرایط جسمانی او بررسی شود. ابتدا علت ریزش مو، بعد از انجام آزمایشات مختلف بررسی می‌شود. بعد از این مرحله اگر نیاز به درمان یا تقویت موها احساس گردد، توسط پزشک، تجویز انجام می‌شود. یادتان باشد که این مرحله، وابسته به تخصص و تجربه پزشک است. علت طاسی سر، ریزش مو، بیماری‌ها و تمام ویژگی‌های مربوط به بانک مو، از جمله موضوعات تعیین کننده‌ای است که برای تراکم کاشت مو مدنظر قرار می‌گیرد.

تراکم طبیعی مو چقدر است؟

بسیاری از افراد تصور نادرستی از کاشت مو دارند. در واقع، احساس می‌کنند کاشت مو طبیعی باید مطابق با الگوی رشد مو طبیعی باشد. به همین دلیل پس از کاشت مو، از تراکم ناراضی هستند. اما بهتر است بدانید که در تراکم کاشت موی طبیعی، حدود 100 هزار فولیکول بر روی سر وجود دارد.

به عبارتی دیگر، در هر سانتی متر از سطح سر، 70 الی 100 فولیکول مو وجود دارد. به همین دلیل، تراکم مو طبیعی بسیار بالا است و افراد دارای مشکل ریزش مو و طاسی، نمی‌توانند میزان مورد نیاز فولیکول مو برای کاشت را تامین کنند؛ چرا که معمولا بانک مو به اندازه کاشت بیش از 4500 گرافت امکان‌پذیر نیست.

این مطلب را بخوانید
علت درد شدید در پاشنه پا چیست؟

چقدر تراکم کاشت مو می توان انتظار داشت؟

جالب است بدانید که موهای ما روزانه میزان مشخصی ریزش را تجربه می‌کنند که طبیعی است، این تعداد ریزش در افرادی که با مشکلات ریزش مو جدی مواجه هستند و احتیاج به کاشت مو دارند، بسیار بیشتر است و جایگزینی برای آن وجود ندارد. ریزش مو زمانی قابل مشاهده است که حداقل 50% از موهای موجود در سطح سر ریخته باشد. به همین دلیل، بانک مو در بیشتر افراد کاندید کاشت مو، ضعیف است. پزشک نهایتا می‌تواند با تقویت بانک مو، اندکی به تعداد این موها اضافه کند تا برای کاشت مجدد مشکلی نداشته باشد.

برای ایجاد زیبایی و تراکم نسبی در نواحی طاس یا کم پشت سر، کافی است تا 30 الی 50 فولیکول مو کاشته شود. این تعداد برای حفظ ظاهر و زیبایی کافی است. اگر بخواهید به تراکم موی طبیعی برسید، قطعا بانک مو دچار آسیب و طاسی می‌شود که تحت هیچ شرایطی توسط پزشکان مورد قبول نیست.

آیا تراکم کاشت مو بالا تا این حد اهمیت دارد؟

خیر! متاسفانه تبلیغات غیرواقعی و نمونه کارهایی که هیچ واقعیتی ندارند، موجب شده است تا بسیاری از افراد در خصوص تراکم کاشت مو دچار خطا و اشتباه شناختی شوند. تصور کنید که پزشک با برداشت نیمی از فولیکول‌های موجود در بانک مو، عمل پیوند را انجام دهد. اما روند برداشت و انتقال فولیکول‌ها به نحوی باشد که خونرسانی دچار مشکل شود یا موهای کاشته شده با آسیب مواجه شده باشند؛ در این شرایط قطعا شاهد ریزش مو خواهید بود. به همین دلیل تراکم کاشت مو نمی‌تواند پارامتر مطلوبی برای ارزیابی کیفیت کاشت باشد!

آن چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد، توجه به کیفیت کاشت مو و رعایت اصول کاشت است. در این شرایط معمولا پزشک حتی اگر به دلیل محدودیت بانک مو، کم‌ترین میزان کاشت در هر سانتی متر را داشته باشد، باز هم ظاهر مطلوبی برای فرد ایجاد می‌شود. پس با علم به این موضوع، کیفیت کاشت را در اولویت قرار دهید.

جدیدترین روش کاشت مو ۲۰۲۱

کاشت مو پرپشت

کاشت مو درمانی برای ریزش موها است. تکنیک‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که در عمده آنها گرافت‌های مو از نواحی دیگر سر، استخراج شده و در ناحیه‌ای که دچار طاسی است کاشته می‌شود. ریزش مو عموماً به دلیل الگوهای ریزش مو مردانه اتفاق می‌افتد که با عنوان آلوپسی آندروژنیک هم شناخته می‌شود. التهاب و جراحت پوست سر، جراحات ناشی از سوختگی، ریختن آب جوش بر روی پوست، عمل جراحی، تصادفات و … باعث می‌شوند تا موهای ناحیه آسیب‌دیده برای همیشه از بین رفته و دیگر رشد نکنند که می‌توان این مشکل را با کاشت مو لا به لای موها برطرف نمود.

اگر به تراکم موهای طبیعی پوست سر نگاه کنید، می بینید که در بین افراد با شرایط زندگی، نژاد، جغرافیای زندگی و وضعیت جسمی مختلف، متفاوت است. تراکم موهای کاشته شده در افراد به تعداد پیوندها بستگی دارد و انتظار داشتن موهایی بسیار پر تراکم مانند وضعیت اولیه و یا بیشتر خواسته ای غیر منطقی می باشد. کاشت مو اگر در مرکز معتبر و با تکنیک های مناسب هر متقاضی انجام شود، پس از گذشت زمانی حدود یک سال نهایتاً 70 تا 80 درصد موهای ریخته شده را برمی‌گرداند.انتظارات بسیاری از افراد از کاشت مو، منطقی و دست یافتنی نیست و اغلب انتظار پرپشتی کامل موها را دارند. این گروه توقع دارند با یک جلسه کاشت موی طبیعی موها مانند دوران بلوغ پرپشت شده و پوست سر دیده نشود. باید به بیماران یادآوری کرد که هدف از کاشت موی طبیعی تنها افزایش تراکم نسبت به شرایط قبلی است و اگر تراکم با پرپشتی بیشتری در نظر باشد باید این کار را تکرار کنند. متأسفانه درصد کمی از افراد، واقع‌بین می باشند. اگر قصد کاشت موی طبیعی دارید بهتر است با باورهای اشتباه و غلطی که درباره کاشت مو وجود دارد آشنا شوید. خیلی از افراد این باورهای غلط کاشت مو را پذیرفته اند و بدون اطلاع از حقیقت آنها اقدام به کاشت مو می کنند که همین موضوع باعث می شود از نتیجه ناراضی باشند یا در زمان نامناسب اقدام به کاشت مو کنند.

