ویژگی جراح فک و صورت و هزینه های آن

بهترین جراح فک و صورت در تهران چه ویژگی هایی دارد ؟ هزینه جراحی فک و صورت چقدر است ؟ اگر به هر دلیلی قصد انجام عمل جراحی یا اصلاح فک یا مشکلاتی را دارید، بهترین جراح فک و صورت در تهران به شما کمک خواهد کرد. این پزشکان دوره های تخصصی آناتومی تمام قسمت های صورت را گذرانده اند. پس با این تفاسیر این پزشکان به راحتی می توانند اختلالات مربوط به فک و صورت را به راحتی و به بهترین شکل ممکن برطرف کنند. به طور کلی، جراحی دهان و فک و صورت یکی از تخصص های دندانپزشکی زیبایی است که به دلیل گستردگی آن شناخته شده است. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا روند جراحی فک و صورت، مزایا، هزینه و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید را مطالعه کنیم.

یک جراح فک و صورت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • یک جراح فک و صورت با تجربه، همیشه سلامت شما را در اولویت قرار می دهد. یک پزشک معتمد هرگز سلامتی بیمار را فدای منافع شخصی و مالی خود نمی کند.
  • اگر بیمار قصد انجام جراحی های زیبایی صورت را دارد، او را به درستی راهنمایی کنید و بر اساس آناتومی صورت، بهترین مدل را پیشنهاد دهید.
  • بهترین جراح فک و صورت در تهران در صورتی که بیمار توقعات نا معقولی از جراحی زیبایی صورت داشته باشد باید بیمار را متقاعد کند و اگر بیمار قانع نشد از عمل او خودداری کند.
  • صبور باشید و تمام نکات مربوط به مراقبت های قبل و بعد را برای بیمار توضیح دهید و از بیمار بخواهید که آنها را رعایت کند تا به نتیجه ایده آل برسید.

برای شناخت بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران و بهترین جراح فک و صورت می توانید به سایت تاپتنا مراجعه فرمایید ،مجله تاپتنا، رسانه تخصصی در زمینه زیبایی و پزشکی و… یکی از پر بازدید ترین وبسایت ها در زمینه معرفی بهترین پزشکان، جراحان و… می باشد.

هزینه جراحی فک

این مطلب را بخوانید
آشنایی با کامپوزیت دندان + بررسی مزایا و معایب آن

هزینه جراحی فک به عوامل زیادی بستگی دارد. در واقع این عوامل متعدد شامل: محل جراحی، مهارت جراح، شدت اختلالات فک، هزینه بیهوشی و داروهای تجویز شده تعیین کننده هزینه نهایی برای بیمار است. علاوه بر این، دلیل جراحی که ممکن است به دلایل پزشکی یا زیبایی انجام شود، بر پوشش بیمه ای بیمار تأثیر می گذارد. توجه داشته باشید که اگر می‌ خواهید اطلاعات کامل‌ تری در مورد هزینه جراحی فک داشته باشید، باید برای معاینه با پزشک مشورت کنید، پزشک می‌ تواند پس از معاینه و بررسی وضعیت شما اطلاعات دقیق‌ تری به شما بدهد.

جراح فک و صورت کیست ؟

جراحان فک و صورت که گاهی اوقات به آنها جراحان فک و صورت نیز گفته می شود، در طول دوره آموزشی خود برای درمان طیف وسیعی از شرایط و آسیب هایی که سر، گردن، دهان، فک و صورت را تحت تاثیر قرار می دهند، آموزش می بینند. جراحان فک و صورت واجد شرایط درمان تعدادی از بیماری های سر و گردن هستند، از جمله:

  • فک های نامنظم
  • ایمپلنت های دندانی
  • بیماری های دندان عقل
  • جراحی ترمیمی دهان
  • سرطان های سر و گردن

این جراحان در زمینه بیهوشی و کنترل درد نیز آموزش های لازم را دیده اند. به طور معمول، جراحان فک و صورت جراحی را برای اصلاح مشکلات یا ایجاد تغییرات زیبایی انجام می دهند. این جراحی ها معمولاً روش های سرپایی هستند. آنها همچنین به شما می آموزند که چگونه پس از جراحی بهبود پیدا کنید و می توانند قرار ملاقات های بعدی را برای نظارت بر وضعیت شما تعیین کنند.

جراح فک و صورت چه بیماری هایی را درمان می کند؟

این مطلب را بخوانید
روش‌های درمان خارش و قرمزی پوست صورت؛ نشانه‌ای ساده، اما دلیلی برای انگل دمودکس

بهترین جراح فک و صورت در تهران می تواند تعدادی از بیماری ها را درمان کند. جراحان فک و صورت بسیاری از بیماری ها را همانند جراحان دهان درمان می کنند ،هر اصطلاحی که باشد، جراحان فک و صورت از تخصص خود برای انجام روش های تهاجمی متوسط ​​روی صورت و گردن استفاده می کنند.

  • ایمپلنت های دندانی: جراحان فک و صورت می توانند دندان ها را برداشته و با گزینه های مصنوعی جایگزین کنند. ایمپلنت های گزاشته شده توسط بهترین جراح فک و صورت به صورت دائم در استخوان فک باقی می ماند و عنوان یک دندان جایگزین برای شما عمل می کند .آنها می توانند اثرات مفیدی بر سلامت یا زیبایی داشته باشند.
  • جراحی ترمیمی: این جراحان می توانند استخوان ها را بتراشند، مفاصل را دوباره مرتب کنند یا حتی به بازسازی استخوان های شکسته کمک کنند. اگر صورت یا فک شما شکسته یا نامرتب است، این می تواند به رفع آن و کاهش ناراحتی شما کمک کند.
  • شکاف لب یا کام: برخی از نقایص مادرزادی می توانند منجر به شکاف کام و لب شوند. این عارضه می تواند تاثیر زیادی در زیبایی فرد در طول زندگی داشته باشد. جراحان فک و صورت می توانند از طریق جراحی به ترمیم این نوع نقص مادرزادی کمک کنند.

چه زمانی باید به جراح فک و صورت مراجعه کرد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید به جراح فک و صورت مراجعه کنید. دندانپزشک یا پزشک شما می تواند شما را به آن ارجاع دهد. در شرایط زیر، افراد باید در نهایت به جراح فک و صورت مراجعه کنند:

  • مشکلات اسکلتی: اکثر جراحان فک و صورت حداقل تا حدی برای اصلاح مشکلات اسکلتی مانند ناهماهنگی فک کار می کنند. اگر دچار درد مزمن مفصل گیجگاهی فکی هستید که به عنوان TMJ نیز شناخته می شود، دندانپزشک شما می تواند شما را به جراح فک و صورت ارجاع دهد.
  • سرطان صورت، دهان یا گردن: سرطان های صورت، گردن و فک اغلب توسط جراحان فک و صورت برداشته می شوند. این متخصصان آموزش و تجربه لازم برای برداشتن تومور را بدون آسیب رساندن به اعصاب ظریف سر و گردن دارند.
  • جراحی ترمیمی: اگر تصادف کردید و صورتتان آسیب دید، ممکن است جراحی فک و صورت انجام دهید. برخی از این جراحان در جراحی ترمیمی برای ترمیم استخوان فک، استخوان گونه و دندان تخصص دارند. جراحان فک و صورت نیز می توانند دندان های کاملا از دست رفته را با ایمپلنت دندان جایگزین کنند.
  • جراحی پلاستیک: در نهایت، جراحان فک و صورت می توانند مشکلات زیبایی را نیز درمان کنند. اگر به ایمپلنت های دندانی علاقه مند هستید یا می خواهید ویژگی های صورت خود را تغییر دهید، ممکن است برای رسیدن به اهداف ظاهری خود به یکی از این پزشکان مراجعه کنید.

جراحی فک در چه سنی مناسب است؟

این مطلب را بخوانید
انواع و علت سردرد

سن مناسب برای جراحی فک 18 تا 25 سالگی است زیرا رشد فک در این سن به مرحله نهایی خود رسیده و متوقف می شود. تغییر چهره از طریق جراحی فک نیز باید در همان سنی انجام شود که فرد بلوغ استخوانی خود را پشت سر گذاشته است. اما اگر فک بیمار مشکل حاد داشته باشد، جراح فک بر روی بهبود مشکل فک تمرکز می کند و سن متقاضی موضوع مهمی نیست.

مزایای جراحی فک

جراحی فک قطعا برای درمان لازم انجام می شود که پس از آن فواید زیادی برای بیمار به همراه دارد:

  • جراحی فک زیبایی دلپذیری به چهره می بخشد و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.
  • جراحی فک باعث می شود غذا خوردن راحت تر شود.
  • جراحی فک باعث کاهش سایش دندان می شود.
  • عملکرد دهان را بهبود می بخشد.
  • ناهنجاری های فک همچنین می تواند باعث مشکلات تنفسی شود و منجر به بهبود تنفس شود.
  • بهداشت دهان و دندان را تسهیل می کند و بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

مدت زمان درمان جراحی فک

زمان جراحی از 1 تا چند ساعت طول می کشد که با در نظر گرفتن میزان و نوع ناهنجاری و وضعیت بیمار تعیین می شود. پس از جراحی، بیمار به مدت دو روز در بیمارستان بستری می شود و در این دو روز به طور مکرر وضعیت وی بررسی می شود. پس از ترخیص از بیمارستان لازم است بیمار در منزل استراحت کند و دستورالعمل ها را به درستی انجام دهد تا دوران نقاهت به پایان برسد. احتمال خونریزی تا حدود دو هفته بعد از عمل طبیعی است و حدود یک هفته درد و تورم وجود دارد که با مصرف مسکن کاهش می یابد. پس از یک هفته جراحی، بیمار برای بررسی وضعیت خود به مطب جراح خود مراجعه کرد.

این مطلب را بخوانید
بارداری خارج ازرحم

تا حدود دو ماه بعد از جراحی بیمار فقط باید غذاهای نرم بخورد و پس از آن می تواند غذاهایی مانند سالاد یا غذاهای آسیاب شده را در برنامه غذایی خود قرار دهد. اگر بیمار مراحل مراقبت را به درستی دنبال کند، پس از حدود 4 ماه بهبودی کامل حاصل می شود و پس از 6 تا 12 ماه بیمار باید برای دوره دوم درمان ارتودنسی مراجعه کند.

انواع جراحی فک

جراحی های عمده ای که روی استخوان فک انجام می شود عبارتند از:

  • اصلاح بیرون زدگی فک: اگر فک پایین بیرون زده باشد، استخوان پشت فک از ناحیه جلو جدا شده و اصلاح می شود که به آن جراحی فک پایین می گویند. در این جراحی قسمتی از فک که دندان در آن قرار می گیرد به عقب منتقل می شود. با این روش موقعیت فک تغییر می کند و کاملاً با فک بالا هماهنگ می شود.
  • اصلاح عقب رفتگی فک: استخوان واقع در قسمت پایین فک از پایه جدا شده و اصلاح می شود. سپس قسمتی از فک پایین که دندان روی آن قرار می گیرد و قسمتی از چانه به جلو آورده می شود.
  • استئوتومی فک بالا: این جراحی از طریق یک برش در فک بالا انجام می شود. سپس استخوان فک به صورت کنترل شده شکسته می شود و به مکان جدیدی که توسط مدل های دندانپزشکی قبل از جراحی تعیین شده است منتقل می شود. سپس یک قطعه پلاستیکی کوچک به دندان ها متصل می شود تا موقعیت جدید فک بالا مشخص شود و سپس با صفحات فلزی و پیچ های کوچک در جای خود ثابت می شود. این صفحات و پیچ ها از تیتانیوم ساخته شده اند که فلزی بسیار ناکارآمد و بی خطر برای استفاده در بدنه است. در نهایت با استفاده از نخ های قابل جذب آدامس بخیه می شود.
این مطلب را بخوانید
تاثیر مصرف مکمل کلاژن بر روی کاهش چین و چروک و افزایش انعطاف پوست

کلام آخر

جراحان دهان و فک و صورت متخصصین دندانپزشکی هستند که سال ها آموزش و تجربه دارند و تقریباً به طور کامل روی استخوان ها، پوست و عضلات صورت، دهان و فک تمرکز دارند. جراحان دهان و فک و صورت دارای دانش و تخصص منحصر به فردی هستند که آنها را واجد شرایط منحصر به فرد برای تشخیص و درمان طیف وسیعی از شرایط عملکردی و زیبایی شناختی موثر بر این ناحیه از بدن می کند.

پیشنهاد ما به شما

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

موهای وز و روش‌های صاف کردن موهای وز وز شدن مو، یکی از شایع‌ترین مشکلات …

دیدگاهتان را بنویسید