آیا لنز رنگی برای چشم ضعیف ضرر دارد

آیا لنز رنگی برای چشم ضعیف ضرر دارد؟ خیر، استفاده از لنزهای تماسی رنگی بدون نسخه ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد. اما مراقب باشید: لنزها می‌تواند به شدت به چشم‌های شما آسیب برساند و حتی اگر توسط متخصص چشم تجویز نشود، باعث کوری دائمی شود. و بسیاری از لنزهای تماسی که از جای غیرقانونی خریده اید غیر معتبر است.

اگر از لنزهای رنگی برای مهمانی، هالووین یا رویدادهای دیگر استفاده می‌کنید. در اینجا نحوه استفاده از لنز چشم آورده شده است.

لنز شو می‌گوید: «مصرف‌کنندگان باید بدانند که آسیب دائمی چشم ممکن است در اثر استفاده از لنزهای بدون نسخه رخ دهد. من شخصاً موارد بسیار جدی را در کودکان و بزرگسالان از استفاده از لنزهای تزئینی دیده‌ام.

لنزهای رنگی

لنزهای تماسی هستند که ظاهر چشم شما را تغییر می دهند. این لنزهای تماسی می توانند چشمان شما را از جهات مختلف متفاوت جلوه دهند. از تغییر رنگ چشم یا شکل مردمک گرفته تا ایجاد جلوه های شخصیت کارتونی یا فیلم. آنها را می توان با یا بدون اصلاح بینایی ساخت.

آیا لنز رنگی برای چشم ضعیف ضرر دارد

لنزهای تماسی بدون نسخه مضر هستند – مگر اینکه …

اگر ابتدا به پزشک مراجعه کنید و از توصیه های او پیروی کنی. می توانید لنزهای تماسی را با خیال راحت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که لنزهای تماسی تجهیزات پزشکی هستند(پس از سایتی مثل LensShow.net خرید کن) که نیاز به تعهد به استفاده و مراقبت مناسب توسط کاربر دارند. در صورت عدم استفاده صحیح، تمام لنزهای تماسی می توانند احتمال عفونت چشم را افزایش دهند.

بهترین راه برای اطمینان از ایمنی هنگام استفاده از لنزهای تماسی این است که ابتدا به یک متخصص چشم مراجعه کنید. یک چشم پزشک می تواند چشم های شما را برای لنزهای مناسب اندازه گیری کند، ارزیابی کند که آیا شما کاندید مناسبی برای لنز هستید یا نه، و نکات ایمنی را ارائه دهد.

این مطلب را بخوانید
معرفی روش‌های پرشدن صورت فوری + بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدام است؟

پس از مراجعه به چشم پزشک و دریافت نسخه، مطمئن شوید که فقط از فروشندگانی که برای خرید لنزها نیاز به نسخه دارند و فقط لنزهای تماسی مورد تایید FDA را می فروشند، لنزهای تماسی را خریداری کنید.

آیا استفاده از لنزهای رنگی بدون نسخه ایمن است؟

بسته‌بندی‌هایی که ادعا می‌کنند «یک سایز برای همه است» یا «نیازی به مراجعه به چشم پزشک نیست» اشتباه است. لنزهای بدون نسخه اگر دقیقاً مناسب نباشند، می‌توانند چشم شما را بریده، خراش دهند و عفونی کنند. آنها باید سفارشی و متناسب با هر فردی باشند.

اندازه عدسی‌های نامناسب می‌توانند باعث ساییدگی قرنیه، زخم قرنیه و عفونت‌های باکتریایی دردناک مانند کراتیت شوند. لنزهای کاستوم، کازپلی یا لنزهای تماسی نمایشی نیز ممکن است اکسیژن کمتری به چشم وارد کنند، زیرا رنگ‌ها و رنگدانه‌هایی که برای افزودن رنگ استفاده می‌شوند، لنزها را ضخیم‌تر و تنفس کمتری می‌کنند.

درمان این آسیب ها می تواند به جراحی چشم مانند پیوند قرنیه نیاز داشته باشد. و درمان همیشه جواب نمی دهد. مردم توسط لنزهای تماسی کور شده اند.

آیا لنز رنگی برای چشم ضعیف ضرر دارد

آیا لنز رنگی برای چشم ضعیف ضرر دارد و باعث اسیب می شود؟

هیچ مطالعه جامعی در مورد تعداد صدمات ناشی از لنزهای تماسی وجود ندارد. با این حال، ما به طور حکایتی از چشم پزشکان می شنویم که علیرغم مقررات FDA، هر ساله آسیب های مربوط به لنز بی کیفیت را مشاهده می کنند.