عوامل مؤثر بر نتیجه ی کاشت مو

فاکتورهای زیادی بر نتیجه‌ کاشت طبیعی مو و ظاهر نهایی فرد تأثیرگذار هستند که در ادامه به توضیح چند مورد از آنها به صورت خلاصه‌‌ می‌پردازیم:

  1. انتخاب درست پزشک متخصص و کلینیک مورد اعتماد، بر نتیجه عمل زیبایی تأثیر مستقیم دارد.
  2. به هر میزان که بانک موی فرد بیشتر باشد، نتیجه عمل زیبایی اثر بخش‌تر خواهد بود و برعکس هر چقدر میزان طاسی سر نسبت به بانک مو بیشتر باشد نتیجه مورد رضایت نخواهد بود.
  3. واحد شمارش مو، گرافت است. در هر گرافت، یک تا چهار تار مو وجود دارد. این تار موها در ریشه به هم متصل‌ هستند. در کاشت مو، از بانک مو یک گرافت برداشته می‌شود و به قسمتی از سر که دچار طاسی یا کم‌مویی شده است پیوند داده می‌شود. به هر نسبت که تعداد تار مو در این گرافت‌ها بیشتر باشد نتیجه‌ کاشت مو پرپشت تر به نظر می‌رسد.
  4. بسیار مهم است که انتظاراتی واقع‌بینانه از این عمل داشته باشید. اگر موهای زیادی ندارید با کاشت مو نمی‌توانید به موهایی پر پشت و کامل دست پیدا کنید. هرچه موهای باقیمانده ضخیم‌تر و متراکم‌تر باشند، نتایج بهتری هم کسب خواهد شد.

انتظارات و باورهای غلط پس از کاشت مو

باورهای غلط درباره کاشت مو باعث می شوند بسیاری از افراد توقعات نا به جا از کاشت مو داشته باشند و اطلاعات ناکافی آنها از کاشت مو باعث شود تا با ابهاماتی درباره کاشت مو روبرو شوند که پس از روبرو شدن با حقیقت با انتظارات آنها همخوانی نداشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از اینکه اقدام به کاشت مو کنید اطلاعاتی از آن به دست آورید و ابهامات خود در زمینه کاشت مو را برطرف کنید.

باور غلط 1: موهای کم پشت را می توان با کاشت مو پر پشت کرد.

در فرایند کاشت مو یک شکاف روی پوست سر ایجاد می شود و مو در سر کاشته می شود، بنابراین باید فضای کافی برای این کار وجود داشته باشد. اگر موها کاملاً کم پشت باشند این کار ساده است؛ اما اگر فاصله کمی بین تارهای مو وجود داشته باشد این کار ممکن نیست و نمی توان موهای کم پشت را با کاشت مو پرپشت کرد.

باور غلط 2: هرچه در یک جلسه تعداد گرافت های بیشتری پیوند زده شود بهتر است.

این باور اشتباه است و به این شکل نیست. البته بهتر است کاشت مو در هر جلسه بیشتر باشد تا احتمال ایجاد اسکار در پوست سر کم شود و نتیجه طبیعی تری از کاشت مو بگیرید؛ اما این را نیز در نظر بگیرید که این کار باعث می شود زمان جلسات کاشت مو طولانی شود و این موضوع باعث می شود مو کمتر از حد معمول مورد انتظار رشد کند.

جدیدترین روش کاشت مو ۲۰۲۱

باور غلط 3: اگر تعداد زیادی مو کاشته شود ممکن است خون به اندازه کافی به آنها نرسد.

این یک باور غلط در مورد کاشت مو است و در واقع جریان خون سر به قدری هست که برای هر تعداد موی کاشته شده کافی باشد؛ اما ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد، به عنوان مثال اگر گرافت های مو خیلی بزرگ یا بسیار نزدیک به یکدیگر باشند، جریان خون می تواند سراسر آنها را بپوشاند و مانع رشد خوب موها شود

باور غلط 4: کاشت مو برای جوان ها بهتر است.

برخی فکر می کنند عمل کاشت مو برای افراد جوان بهتر جواب می دهد؛ اما این یک باور اشتباه درباره کاشت مو است و حقیقت ندارد. به طور کلی شانس موفقیت در پیوند مو و رضایت بیمار در افراد مسن بیشتر از جوانان است. دلیل این امر این است که در جوانی الگوی ریزش موها هنوز ثابت نشده است.

باور غلط 5: بلافاصله پس از ریزش بهترین زمان برای کاشت مو است.

برخی به اشتباه فکر می کنند بهتر است وقتی کاشت مو را انجام دهید که ریزش تازه شروع شده باشد؛ اما در حقیقت این طور نیست، کاشت مو کم کم تثبیت می شود و حدود یک سال طول می کشد تا کاملاً خودش را نشان دهد. موها آنقدر آهسته شروع به رشد می کنند که کسی متوجه پروسه تغییر آنها نمی شود. اگر کاشت مو خیلی زود انجام شود کسی متوجه نتایج نمی شود و انجام آن اتلاف وقت و هزینه است. به علاوه، ممکن است باعث افزایش سرعت ریزش موها شود.

باور غلط 6: کاشت مو برای مردان و زنان تفاوتی ندارد.

علی رغم پیشرفت های زیادی که در این حوزه به دست آمده است، هنوز هم پزشکان به خاطر بخش دهنده بیماران محدودیت هایی دارند. در بسیاری از زنانی که ریزش مو را تجربه می کنند، بخش های دهنده هم به همان اندازه بخشهای گیرنده سر کم مو است و موجب بی اثر بودن کاشت مو می شود.

این مطلب را بخوانید
حرکت ورزشی برای درمان کمر درد (تمرینات ویلیام)
جدیدترین روش کاشت مو ۲۰۲۱

باور غلط 7: هر چه گرافت مو بزرگتر باشد تراکم بیشتری ایجاد می کند.

تراکم موها به میزان کلی تار موهایی بستگی دارد که به یک منطقه جدید منتقل شده اند و ربطی به اندازه گرافت ها ندارد. در بیشتر موارد گرافت های بزرگتر منجر به بد فرمی نتیجه کار می شوند و تأثیری بر تراکم ندارند.

باور غلط 8: روش کاهش پوست سر مناسب است.

