تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

داشتن لب های خوشرنگ و زیبا آرزوی هر خانمی است. استفاده از تینت لب باکیفیت به خوشرنگ شدن و زیبایی لب ها کمک قابل توجهی می کند. امروزه بسیاری از خانم ها به جای استفاده از رژ لب از این محصول استفاده می کنند. شاید بپرسید تینت لب چیست و چه تفاوتی با رژ لب و برق لب دارد در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم؛ پس با ما همراه باشید تا متوجه شوید تفاوت تینت با برق لب چیست.


فهرست مطالب


تینت لب چیست؟

در پاسخ به سوال تینت لب و گونه چیست باید بگوییم که تینت لب محصولی مابین برق لب و رژ لب است. این محصول حالت مایع و بسیار رقیقی دارد و فاقد سرب و موم است. بنابراین هیچ آسیبی به لب های شما نمی زند. بافت آن به قدری سبک است که هیچ گونه احساس سنگینی و چسبندگی روی لب ها ایجاد نمی کند.

تینت لب در رنگ های مات و براق وجود دارد. امروزه این محصول بسیار ترند شده و بسیاری از خانم ها از آن استفاده می کنند چون رنگ طبیعی به لب ها می دهد و ماندگاری و دوام بیشتری نسبت به رژ لب دارد. علاوه بر این محصولات، تینت لب یکبار مصرف هم در بازار لوازم آرایشی دیده می شود که معمولا طرح گوش پاک کن دارند.تینت لب یا رنگ لب، یک ابزار آرایشی برای لب با عملکردی مشابه رژلب و برق لب است. بافت سبک و مایع ژله ای این محصول موجب شده تا پس از استفاده هیچ احساس سنگینی یا چسبندگی روی لب ها نداشته باشید. ثبات رنگ تینت لب به حدی بالاست که تنها چند ثانیه پس از زدن خشک شده و هرگز به لباس و ماسک پس نمیدهد. این محصول بر پایه آب بوده و در ترکیبات آن اثری از موم، سرب، عطر، پارابن و هرگونه مواد مضر دیگر نیست. تنوع رنگی انواع تینت لب بسیار محدودتر از سایر ابزارهای آرایش لب است، اکثرا در طیف رنگی قرمز، صورتی و نارنجی ارائه شده اند، زیرا این محصولات صرفا رنگ طبیعی لب را پررنگ تر جلوه میدهند. یکی از پرفروش ترین آنها تینت لب اتود هاوس است. متاسفانه محبوبیت بالای این محصول باعث ورود نمونه های تقلبی آن با قیمت خیلی کم به بازار شده است. توصیه میکنیم خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید و در دام تبلیغات دروغین نیفتید.

تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

مقایسه تینت لب با رژلب

تینت لب
رژ لب
کاربردیک ابزار آرایشی جهت رنگ دهی طبیعی، دارای خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگیرژ لب یک ماده آرایشی مبتنی بر روغن مداد رنگی است برای رنگ کردن لب ها
نیاز به تمدیدهنگام استفاده از تینت لب، پس از اعمال روی لب‌ها و تثبیت رنگ، به طور کلی نیاز به تمدید کمتری در طول روز دارید. این به دلیل ماندگاری بالای تینت لب است که می‌تواند رنگ را به طور مداوم بر روی لب‌ها حفظ کند.
رژلب ممکن است در طول زمان کمی کمرنگ شود و نیاز به تمدید داشته باشد. مخصوصاً پس از صرف وعده‌های غذایی، نوشیدنی‌ها و…
رنگ بندی
قرمز، صورتی، نارنجیطیف وسیع تری از رنگ ها را پوشش میدهد
مواد تشکیل دهندهفاقد موم و سرب، حاوی ویتامین و مرطوب کننده، مواد حالت دهنده یا اسانس نعناع که بوی نفس را تازه تر کند
حاوی موم، روغن، درصدی سرب، آنتی اکسیدان و نرم کننده

انواعمایع (برای لب و گونه)شفاف، مات، مایع، جامد، 24 ساعته
فوایداستفاده آسان، چند منظوره، ماندگاری طولانیتنوع و رنگ بخشی بیشتر، ماندگاری بالا
پوشش و تاثیراین محصول، پوشش کمتری دارد و به لب‌ها رنگ طبیعی‌تری می‌بخشد.پوشش دهی بیشتری دارد و می‌تواند رنگ و جلوه برجسته‌تری به لب‌ها ببخشد.
حس سبکی و وزنتینت لب به طور کلی سبک‌تر و کم‌وزن‌تر از رژ لب است. این به این معنی است که پس از اعمال تینت لب، لب‌ها حس سنگینی یا لایه‌ای نخواهند داشت.به خاطر بافت و غلظت بیشتر خود، ممکن است حس سنگینی روی لب‌ها ایجاد کند و برخی از افراد ممکن است حسی مشابه یک لایه اضافی بر روی لب‌ها را تجربه کنند.
تاریخ انقضا3 سالکمتر از 2 سال

6 مزیت و تفاوت تینت لب نسبت به رژلب چیست؟

1) عدم وجود سرب:

یکی از اصلی و مهم ترین ترین تفاوت های رژ لب با تینت لب، وجود سرب در ترکیبات آنهاست. تقریبا همه رژلب ها درصدی سرب را دارند به این دلیل است که لب ها خشک شده و ترک برمی‌دارند. اما مواد تشکیل دهنده تینت لب عاری از هرگونه سرب و مواد شیمایی است. بافت تینت بسیار سبک بوده به نحوی که پس از استفاده روی لب های خود هیچ احساس سنگینی و یا چسبندگی نخواهید داشت.

