لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ چیست؟ + مزایای داشتن لیفت با نخ به جای لیفت صورت چیست؟ + همراه با عکس قبل و بعد

اثر پیری روی پوست باعث می‌شود که ابروها دچار افتادگی شده و قوس طبیعی‌شان را از دست بدهند. در چنین شرایطی، ابروهای شما باعث می‌شوند که حتی موقعی که ناراحت یا عصبانی نیستند چهره‌تان حالت ناراحت و عصبانی داشته باشد. لیفت ابرو با نخ یک عمل زیبایی غیرجراحی است که در آن از نخ برای بالا کشیدن و سفت کردن ابروها و قسمتی از صورت که بالای چشم‌ها قرار دارد استفاده می‌شود تا به این ترتیب چروک‌ها و خطوط پیشانی حذف شده و پف‌کردگی و افتادگی ابروها اصلاح شود.


فهرست مطالب


لیفت ابرو با نخ چیست؟

هنگامی که بیماران شکایت دارند که پلک‌هایشان در حال افتادن است ، در واقع پیشانی و ابروهای آن‌ها نیز دچار افتادگی شده است. این پوست کشویی به سمت پایین باعث می‌شود که پلک فوقانی به خصوص زائد به نظر برسد و به دور چشم بچرخد. معمولاً و به ویژه در مردان ، موهای ابرو در سطح مژگان پایین هستند و ابروها جلوی کل میدان دید بالایی فرد را می‌گیرند.

لیفت ابرو با نخ

به سادگی بالا بردن پیشانی بدون حتی دست زدن به پلک‌ها ، بیشتر مشکل را اصلاح می‌کند و زاویه دید آن‌ها را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد. روش‌های Aptos Threadlift یک روش درمانی غیر جراحی عالی برای افتادگی ابرو و هود کردن پلک است. روش‌های لیفت پیشانی یک عمل جراحی و لیفتینگ بدون جراحی در صورت می‌باشد که می‌تواند بافت پیشانی افتاده را بالا ببرد و منجر به لیفت ابرو و کاهش هود بدون نیاز به جراحی دردناک و با کمترین زمان بستری شود.درباره ادینوفاژی و دیسفاژی بیشتر بدانید.

این مطلب را بخوانید
بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

چه چیزی باعث نزول ابرو و پیشانی می‌شود؟

  • علت اصلی این امر پیری است: با افزایش سن پوست پیشانی الاستیک می‌شود و گرانش باعث پایین آمدن آن می‌شود. این قسمت نسبتاً محکم در قسمت بالای سر چسبانده شده است ، اما بیشتر از قسمت پیشانی متحرک است که در آن عضله پیشانی اجازه می‌دهد تا پوست با بیان صورت به سمت بالا و پایین حرکت کند. به مرور زمان این پوست کشیده می‌شود و جایی برای پائین آمدن ندارد.
  • کاهش وزن همچنین می‌تواند باعث افتادگی شود: افراد دارای اضافه وزن لایه ای از چربی را در زیر پیشانی و پوست ابرو ایجاد می‌کنند که در صورت از دست دادن آن می‌تواند منجر به افتادگی پیشانی شود.
  • بیماری خاص می‌تواند باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی بافت شود: برخی از بیماری‌ها باعث آسیب به اعصابی می‌شوند که پیشانی و عضلات پیشانی را تحریک می‌کنند ، مانند فلج بل یا آسیب عصب صورت می‌تواند باعث ایجاد افتادگی در پیشانی و ابرو گردد.

چه افرادی کاندید مناسبی برای لیفت ابرو با نخ هستند؟

کاندیداهای ایده‌آل برای لیفت‌ابرو با نخ معمولاً افرادی هستند که در اواخر دهه سی تا اوایل دهه پنجاه زندگی‌شان بوده و به مشکلات زیر دچارند:

  • ابروهای پف کرده و افتاده
  • چهره‌ای با ظاهر خسته یا عصبانی
  • خطوط افقی پیشانی
  • خطوط اخم عمیق بین ابروها
  • سنگینی و افتادگی پلک‌های بالا
  • به علاوه، کاندیداها باید انعطاف‌پذیری پوست خوب و انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشند.

مزایا لیفت ابرو با نخ چیست؟

لیفت ابرو با نخ یک عمل غیرتهاجمی است که همین باعث شده این عمل با ریسک کمی همراه باشد. به عبارت دیگر، در این نوع درمان عملاً احتمال باقی ماندن هیچگونه جای زخم (اِسکار)، کبودی یا خونریزی شدید و یا سایر عوارض وجود ندارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله درمان پسوریازیس با ادرار را بخوانید. البته، در مواردی نادری ممکن است بیماران دچار عفونت یا حساسیت و تحریک‌پذیری شده و یا بخیه‌های آن‌ها از زیر پوستشان قابل رؤیت باشند. در چنین شرایطی می‌توان خیلی راحت بخیه‌ها را برداشت که این باعث می‌شود صورت بیمار به حالت اول آن بر‌گردد.