در روش کاهش پوست سر، پزشکان سعی می کنند پوست قسمت های طاس را به روش جداسازی آن کم کنند؛ اما برای بستن شکاف، پوست باید از اطراف کشیده شود. این کار موجب کم شدن تراکم در قسمت عقب سر و سفت شدن پوست سر می شود. این دو اثر به طرز قابل توجهی امکان برداشتن موی بیشتر از قسمتهای دهنده را محدود می کند و همزمان قسمت های بالا و جلوی موها را کم پشت باقی می گذارد. علاوه بر اینها، محل زخم باید با مو پوشانده شود و بهتر است از موهایی استفاده شود که در جلو قرار دارند.

باور غلط 9: هرچند جلسه که بخواهیم می توانیم کاشت مو را انجام دهیم.

محدود بودن تعداد جلسه‌های کاشت مو یکی از مهم ترین محدودیتهای کاشت موی طبیعی است و دلیل آن هم این است که تعداد موهاي قابل برداشت از منطقه‌ دهنده مو بيشتر از حد مشخصي نيست (حدود 15 تا 20 هزار تار مو). به ‌عنوان يک اصل کلي فقط تا حدي مي‌توان از موهاي منطقه‌ دهنده مو برداشت کرد که آسيبي به منطقه برداشت وارد نشده و پوست تحمل کشش برداشت را داشته باشد.

باور غلط 10: تراکم موهای کاشته شده مانند تارکم موی طبیعی است.

در کاشت موي طبيعي، شکاف‌هاي بسيار ظريفي براي قراردادن گرافت‌ها در پوست منطقه طاس ايجاد مي‌شود. اگر اين شکاف‌ها خيلي به همديگر نزديک باشند پوست بين آنها پاره شده و دو شکاف کوچک تبديل به يک شکاف بزرگ مي‌شود، بنابراين مجبوريم يک فاصله حداقلي را رعايت کنيم. فاصله فوق حدود 2 تا 3 برابر فاصله بين موهاي با‌ تراکم عادي بوده و به همين نسبت هميشه‌ تراکم موهاي کاشته شده در جلسه اول کمتر از‌ تراکم موهاي عادي است. در جلسه‌هاي بعدي مي‌توان اين فاصله را کمتر کرد.

جدیدترین روش کاشت مو ۲۰۲۱

پی آر پی مو چیست و چه نقشی در تقویت مو دارد؟

ریزش مو می‌تواند یک اتفاق ناراحت‌کننده و ناامیدکننده برای تمام افراد اعم از زن و مرد باشد. ریزش مو یا نازک شدن موها باعث ایجاد تغییر چشمگیری در ظاهر افراد می‌شود. از همین رو، بسیاری از افراد در مواجهه با این معضل به دنبال راه‌حلی برای درمان ریزش موهای خود می‌گردند. پی آر پی مو یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌های درمانی برای ترمیم موها و افزایش تراکم موهای سر است. اما پی آر پی چیست؟ آیا PRP مو روی رشد و تقویت موها تاثیرگذار است؟ در این مقاله به بررسی کامل این روش درمانی و قیمت پی آر پی مو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پی آر پی مو چیست؟

پلاسما قسمت مایع خون است که از آب و پروتئین ساخته شده است که به گلبول‌های سفید و قرمز خون و همچنین پلاکت‌ها اجازه می‌دهد با کمک جریان خون حرکت کنند. پلاکت نوعی سلول خونی است که باعث لخته شدن خون می‌شود. پلاکت‌ها نقشی اساسی در بهبود دارند.

از همین رو پزشکان دریافتند که پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می‌تواند تاثیر چشمگیری در بهبود جراحات و آسیب‌های تاندونی، عضلانی، مفاصل و حتی پوست و مو داشته باشند. پلاکت‌ها زمانی که در ناحیه درمان قرار گرفتند، فاکتورهای رشد را آزاد می‌کنند و باعث ترمیم و رشد سلول‌ها می‌شوند. در اثر این اتفاقات، روند بهبودی بدن تحریک شده و سریع‌تر انجام می‌شود.

بنابراین در پاسخ به سوال PRP مو چیست، می‌توانیم بگوییم که یک روش درمانی کلینیکال است که در آن پلاسمای غنی از پلاکت را برای درمان ریزش موها و رشد مجدد آن‌ها به پوست سر تزریق می‌کنند.

آیا پی آر پی برای درمان ریزش مو موثر است؟

با اینکه دلیل علمی ۱۰۰ درصدی برای تاثیر PRP مو وجود ندارد، اما شواهد نشان می‌دهد که PRP می‌تواند ریزش مو را درمان کند و باعث تحریک رشد طبیعی موها شود. در سال ۲۰۱۹ تحقیقات زیادی برای پاسخ به این سوال که آیا PRP مو باعث درمان ریزش موها می‌شود یا خیر صورت گرفت. نتیجه یکی از مطالعات سیستماتیک که روی ۲۶۲ نفر با بیماری آلوپسی آندروژنتیک انجام شد، نشان داد که تزریق پی آر پی، ریزش موها را کاهش داده و باعث افزایش قطر و تراکم موها شده است.

کاشت مو ترکیبی چیست ؟

در این روش باریکه ای که از پوست مو ( حدود 5000 تار مو ) که بین 700 تا 2000 گرافت  برداشته می شود . در روش ترکیبی هم باریکه مو برداشته می شود و هم از بالا و پایین خط بخیه که پشت سر بیمار ایجاد می شود با روش FUT به اندازه ای که بتوان مو برداشته می شود . ولی به طور کلی موی بیشتری نسبت به تک روش می توان برداشت و کاشت انجام داد .

جدیدترین روش کاشت مو ۲۰۲۱

مزایای روش ترکیبی کاشت مو

با استفاده از این روش میزان موی قابل کاشت بیش از هر کدام از دو روش FIT و FUT به تنهایی است. در مواردی که طاسی زیاد است و تک روش FUT یا FIT به تنهایی مقدار موی کافی را نمی دهد بجای اینکه دو بار عمل اف یو تی یا اف آی تی را با فاصله یک سال انجام دهیم ما هر دو عمل را در یک روز کامل انجام می دهیم و تقریبا همان مقدار مو را بدست می آوریم و پوشش کاملی را می تواتنیم ایجاد کنیم . اگر روش کاشت مو ترکیبی درست انجام شود سال آینده نیز بیمار این شانس را دارد تا یک تک عمل اف یو تی یا اف آی تی را برای تراکم دادن داشته باشد .

معایب روش ترکیبی:

روش ترکیبی چون شامل هر دو عمل اف یو تی و اف آی تی می باشد مشکلات هر دو عمل را دارد یعنی هم باید موها تراشیده شود و هم خط بخیه اف یو تی را خواهیم داشت .اما اگر تکنیک درست انجام شود روش برتر در طاسیهای وسیع می باشد. مدت عمل نیز اندکی زیاد می باشد و حدود ۱۰ ساعت طول می کشد که گاه برای بیماران خسته کننده می باشد و ما مجبوریم کاشت مو ترکیبی را در دو روز پشت سر هم انجام دهیم .