2) آبرسانی و مرطوب‌ سازی لب:

تینت ها به دلیل داشتن ویتامین فراوان در ترکیباتشان به عنوان یک مرطوب کننده و آبرسان بسیار قوی برای لب ها عمل میکنند؛ به طوری که هنگام استفاده از آن دیگر نیازی به استفاده از بالم لب نخواهید داشت. مواد تشکیل دهنده این محصول می‌تواند ساعات طولانی لب‌های شما را چرب نگه داشته و علاوه بر اینکه از خشک شدن آن جلوگیری میکند، حس شادابی و تازگی را نیز به لب‌ های شما میبخشد.

3) ماندگاری بالا:

دوام و ماندگاری بالا از دیگر فرق های رژ لب با تینت لب است. این محصولات قادرند مدت زمان طولانی بر روی لب باقی مانده و رنگ خود را حفظ کنند. میزان رنگدانه‌های موجود در ترکیبات آنها به حدی قوی و بالاست که پس از مدت زمان کمی به لب، رنگ بخشیده و با نوشیدن چای و آب و یا خوردن وعده های غذایی از بین نمی‌روند. ضمنا این محصول مقاوم در برابر آب میباشد.

این مطلب را بخوانید
انواع لنز چشم

4) دادن جلوه‌ای طبیعی به لب‌ ها:

به دلیل وجود پیگمنت‌های مخملی در این محصول، لب ها نرم‌ تر شده و بافت طبیعی خود را حفظ می‌کنند. به گونه‌ای که شاید هر بیننده‌ای تصور کند که رنگ طبیعی لب شما بدین صورت است. هم چنین این محصول یک حالت خوش فرمی و سفتی به لب ها نیز داده و از افتاده شدن آنها جلوگیری میکند که تمامی این موارد باعث ایجاد جلوه ای زیبا در لب ها و نهایتا در آرایش و میکاپ شما میشود.

5) ثبات و عدم پخش رنگ

همانطور که اشاره شد، tint لب دارای رنگ بندی طبیعی است. هرچه تینت را بیشتر و پررنگ تر بزنید، کمتر نگران به جای ماندن رد آن روی لیوان خواهید بود. برعکس رژلب، رنگ تینت ها هرگز در اثر خوردن، نوشیدن و یا ماسک زدن اطراف لب پخش نمیشود و این یکی دیگر از فرق های این دو ابزار آرایشی باهم است.

6) بسته بندی متفاوت و جذاب

تولیدکنندگان این محصول آرایشی با خلاقیت بیشتر در بسته بندی سعی در جذب مخاطب داشته اند. فاصله گرفتن از مدل های تکراری رژلب و طراحی بسته بندی هایی به شکل قلب، بستنی، لاک و شکلات ترفندی بود که باعث سریع تر شناخته شدن این محصول شد. قطعا یکی از دلایل محبوبیت سریع این محصولات، داشتن این بسته بندی های جذاب دخترانه بود.

مزایا و کاربردهای تینت لب

با لیپ تینت، هم می‌توانید درخشش لب‌های خود را حفظ کنید و هم رطوبت آن‌ را نگه دارید. مزایای دیگر لیپ تینت در زیر می‌آید:

  1. لب های‌تان را خوش‌فرم می‌کند
  2. پوست لب را نرم و آب‌رسانی می‌کند
  3. رنگ طبیعی به لب‌های شما می‌دهد
  4. پوشش و بافت سبکی دارند
  5. نیازی به تجدید ندارد
  6. ظاهری خاص و زیبا دارند

۲ تا از محبوب‌ترین مدل‌های تینت لب چیست؟

  • تینت لب بنفیت
  • تینت لب اتود

انواع تینت لب

چند سال قبل از این، تینت لب در چند رنگ و مدل محدود عرضه می‌شد و تنوع بسیاری نداشت. ولی تولید و عرضه تینت لب به رقابتی تنگاتنگ بین غول‌های صنعت تولید لوازم آرایش دنیا تبدیل شده است. پس از آشنایی با ویژگی‌های گوناگون این محصولات، می‌توانید با توجه به نیاز خود، تینت لب مناسب خود را انتخاب نمایید:

تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

۱-تینت لب مایع

تینت مایع، محبوب‌ترین و کلاسیک‌ترین نوع این محصول می‌باشند. استفاده از تینت مایع ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، در حالی که اینطور نیست و تنها کافی است یک‌بار جسارت به خرج داده و مقداری از آن را روی لب‌های خود بمالید.

۲- تینت لب پیل آف

این مدل تینت، ظاهر بسیار طبیعی به لب‌های شما می‌دهد و بیشتر از ۱۲ ساعت ماندگاری دارد. تینت پیل آف نسبت به نوع مایع، رنگدانه کمتری به لب منتقل کرده و باعث خشکی آن نمی‌شود. استفاده از تینت پیل آف، در دفعات نخست ممکن است کمی سخت باشد، اما ارزش تحمل این دردسر را دارد.

۳- تینت جامد

تینت جامد بافتی شبیه به رژ لب داشته ولی از نظر عملکرد، هیچ فرقی با دیگر تینت‌ها ندارد. اما فرمولاسیون آن، سرشار از مرطوب‌کننده و مواد آبرسان است.این محصول افزون بر انتقال رنگدانه به لب، حجم دهندگی بالایی نیز دارد. همچنین برای افرادی که حساسیت یا خشکی لب دارند، انتخاب ایده‌آل و جذابی محسوب می‌شود.نحوه استفاده از تینت جامد: تینت را مثل رژ لب به پوست لب‌ها بمالید، لب‌هایتان را روی هم فشار داده تا رنگدانه تینت پخش شود و مقدار اضافی آن را پاک نمایید.

