لیفت ابرو و پیشانی

لیفت ابرو و پیشانی چیست؟ بهترین روش لیفت ابرو و پیشانی کدام است؟

شما هم حتما اسم لیفت ابرو و پیشانی به گوشتان خورده‌است. افتادگی پلک و چین و چروک روی پیشانی یکی از معضلات خانم‌ها است. همین باعث می‌شود ابروها ظاهری افتاده داشته‌باشند. بسیاری از افراد به دنبال راهی برای رفع خطوط روی پیشانی و افتادگی ابروهای خود هستند. چین و چروک و افتادگی پوست یک پدیده طبیعی است. بعد از ۳۰ سالگی پوست به طور طبیعی کلاژن خود را از دست می‌دهد. این پروتئین به صافی و شادابی پوست کمک می‌کند. یکی از روش‌های اصلاح فرم ابرو و پلک لیفت ابرو است. لیفت پیشانی هم یکی از روش‌های موثر در رفع چین و چروک این ناحیه بوده و علاوه بر ایجاد پوستی صاف، ابروها را به سمت بالا می‌کشد. لیفت ابرو و پیشانی یکی از روش‌های مراقبت از پوست بوده که به کلاژن سازی آن کمک می‌کند. این روش در چند سال اخیر بسیار محبوب شده و در سراسر دنیا برای رفع مشکلات این ناحیه از لیفت پیشانی و ابرو استفاده می‌کنند.

برای انجام لیفتینگ ابرو و پیشانی حتما به دنبال بهترین پزشک متخصص زیبایی و یا جراح پلاستیک باشید. پیش از هر اقدامی با چند پزشک مجرب مشاوره داشته و در مورد بهترین روش لیفت ابرو و پیشانی، مزایا و عوارض هر کدام از این روش‌ها از پزشک راهنمایی بخواهید.

لیفت ابرو و پیشانی چیست؟

با بالا رفتن سن چین و چروک در ناحیه پیشانی زیاد می‌شود. خط اخم پررنگ‌تر شده و چهره شخص را عصبانی نشان می‌دهد. شل شدن پوست بر ریزش ابروها تاثیر گذاشته و پلک‌ها را افتاده نشان می‌دهد. تمامی این مشکلات را می‌توان با لیفت از بین برد.

لیفت ابرو و پیشانی

لیفت ابرو یک روش زیبایی بوده که باعث بالا بردن ابروها و کشیدگی در این ناحیه می‌شود. با افزایش سن پوست شل شده و حالت افتاده پیدا می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود صورت خسته‌تر از حد معمول دیده شود. با انجام لیفت ابرو می‌توان به جوانسازی پوست و شادابی صورت کمک کرد. لیفت از طریق روش‌های مختلفی در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید یا با افزایش سن افتادگی ابروهایتان بیشتر می‌شود، با پزشک پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته تا از طریق لیفتینگ این مشکل را حل کنید.

از طرفی لیفت پیشانی متدی جدید در عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود. متخصص زیبایی با استفاده از روش‌های مختلف لیفتینگ به بهبود وضعیت پوست این ناحیه کمک می‌کند. در این عمل زیبایی پیشانی و ابروها به سمت بالا کشیده می‌شود. کشیدگی در پوست به رفع چین و چروک و خطوط عمیق کمک می‌کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نشانه های پسوریازیس سر را بخوانید.

انواع روش لیفت ابرو را می دانید؟

هر ساله روش‌های زیبایی جدیدی توسط پزشکان متخصص در سراسر جهان معرفی می‌شود. لیفت ابرو نیز در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته و روش‌های مختلف لیفت معرفی شده است. در گذشته لیفتینگ تنها از طریق جراحی ممکن بود و افراد زیادی به دلیل طولانی بودن پروسه درمان، از انجام آن منصرف می‌شدند. اما امروزه روش‌های غیرجراحی و حتی روش‌های بدون سوزن در کلینیک‌ها انجام می‌شود.

روش جراحی دائمی بوده اما به دلیل خطرات، هزینه بالا و دوره نقاهت طولانی افراد زیادی به دنبال روش‌های غیرجراحی هستند. از معایب لیفت ابرو غیرجراحی موقت بودن آن است و باید برای حفظ نتایج تمدید شود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله امپول فشار زایمان چیست را بخوانید. 