مراحل انجام کاشت مو به روش ترکیبی

معمولا کاشت مو توسط این روش در دو مرحله صورت می گیرد که حتی ممکن است هر دو عمل در یک روز انجام نشود. مثلا ممکن است یک روز و در یک فرایند کاشت از FUT استفاده شود و روز بعد و طی فرایندی دیگر از روش FIT برای پر کردن نواحی خالی از مو، استفاده شود. ولی معمولا به این صورت می باشد که اول fut انجام می شود و موها در جلوی سر کاشت می شود و سپس fit انجام می شود و در ادامه آن کاشت می شود . گاه اول اف آی انجام می شود و موها پشت کاشته می شود و سپس اف یو تی انجام می شود و قسمت جلوی سر کاشته می شود .

آیا کاندید مناسب عمل کاشت مو به روش ترکیبی هستم؟

در این روش بیمار بایستی دارای بانک موی قوی و غنی باشدمشکلی با هر یک از دو روش FIT و FUT به تنهایی نداشته باشد. برای مثال با تراشیدن مو برای FIT مشکلی نداشته باشد و یا پوست قسمت پشت سر وی برای عمل FUTT مناسب باشد . یا با خط بخیه پشت سر مشکلی نداشته باشد .بانک موی پشت سر باید جوابگوی دو عمل باشد یعنی حداقل ۵ سانتیمتر بلندی داشته باشد و وقتی حدود ۲ سانتیمتر آنرا با fut برداشتیم چیز دیگری داشته باشد تا با fit برداریم .
تنها در صورتیکه هر کدام از روش های FIT و FUT به تنهایی برای وی نتیجه مطلوب را نداشته باشد باید از ترکیب آن ها استفاده نمود. بنابراین در صورتیکه هریک از این روش ها به تنهایی به نتیجه دلخواه منتهی شود نیازی به روش ترکیبی نیست.

 کاشت مو به روش تکثیر

بسیاری از افرادی که دچار ریزش مو و طاسی شده اند، برای جبران موهای از دست رفته خود، کاشت مو را انتخاب می کنند. روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که یکی از آن ها کاشت مو به روش تکثیر سلولی است؛ اما این روش چگونه است؟در این روش، فولیکول های برداشته شده از بانک مو را دستکاری کرده و رشد آن ها را در آزمایشگاه های مخصوصی تحریک می کنند. این روش مزایای بیشتری نسبت به دیگر روش های کاشت دارد که یکی از آن ها عدم ایجاد اسکار، زخم و بخیه در سر است.ریزش مو اغلب در نواحی جلوی سر و بالای آن، از دیگر نقاط بیشتر است. فولیکول هایی که در کنار شقیقه ها قرار دارند به دلیل ریزش کمتر مو در این نواحی قوی تر هستند و ریشه های بهتری دارند. در این روش فولیکول های مو را از پشت سر بر می دارند و بر خلاف دیگر روش های کاشت مو مستقیم در قسمت های خالی سر نمی کارند.

این مطلب را بخوانید
انواع و علت سردرد

نحوه کاشت مو به روش تکثیر چگونه است؟

در کاشت مو به روش تکثیر، فولیکول های برداشت شده را در آزمایشگاه و در محیط های مخصوصی رشد می دهند. این سلول های رشد یافته که قادر به زایش موهای تازه هستند را روی سر می کارند. این فولیکول ها با رشدی که در آزمایشگاه داشته اند، آماده تکثیر موهای تازه روی سر هستند و با قرار گرفتن آن ها در نواحی طاس به افزایش تراکم می پردازد.

از آنجایی که این روش کاشت بسیار حساس است و فولیکول ها باید در محیط آزمایشگاهی رشد یابند، کمتر کلینیکی قادر به انجام این روش کاشت خواهد بود. در روش کاشت مو به صورت تکثیری ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. سپس با انجام آزمایشاتی مشخص می شود که آیا آماده این نحوه کاشت مو هستید یا خیر. در جلسه اول کاشت، تعداد اندکی فولیکول از موهای پشت سر شما برداشت می شود؛ زیرا حتی تعداد کمی از فولیکول ها قادر به تکثیر مو به تعداد بالایی هستند. در واقع در فولیکول های برداشت شده سلول هایی بنیادی وجود دارد که با تغذیه آن ها، رشد فولیکول ها تقویت می شود و سرعت رشدشان بالا می رود.

کاندیدای مناسب برای کاشت مو به روش تکثیر

این روش برای افرادی مناسب است که بانک موی کمی دارند. با برداشت فولیکول ها و رشد آن ها، به راحتی و بدون آنکه نیازی به برداشت دوباره فولیکول باشد، تراکم لازم را به موهای سر می دهند. این روش درمانی به طور کاملا سرپایی در مطب یا کلینیک پزشک مربوطه انجام می شود و بدون هیچگونه جراحی است.به طور کلی بافتی که از پوست برداشته شده و به آزمایشگاه فرستاده می شود که فولیکول ها از روی آن جدا شوند. هنگامی که سلول ها به خوبی رشد کردند، به کلینیک برای پیوند فرستاده می شوند. این دوره با توجه به جنس مو و ویژگی های بدنی فرد متغیر بوده و در برخی موارد ممکن است چندین ماه طول بکشد.زمانی که فولیکول ها آماده شدند، پزشک با استفاده از بی حسی موضعی، نواحی کاشت مو به روش تکثیر را بی حس کرده و با دستگاه های مخصوصی روی سر سوراخ هایی را ایجاد می کند. سپس با ظرافت تمام فولیکول ها را در جای خود قرار می دهد.

آیا همه افراد قادر به کاشت مو به روش تکثیری هستند؟

همه افراد قادر به کاشت مو نیستند؛ اما با توجه به اینکه این روش ترمیمی بسیار مدرن است و با دستگاه های مجهز و پیشرفته ای صورت می گیرد، امکان کاشت را برای افراد زیادی فراهم کرده است. افرادی که تارهای موی ضعیفی دارند، این روش کاشت برای آن ها پیشنهاد بسیار خوبی است؛ زیرا فولیکول های مو در آزمایشگاه دستکاری شده و تقویت می شوند. همچنین تمامی اشخاصی که جنس موهای آن ها چرب، خشک یا شکننده بوده، با این روش قابل تغییر است.

البته ناگفته نماند که هر روش درمانی برای کاشت مو نیاز به یک سری آزمایشات قبل از کاشت دارد و ممکن است بدن هر فردی پاسخ مثبت به کاشت مو ندهد. توصیه می کنیم پیش از هر اقدامی اطلاعات لازم برای این کاشت مو را به دست آورید و سپس بهترین تصمیم را بگیرید.