۴- تینت لب مات

اتاق فکر کمپانی‌های آرایشی k-beauty، با عملکردی هوشمندانه با تمام ترندهای محبوب دنیا همگام می‌شوند و در پاسخ به ترند شدن رژ لب‌های مات در دنیا، اقدام به تولید و عرضه تینت لب با جلوه مات کرده است.این مدل تینت مثل انواع دیگر، بافتی بسیار طبیعی دارد و حتی موجب خشکی لب نیز نمی‌شود.تینت لب مات، برخلاف رژ لب مات، سبب ترک خوردگی یا چروک شدن پوست لب افراد نمی‌شود و پوشش صاف و یکدستی روی لب‌های شما خلق می‌کند. تینت مات اغلب به صورت مایع طراحی و عرضه شده و نحوه استفاده آن‌ها، دقیقا مثل تینت مایع معمولی است.

تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

امروزه شاهد تغییرات و پیشر‌فت‌های بسیاری در حوزه زیبایی هستیم. اکثر محصولات آرایشی بهداشتی شکل و شمایل مدرنی به خود گرفته‌اند و با دنیای امروزی هم‌گام شده‌اند. در این بین، رژ لب‌ها نیز قرار دارند. رژ لب‌ از قرن‌ها پیش، جزئی از فرهنگ زیبایی تمدن‌های اولیه بوده و در ساده‌ترین شکل خود، با فرمولاسیونی نرم و مومی شناخته می‌شود.در نسل جدیدی از رژ لب‌ها، شاهد تغییراتی بنیادین در تمام جوانب این محصول آرایشی محبوب هستیم. محصولاتی بسیار سبک، مایع، بدون هرگونه ساختار مومی و چسبندگی که به آن تینت لب گفته می‌شود که در زمان بسیار کوتاهی به یکی از ترندهای زیبایی تبدیل شدند.
اما کاربرد این محصول نوظهور و جذاب، ممکن است برای تعدادی از ما ناشناخته باشد. شک نکنید که بعد از آشنایی با مزیت‌های فراوان و ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول، به استفاده از آن وسوسه می‌شوید.در واقع ابزارهای آرایشی چند منظوره همیشه جزو محبوب ترین ها و اولین انتخاب خانم ها هستند. به این دلیل که کیف لوازم آرایش آنها خلوت تر و روند میکاپ سریع تر خواهد بود. انواع تینت لب نیز جزو این دسته از لوازم آرایشی هستند. از این محصولات برای رنگ دهی به لب ها به عنوان رژلب و رنگ دهی به گونه ها به عنوان رژگونه میتوان استفاده کرد. مانند کرم های ضد آفتاب رنگی که علاوه بر داشتن SPF مناسب و محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید، به دلیل رنگی بودنشان به عنوان کرم پودر نیز قابل استفاده اند. تینت لب با داشتن ساختار گیاهی برعکس رژلب ها یک محصول بدون سرب به شمار میرود و از خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری میکند. یکی دیگر از مزیت های این محصول، ایجاد رنگ بخشی طبیعی بوده که باعث استفاده بالای آن در سبک های آرایش اداری، روزانه و سبک، دخترانه، نچرال و طبیعی شده است.

ایده اولیه تینت لب از کجا سرچشمه گرفته است؟

این مطلب را بخوانید
پرفروشترین رژلب های امسال در بازار

برای پیدا کردن مبدا طراحی و ساخت تینت لب و پاسخ به این سوال که کاربرد تینت لب چیست، باید نگاهی به کره جنوبی بی‌اندازیم. کره جنوبی در سال‌های گذشته، به یکی از اثرگذارترین عناصر صنعت زیبایی بدل شده است. قبل از این، فرهنگ‌ها و ترندهای زیبایی گوناگون مردم این کشور مورد توجه دنیا قرار گرفته بود. اما عرضه محصول‌های فانتزی و جذاب در زمینه لوازم آرایشی بهداشتی، k-beauty را تبدیل به یک پدیده بی‌همتا کرد.کره‌ای‌ها توانستند تکنولوژی مدرن را با فرهنگ سنتی خود ترکیب کرده و وجهه جدیدی از زیبایی را برای جهان به نمایش بگذارند. نقطه اوج k-beauty ، معرفی جایگزین‌های مدرن و هوشمندانه لوازم آرایشی به دنیا‌ بوده و تینت لب نیز از همین موارد است.تینت‌های‌ لب نه تنها در کره و شرق آسیا ، بلکه در تمام کشورهای اروپایی و غربی هم به یکی از محبوب‌ترین ترندهای آرایشی بدل شده است. برای اثبات این حرف، کافی است فقط کلمه تینت لب را در سایت‌های مختلف آرایشی و زیبایی جستجو کرده تا متوجه گستردگی این محصول نوین شوید.

تینت لب چیست؟

کلمه (Tint) در دیکشنری‌ به عنوان تناژ رنگ لایت و ملایم شناخته می‌شود و این معتی و مفهوم، دقیقا همان چیزی بوده که از عملکرد تینت انتظار می‌رود. تینت لب در کره، اولین بار به خاطر ایجاد طیف رنگ آمبره روی لب مورد استقبال قرار گرفت.یعنی که تینت در قسمت داخلی لب پررنگ بوده و با رسیدن به قسمت بیرونی، محو باشد و طیفی مختلف از رنگ را به نمایش گذارد.
تینت لب یا رنگ لب، یک ابزار آرایشی برای لب با عملکردی مشابه رژلب و برق لب است. بافت سبک و مایع ژله ای این محصول موجب شده تا پس از استفاده هیچ احساس سنگینی یا چسبندگی روی لب ها نداشته باشید. ثبات رنگ تینت لب به حدی بالاست که تنها چند ثانیه پس از زدن خشک شده و هرگز به لباس و ماسک پس نمیدهد. این محصول بر پایه آب بوده و در ترکیبات آن اثری از موم، سرب، عطر، پارابن و هرگونه مواد مضر دیگر نیست. تنوع رنگی انواع تینت لب بسیار محدودتر از سایر ابزارهای آرایش لب است، اکثرا در طیف رنگی قرمز، صورتی و نارنجی ارائه شده اند، زیرا این محصولات صرفا رنگ طبیعی لب را پررنگ تر جلوه میدهند. یکی از پرفروش ترین آنها تینت لب اتود هاوس است. متاسفانه محبوبیت بالای این محصول باعث ورود نمونه های تقلبی آن با قیمت خیلی کم به بازار شده است. توصیه میکنیم خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید و در دام تبلیغات دروغین نیفتید.