لیفت ابرو با نخ
این مطلب را بخوانید
سکته مغزی چیست؟ + بررسی انواع سکته مغزی و تشخیص و درمان این بیماری + ویدیو

پروسه بهبودی از لیفت‌ابرو با نخ نسبت به سایر روش‌ها ساده‌تر است. لیفت‌ابرو با نخ را می‌توان به جای بیهوشی عمومی، تحت بی‌حسی موضعی انجام داد، این یعنی اینکه بیمار درست بعد از عمل می‌تواند رانندگی کند و، بدون نیاز به کسی، از خودش مراقبت کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوایند مقاله مضرات نشاسته ذرت برای پوست را بخوانید.

عوارض لیفت ابرو با نخ چیست؟

لیفت‌ابرو با نخ یکی از بی‌خطرترین و بدون دردترین اعمال زیبایی موجود در حال حاضر است. این عمل یک درمان کم تهاجمی بوده و، خصوصاً اگر توسط یک متخصص پوست و زیبایی مجرب انجام شود، با ریسک بسیار کمی همراه خواهد بود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لوپوس اریتماتوز سیستمیک را بخوانید.

اگرچه این عمل ریسک کمی دارد، اما با این حال، مثل هر عمل زیبایی دیگری احتمال بروز عوارض جانبی آن وجود دارد که عبارتند از:

  • کبودی، ورم و سوزش
  • ناراحتی و درد جزئی
  • در موارد نادر، هماتوم
  • در موارد نادر، آسیب به عصب‌های عمقی صورت
  • عفونت
  • واکنش آلرژیک به مواد بی‌حسی مورد استفاده
  • نامتقارن شدن صورت
  • برآمدگی، خارج شدن یا جابجا شدن نخ‌ها

اقدامات لازم قبل از لیفت ابرو با نخ چیست؟

پزشک با توجه به نوع پوست و درمان مورد نیاز، فهرستی از بایدها و نبایدهای قبل از عمل را در اختیارتان قرار می‌دهد. اما در کل، کارهایی که باید و نباید قبل از لیفت ابرو با نخ انجام شوند به شرح زیر هستند:

لیفت ابرو با نخ
  • حداقل تا یک هفته قبل از عمل از مصرف سیگار و هرگونه الکل خودداری کنید، چراکه این مواد می‌توانند باعث کم آبی و خشکی پوست شده و حتی روی بیهوشی هم تأثیر منفی بگذارند. اجتناب از این دو مورد به بهبودی سریع‌تر و دستیابی به بهترین نتیجه درمان کمک می‌کند.
  • حداقل تا دو روز قبل از درمان از خوردن روغن‌های ماهی امگا، ویتامین E، جینسینگ تند، سیر، کریل (یا روغن آن) و سایر مکمل‌های مشابه اجتناب کنید. همچنین بهتر است از نوشیدن چای سبز و چای زنجبیل هم خودداری کنید.
  • از مصرف محصولات حاوی آسپرین، مانند ناپروکسن/ ناپروژسیک، نوروفن و ایبوپروفن اجتناب کنید چراکه آن‌ها می‌توانند باعث خونریزی و سایر عوارض جانبی ناخواسته شوند.
  • از انجام تمرینات فیزیکی شدید و رفتن به سونا و اتاق بخار خودداری کنید.
  • پزشک ممکن است نکات دیگری را نیز به موارد فوق اضافه کند.
این مطلب را بخوانید
علت درد دندان چیست؟ + معرفی انواع درد دندان

لیفت ابرو با نخ چگونه انجام می‌شود؟

نحوه انجام لیفت ابرو با نخ به این شکل است که ابتدا از شما خواسته می‌شود که به پشت دراز بکشید، طوری که صورتتان رو به بالا قرار بگیرد. سپس متخصص زیبایی پوست ناحیه‌ای باید درمان شود را علامتگذاری کرده و آن را بی‌حس می‌کند تا در طول انجام درمان هیچگونه ناراحتی و دردی را حس نکنید. در مرحله بعد، او با استفاده از یک سوزن یا کانولای تیز یا کند، نخ لیفت را وارد لایه‌های پوست اطراف ابروها می‌کند. نخ‌ها، بعد از اینکه جای مناسبی قرار گرفته و ثابت شدند، بالا کشیده می‌شوند تا همراه خود، ابروها را بالا برده و پوست را سفت کنند. سپس، سوزن‌ها یا کانولا خارج شده و اضافه‌ی نخ‌ها بریده می‌شود.