آیا افرادی که بیماری خاصی دارند، قادر به کاشت مو به صورت تکثیری هستند؟

اغلب افرادی که به بیماری های خاص پوست و مو دچار هستند یا داروهایی را مصرف می کنند که قادر به قطع آن نیستند، این روش درمانی پیشنهاد نمی شود.

مزیت های کاشت مو به روش تکثیر

این روش نسبت به سایر روش های کاشت مو مزایای بیشتری دارد. اغلب در تمامی روش هایی که نیاز به جراحی و برداشت مو به تعداد بالاست، حساسیت و عفونت های بعدی شایع است؛ اما در این روش تعداد اندکی فولیکول برداشت می شود که درد کمتری احساس می شود.

موهای کاشته شده در روش تکثیری، به طور دائمی رشد می کنند و در جای خود باقی می مانند. از این رو به راحتی تراکم درخواستی به دست می آید. در واقع در روش های دیگر کاشت، تنها حجم نهایی به میزان فولیکول های برداشتی است؛ اما در این روش حجم مو افزایش می یابد و در نهایت موهای پرپشت تری خواهید داشت.یکی دیگر از مزایای مهم کاشت مو به روش تکثیری، عدم باقی ماندن جای زخم و اسکار روی سر است. زمانی که فولیکول ها روی سر پیوند زده می شوند، به حالت طبیعی رشد کرده و زیبایی چهره متقاضی را چند برابر می کند. بدون شک در نهایت با دیدن خود در آینه از موهای پرپشت، زیبا و خوش حالت خود لذت می برید.

جدیدترین روش کاشت مو ۲۰۲۱

کاشت مو چسبی

کاشت مو چسبی یکی از روش های ترمیم  و کاشت غیر طبیعی موهای سر می باشد. در این روش کسانی که به دلایل مختلف دچار ریزش مو و حتی طاسی سر شده اند می توانند قسمت های آسیب دیده را ترمیم نموده و باعث بالا رفتن کیفیت ظاهری  چهره خود بشوند. مو و دندان دو جزء مهم چهره هستند که آسیب دیدن آن ها می تواند تاثیر غیرقابل انکاری در پایین آمدن کیفیت زیبایی دیداری چهره اشخاص مختلف داشته باشد. کاشت موی چسبی می تواند گزینه ای مناسب برای افرادی باشد که از  تراکم و بانک موی مناسبی برای کاشت مو به روش طبیعی برخوردار نیستند و یا از جراحی و عوارض کاشت مو به روش طبیعی بیمناک می باشند.

روش کاشت مو چسبی چگونه است؟

در روش کاشت مو چسبی ابتدا قسمت هایی از سر که قرار است موهای آنجا ترمیم شود مشخص می گردد سپس هماهنگی های لازم برای  چگونگی و شکلی که قرار است موها در آن قالب کاشته شود با متقاضی انجام می شود و پس از تایید، مراحل اجرای کار آغاز می گردد. در این روش ابتدا موهای سر کوتاه و یکنواخت می شوند سپس روی قسمتی از سر که قرار است موهای آنجا ترمیم گردد یک لایه چسبانده می شود. پس از چسباند لایه به شکل محکم بر روی ناحیه مورد نظر، پزشک موهای ساخته شده را بر روی این محل جا نمایی می کند. روال کار در کاشت موی چسبی به این شکل است که پزشک الیاف طبیعی مو را که از همخوانی و هماهنگی لازم با موی فرد  مورد نظر برخوردار است انتخاب کرده سپس آن ها را با کرتینه های طبیعی و چسب های مناسب بر روی لایه ای که از قبل بر روی پوست سر چسبانده شده است قرار داده  روی سر محکم می کند. در این وضعیت معمولا تلاش می شود که مرز بین موهای طبیعی و غیر طبیعی که بر روی سر چسبانده می شود واضح و مشخص نباشد تا کاشت مو چسبی طبیعی به نظر برسد. معمولا پزشکان با تجربه سعی می کنند موهای چسبی که بر روی سر کاشته می شود از نظر رنگ و جنس از همسانی و مطابقت لازم با موهای طبیعی برخوردار باشند تا زیبایی ظاهری چهره حفظ گردد. نکته ای که باید به آن‌ توجه شود این است که موهای چسبانده شده بر روی سر تقریبا از الیافی ساخته می شود که کاملا شبیه به موهای واقعی انسان هستند و از لحاظ طبیعی  و ظاهری هیچ گونه تفاوتی با موهای طبیعی ندارند. استفاده و کاشت مو چسبی علاوه بر ترمیم  و پر پشت کردن موهای قسمت های مختلف سر می تواند روش  مناسب و مطلوب برای بلند تر و پر پشت نشان دادن موهای افراد مختلف در مراسم ها و مجالس مختلف هم باشد.

میزان ماندگاری کاشت مو چسبی چگونه است؟

میزان ماندگاری کاشت مو چسبی بلند مدت نیست و عوامل زیادی هستند که می تواند بر روی ماندگاری و دوام آن تاثیر گذار باشند که از آن جمله می توان به نوع رژیم غذایی، داروهای مصرفی، میزان فعالیت های بدنی در طول روز، نوع شامپو و شوینده مصرفی برای موهای سر و …اشاره نمود.‌ معمولا ترمیم موهای سر به وسیله کاشت مو چسبی به طور متوسط در حدود 8 تا 10هفته دوام و ماندگاری دارد، که باید در این دوره زمانی حتی المقدور از قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض تابش نور مستقیم خورشید خود داری گردد و همچنین برای شستشوی موهای سر از شامپو یا مواد شوینده نمک دار اکیدا استفاده نشود چون ممکن است ماندگاری کاشت مو چسبی را کاهش دهند. ذکر این نکته هم می تواند قابل تامل باشد که اگر اشخاص مختلف نحوه گذاشتن و برداشتن صحیح مو چسبی را بلد باشند می توانند باعث افزایش چند هفته بیشتر دوام مو چسبی خود شوند. کسانی که کاشت مو چسبی را انجام می دهند می توانند اطمینان خاطر را داشته باشند که این نوع مو بسیار مقاوم است و به آسانی کمرنگ نمی شود.