فرق تینت لب و بالم لب

بهترین راه برای درک تفاوت میان رژ لب‌ و تینت‌، آشنایی با ترکیبات این محصولات آرایشی و شناخت ویژگی عملکرد هر کدام از آن‌ها است:

تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

فرمولاسیون رژ لب

رژ لب‌‌ها و محصولات جانبی آن نظیر برق ‌لب، بر پایه موم و همچنین رنگدانه اشباع تولید می‌شوند. علاوه‌بر این، ماندگاری بالایی داشته و به خوبی تمام قسمت‌های لب را کاور می‌کند. رژ لب در انواع مایع و جامد موجود بوده و می‌توانند ظاهری مات، شاینی، براق و … داشته باشند.

فرمولاسیون بالم لب

بالم لب‌ هم مثل رژ لب بر پایه موم فرموله شده، اما به خاطر وجود انواع روغن‌های مغذی و ویتامین‌های ضروری، قدرت نرم کنندگی بسیار بالاتری دارند. بالم لب، برای درمان نمودن ترک خوردگی و خشکی پوست حساس ناحیه لب طراحی شده‌اند.
نقطه ضعف بالم لب‌ها نسبت به رژ لب، رنگدانه کمتر و ماندگاری کوتاه آن‌ها است. با این حال، برخی از مدل‌های بالم لب حاوی مقداری رنگدانه ملایم و کمرنگ بوده و شبیه به رژ لب به نظر می‌رسند. ولی به جهت پوشش سنگین و مرطوب، ماندگاری کمی داشته و در طول روز نیاز به تمدید دارند.

فرمولاسیون تینت

تینت‌های لب ساختار کاملا متفاوتی داشته و بر پایه آب و الکل تولید شده‌اند و غالبا به شکل مایع یا ژل به بازار عرضه می‌شوند. تینت لب غلظت بسیار بالایی از رنگدانه‌ها را در ساختار خود جای داده و به خوبی جذب پوست لب می‌شود.
این ویژگی به همراه ماندگاری بالا و رنگ‌‌دهی فوق‌العاده تینت لب را به یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایش لب تبدیل کرده است. تینت‌ها از نظر پوشانندگی و کاور نیز قدرت بسیار بالایی دارند و بنابر سلیقه شما، می‌توانند پوشش متوسط تا بسیار بالایی داشته باشند.

با مزیت‌های استفاده از تینت لب آشنا شوید

تینت لب خوشرنگ

کارشناس‌ها در حوزه زیبایی بر این باور هستند که تینت لب یکی از اعتیادآورترین لوازم آرایشی در بازار هستند. حقیقت امر این است که زیبایی و مزایای استفاده از تینت به قدری بالا می‌باشد که شما بعد از اولین استفاده، نمی‌توانید از آن دست بکشید.

  • فرمولاسیون سبک
  • سبب ایجاد حس چسبندگی و سنگینی روی لب نمی‌شود.
  • ظاهر طبیعی و درخشان به لب‌های شما می‌دهد و جایگزینی مقرون به صرفه برای تتوی لب است.
  • ماندگاری بالایی دارند و بدون نیاز به تمدید .
  • رنگدانه تینت جذب پوست لب می‌شود.
  • هیچ ردی از خود به جا نمی‌گذارند و ظاهر یکدستی به پوست لب می‌دهد.
  • نسبت به رژ لب، فرمولاسیون بسیار ایمنی داشته و فاقد مواد مضر شیمیایی نظیر سرب و پارابن هستند.
  • نقاط ضعف تینت‌ها را بشناسید

تمام محصولات آرایشی، در برابر مزیت‌های فراوانی که فراهم می‌کنند، ضعف‌هایی نیز دارند. این موضوع درباره تینت هم صادق بوده و بارزترین آن‌ها عبارتند از:

  • فرمولاسیون تینت‌ها بر پایه آب و الکل است. این موضوع سبب خشکی لب و پوسته پوسته شدن آن می‌شود.
  • رنگدانه‌های تینت قوی هستند و پاک کردن آن‌ها از روی لب ممکن است دشوار باشد.
این مطلب را بخوانید
سیر تا پیاز لوازم آرایش طبیعی

چند مدل تینت لب پر فروش با ماندگاری بالا

  • تینت لب طرح شامپاین ZI MIAO

تینت لب طرح شامپاین ZI MIAO دارای 6 رنگ جذاب و کاربردی با رایحه فوق العاده می باشد، این محصول فوق العاده جذاب با ماندگاری بالا را می توان به عنوان رژ لب و یا رژگونه استفاده کرد. بافت این تینت عالیست و خیلی سبک و طبیعی روی لب می مانند و شما می توانید آن را به صورت براق و پررنگ استفاده کنید. یا ابتدا تینت را روی لب بزنید و ۵ دقیقه بعد با دستمال پاک کنید تا رنگ طبیعی آن با ماندگاری ۲۴ ساعته رو لبان شما باقی بماند.