مراقبت‌های بعد از لیفت‌ابرو با نخ

بعد از عمل، ناحیه درمان شده دچار کمی کبودی، ورم و درد می‌شود که البته بعد از چند روز رفع می‌شوند. شما می‌توانید برای کاهش ورم و کبودی روی ناحیه درمان شده یخ بگذارید.

دوره نقاهت حدود دو هفته طول می‌کشد. همچنین ممکن است به خاطر نخی که زیر پوست صورتتان قرار گرفته پوست گوشه پیشانی‌تان کمی موج‌دار شود که البته جای نگرانی ندارد چراکه ظرف یک تا دو هفته این حالت از بین رفته و پوستتان صاف می‌شود.

به مدت 24 ساعت از شست و شوی صورت با آب و صابون خودداری کنید. برای جلوگیری از عفونت تا یک الی دو روز از استفاده از مواد آرایشی اجتناب کنید.

برای اینکه نخ بتواند به خوبی به بافت زیر پوست متصل شود، تا 2 الی 3 هفته از وارد آوردن فشار به ناحیه درمان شده خودداری کنید. همچنین تا 2 الی 3 هفته از انجام تمرینات فیزیکی و هرگونه فعالیت شدیدی اجتناب کنید. به مدت یک ماه از سونا، یوگای گرم و دماهای شدید دوری کنید. به مدت 2 ماه از انجام هرگونه درمانی لیزری بروی ناحیه درمان شده خودداری کنید چراکه لیزر باعث می‌شود که نخ نصب شده خیلی زودتر از زمان تعیین شده حل شده و از بین برود.

این مطلب را بخوانید
لابیاپلاستی در تهران توسط دکتر شیوا مدنی حسینی

ماندگاری لیفت ابرو با نخ چگونه است؟

نخ لیفت به مرور زمان حل شده و از بین می‌رود. این نخ معمولاً از طریق یک هیدرولیز ساده در طول 3 تا 6 ماه حل می‌شود. البته، بعد از حل شدن، لیفت انجام شده و اثر جوانسازی آن روی پوست باقی می‌ماند. بسته به انعطاف‌پذیری پوست و همچنین مهارت متخصص پوست و زیبایی، مدت زمان ماندگاری لیفت ابرو با نخ می‌تواند چیزی بین 1 تا 3 سال باشد.

هزینه لیفت ابرو با نخ چقدر است؟

لیفت ابرو با نخ در مقایسه با روش‌های سنتی لیفت مانند جراحی، هزینه کمتری دارد. اما این هزینه بسته به تعداد نخ‌های استفاده شده، برند نخ لیفت، میزان افتادگی پوست، تجربه و مهارت پزشک، دفعات تکرار لیفت و موقعیت جغرافیای کلینیک می‌تواند متفاوت باشد.

سخن پایانی

شما در این مقاله با لیفت ابرو با نخ آشنا شدید. همچنین از مزایا و معایب لیفت ابرو با نخ و ماندگاری های آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در ایرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

 بعد از لیفت ابرو با نخ چطور باید بخوابم؟

توصیه می‌شود که بعد از انجام لیفت ابرو با نخ، در طول چند هفته اول شب‌ها به پشت بخوابید، طوریکه صورتتان رو به بالا قرار بگیرد. در هر حال، باید از مالیده شدن ناحیه درمان شده به رختخواب یا بالشتان جلوگیری کنید. طوری بخوابید که صورتتان رو به بالا و بالاتر از سطح بدنتان باشد و مراقبت باشید که در خواب روی محل درمان شده غلت نزنید.

آیا لیفت ابرو با نخ جای زخم (اسکار) از خود باقی می‌گذارد؟
این مطلب را بخوانید
لمینت دندان اقساطی با کمترین پیش پرداخت

یکی از مزایای اصلی لیف ابروی غیرجراحی این است که بعد از انجام درمان هیچگونه اسکاری باقی نمی‌ماند. دلیل این امر این است که این تکنیک غیرتهاجمی بوده و نیازی به ایجاد هیچ برشی ندارد.

پیشنهاد ما به شما

سه عدد از بهترین دکترهای بارداری ارومیه

سه عدد از بهترین دکترهای بارداری ارومیه

در دوران بارداری، انتخاب یک متخصص زایمان مناسب، مهم‌ترین تصمیمی است که هر مادری می‌تواند …

دیدگاهتان را بنویسید