این مطلب را بخوانید
معرفی 5 متخصص برتر اطفال تهران به انتخاب مجله پزشکی - سلامت

فوائد و مزایای کاشت مو چسبی

کاشت مو چسبی دارای فوائد و ویژگی های خاص خود است که آن را از روش های دیگر کاشت مو متمایز می کند. از ویژگی های  کاشت  مو چسبی، آسان و بدون جراحی بودن این روش است چون فرد متقاضی نیاز به بانک مو برای جراحی، برداشت و بکار گیری موی طبیعی در مناطق کم پشت و خالی سر ندارد و می تواند به راحتی تراکم موهای خود را به حد مورد نظر برساند. در روش کاشت مو چسبی به دلیل آنکه جراحی و برداشت مو در هیچ نقطه ای از سر فرد متقاضی اتفاق نمی افتد طبعا برش و بی حسی موضعی در کار نخواهد بود و هیچ گونه جای زخم یا آسیبی به پوست سر فرد متقاضی وارد نخواهد شد. در مقایسه با روش های دیگر ترمیم موهای سر، استفاده از روش کاشت موهای چسبی سبک تر و آسانتر بوده و فرد پس از انجام آن می تواند طبق روال معمول کارهای روزانه خود را انجام دهد و ترسی از ورزش کردن، حمام رفتن و شنا کردن نداشته باشد چون آسیبی به موهای کاشته شده چسبی وارد نمی شود. همانطور که گفته شده از ویژگی های دیگر کاشت مو چسبی آن است که براحتی می توان آن را حالت داده و میزان تراکم، رنگ، بلندی یا کوتاهی  این نوع مو در اختیار متقاضی است و با توجه به خواست او انجام می شود. از دیگر ویژگی های کاشت مو چسبی آن است که ماندگاری مشخصی دارد و فرد پس از کاشت مو با این روش در صورت عدم رضایت از روند یا کیفیت کار می تواند به آن خاتمه دهد و دیگر از این روش برای ترمیم موهای خود استفاده نکند. همچنین باید به این نکته توجه داشت که بجز چسبی که برای ثابت کردن پوسته کاشت مو چسبی  در این روش استفاده می شود از هیچگونه مواد شیمیایی یا دارویی برای کاشت مو چسبی استفاده نمی شود. کاشت مو چسبی برخلاف روش های دیگر ترمیم کاشت مو نیاز به مراقبت های پس از انجام کاشت ندارد و به دلیل مصنوعی بودن این نوع مو هیچ عوارض برای فرد متقاضی در پی نخواهد داشت فقط برای جلوگیری از حساسیت و آلرژی پوستی در هنگام جا نمایی لایه محل چسب مو باید دقت شود که متصدی انجام اینکار از چسب های با کیفیت و مناسب استفاده نماید.‌

کاشت مو چسبی چه معایبی می تواند داشته باشد؟

کاشت مو چسبی هم مثل همه روش ها می تواند نقاط ضعف و معایب خود را داشته باشد. در روش کاشت مو چسبی فرد باید رفتار و عادات روزمره زندگی خود را طوری تنظیم نماید که ماندگاری آن ها افزایش پیدا کند و موجب از بین رفتن حالت طبیعی موها نشود. از دیگر معایبی که برای کاشت مو چسبی در نظر گرفته می شود دائمی نبودن آن ها است یعنی با توجه به شرایط بیشتر از چند هفته ماندگاری ندارند و به مرور از دست می روند و در صورت تمایل برای داشتن موهای پر پشت و مناسب باید نسبت به کاشت مجدد آن ها اقدام‌ گردد. یکی دیگر از معایب کاشت مو چسبی برای افرادی که دارای طاسی مقطعی هستند و می خواهند فقط همان قسمت را پوشش دهند رشد موهای قسمت های دیگر سر است که می تواند باعث نامتوازن شدن موها گردد. در این حالت چون موهای طبیعی طبق روال معمول رشد می کنند و موهای مصنوعی کاشته شد ثابت و بدون رشد باقی می مانند نیاز به اصلاح و مرتب کردن مداوم موهای طبیعی است تا تناسب موهای سر از نظر دیداری حفظ شده و دچار چالش نشود.

کاشت مو چقدر طول میکشد

امروزه عمل کاشت مو با استفاده از گرافت‌های بسیار کوچکتری انجام می‌شود. اما بحث بیشتر بر سر این است که آیا باید عمل کاشت مو را در یک جلسه طولانی مدت انجام داد و یا باید آن را در چند جلسه با مدت زمان کمتر انجام دهیم.در گذشته عمل کاشت مو در چند جلسه مجزا انجام شده و در هر جلسه چیزی حدود ۱۵۰ الی ۳۰۰ گرافت کاشته می‌شد. همچنین فاصله یک جلسه تا جلسه بعدی ۳ الی ۴ ماه بود. با این شیوه بسته به میزان طاسی داوطلب به ۴ جلسه درمانی یا بیشتر نیاز بود و حدود ۲ سال طول می‌کشد تا فرد بتواند نتایج نهایی درمان را مشاهده نماید.اما طی سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و تکنیک‌های کاشت مو می‌توان در هر جلسه چیزی حدود ۳۰۰۰ تار مو را کاشت. این امر باعث شده تا مهارت دکتر بسیار اهمیت پیدا کرده و امکان خطا بسیار کم باشد. از آنجایی که این جلسات درمان ساعات بیشتری طول می‌کشد نیاز به دستیارهای بیشتری دارد. برای مثال کاشت ۲۰۰۰ گرافت مو چیزی حدود ۸ ساعت طول کشیده و به ۴ یا ۵ دستیار نیاز خواهد بود. در اکثر موارد دکتر با ایجاد بُرش بخشی نوار مانند از پوست ناحیه پشت سر که حاوی فولیکول‌های مو می‌باشد را برداشته و سپس زخم را بخیه می‌کند. آنگاه این تکه برداشته شده از سر را در اختیار دستیاران خود قرار می‌دهد تا گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت را آماده نمایند. سپس دکتر حفره‌هایی را در نواحی طاس سر ایجاد کرده و گرافت‌های تهیه شده را در آن‌ها می‌کارد.

۱- تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت

گرافت‌ها و ریشه موهایی که استخراج و کاشته می‌شوند در مدت زمان کاشت مو موثر هستند. هر گرافت حاوی ۱ الی ۵ تار مو است. برخی کلینیک‌ها به جای تعداد گرافت، تعداد موها را مد نظر قرار می‌دهند که از لحاظ اخلاقی درست نیست، چون هر گرافت می‌تواند حاوی ۱ الی ۵ تار مو باشد.

۲- تکنیک کاشت مو

امروزه به طور کلی دو نوع تکنیک کاشت مو از همه متداول‌تر هستند:

کاشت مو به روش FUE

در FUE یا استخراج واحد فولیکولار، همانطور که از نامش برمی‌آید هر واحد مو به صورت تک به تک استخراج می‌شود. فرآیند این درمان کمی فرسایشی است و مدت زمان آن به مهارت تیم پزشکی بستگی دارد. تیم پزشکی ما قادر است تا ۳۵۰۰ تار مو را در ۸ ساعت بکارد.