ویژگی های تینت لب شامپاینی

تینت رنگ خالصی است که در مواد آرایشی مثل رژلب استفاده می شود. بخاطر اینکه رنگ خالص هست، روی بافت پوست بهتر و بیشتر می موند و جلوه طبیعی تری می گیرد. تینت لب شامپاینی ماندگاری طولانی و ضد آب می باشد و اصلاً چسبناک نیست و مواد مضر ندارد. کیفیت تینت لب طرح شراب بسیار بالا هست و بافت آن بسیار محشر و سبک است که اصلاً سنگینی روی لب تان حس نمی کنید‌. اگر جزو کسانی هستید که دوست دارید لباتون رنگ طبیعی داشته باشد و از سنگینی رژ خوشتون نمیاد این محصول عالی می باشد.

تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

طرز استفاده از تینت لب شامپاینی

نحوه استفاده از تینت لب بسیار ساده می باشد. اپلیکاتور تینت را روی لب بمالید. لبها را بهم فشار دهید تا تمام ترک های پوست لب با تینت پر شود. برای رنگ بیشتر مقدار بیشتری تینت بر روی لب ها بمالید.از تینت لب می توان برای گونه ها هم استفاده نمود. کافی است چند نقطه کوچک از تینت را روی گونه ها بزنید. سپس یا با براش یا با انگشت به راحتی آن را پخش کنید. و در تمام طول روز گونه هایی با رنگ طبیعی و جذاب داشته باشید002E

  • تینت لب فانتزی

تینت به عنوان تناژ رنگ ملایم شناخته می‌ شود و این مفهوم، دقیقا همان چیزی است که از عملکرد تینت‌ لب انتظار می‌ رود. رنگ تینت در قسمت داخلی لب پررنگ است و با رسیدن به قسمت بیرونی، محو می‌ شود و طیفی از رنگ را به نمایش می‌ گذارد. از همین رو تینت لب فانتزی به دلیل جلوه طبیعی و شیکی که دارد طرفداران زیادی دارد. شما می توانید تینت لب فانتزی را که از کیفیت مطلوبی برخوردار است از فروشگاه اینترنتی هیس خریداری نمایید.
همانطور که هر پوششی مناسب مکانی است، برای بانوان نیز نوع آرایش در هر مکانی باید فرق کند. به طور مثال آرایشی که در سرکار یا قرارهای رسمی باید داشته باشید قطعا با میکاپ جشن یا عروسی تفاوت دارد. تصور کنید برای باشگاه رفتن یا انجام کارهای روتین روزانه خارج از منزل از همان لوازم آرایش با میزان ماندگاری استفاده کنید که برای رفتن به مهمانی به سراغ آنها میروید. در این صورت اجازه تنفس را از پوست خود میگیرید. به همین دلیل است که میگویند برای آرایش های روزانه از لوازم آرایشی استفاده کنید که بافت سبک تر دارند. یکی از آنها تینت لب است، بافت سبک و روان آن باعث میشود که احساس کنید هیچ چیزی روی لب هایتان نیست. جدای از این مسئله رنگ بخشی طبیعی آن روی لب ها موجب شادابی چهره نیز میشود. 

تینت لب اتود هاوس قرمز ETUDE WATER TINT :

تینت لب اتود هاوس قرمز ETUDE WATER TINT محصولی مشابه رژلب است اما نسبت به آن سبک تر، رقیق‌تر و درخشان‌تر است.تینت لب مایع اتود در سه رنگ جذاب نارنجی با رایحه پرتقال، صورتی با رایحه توت فرنگی و قرمز با رایحه گیلاس به بازار عرضه شده است.تینت لب اتود بافتی سبک و آبکی داشته، احساس چربی و چسبندگی ایجاد نمی‌کند و به عنوان رژلب و رژگونه قابل استفاده است.تینت ETUDE حاوی عصاره انار و گریپ فروت بوده که موجب افزایش رطوبت می‌شود و نمایی طبیعی روی آن به وجود می‌آورد.تینت لب مایع اتود بعد از استفاده به سرعت خشک شده، حالت چسبناک ندارد.

تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

ویژگی های WATER TINT ETUDE :

  • فرمولاسیون غنی و بر پایه آب
  • ضد آب و دارای ماندگاری بالا
  • قابل استفاده به عنوان رژلب و رژگونه
  • بدون چسبندگی و پخش رنگ دور لب
  • رقیق
  • آبرسان و مرطوب کننده
  • فاقد سرب و چربی
  • ایجاد جلوه ای طبیعی در لب ها

آیا تینت لب اتود سرب دارد ؟

تینت‌های لب حتی یک درصد هم سرب ندارند و همین ویژگی باعث می‌شود که سلامتی لب شما حفظ شده و از خشکی به دور باشد.این تینت‌ها به دلیل این که از عصاره‌ گیاهانی همچون آلوئه‌ورا، جوجوبا و گیاه نعنا ساخته میشوند، در بهبود بافت لب نقش مفید و مؤثری را ایفا میکنند.

چرا تینت بنفیت؟

اگر رنگ‌های فوق‌العاده جذاب و خوش‌رنگ تینت بنفیت هنوز شما را اغوا نکرده است، بهتر است کمی بیشتر با ویژگی‌های این محصول آشنا شوید تا علت این محبوبیت را متوجه شوید. تینت لب  بنفیت یک رژ لب مایع است و با استفاده از اپلیکاتور، به لب‌ها رنگ می‌بخشد. جالب است بدانید با خرید این محصول تنها صاحب یک رژ لب نمی‌شوید! این رژ لب بافت بسیار مایعی دارد و به راحتی روی پوست و لب پخش می‌شود. بنابراین می‌توانید از این محصول برای آرایش پشت پلک و گونه هم استفاده کنید‌. البته این مسئله که آیا تینت بنفیت مناسب پوست اطراف چشم هست یا نه، به طور رسمی تایید نشده است.

