مراقبت های قبل از عمل کاشت مو: راهنمایی برای حالت بهتر موها

اگر قصد انجام کاشت مو را دارید، باید قبل از اقدام خودتان را برای انجام این کار آماده کنید. به توصیه پزشکان شما باید مراقبت های قبل از عمل کاشت مو را از یک ماه قبل از عمل شروع کرده باشید. نکات مراقبتی قبل از کاشت مو به دریافت بهترین نتیجه کمک می‌کند و راحتی بیشتری حین و بعد از عمل خواهید داشت. ازهمین‌رو در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به توضیح مراقبت های قبل از عمل کاشت مو بپردازیم تا بدون استرس و دغدغه آماده انجام عمل شوید. اگر شما هم در آینده‌ای نزدیک قصد کاشت مو دارید، نکات این مقاله قطعا برایتان مفید و کاربردی خواهد بود.

مراقبت های لازم برای یک ماه قبل از کاشت مو

چنانچه یک ماه یا چهار هفته تا عمل کاشت مو فرصت باقی مانده است، باید از سلامت پوست سر خود برای کاشت مو مطمئن شوید. برای این کار روزانه ۱۰ تا ۳۰ دقیقه از وقت خود را به ماساژ پوست سر اختصاص دهید. این روتین به تنظیم جریان خون کمک کرده و روند بهبود بعد از عمل را راحت‌تر خواهد کرد. همچنین برای اطمینان از سلامت پوست سرتان برای عمل بهتر است با پزشک مشورت کنید و از نبود هیچ‌گونه عارضه‌ای روی سر مطمئن شوید.

پزشک ممکن است آزمایش خون یا نوار قلب برایتان تجویز کند تا از سلامت عمومی شما مطمئن شود. همچنین در بعضی از موارد، مصرف ماینوکسیدیل (محبوب‌ترین داروی رشد مو) قبل از کاشت ممنوع می‌شود. اگر می‌خواهید نشانه های کاشت مو موفق را در کمترین زمان ممکن بعد از عمل ببینید، حتما مراقبت‌های قبل از کاشت مو را جدی بگیرید.

این مطلب را بخوانید
بهترین کرم گریم سفید کننده صورت

عدم مصرف داروهای خاص با تجویز پزشک دو هفته قبل از کاشت مو

دو هفته قبل از عمل زمان مناسبی است که پزشکتان را از مصرف داروهایتان مطلع سازید. داروهایی مانند آسپرین، داروهای ضدالتهابی، داروهای ضدافسردگی و همچنین ویتامین B و E باعث رقیق شدن خون و افزایش احتمال خونریزی حین و بعد از عمل می‌شوند. این موضوع حتی روی بهبود زخم‌ها بعد از کاشت هم تاثیر می‌گذارد و آن را به تعویق می‌اندازد.

از طرفی ممکن است پزشک از شما بخواهد مصرف قرص‌های ویتامین C را در برنامه روزانه خود قرار دهید. توصیه می‌کنیم درباره مصرف یا عدم مصرف داروها حتما با پزشکتان مشورت کرده و از دستوراتش پیروی کنید.

عدم مصرف الکل؛ از مهم‌ترین مراقبت های قبل از عمل کاشت مو

 دو هفته قبل از موعد کاشت مو، هیچ‌گونه نوشیدنی الکلی نباید مصرف کنید. الکل رگ‌های خونی را گشاد کرده و همین موضوع باعث افزایش تورم در محل برش خواهد شد. هرچه زودتر بتوانید الکل را قبل از کاشت مو کنار بگذارید، نتیجه کاشت مو برای شما بهتر و عوارض ناشی از آن بسیار کمتر خواهد شد.

دو هفته قبل از کاشت مو، موهایتان را کوتاه نکنید!

دو هفته قبل از کاشت مو، از کوتاه کردن موهایتان خودداری کنید. این موضوع مخصوصا برای ناحیه اهداکننده اهمیت بیشتری دارد. پزشک ممکن است در طول عمل موهای بخشی از سرتان را کوتاه کند یا برش دهد؛ این موضوع به این معنا نیست که شما هم می‌توانید قبل از کاشت مو اقدام به کوتاه کردن موهایتان کنید. میزان بلندی موها در روز انجام کاشت مو بهتر است به اندازه طبیعی خود باشد؛ ازهمین‌رو دو هفته منتهی به عمل به‌هیچ‌عنوان موهای ناحیه دریافت‌کننده را نتراشید یا کوتاه نکنید.

این مطلب را بخوانید
میکرونیدلینگ چطورحال پوستتان را بهتر می‌کند؟

ترک سیگار یک هفته قبل از عمل کاشت مو

اگر اهل سیگار کشیدن هستید، یک هفته قبل از کاشت مو باید دخانیات را کنار بگذارید. استعمال دخانیات بهبودی زخم‌های ناشی از برش را سخت‌تر می‌کند؛ زیرا هرچیز نیکوتین‌داری حرکت اکسیژن در خون را دشوارتر خواهد کرد. مصرف سیگار قبل و بعد از کاشت مو همچنین شانس باقی ماندن جای زخم در محل برش‌ها را افزایش می‌دهد.

علاوه‌بر این، مصرف نیکوتین احتمال ابتلا به عفونت را بالا می‌برد؛ ازهمین‌رو ممکن است علاوه‌بر ترک سیگار نیاز باشد تا آنتی‌بیوتیک مصرف کنید. تجویز آنتی‌بیوتیک برای کنترل هر نوع عفونتی بر عهده پزشک است؛ بنابراین از مصرف خودسرانه این داروها خودداری کنید.

رژیم غذایی سالم؛ پای ثابت مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو

تغذیه تاثیر مستقیم و چشمگیری روی رشد موها، کوتاه شدن دوران نقاهت و افزایش احتمال موفقیت کاشت مو دارد. با مشورت یک پزشک متخصص تغذیه، یک رژیم غذایی سالم، معتدل و متنوع از انواع پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی داشته باشید. حتی همزمان با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می‌توانید با دستور پزشک، مصرف مکمل‌ها را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید. این رژیم غذایی را باید تا حداقل ۶ ماه بعد از کاشت مو ادامه دهید. مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات و نوشیدن آب کافی به آماده‌سازی بدن و بازسازی آن بعد از کاشت مو کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید که مصرف غذاهای پرچرب و فست‌فود ۱۰ روز قبل از عمل ضروری است.

مراقبت های قبل از کاشت مو در روز عمل

مراقبت های قبل از عمل کاشت مو دقیقا تا دقایقی قبل از انجام عمل ادامه دارد. سعی کنید شب قبل از عمل خواب کافی داشته باشید. همچنین با یک همراه هماهنگ کنید تا شما را بعد از عمل به خانه برساند و شرایط استراحت کامل را برایتان فراهم کند. توصیه می‌کنیم در روزهای قبل از عمل، حتما برای مرخصی چندروزه اقدام کرده و مواد مغذی و میوه کافی برای دوران استراحتتان تهیه کنید. در روز عمل نیز باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • قبل از کاشت مو، موهایتان را تمیز بشویید.
  • روز عمل به‌هیچ‌عنوان از ژل یا ماسک مو استفاده نکنید. موها باید در حالت طبیعی خود باشند.
  • روز عمل لباس دکمه‌دار بپوشید که برای تعویض نیازی به کشیدن روی سر نداشته باشد.
  • قبل از عمل یک صبحانه سبک و مقوی بخورید.
  • اگر تب یا تنگی نفس دارید، حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • از مصرف قهوه یا هرگونه نوشیدنی کافئین‌دار روز جراحی خودداری کنید.
این مطلب را بخوانید
لمینت دندان چیست؟

کلینیک صدف قبل، حین و بعد از کاشت مو همراه شما خواهد بود!

در این مقاله به بررسی مراقبت های قبل از عمل کاشت مو پرداختیم و مهم‌ترین نکات برای آماده شدن برای عمل را برایتان شرح دادیم. یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از کاشت مو، انتخاب کلینیک زیبایی با کادری مجرب است. امکانات کلینیک، تیم پزشکی و تیم پشتیبانی و مشاوره دست به دست هم می‌دهند تا شما بهترین نتیجه را از کاشت مو دریافت کنید. کلینیک تخصصی پوست و مو صدف با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه انواع خدمات زیبایی پوست و مو و با استفاده از روش‌های نوین آمریکایی بهترین خدمات را به شما عزیزان عرضه می‌کند. همچنین تیم مشاوره حرفه‌ای کلینیک صدف قبل و بعد از عمل با دانش و تخصص خود، شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

موهای وز و روش‌های صاف کردن موهای وز وز شدن مو، یکی از شایع‌ترین مشکلات …

دیدگاهتان را بنویسید