کاشت مو به روش FUT

در FUT یا پیوند واحد فولیکولار بخشی نوار مانند از پوست ناحیه پشت سر که حاوی فولیکول‌های مو است برداشته می‌شود. سپس یک تکنسین ماهر این پوست حاوی مو را به قطعات کوچکتری تقسیم کرده و گرافت‌های کوچکی را تهیه می‌نماید. کاشت مو به روش FUT چیزی بین ۴ الی ۶ ساعت طول می‌کشد.

مقایسه دقیق تر زمان لازم برای کاشت مو به روش های FUE و FUT

  1. تعداد گرافت ها: 1500 تا 1000    مدت زمان لازم در روش FUE: 6 ساعت   مدت زمان لازم در زوش FUT: 4 ساعت
  2. تعداد گرافت ها: 1500 تا 2500    مدت زمان لازم در روش FUE: 7 ساعت   مدت زمان لازم در زوش FUT: 5 ساعت
  3. تعداد گرافت ها: 2500 تا 3500  مدت زمان لازم در روش FUE: 8 ساعت   مدت زمان لازم در زوش FUT: 6 ساعت
  4. تعداد گرافت ها: بیشتر از 3500  مدت زمان لازم در روش FUE: در طول 2 روز انجام می شود.  مدت زمان لازم در زوش FUT: 8 ساعت

 هزینه کاشت مو در ایران

بسیاری از مراکز و کلینیک های کاشت مو ، ممکن است به دلیل رفاه حال عزیزان و مراجعه کنندگان خود شرایطی را فراهم کنند تا مشتریانی که به صورت یکجا توانایی پرداخت هزینه ایمپلنت مو را ندارند ، به صوت اقساطی این هزینه ها را بپردازند. در روش اقساطی اغلب ، نصف مبلغ هزینه کاشت مو باید پرداخت شود و سپس مابقی هزینه طی ۳ یا ۴ فقره چک معتبر پرداخت خواهد شد. توجه داشته باشید که پرداختن این هزینه به صورت اقساطی ، ارتباطی با کیفیت و یا روش عمل پیوند مو ندارد. همچنین دستگاه ها و تکنیک های مورد استفاده تفاوتی با افرادی که این هزینه را به صورت یکجا پرداخت می کنند ، ندارد. این اقدام مراکز می تواند به جذب مشتری آن ها کمک کند ، از طرفی مشتریان به دلیل پرداخت هزینه ها به صورت اقساطی ، فشار مالی به آن ها وارد نمی شود و به همین دلیل تمایل بیشتری برای انجام این عمل پیدا می کنند.

در حالی که کشورهای اروپایی برای انجام این پروسه هزینه هایی زیادی را انجام می دهند ، کشور ایران در حالی که این عمل را با کیفیت بالا و با استفاده از جدیدترین و بهترین روش های روز دنیا انجام می دهد ، هزینه بسیار پایینی را نسبت به کشورهای دیگر دریافت می کند به همین دلیل است که هر ساله مسافران زیادی از کشورهای اروپایی برای انجام این پروسه به ایران سفر می کنند تا علاوه بر لذت بردن از مکان های تاریخی و دیدنی ایران ، کاشت سر موی خود را نیز با هزینه های بسیار پایین انجام دهند. خوب است بدانید که کشورهای اروپایی ۴۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار برای این عمل دریافت می کنند ، در حالی که در ایران این عمل با رقمی حدود ۳۰۰ تا ۹۰۰ دلار انجام می شود. به همین دلیل است که این افراد زمانی که سوال می کنند هزینه کاشت مو در ایران چقدر است ؟ با شنیدن این مبالغ شگفت زده می شوند.

این مطلب را بخوانید
تکنیک‌های نوین در هنر جراحی زیبایی بینی که باید در مورد آن‌ها بدانید

انواع روش های کاشت موی سر

  • روش FUT: این روش قدیمی ترین روش در جراحی کاشت مو است. در این روش بیمار بیهوش شده و قسمتی از پوست پشت سر که دارای مو بود، به قسمت طاس جلوی سر پیوند زده می شود که به دلایل عوارضی همچون درد و خونریزی امروزه استفاده از آن منسوخ شده است.
  • روش FIT: در این روش کاشت موی سر ، تارهایی از موی پشت سر به قسمت طاس جلوی سر پیوند زده می شود. اما این روش به دلیل خونریزی، دوران نقاهت پس از عمل، نیاز به تکرار جلسات و … امروزه استفاده نمی شود.
  • روش BHT: این روش مانند روش FIT است با این تفاوت که برای پیوند از موهای سایر قسمت های بدن نیز می توان به قسمت دچار ریزش، مو پیوند زد. اما این روش نیز به دلیل عوارضی که مانند روش FIT داشت، امروزه منسوخ شده است.
  • روش SUT: این روش یکی از جدیدترین و بهترین روش کاشت مو است که کمترین عارضه را دارد و در بیشتر کلینیک های پیوند مو، انجام می شود. این روش بدون خونریزی و بیهوشی انجام می شود و با یک دستگاه اتوماتیک موها برای پیوند برداشته می شوند. با این روش می توان ۱۴۰۰۰ تار مو را در قسمت دچار ریزش کاشت.
  • روش Micro fit: میکروفیت از جمله روش‌های مدرن کاشت مو است که در آن با استفاده از میکرو موتورهای اتوماتیک، گرافت های مو از بانک مو افراد برداشت می‌شود. در مرحله کاشت مو از دستگاه ایمپلنتر استفاده می‌شود و این باعث می‌شود تا در این روش به هیچ‌گونه برش و جراحی نیاز نباشد. این روش نسبت به روش‌های دیگر کاشت مو تراکم بیشتری دارد و افراد می‌توانند موهای پر پشت و بلندی داشته باشند. بنابراین این روش می‌تواند برای خانم‌ها مناسب‌تر باشد. کلینیک تخصصی ساعی با بهره‌گیری از مدرن‌ترین دستگاه‌ها، کاشت مو با روش میکروفیت را با کمترین هزینه برای افراد انجام می‌دهد.
  • روش سوپر ترکیبی: اگر پزشک احساس کند که نواحی طاسی در سر بیمار به طور قابل توجهی زیاد است و نتوان از سایر روش‌های کاشت مو استفاده کرد، روش سوپر ترکیبی را برای کاشت انتخاب می‌کند. در روش سوپر ترکیبی بر خلاف روش ترکیبی از نواحی مختلف بدن می‌توان گرافت های مو را برداشت. نواحی مثل قفسه سینه و زیر ریش از جمله ناحیه‌هایی هستند که پزشک از آن به‌عنوان ناحیه بانک مو استفاده می‌کند. در این روش پزشک ابتدا با استفاده از روش FUT از ناحیه بانک مو برداشت نواری را انجام می‌دهد و سپس از روش SUT استفاده می‌کند. در کاشت مو به روش سوپر ترکیبی امکان برداشت تا 5000 گرافت مو نیز وجود دارد. نکته مهم این روش این است که این روش از مزیت هر دو روش بهره می‌برد و در نهایت بهترین نتیجه را به بیمار می‌دهد.
  • روش Super Fue: کاشت مو با روش Super Fue یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو است که بر پایه روش FIT بنا شده است. این روش شباهت زیادی به روش FIT دارد اما معایبی که در آن روش وجود دارد در روش Super Fue برطرف شده است. Super Fue از جمله روش‌های کم‌خطر، کم تهاجمی و کم عارضه است و به همین دلیل امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این روش با استفاده از یک تیغ جراحی کوچک گرافت های مو برداشت می‌شود. در نتیجه برش‌های عمیق و بخیه لازم نیست و در نتیجه بیمار دچار درد و خونریزی نخواهد شد. دوره بهبود سریع، استفاده از اسکن کامپیوتری برای یافتن فولیکول‌های مقاوم، کاهش زمان جراحی و کاهش خطای جراحی از جمله مزیت‌های بزرگ این روش می‌باشد.
  • روش DHI: کاشت موی مستقیم که به کاشت مو با روش DHI شناخته می‌شود شباهت زیادی با روش FUE دارد. در روش DHI مرحله استخراج و کاشت فولیکول‌های مو به‌صورت همزمان انجام می‌شود و به‌عنوان بخشی از یک فرآیند محسوب می‌شود. در نتیجه پزشک فولیکول‌های برداشت شده را مستقیماً به ناحیه طاسی انتقال می‌دهد. نتایج مادام العمر، عدم نیاز به تیغ جراحی و قابلیت انجام عمل در یک جلسه باعث شده است افراد زیادی از آن استقبال کنند. این روش اگر در کلینیک‌های معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود نتایج خارق‌العاده‌ای خواهد داشت و عوارض آن بسیار کم خواهد بود. کلینیک تخصصی ساعی بهترین گزینه برای کاشت مو با روش DHI است.