این مطلب را بخوانید
پوست ریزی نوزاد نشانه چیست و چگونه درمان می­‌شود؟

۱. لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

از بوتاکس برای لیفت ابرو و پیشانی استفاده می‌شود. بوتاکس سم بوتولینوم نوع A است و تزریق آن باعث تحریک سیستم عصبی می‌شود. در لیفت با تزریق بوتاکس عصب ناحیه مورد نظر فلج می‌شود و ابرو چند میلی‌متر بالا می‌رود. خطوط ریز و چین و چروک‌های نواحی اطراف ابرو و پیشانی صاف شده و جوانی پوست را به همراه دارد.

لیفت ابرو و پیشانی

از بوتاکس برای رفع خطوط اخم و چین و چروک‌های عمیق نیز استفاده می‌شود. نتایج حاصل از بوتاکس بسیار سریع است. اما برای حفظ آن باید هر ۴ تا ۶ ماه تزریق مجدد انجام شود.

۲. لیفت ابرو با تزریق ژل

در لیفت ابرو با تزریق ژل از پرکننده‌های پوستی استفاده می‌شود. موادی که زیر پوست تزریق می‌شوند، چین و چروک‌ها را پر می‌کنند. اسید هیالورونیک از اصلی‌ترین ژل‌ها در لیفت ابرو است. این ماده در بدن ما به صورت طبیعی وجود دارد. به همین دلیل تزریق آن کاملا ایمن و موثر است.

این روش زیبایی ظرف چند دقیقه به پایان می‌رسد و دوره نقاهت ندارد. عوارض آن بسیار کم بوده و فقط مقداری قرمزی مشاهده می‌شود. در لیفت با تزریق ژل باید از ژل‌های معتبر و دارای مجوز از FDA استفاده شود. برخی از نام‌های تجاری معروف و معتبر به شرح زیر است:

  • Juvederm
  • Bellafill
  • Restylane
  • Radiesse
  • Sculptra

۳. لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ باعث سفت شدن و از بین رفتن چروک‌ها می‌شود و ظاهری جوان‌تر به شخص می‌دهد. لیفت با نخ روشی با حداقل عوارض است. برای لیفت از نخ پلی دیوکسانون قابل جذب (PDO) استفاده می‌شود. پزشک زیبایی با استفاده از نخ پوست را در نواحی مشخصی به بالا می‌کشد. نخ PDO باعث افزایش کلاژن پوست، الاستین و اسید هیالورونیک می‌شود، که به ایجاد پوستی طبیعی‌تر و جوان‌تر کمک می‌کند.

پلی دیوکسانون نوعی قند پیچیده است و سال‌هاست که در موارد پزشکی و دارویی کاربرد دارد. این ماده غیرآلرژیک و غیرآنتی‌ژنیک است. کاملا قابل تجزیه بوده و پس از مدتی در بدن جذب می‌شود.

۴. لیفت ابرو با اولتراپی (هایفوتراپی)

اولتراپی یا هایفوتراپی یک روش غیرجراحی بوده و برای سفت شدن و لیفتینگ پوست از آن استفاده می‌شود. لیفت با اولتراپی (هایفوتراپی) مورد تایید FDA است. در این روش از انرژی به نام انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود، که به کلاژن سازی و سفت شدن پوست کمک می‌کند. از هایفوتراپی برای لیفت گردن، فک، ابرو و حتی سینه استفاده می‌شود. این روش برخلاف روش‌هایی مثل تزریق ژل و بوتاکس طولانی‌تر بوده و ممکن است، بین یک تا دو ساعت طول بکشد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله درمان سخت قورت دادن آب دهان چیست را بخوانید

لیفت ابرو و پیشانی

در اولتراپی بافت‌های عمیق پوست تحریک شده و باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود. پس از انجام لیفت با اولتراپی ممکن است، سفت شدن پوست را احساس کنید. اما بهبود کامل و ایجاد کشش در پوست چند روز بعد از درمان قابل مشاهده است. برخی پزشکان متخصص زیبایی برای نتیجه بهتر روش اولتراپی را همراه با لیزردرمانی ترکیب می‌کنند. این روش عموما برای افراد بالای ۳۰ سال که پوست شل دارند، بهتر نتیجه می‌دهد.

این مطلب را بخوانید
ورزش هوازی "راه افزایش سلامت بدن"

۵. لیفت ابرو با لیزر درمانی

لیفت ابرو با لیزر یکی از روش‌هایی است که باعث سفت شدن پوست می‌شود. لیفت با لیزر به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. در این روش با تحریک و انقباض کلاژن اطراف ابرو، پوست این ناحیه سفت می‌شود. در لیزردرمانی پزشک متخصص با استفاده از نور مادون قرمز ایمن لایه‌های عمیق پوست را تحریک می‌کند. در واقع سلول‌های پوستی جدید جایگزین سلول‌های قدیمی می‌شود.

یکی از دستگاه‌هایی که در این روش استفاده می‌شود، دستگاه لیزر تایتان (Titan) است. در کنار این دستگاه یک دستگاه مخصوص دارای سیستم خنک‌کننده یک‌پارچه نیز وجود دارد، که سطح پوست را خنک کرده و از آن محافظت می‌کند. لیفت با لیزر یک روش بدون درد است و می‌توان پس از آن فعالیت‌های روزانه را انجام داد.

۶. پلاسما غنی از پلاکت (PRP)

پی‌آرپی نوع دیگری از روش‌های تزریقی بوده که به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. در روش لیفت از طریق تزریق ژل یا بوتاکس ماده‌ای خارجی داخل پوست تزریق می‌شود. اما در روش پی‌آرپی خون شخص مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابتدا نمونه خون در دستگاه سانتریفیوژ قرار گرفته و سپس تزریق انجام می‌شود.

پی‌آرپی بیشتر یک روش ترکیبی است. از پی‌آرپی در کنار روش‌هایی مثل میکرونیدلینگ، لیزردرمانی، بوتاکس و تزریق ژل استفاده می‌شود. در حال حاضر پی‌آرپی برای رفع چین و چروک و درمان‌های زیبایی کاربرد دارد؛ اما متخصصان بر این باورند، که پی‌آرپی می‌تواند به سلامتی افراد مثل مشکلات آرتروز نیز کمک کند.

۷. لیفت ابرو با جراحی

لیفت ابرو و پیشانی با جراحی روشی دائمی بوده و برای افراد با سنین مختلف مناسب است. روش‌های غیرجراحی در افراد مسن که پوست بسیار شل و چین و چروک زیاد دارند، نتیجه‌بخش نیست. پزشکان متخصص زیبایی روش جراحی را برای این افراد پیشنهاد می‌کنند.

انواع روش لیفت ابرو با جراحی چیست؟

لیفت با جراحی تنها به یک روش انجام نمی‌شود. پزشک متخصص پس از معاینه شخص با توجه به سن و آناتومی صورت، در مورد نوع لیفت با جراحی تصمیم می‌گیرد. در روش‌های مختلف جراحی، اندازه برش‌ها و محل قرارگیری آن‌ها متفاوت است.

۱. لیفت اندوسکوپی ابرو و پیشانی

جراح در این روش چندین برش کوچک در ناحیه رویش مو یا داخل موها ایجاد می‌کند. سپس یک لوله باریک و بلند از طریق یکی از برش‌ها به زیر پوست وارد می‌کند. در انتهای این لوله یک دوربین کوچک (آندوسکوپ) نصب شده است. جراح زیبایی به وسیله نور عضلات و بافت‌های زیرین را مشاهده می‌کند.

ابزار جراحی از طریق برش دیگری وارد شده و بافت پیشانی را بلند می‌کند. سپس از طریق بخیه یا پیچ‌های مخصوص در جای مناسب قرار می‌گیرند. در انتها برش‌ها با بخیه بسته می‌شوند.

۲. لیفت ابرو و پیشانی کرنال

در این روش یک برش در داخل موها ایجاد می‌شود. این برش می‌تواند فقط در بالای سر باشد و یا از یک گوش تا گوش دیگر برش بخورد. جراح برای لیفتینگ پیشانی را در موقعیت جدید قرار می‌دهد. در این حالت مقداری از پوست سر با هم همپوشانی پیدا می‌کند. جراح این بخش را جدا کرده و دو طرف برش را بخیه می‌زند. این روش به طور معمول در افرادی که موی بلند، نازک یا احتمالا ریزش مو دارند، انجام نمی‌شود.

این مطلب را بخوانید
میکاپ غیر اصولی، دشمن سلامتی پوست و موی شما!

۳. لیفت ابرو از خط رویش مو

جراح در این روش برشی بالای پیشانی دقیقا در خط رویش مو ایجاد می‌کند. در این حالت به جای پوست سر، قسمتی از پوست پیشانی برداشته می‌شود. به همین دلیل خط رویش مو عقب نمی‌رود. در افرادی که خط رویش مو عقب است، جراح لیفت ابرو و پیشانی از خط رویش مو را پیشنهاد می‌دهد. از معایب این روش می توان، به دیده شدن خط بخیه اشاره کرد. به خصوص در افرادی که زخم آن‌ها دیر بهبود پیدا می‌کند، ممکن است خط بخیه از بین نرود.

۴. لیفت ابرو و پیشانی با برش موقت

در روش لیفت ابرو و پیشانی با برش موقت برش‌ها نسبت به لیفت آندوسکوپیک بیشتر است. این روش معمولا همراه با جراحی پلک انجام می‌شود.

لیفت ابرو و پیشانی

از طریق برش‌ها جراح بافت پیشانی و ابرو را بلند کرده و جابجا می‌کند. سپس از طریق برشی که برای جراحی پلک ایجاد شده، پوست ناحیه بین ابروها برداشته می‌شود و خطوط اخم از بین می‌رود.

معرفی انواع روش لیفت پیشانی

لیفتینگ پیشانی همانند لیفت صورت و گردن در بخش‌های مختلف صورت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. متخصص زیبایی با توجه به میزان افتادگی و خطوط روی پیشانی بهترین روش لیفت پیشانی را پیشنهاد می‌دهد. برخی روش‌های لیفتینگ بدون جراحی بوده و تنها با تزریق یا لیزر مشکلات پوستی برطرف می‌شود. افراد با افتادگی و چین و چروک شدید می‌توانند، از روش جراحی لیفت استفاده کنند. جراحی لیفتینگ پیشانی تکنیک‌های مختلفی داشته، که در ادامه هر یک را توضیح می‌دهیم.

۱. لیفت پیشانی با نخ

در روش لیفت پیشانی با نخ معمولا از نخ‌های خاردار استفاده می‌شود. این نخ‌ها در دو جهت خاردار بوده، تا در زیر پوست حرکت نکنند. در این روش از یک سوزن توخالی استفاده می‌شود. خارهای روی نخ به چربی‌های زیر پوست متصل شده و پس از اتصال پوست صورت به سمت بالا کشیده می‌شود.

با توجه به زاویه مورد نظر و محل قرارگیری در هر ناحیه ۳ تا ۱۲ نخ کاربرد دارد. پس از چند ماه نخ‌ها به مرور خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و جذب می‌شوند. از آن‌جایی که نخ‌ها باعث ایجاد کلاژن می‌شوند، برای مدت زمان طولانی‌تری پوست به سمت بالا کشیده خواهد شد. ماندگاری این روش حدود یک سال بوده و پس از این مدت باید لیفت را تمدید کرد.

۲. لیفت پیشانی با تزریق ژل (فیلر)

یکی از روش‌های موثر برای بالا بردن ابروها و لیفت پیشانی تزریق ژل یا فیلر پوستی است. فیلر پوستی دقیقا زیر ابروها در قسمت بیرونی تزریق می‌شود. این روش باعث می‌شود، ابروها در قسمت گوشه‌ها بالا کشیده شوند. این روش برای افراد با سنین بالا که در ناحیه اطراف ابرو نیاز به افزایش حجم دارند، مناسب است.

۳. لیفت پیشانی با تزریق بوتاکس

بوتاکس سم بوتولونیوم بوده که در ناحیه اطراف ابرو و چشم‌ها تزریق می‌شود. ماهیچه‌های خاصی در پیشانی قرار دارند، که باعث افتادگی در ابروها می‌شوند. با تزریق دقیق بوتاکس به این ماهیچه‌ها، این ناحیه فلج شده و ابروها به سمت بالا کشیده خواهند شد. بالا رفتن ابروها با این روش در حد چند میلی‌متر است.