مطالعه ای بر روی بیش از 600 زن ساکن تگزاس نشان داد که از هر 4 زن، 1 نفر از لنزهای بی کیفیت استفاده می کرده است. که بیشتر آنها از منابع غیرمجاز مانند مغازه های ارایشی، سالن ها یا فروشگاه های غیرمجاز جدید بودند. حدود 60 درصد از کاربران مشکلات چشمی مانند درد، خارش، قرمزی و تورم را گزارش کردند. که میزان صدمات چشمی در بین افرادی که لنزهای دیگران را استفاده کرده اند، به 88 درصد افزایش یافت. بسیاری از کسانی که آسیب های چشمی داشتند، مراجعه به درمان پزشکی را به تعویق انداختند که بینایی آنها را بیشتر به خطر انداخت.

این مطلب را بخوانید
آشنایی با کامپوزیت دندان + بررسی مزایا و معایب آن

یک نظرسنجی در سال 2017 از متخصصان مراقبت از چشم نشان داد که جوانان 18 تا 25 ساله در معرض بالاترین خطر آسیب های چشمی ناشی از لنزهای بی کیفیت هستند. که تعداد کمی از آنها دستورالعمل های ایمنی را دریافت کرده بودند.

عفونت های چشمی از جمله شایع ترین آسیب های ناشی از این لنزها هستند. بر اساس تجزیه و تحلیل FDA از 300 لنز تقلبی، باکتری‌های مضر در حدود 60 درصد از لنزهایی که بدون نسخه آنلاین خریداری می‌شوند، یافت می‌شوند. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که بیش از 85٪ از افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند حداقل یک رفتار غیربهداشتی داشتند که آنها را در معرض خطر عفونت چشمی جدی مرتبط با لنز قرار می داد.

چرا لنز رنگی بی کیفیت را می فروشند، اگر ایمن نیستند؟

این خرده فروشان قانون را زیر پا می گذارند. در ایالات متحده، فروش لنزهای تماسی بدون نسخه از سال 2005 غیرقانونی است. قانون فدرال همه لنزهای تماسی را به عنوان ابزار پزشکی طبقه‌بندی می‌کند و توزیع آنها را برای متخصصان مراقبت از چشم مجاز محدود می‌کند. فروش غیرقانونی لنزهای تماسی می تواند منجر به جریمه مدنی تا 16000 دلار برای هر تخلف شود. اگر مشاهده کردید که لنزهای تماسی توسط خرده فروشانی به فروش می رسد که نیازی به نسخه ندارند، می توانید فروشنده را به FDA گزارش دهید.

لنزهای رنگی که به طور غیرقانونی فروخته می شوند، چندین QC مهم را دور می زنند. مانند کیفیت لنز و دستورالعمل های مربوط به استفاده و مراقبت که مخصوص شما، چشم ها و لنز هایی است که برای شما تجویز شده است. لنزشو همچنین هشدار می دهد که اگر از یک فروشگاه غیرقانونی خرید نکنید، لنزهای تقلبی رایج هستند. حتی برخی از لنزهای غیرقانونی دوباره بسته بندی شده اند. و در صورت خرید آنها چشم ها با مواد شیمیایی یا میکروب آلوده می شوند.

این مطلب را بخوانید
انواع کمر درد

اگر لنزهایی می‌خرید که مورد تأیید نیستند یا از طریق فروشنده‌ای خریداری می‌کنید که مثل LensShow.net معتبر نیست، نمی‌توانید مطمئن باشید که چه چیزی دریافت می‌کنید. ممکن است آن رنگی که سفارش داده اید نباشد. یا بسته بندی مناسبی نداشته باشد. و ممکن است برای شروع چشم شما اندازه یا شکل مناسبی نداشته باشند. خطرات ارزش آن را ندارند.

رعایت نکات زیر لنزهای تماسی را با خیال راحت استفاده کنید:

  • یک معاینه چشم از یک متخصص مراقبت از چشم مجاز مانند یک چشم پزشک که هر چشم را اندازه گیری می کند و با شما در مورد مراقبت مناسب از لنز تماسی صحبت می کند، معاینه کنید.
  • یک نسخه معتبر دریافت کنید که شامل نام تجاری، اندازه گیری لنز و تاریخ انقضا باشد.
  • لنزهای تماسی رنگی را از خرده‌فروشی که نسخه می‌خواهد خریداری کنید.
  • دستورالعمل های مراقبت از لنزهای تماسی را برای تمیز کردن، ضدعفونی کردن و استفاده از لنزها دنبال کنید.
  • هرگز لنزهای تماسی را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید.
  • طبق دستور پزشک، معاینات بعدی را دریافت کنید.
  • اگر متوجه قرمزی، تورم، ترشح بیش از حد، درد یا ناراحتی ناشی از استفاده از لنزهای تماسی شدید، لنزها را بردارید و فوراً به چشم پزشک مراجعه کنید. عفونت چشم می تواند خیلی سریع جدی شود و گاهی اوقات آسیب قابل برگشت نیست.

آیا هنوز فکر میکنید لنز رنگی برای چشم ضعیف ضرر دارد؟ 

پیشنهاد ما به شما

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

موهای وز و روش‌های صاف کردن موهای وز وز شدن مو، یکی از شایع‌ترین مشکلات …

دیدگاهتان را بنویسید