سوالات متداول

چه کسانی نمی‌توانند کاشت مو را انجام دهند؟

افرادی که استرس و افسردگی بسیار شدیدی دارند. این افراد ممکن است بعد از کاشت مو دوباره دچار ریزش مو شوند.

آیا کاشت مو فقط برای آقایان مناسب است ؟

ریزش مو در بیشتر افراد، چه آقایان و چه خانم ها رخ می دهد؛ برای رفع این مشکل از روش های مختلف کاشت مو با توجه به نوع ریزش یا طاسی سر استفاده می کنند. به عنوان مثال کاشت مو FUE در بین مردان محبوبیت بیشتری دارد اما برای بانوانی که ریزش مو با الگوی مردانه را تجربه می کنند نیز استفاده می شود.

فولیکول های اهدا کننده از کجا استخراج می شوند ؟

برای اینکه عمل کاشت مو با موفقیت انجام شود، واحدهای فولیکول از ناحیه هایی از سر یا بدن فرد بیمار استخراج می شوند؛ زیرا اگر فولیکول های مو از شخص دیگری در بدن بیمار پیوند شود، بدن آن را خارجی تشخیص می دهد و پیوند را رد می کند. فولیکول های مو به طور کلی از ناحیه پشت سر و بالای گردن (نوچال nuchal) گرفته می شوند؛ در موارد بسیار نادر که به اندازه کافی موهای سالم در این ناحیه وجود نداشته باشد، فولیکولهای مو از سایر قسمت های بدن مثل بازوها یا قفسه سینه برداشته می شوند.

آیا کاشت مو درد به همراه دارد ؟

برای انجام پیوند مو، در ابتدا به ناحیه دریافت کننده سر و بانک مو بی حسی موضعی تزریق می شود که پس از گذشت چند دقیقه پوست سر فرد کاملا بی حس شده و هیچ دردی حس نمی کند. ممکن است پس از گذشت چند ساعت از پیوند مو، به دلیل از بین رفتن اثر بی حسی، بیمار درد خفیفی در نواحی پیوند شده حس کند که معمولا برای یک یا دو روز اول به او قرص یا پمادهای مسکن داده می شود.

آیا موهای کاشته شده می ریزد ؟

وقتی عمل پیوند مو در مناطقی از سر انجام می شود ممکن است موهای ضعیف آن ناحیه به دلیل شوک وارده به پوست سر ریزش پیدا کنند که پس از مدتی دوباره به حالت قبل باز میگردند. فولیکول های موی کاشته شده نیز پس از چند هفته معمولا دچار ریزش میشوند، اما این ریزش به صورت سطحی بوده و بعد از گذشت سه تا چهار ماه فولیکول ها با حفظ خصوصیات خود مجددا رشد می کنند.

آیا محدودیت سنی برای کاشت مو وجود دارد ؟

معمولا سنین بین 25 تا 50 سال به عنوان بهترین سن برای متقاضیان کاشت مو شناخته می شوند؛ البته حتما لازم نیست که بیمار در این دوره قرار داشته باشد؛ اما در سنین پایین تر ممکن است الگوی ریزش نامنظم و ادامه دار باشد و در سنین بالا ممکن است به دلیل ضعف جسمانی یا بیماری امکان انجام پیوند مو وجود نداشته باشد.

سخن پایانی

امروزه با وجود جدیدترین روش‌های ‌کاشت مو ، افرادی که از طاسی یا کم مویی رنج می‌‌برند دیگر نگرانی در این مورد نخواهند داشت و می‌‌توانند با مراجعه به یک کلینیک زیبایی و کاشت مو معتبر و پیشرفته که دارای تیمی از پزشکان متخصص و حاذق است برای کاشت مو اقدام کنند و در بازه زمانی چند ماهه‌ای به نتایج دلخواه خود دست یابند و موهایی پر پشت و زیبا داشته باشند. کلینیک زیبایی شن‌های ‌نقره‌ای همواره در کنار شماست تا بتوانید رویاهای خود را تحقق بخشید و زیبایی را به خود هدیه کنید.

پیشنهاد ما به شما

انواع بیماری های پوستی

آشنایی با انواع بیماری های پوستی و علائم رایج

بیماری های پوستی از شایع ترین بیماری ها در بدن انسان ها هستند که هر …

دیدگاهتان را بنویسید