همان طور که اشاره کردیم، رنگ این رژ لب‌ها بسیار جذاب و جوانانه است و اصلا نمی‌توان تینت بنفیت را با رژ لب‌های معمولی جامد و حتی مایع مقایسه کرد. رژ لب‌های معمولی برند‌های دیگر، هر چقدر هم که سبک باشند احساس سنگینی به لب می‌دهند؛ اما این رژ لب بسیار سبک و رقیق است و رنگ‌دهی بسیار خوبی دارد. رنگ رژ‌ لب‌های بنفیت پاستیلی است و برای استفاده روزمره یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. بنابراین حتی اگر طرفدار آرایش‌های بسیار ملایم و سبک هستید هم می‌توانید با مقدار کمی از این رژ لب، به لب‌های خود جلوه زیباتری ببخشید. یکی دیگر از علت‌های محبوبیت تینت بنفیت، خشک نکردن لب‌ها است؛ همه می‌دانیم که رژ لب‌ها چقدر پوست لب را خشک و مصنوعی می‌کنند. رژ لب تینت در کنار تمام ویژگی‌های مثبتی که دارد، از خشکی لب جلوگیری می‌کند.

این مطلب را بخوانید
همه چیز در رابطه با دستگاه لیزر خانگی
تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

انواع تینت بنفیت

رژ لب بنفیت در پنج رنگ ارائه می‌شود و هر پنج رژ لب، بر اساس مواد طبیعی و گل‌ها فرموله شده است. انواع تینت بنفیت شامل پنج رنگ آلبالویی، نارنجی، قرمز، صورتی و گلبهی است و با نام‌هایی چون Benetint، Lovetint، Chachatint، Posietint و Gogotint شناخته می‌شوند. جدیدترین رنگ این تینت‌های محبوب، playtint نام دارد و از سوی مصرف‌کنندگان به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. بسته‌بندی انواع تینت بنفیت نیز به صورت حجم  ۶ میل ارائه انجام می‌شود.

پر طرفدارترین رنگ‌ تینت لب بنفیت کدام است؟

پر فروش‌ترین رژ لب‌های بنفیت شامل رنگ‌های آلبالویی، قرمز و صورتی می‌شود. اما هنوز هم محبوب‌ترین رژلب تینت بنفیت، رنگ آلبالویی آن، یعنی تینت لب بنفیت Benetint است؛ این بنفیت آلبالویی جلوه طبیعی به لب می‌دهد و اگر مقدار کمی از آن را به لب‌هایتان بزنید، تشخیص این که رژ لب زده‌اید یا رنگ‌ طبیعی لب‌هایتان است، سخت می‌شود.

بررسی ماندگاری تینت بنفیت

این رژ لب ماندگاری بالایی دارد و به راحتی پخش نمی‌شود. پخش شدن رژ لب همیشه دغدغه خانم‌ها بوده و در حال حاضر و با همه‌گیری ویروس کرونا که مجبوریم ساعت‌های زیادی به صورت خود ماسک بزنیم، اهمیت این امر بیشتر شده است. ماسک‌‌هایی که از داخل آغشته به رژ لب شده‌اند، صحنه آشنایی است که در این چند سال اخیر به وفور مشاهده شده کرده‌ابم؛ حتی بسیاری از خانم‌ها به قدری با مسئله پخش شدن رژ لب دچار چالش شده‌اند که در این وضعیت، قید آرایش لب را زده‌اند. تینت بنفیت راه‌حل این مشکل است؛ همان‌طور که گفتیم این رژ لب بعد از خشک شدن به راحتی پخش نمی‌شود و ماسک‌ شما رنگی نمی‌کند.

تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

اما در رابطه با ماندگاری این محصول، برند تولید کننده ادعا کرده است که یک رژ لب ضد آب تولید کرده است؛ بر خلاف این ادعا، رژ لب بنفیت به راحتی و با آب پاک می‌شود و برای پاک کردن آن حتی به میسلار واتر یا دیگر پاک‌کننده‌های آرایش نیازی ندارید. با این حال اگر در طول استفاده از این رژ لب از خوراکی و نوشیدنی استفاده نکنید، نیازی به تمدید آن ندارید.

معایب رژ لب‌های بنفیت چیست؟

علی‌رغم نکاتی که تا اینجا به آن‌ اشاره کردیم، تینت بنفیت نیز دارای معایبی است. این رژ لب‌های خوش رنگ قیمت بسیار بالایی دارند و به راحتی با مصرف نوشیدنی و غذا از روی لب پاک می‌شوند‌. البته ویژگی‌های برجسته انواع رژ لب بنفیت باعث شده است که این معایب اهمیت کم‌تری داشته باشند و مصرف‌کنندگان زیادی را به خود معتاد کنند!

نحوه استفاده از رژ لب بنفیت

برای استفاده از انواع تینت بنفیت کافی است مقدار کمی از مایع رژ لب را بر لب، گونه یا پشت پلک‌تان بزنید. این رژ لب به سرعت روی پوست خشک می‌شود؛ پس باید سرعت عمل زیادی به خرج دهید و قبل از خشک شدن مایع، آن را روی پوست خود پخش کنید. توصیه می‌کنیم در هر بار استفاده، مقدار کمی از مایع را روی پوست خود بزنید و اگر به رنگ بیشتری نیاز داشتید، این کار را چند مرتبه تکرار کنید تا به یک‌باره مقدار زیادی از تینت بنفیت را به گونه و یا لب‌هایتان نزنید. مقدار زیاد این رژ لب، رنگ پررنگ و زیادی به پوست می‌بخشد و به شما مجال پخش کردن آن را نمی‌دهد.

تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

بهترین مارک تینت لب خارجی

  • تینت لب دیور Lip Tattoo

لکه لبی که به مدت 10 ساعت در جای خود باقی می ماند و در عین حال طبیعی به نظر می رسد و احساس بی وزنی میدهد، دقیقا همین محصول دیور است. ثبات رنگی این تینت لب با انجام فعالیت هایی مانند خوردن، آشامیدن، تعریق و … از بین نرفته و حتی برای شستشو آن با آب نیز کمی دچار مشکل میشوید. استفاده از این رنگ لب به تنهایی یا حتی به عنوان پرایمر زیر براق لب مورد علاقه تان نیز امکان پذیر است. رنگدانه های بکار رفته در این محصول باعث بافت مخملی آن شده است. بسته بندی زیبا برای یک محصول یک چیز است، اما وقتی فرمول داخل آن به همان اندازه چشمگیر است، واقعاً یک برنده است. این موضوع در مورد Dior Addict Lip Tint صدق میکند. در حالی که این لکه لب دارای روکشی نیمه مات است، اما به لطف ماده اصلی آن، روغن گیلاس، همچنان فوق العاده آبرسان است و لب ها را ساعت ها نرم نگه می دارد. اما در مورد رنگ بخشی آن آنطور که انتظار دارید پررنگ نیست. در واقع این محصول در مقایسه با سایر لکه های لب کاملا شفاف است

  • تینت لب Rouge Signature لورئال

تینت لب L’Oréal نسبت به قیمتی که دارد، به اندازه همتایان گران‌ خارجی خود باورنکردنی است. تنوع رنگی، فرمول ماندگاری طولانی و اپلیکاتور دقیق، عالی بودن این محصول را نشان میدهد. این لکه لب سبک دارای بیش از 15000 امتیاز پنج ستاره در وب سایت Ulta است که نشان میدهد خریداران از ماندگاری بالا و مات آن لذت می برند. در روزهای طولانی کاری نگران استفاده مجدد حتی بعد از صرف ناهار یا خوردن یک لیوان چای یا آب نخواهید بود. اپلیکاتور نوک تیز آن به شما این امکان را می دهد که محصول را به طور دقیق اعمال کنید و باعث می شود خط لب و همچنین پخش روی لب های شما آسان شود. ممکن است زمانی که برای اولین بار آن را می زنید احساس سنگینی کنید، اما مطمئن باشید که پس از خشک شدن، نمی توانید بگویید که چیزی روی لب های خود دارید.

  • تینت لب نارس Powermatte Lip Pigment
این مطلب را بخوانید
درباره ی کلاژن چه می دانید؟

تینت لب نارس یک محصول لوکس با طیف رنگی گسترده که برای هر فصل و هر مناسبتی کاربرد دارد. رنگدانه لب پاورمات در کنار کرم پودر نارس یک میکاپ بی نظیر را برای شما ایجاد خواهد کرد. این محصول بافت سبکی داشته و لب های شما را خشک نمی کند. همانطور که در مجله Allure  اشاره شده این محصول برنده جایزه بهترین زیبایی در 14 رنگ با پوشش کامل شده است.

  • تینت لب ویکتوریا بکهام

شاید فکر کنید تینت لب حجیم کننده وجود نداشته باشد، اما این رنگ از Victoria Beckham Beauty خلاف این ادعا را ثابت می کند. چیزی که این محصول را نسبت به سایر مدل های معرفی شده در لیست بهترین تینت لب خارجی، متمایز می کند رنگ بخشی در عین حجم دهی به لب هاست. این محصول نه تنها لب ها را با موادی مانند اسکوالن هیدراته نگه می دارد، بلکه به لطف هیالورونات سدیم و عصاره جوانه خردل، لب ها را به طرز ماهرانه ای حجیم می کند، بدون ایجاد هیچگونه حس سوزش یا التهاب.  با یک رنگ طبیعی قادر است کل روز به لب های شما رنگ ببخشد، تنها چیزی که نیاز دارید یک ضربه تند و شدید زدن (و شاید کمی لمس کردن) است. اگر لب‌ های شفاف‌تری را ترجیح می‌دهید، این محصول یک انتخاب عالی برای شماست، زیرا ظاهری بسیار کمرنگ و طبیعی را ارائه می‌دهد. این رنگ لب به ویژه مورد علاقه کیت سینوت، هنرمند آرایش مشهور و مدیر خلاق زیبایی RÓEN است.

  • تینت لب کلارنس

اگر می‌خواهید لکه‌ای را پیدا کنید که رقیب برق لب باشد، این تینت لب از برند Clarins را قطعا می‌پسندید. بدون شک یک جایگزین فوق العاده است، به خصوص از آنجایی که روکشی براق بدون هرگونه چسبندگی یا محو شدن رنگ دارد. ترکیبات کلیدی آن شامل آلوئه ورا تسکین دهنده، گلیسیرین بعنوان مرطوب کننده و عصاره برگ کاملیا سیننسیس غنی از آنتی اکسیدان (معروف به چای سبز) است. این محصول دارای فرمول 77 درصدی بر پایه آب است و به گفته شرکت سازنده، با فواید یک درمانی لب فرموله شده است. در حقیقت تینت های لب بر پایه آب براق تر از سایر مدل های مشابه هستند. پس میتوان از آن به عنوان جایگزینی برای برق لب استفاده کرد، زیرا چسبندگی کمتری دارد. کنترل قوام آبکی فرمول با اپلیکاتور موجود دشوار است، بنابراین توصیه می کنیم برای بهترین نتیجه آن را با انگشتان خود اعمال کنید.

  • تینت لب شارلوت تیلبری مدل Tinted Love

در حالی که تمام مدل های نام برده در این لیست ماندگاری طولانی دارند، این محصول از برند شارلوت تیلبری نیز قابل توجه است. جلوه ابریشمی خیره کننده ای به جا می گذارد و ظاهری براق به لب ها می دهد. این محصول همچنین حاوی ویتامین E و اسید هیالورونیک برای آبرسانی بیشتر است.