این مطلب را بخوانید
کدام کشور برای مهاجرت کادر درمان بهتر است؟

برای بالا رفتن بهتر ابروها ممکن است، مقداری بوتاکس به گوشه بیرونی عضله چشم هم تزریق شود. برای بالا رفتن ابروها در قسمت میانی، دکتر زیبایی بوتاکس را در قسمت بین دو ابرو و در ماهیچه پیشانی تزریق می‌کند. علاوه بر بالا بردن ابرو، بوتاکس به رفع چین چروک ناحیه پیشانی و اطراف چشم کمک می‌کند. لیفتینگ پیشانی معمولا به ۱۶ تا ۲۴ واحد بوتاکس نیاز دارد.

۴. لیفت پیشانی با هایفوتراپی

فناوری HIFU نزدیک به ۱۰ سال است، که برای رفع افتادگی در ناحیه اطراف چشم و ابرو استفاده می‌شود. این روش کاملا غیرتهاجمی بوده و ابروها را به سمت بالا می‌کشد. در این روش اشعه به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و این لایه‌ها را تحریک می‌کند. در هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود. دستگاه‌های رایج برای هایفوتراپی عبارتند از:

  • Ulthera
  • Ultraformer

از دستگاه هایفوتراپی برای تحریک کلاژن‌سازی استفاده می‌شود. در ناحیه مورد نظر پوست سفت شده و ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند. اثرات حاصل از هایفوتراپی بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند.

۵. لیفت پیشانی با RF (فرکانس رادیویی)

از آر اف بیش از ۱۵ سال است، که برای جوانسازی صورت استفاده می‌شود. این فناوری باعث سفت شدن پوست در ناحیه اطراف ابرو و پیشانی می‌شود. برخی متخصصان زیبایی برای افرادی که از روش هایفوتراپی استفاده می‌کنند، هر ۲ یا ۳ ماه روش آراف را به کار می‌برند. در واقع این روش بیشتر یک روش ترکیبی بوده و حتی می‌توان برای تاثیر بهتر آن از بوتاکس یا فیلر استفاده کرد.

۶. لیفت پیشانی با جراحی

در جراحی لیفت پیشانی ماهیچه‌ها و پوست اضافه خارج شده یا جابجا می‌شود. در برخی افراد ممکن است، پزشک لیفت پیشانی را با روش‌های دیگری مثل لیفت صورت یا جراحی پلک ترکیب کند.

این جراحی می‌تواند در مطب، مرکز جراحی یا بیمارستان انجام شود. جراحی لیفت پیشانی نیازی به بستری شدن ندارد و از بی‌حسی موضعی در طول جراحی استفاده می‌کنند. برخی پزشکان ممکن است، از بیهوشی برای انجام عمل استفاده کنند.

ماندگاری لیفت ابرو و پیشانی چقدر است؟

لیفت ابرو و پیشانی با جراحی یک روش زیبایی دائمی است. نتایج حاصل از جراحی لیفت پیشانی حدود ۶ ماه بعد از عمل به خوبی دیده می‌شود. پس از ۶ ماه زخم‌ها بهبود پیدا می‌کند. ماندگاری این روش تقریبا دائمی است. اما در هر صورت نمی‌توان جلوی روند پیری و افتادگی پوست را گرفت. ممکن است برخی افراد پس از چند سال نیاز به عمل دوم را احساس کنند. اما اکثر افراد از نتایج عمل جراحی راضی بوده و به دنبال عمل دوم نیستند.

سایر روش‌های بدون جراحی ماندگاری کمی داشته و هر چند وقت نیاز به تمدید دارند. به عنوان مثال روش تزریق ژل ماندگاری ۶ تا ۱۲ ماهه دارد. روش تزریق بوتاکس دوام بسیار کمی داشته و هر ۳ یا ۴ ماه باید آن را تمدید کرد.

برای نتیجه بهتر توصیه می‌شود سبک زندگی سالم داشته باشید. هر روز از ضدآفتاب استفاده کنید. ورزش و رژِیم غذایی خوب را در برنامه خود قرار دهید و از کشیدن سیگار خودداری کنید. روش‌های غیرجراحی معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند و لازم است، برای تمدید آن به دکتر زیبایی مراجعه کنید.

این مطلب را بخوانید
لمینت دندان اقساطی با کمترین پیش پرداخت

آشنایی با نکات مهم قبل از انجام لیفت ابرو و پیشانی

برخی از نکاتی که باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید شامل موارد زیر هستند؛

  • قبل از انجام لیفتینگ حتما با پزشک متخصص زیبایی جلسه مشاوره‌ای داشته باشید. در این جلسه حتما اطلاعات کامل را در اختیار پزشک گذاشته و هرگونه سوالی در رابطه با لیفتینگ را مطرح کنید. برای دریافت مشاوره زیبایی می‌توانید از دکترتو کمک بگیرید.
  • در بیشتر روش‌های لیفت پیشانی باید حداقل یک هفته قبل از لیفت از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون خودداری کنید. داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، داروهای ضدالتهاب و مکمل‌های گیاهی از این دسته هستند. این نوع داروها می‌توانند خطر خونریزی و کبودی را افزایش دهند. در روش‌های غیرجراحی عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مهم بوده و نیازی به اقدامات بیشتر نیست.
  • در صورت سرماخوردگی، آنفولانزا، تب یا ایجاد تبخال حتما به پزشک خود اطلاع دهید. بسیاری از پزشکان درمان‌های پوستی را برای این افراد توصیه نمی‌کنند.
  • همچنین مصرف هرگونه گیاه یا مکمل را به پزشک اطلاع دهید. ممکن است این مواد با روش‌های مختلف لیفت تداخل داشته باشد.
  • اگر به دارو یا مواد خاصی حساسیت دارید، حتما پزشک را در جریان بگذارید.
  • پزشک متخصص برای انجام لیفت ابتدا ناحیه مورد نظر را تمیز کرده و از کرم بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. پس از ایجاد بی‌حسی در روش‌هایی مثل هایفوتراپی یا لیزردرمانی دستگاه مورد نظر روی پوست قرار می‌گیرد و در روش‌های دیگر تزریق انجام می‌شود.
  • در رابطه با جراحی لیفتینگ پیشانی نباید شب قبل از عمل چیزی بخورید. حتی استفاده از آدامس نیز منع دارد. در صورت تشنگی فقط لب‌های خود را کمی با آب بشویید.
  • در روش‌ جراحی، جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی علاوه بر مرور سابقه پزشکی، معاینات بدنی انجام داده و ممکن است، از شما بخواهد قبل از جراحی آزمایش یا عکس‌برداری داشته باشید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با لیفت ابرو و پیشانی آشنا شدید. همچنین از انواع راههای انجام لیفت آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

لیفت ابرو برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت برای افرادی با افتادگی پلک و ابرو مناسب است. همچنین افرادی که در ناحیه پیشانی دارای چین و چروک بوده یا خط اخم دارند، می‌توانند با توجه به توصیه پزشک متخصص از روش‌های مختلف لیفت استفاده کنند. برخی افراد دچار عدم تقارن در ناحیه ابرو بوده و در صورت مراجعه به پزشک مجرب می‌توانند با انجام لیفت ابرو و پیشانی این مورد را برطرف کنند. انواع روش‌های زیبایی برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

بهترین مواد لیفت ابرو چیست؟

بهترین مواد لیفت ابرو مواد طبیعی است. استفاده از مواد طبیعی نیازمند حوصله و نگهداری است. مثلا می‌توانید روزانه از مواد سالمی مانند پودر قهوه، پودر کاکائو، آلوئه ورا، کتیرا، وازلین، پودر ژلاتین و صابون‌های طبیعی استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما

سه عدد از بهترین دکترهای بارداری ارومیه

سه عدد از بهترین دکترهای بارداری ارومیه

در دوران بارداری، انتخاب یک متخصص زایمان مناسب، مهم‌ترین تصمیمی است که هر مادری می‌تواند …

دیدگاهتان را بنویسید