  • تینت لب Vinyl Cream از برند YSL

این لکه لب از برند Yves Saint Laurent با رنگ سنگین، آبرسانی و قدرت ماندگاری (به طور دقیق 10 ساعت) برنده همه چیز است. در مقایسه با سایر لکه های لب خارجی این لیست، پوشش چشمگیری دارد، به همین دلیل است که باید در نظر داشته باشید که مقدار کمی از آن تاثیر زیادی دارد. نوک مایل اپلیکاتور و موهای کوتاه و نرم این امکان را به شما می دهد تا هر بار اعمال دقیقی داشته باشید.

  • تینت لب SuperStay Matte Ink برند میبلین

در حالی که این محصول از نظر اسمی به عنوان رژ لب به بازار عرضه می شود، اما دقیقاً مانند یک تینت لب عمل می کند به همین خاطر توانسته در لیست بهترین تینت لب های خارجی جایگاهی داشته باشد. اپلیکاتور دقیق به شکل یک نوک پیکان است که به شما امکان می دهد هنگام اعمال حداکثر کنترل را داشته باشید. همانطور که از نامش پیداست، قدرت ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد و تا 16 ساعت کاملاً ثبات رنگی دارد. به خاطر داشته باشید که به دلیل فرمول مات خشک شدن آن کمی بیشتر طول می کشد. در نتیجه، ممکن است در مقایسه با سایر محصولات موجود در این لیست، چسبناک‌تر به نظر برسد، اما زمانی که خشک شد بافت سبکی روی لب خواهد داشت.

سوالات متداول

تینت لب چیست؟

تینت لب محصولی است که به حالت مایع و تشکیل شده بر پایه ی آب بوده و بدلیل استفاده از پیگمنت های رنگی طبیعی در فرمولاسیون آن، رنگ دهی بسیار طبیعی و ماندگاری برای پوست و لب ها به همراه دارد و بهترین جایگزین برای رژ لب می باشد. در واقع تینت محصولی است شبیه به رژ لب و برق لب با این تفاوت که حالت کاملا مایعی داشته و فاقد هرگونه سرب و مواد شیمایی استفاده شده در محصولات مشابه است

کدام برند بهترین تینت ایرانی را تولید می‌کند؟

برند ام ان دی به عنوان بهترین تولید کننده تینت لب در ایران شناخته می‌شود که در این مطلب درباره آن صحبت کردیم.

چگونه از تینت لب استفاده کنیم؟

برای استفاده از تینت لب، ابتدا باید لب‌های خود را از هر نوع روغن یا لوسیون پاک کرد. سپس، با استفاده از براش مخصوص که معمولاً همراه با خود محصول می باشد، تینت‌لب را روی لب‌ها کشیده و به طور یکنواخت و بهترین شکل ممکن پخش کنید. برای حفظ رنگ تینت‌لب در طول روز، بهتر است از لوازم آرایشی دیگری مانند رژلب و برق لب استفاده نکنید.

کدام یک ماندگاری بیشتری دارد، رنگ لب یا برق لب؟

دوام تینت‌ها به طور متوسط ​​3-4 ساعت است در حالی که برق لب فقط 1-2 ساعت دوام می‌آورد. دلیل ماندگاری بیشتر تینت‌های لب به فرمول مبتنی بر آب آن مربوط می‌شود که بر روی لایه بیرونی لب‌ها می‌چسبد. از سوی دیگر، برق لب‌ها از فرمول روغنی ساخته شده‌اند که باعث چسبندگی و حذف آسان آن‌ها می‌شود.

 کدام یک باعث ایجاد لکه می‌شود، رنگ لب یا برق لب؟

برق لب چون غلیظ و چسبناک است جذب لب نمی‌شود بنابراین به راحتی از لب به اشیاء دیگر مانند ظروف غذاخوری منتقل می‌شود. تینت لب به راحتی لکه نمی‌شود، زیرا رنگ‌دانه‌های موجود در آن‌ها به جای اینکه روی لایه بیرونی لب‌ها بنشینند، لب‌ها را رنگی می‌کنند.

سخن پایانی

تاثیر لب ها در زیبایی چهره بسیار زیاد است و شما می توانید با یک رژ لب یا برق لب خوش رنگ این زیبایی را از آن خود کنید. متنوع ترین وسیله آرایشی در دنیای آرایش به رژ لب ها و برق لب ها تعلق می گیرد. به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان لوازم آرایشی تصمیم گرفتند محصولات تازه تر و جذاب تری را برای زیبایی لب ها تولید کنند.یکی از این محصولات شگفت انگیز تینت لب است. حتما شما هم نام این محصول را زیاد شنیده اید و در ذهنتان این سوال پیش آمده که تینت لب چیست؟ این محصول شگفت انگیز با نام رنگ لب هم شناخته می شود و ساختاری شبیه به رژ لب اما کاربردی متفاوت دارد. محصولاتی مانند برق لب و بالم لب مدت زیادی است که وارد دنیای آرایشی شده اند.این محصولات هر کدام طرفداران خاص خود را دارند اما از زمانی که خانم ها فهمیدند تینت لب چیست شیفته ی آن شدند و بسیاری از نظرات جلب آن شد. در ادامه به شما می گوییم که این محصول چه ترکیباتی دارد و چه تاثیر شگفتی روی لب های شما می گذارد. شما را به پاسخ سوال تینت لب چیست می رسانیم و کاربردهای شگفت آن را معرفی می کنیم. 

پیشنهاد ما به شما

خرید دستگاه هایفوتراپی از شرکت تجهیزات پزشکی بسیم رویان طب

کاربردهای خرید دستگاه هایفو برای کلینیک زیبایی

هایفوتراپی یکی از روش های درمانی جدیدی است که کلینیک های زیبایی زیاد از آن استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید