راهنمای کامل تشخیص تاریخ انقضای محصولات آرایشی

راهنمای کامل تشخیص تاریخ انقضای محصولات آرایشی

اگر روی بسته بندی لوازم آرایش خود (معمولا لوازم آرایش خارجی) را نگاه کنید، برچسب‌هایی را خواهید دید که با نام برچسب batch code شناخته می‌شوند. معمولا بر روی این برچسب‌ها حروفی مثل M، MED، MFG، PAO و PROD درج می‌شود که بعد از آنها عددی قرار گرفته است. این عددها همان تاریخ انقضایی هستند که به راحتی می‌توانید آنها را آنالیز کنید. اما روی بسته بندی لوازم آرایش ایرانی معمولا علامت اختصاری “M” درج می‌شود. مثلا اگر روی بسته بندی لوازم آرایش نوشته شده بود M 24 یعنی محصول آرایشی شما بعد از باز شدن باید تا ۲۴ ماه یا همان دو سال استفاده شود. معمولا این عدد داخل یک علامت شبیه به کاسه کرم که درب آن باز است درج می‌شود. البته ممکن است که به جای M (ماه)، حرف Y درج شود که به معنای (سال) است.

آیا لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست هم منقضی می شوند؟

پاسخ، متأسفانه، بله است. حداقل برای بسیاری از انواع محصولات آرایشی و مراقبت از پوست که تنوع بسیار زیادی از فرمول ها، مواد فعال، نگهدارنده‌ ها و انواع بسته‌ بندی دارند. حتی خیلی از اوقات ممکن است محصولی را بخرید اما بلافاصله از آن استفاده نکنید، در برخی از موارد مدت زمانی که گذشته موجب منقضی شدن محصول میشود. با شناخت علائم روی جلد محصولات میتوانید از تاریخ انقضای آنها نیز مطلع شوید.


فهرست مطالب


به طور کلی، اکثر محصولات مراقبت از پوست می توانند 30 ماه در قفسه و 10 تا 12 ماه پس از باز شدن باقی بمانند. این زمان در رابطه با تمام لوازم آرایشی معمولاً 2 سال پس از خرید و گاهی اوقات تا 3 ماه برای آرایش چشم میباشد. اما، چندین راه برای بررسی وجود دارد تا بتوانید 100٪ مطمئن شوید، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

محصول تاریخ انقضا
رژ لب18 تا 24 ماه
برق لب12 تا 18 ماه
فونداسیون و کانسیلر12 تا 18 ماه
ریمل3 تا 6 ماه
خط چشم مایع3 تا 6 ماه
محصولات کرم12 تا 18 ماه
محصولات پودری12 تا 18 ماه
محصولات پوستی (تونر، مرطوب کننده، دور چشم و سرم ها)
قبل از باز شدن 30 ماه – بعد از باز شدن 12 ماه
پاک کننده، لایه بردار و شوینده های صورت
قبل از باز شدن 30 ماه – بعد از باز شدن 12 ماه
ماسک های ورقه ایقبل از باز شدن 2 تا 3 سال – بعد از باز شدن بلافاصله باید استفاده شوند

چه عواملی در طول عمر یک محصول تاثیر میگذارد؟

  • آیا پاک کننده ها زودتر از کرم ها خراب می شوند؟
  • آیا سرم ها ماندگاری بیشتری نسبت به اسکراب دارند؟

چیزی که باید در نظر گرفته شود این است که نوع محصول کمترین تأثیر را بر سرعت یا آهستگی انقضای آن دارد. این واقعاً مهم نیست که کرم، سرم یا غیره باشد، بلکه عواملی مانند دما، زمان، رطوبت نسبی، استرس فیزیکی و سایر پارامترهای محیطی مهم هستند. نور، گرما، رطوبت، انتقال گازها و آلودگی میکروارگانیسم ها همگی بر طول عمر یک محصول آرایشی یا پوستی تاثیر دارند.

این مطلب را بخوانید
ماسک زردچوبه حکیم پوست شما

با این حال، در محصولات مبتنی بر آب، از جمله کرم‌ ها و لوسیون‌ ها، اگر سیستم نگهدارنده به اندازه کافی قوی نباشد یا اگر محصول به طور مداوم با کاربر در تماس باشد، بیشتر در معرض فساد ناشی از رشد باکتری‌ ها هستند. در برخی از لوازم های آرایشی مانند کرم پودر صورت طراحی محصول به گونه ای است که برای برداشتن کرم باید از انگشت خود استفاده کنید و آنرا در شیشه فرو ببرید. با این کار کرم در طول زمان اکسید شده و رنگ و بوی آن تغییر میکند.

هم چنین بسته بندی مناسب می تواند به ماندگاری یک محصول کمک کند، همین یک چیز ساده ممکن است بیش از هر چیز دیگری در انقضا نقش داشته باشد. زمانی که بسته محصول باز می شود ساعت شروع به تیک تاک می کند.

به 3 علامت اختصاری تاریخ تولید و انقضا روی جلد محصولات توجه کنید!

باور کنید یا نه، محصولات مراقبت از پوست شما منقضی می شوند! مهم است که به نحوه تشخیص تاریخ انقضای محصول توجه داشته باشید تا قبل از خراب شدن آنها را استفاده کنید.

این امر به ویژه برای محصولاتی مانند کرم ضد آفتاب بسیار مهم است، زیرا با گذشت تاریخ انقضای آن، علاوه بر خراب شدن مواد و آبکی شدن فرمول، میزان اثربخشی آنها نیز کمتر شده، که به معنای افزایش قابل توجهی احتمال آفتاب سوختگی، آسیب نور خورشید، ایجاد لکه‌ های قهوه‌ ای و خطر ابتلا به سرطان پوست است. سایر محصولات مانند سرم ها یا لوسیون ها که فاسد شده اند می توانند منجر به مشکلات پوستی غیر ضروری مانند آکنه یا درماتیت شوند. همیشه بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که تاریخ داشته و برای شما ایمن هستند تا اینکه بعدا تاسف بخورید، به خصوص وقتی صحبت از سلامت پوست شما می شود!

1-PAO (دوره پس از افتتاح)

به دلیل اکسیداسیون و عوامل میکروبیولوژیکی، هم لوازم آرایشی و هم محصولات مراقبت از پوست باید در مدت زمان معینی استفاده شوند. به منظور توجه به این موضوع، هر محصول باید با یک نقشه خاص همراه باشد که زمان ماندگاری آنرا پس از باز شدن نشان می دهد. نماد PAO (یک شیشه باز با یک عدد و یک “M”) روی جلد محصولات نشان می دهد که چند ماه از روز باز کردن آن تا روز انقضای آن فاصله دارید.

اغلب در پشت جلد محصول، PAO را خواهید دید که نشان می دهد بطور مثال محصول تا 12 ماه پس از باز شدن، ایمن و موثر باقی می ماند. این تاریخ‌ ها به یادآوری زمان باز کردن محصول بستگی دارد، بنابراین یک نکته عالی این است که یا مستقیماً روی بسته‌بندی روز باز کردن محصول بنویسید یا با نوشتن فهرستی از تمام محصولات باز شده خود در دفتر خود، مدام تاریخ آنها را چک کنید. ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما یک راه ساده و آسان برای اطمینان از استفاده از محصولات ایمن و موثر روی پوستتان است.

راهنمای کامل تشخیص تاریخ انقضای محصولات آرایشی

2-کد تولید Batch Code

راه دیگر برای تشخیص تاریخ انقضا از طریق کد تولید یا همان بچ نامبر است. این کد به تولید کنندگان یا تامین کنندگان اجازه می دهد دسته ای را که محصول در آن تولید شده شناسایی کنند. کد معمولاً مستقیماً در پایین ظرف چاپ می شود. برای محصولات نوع لوله، کد دسته ای را می توان در بالای جایی که محصول مهر و موم شده است یافت.

سایت های مختلفی مانند CheckFresh.com یا CheckCosmetic.net به صورت آنلاین برای شناسایی تاریخ انقضای محصولات وجود دارند. اما، برای برندهای تازه تاسیس و کمتر محبوب، می‌توانید جلد محصولات را بررسی تا بچ نامبر را پیدا کنید و مستقیماً برای اطلاع از تاریخ انقضا با آن شرکت تماس بگیرید.

این مطلب را بخوانید
انواع شایع بیماری‌های پوستی را بشناسید

3-توجه به تاریخ انقضا

آخرین راه تشخیص منقضی شدن یک محصول توجه به خود تاریخ انقضای درج شده روی جلد و بسته بندی است. بسیاری از برندها تاریخ انقضای تولیدات خود را به طور مشخص در پایین بسته بندی محصول چاپ میکنند. به خاطر داشته باشید که تاریخ معمولاً در قالب YYYY/MM/DD نوشته می شود.

تشخیص تاریخ تولید از طریق سایت‌های تاریخ انقضاء محصولات خارجی

برای بررسی تاریخ تولید، انقضاء و اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی برندهای خارجی می‌توانید از 4 سایت معتبر زیر کمک بگیرید:

می‌توانید با مراجعه به این وب‌سایت‌ها و وارد کردن بچ کد و نام شرکت تولیدکننده محصول در بخش مربوطه، از تاریخ تولید، انقضاء و عمر محصول خریداری شده بر اساس ماه و روز مطلع شوید.

تعیین تاریخ انقضاء محصولات پس از باز کردن پلمپ

یکی از مهم‌ترین علائم که بر روی محصولات آرایشی و پوستی درج می‌شود؛ نماد (PAO) مخفف عبارتPeriod After Opening است. این نماد به شکل جعبۀ در باز بر روی تمام محصولات درج می‌شود و نشانگر مدت زمان استفاده از محصولات پس از باز کردن پلمپ است که پس از اتمام این مدت به هیچ وجه نباید از محصول استفاده کنید.بر روی این ظرف در باز، عددی با حرف M درج می‌شود که این عدد نشان‌دهنده بازۀ زمانی استفاده از محصول و حرف M به معنای Month یا ماه است.

راهنمای کامل تشخیص تاریخ انقضای محصولات آرایشی

معنای اعداد درج شده بر روی جعبۀ در باز (نماد PAO)

6M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 6 ماه قابل استفاده است.

12M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 12 ماه قابل استفاده است.

18M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 18 ماه قابل استفاده است.

24M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 24 ماه قابل استفاده است.

تشخیص تاریخ انقضاء از طریق بچ کد محصولات

تاریخ انقضاء برندهایی نظیر نیوآ، سبامد و آریل از طریق بچ‌کد درج شده بر روی بسته‌بندی قابل تشخیص است.به عنوان مثال اعداد 1047 را در نظر بگیرید، این عدد نشان‌دهندۀ تاریخ تولید و انقضاء محصولات هستند؛ به طوری که عدد یک نشان‌دهندۀ سال تولید (2021)، عدد 047 نیز به معنای 47 اُمین روز سال (روز 17 ماه فوریه) است.

بررسی تاریخ انقضاء از طریق بارکد

تمامی محصولات خارجی دارای بارکد (شناسه) هستند که شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن‌های مخصوص بارکد خوان، اطلاعات مورد نیاز دربارۀ محصول خریداری شده را کسب کنید. این نرم افزارها با اسکن بارکد وارد سایت تولید کننده محصول می‌شوند و تمامی اطلاعات مورد نیاز شما درباره محصول را ارائه می‌دهند.

بررسی تاریخ انقضاء در صورت عدم وجود در سایت‌های تاریخ انقضاء

متأسفانه تاریخ انقضاء برخی برندها در وب‌سایت‌ها یافت نمی‌شود که این موضوع دلیل بر تقلبی بودن محصول نیست. دلیل این امر آن است که شرکت‌ها اطلاعات محصولات خود را با این وب‌سایت‌ها به اشتراک نمی‌گذارند. در چنین شرایطی می‌توانید اطلاعات تماس با برندی را که محصول را از آن خریده‌اید؛ پیدا کرده و بچ کد و نام محصول را به روابط مشتری ایمیل بزنید و در مورد تاریخ تولید و انقضاء سوال کنید.

شرایط نگهداری از عوامل تاثیر گذار بر عمر محصولات

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در عمر مفید محصولات، شرایط نگهداری آن‌هاست. می‌توانید اصول نگهداری صحیح را از روی بسته بندی محصولات بررسی کنید.به عنوان مثال باید محصولات را از نور مستقیم آفتاب محافظت کنید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات این است که محصول را در یخچال نگهداری کنید. برخی از محصولات را می‌توان در یخچال نگهداری کرد، در حالی که برخی از محصولات نیز باید در دمای اتاق نگهداری شوند.

این مطلب را بخوانید
واکسن گارداسیل بهتر است یا پاپیلوگارد؟
راهنمای کامل تشخیص تاریخ انقضای محصولات آرایشی
  • بوی نامطبوع محصولات آرایشی نشان فاسد شدن

رایج‌ترین راه  تشخیص تاریخ انقضای محصولات آرایشی، بو کردن آن است. محصولات آرایش چشم را می‌توان به این وسیله بررسی کرد. این روش را در ریمل امتحان کنید؛ اگر بویی شبیه به بنزین داشت، به فاسد بودن آن مطمئن شوید. برای جلوگیری از فاسد شدن ریمل بعد از مصرف، در آن را ببندید تا هوا به داخل آن وارد نشود .

  • تغییراتی در بافت و رنگ محصول آرایشی

اگر در بافت محصولات آرایشی تغییرات ظاهری مثل ظاهر ناهموار و شل مشاهده کردید، احتمالا بافت آن از بین رفته است. به خصوص این حالت در کرم پودرهای تکه تکه شده کاملا واضح است و در این حالت، نشانه خشک شدن محصول است. به طور کلی اگر محصولات آرایشی به رنگ برنجی یا نارنجی تغییر کرد، مطمئن باشید که فاسد شده است. در ادامه تغییر شکل مواد آرایشی مختلف را با یکدیگر به دلیل گذر از تاریخ انقضا بررسی می کنیم.

  • محصولات مایع به شکل توده‌ای تغییر پیدا می کنند

تغییر حالت محصولات آرایشی بر پایه مایعات متفاوت است. اگر احساس هر تغییر شکل مثل برآمدگی در محصولات آرایشی کرده اید حتما آن را دور بریزید، زیرا این تغییرات نامطلوب نشانه رشد باکتری است.

  • لایه‌های گچی یا خاکستری

شکل محصولات آرایشی پودری مانند کرم پودرها به صورت لایه گچی یا خاکستری تغییر پیدا می کنند. اگر چنین حالتی را مشاهده کردید، به نامعتبر بودن آن شک نکنید.

راهنمای کامل تشخیص تاریخ انقضای محصولات آرایشی
  • لکه‌های سفید رنگ بر روی محصولات آرایشی

اگر بر روی محصولات آرایشی مثل مداد چشم یا خط لب، لکه‌های سفیدی مشاهده کردید، به فاسد بودن آن مطمئن شوید. در این حالت مدادها قابل تراشیدن نیستند و نمی توانید بیشتر از آن‌ها استفاده کنید.


آیا محصولات بسته بندی شده منقضی می شوند؟

محصولات بسته‌بندی‌شده مانند لوازم آرایشی باز دارای تاریخ انقضای محدودی هستند. فرقی نمی‌کند که درب محصولات باز یا بسته باشد، زیرا با گذر زمان مواد آرایشی خراب می‌شوند، بنابراین استفاده‌نکردن از محصولات آرایشی نه‌تنها به نفع شما نیست بلکه به ضرر شما نیز تمام می‌شود، زیرا هم مبلغی بابت آن پرداخت کرده‌اید و دوم اینکه نمی‌توانید از آن استفاده کنید و گزینه‌ای جز انداختن در سطل آشغال ندارید. اما این شانس را هم دارید که اگر به‌درستی نگهداری کرده باشید، ماندگار باقی بماند.

تاریخ انقضای محصولات آرایشی بسته بندی شده چقدر است؟

تشخیص زمان انقضای محصولات دارای بسته‌بندی کمی سخت‌تر از محصولات باز است، زیرا روی بسته‌بندی چاپ نشده است. اما یک قانون کلی وجود دارد و آن این که اگر محصولات آرایشی را در یک محیط خشک و خنک نگهداری کنید، بین 2 تا 3 سال دوام دارند. به طور کلی محصولات حاوی روغن مانند کانسیلرهای کرمی زودتر فاسد می‌شوند و محصولاتی که حاوی مواد طبیعی بدون نگهداری قوی باشند، احتمال فاسد شدنشان بیشتر است، حتی اگر استفاده نشوند.

ماندگاری محصولات آرایشی به چه نکاتی بستگی دارد؟

نگران فاسد شدن محصولات آرایشی نباشید زیرا می‌توانید با رعایت نکاتی، به دوام و ماندگی محصولات آرایشی اضافه کنید. بسیاری با گمان اینکه محصولات آرایشی در یخچال دوام بهتری خواهند داشت، آن‌ها را در یخچال نگهداری می‌کنند. غافل از اینکه واکنش مواد آرایشی با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به نکات مهم برای نگهداری بهتری محصولات آرایشی اشاره خواهیم کرد.

  1. مواد آرایشی را در برابر نور خورشید قرار ندهید

گرم شدن محصولات مراقبت از پوست تاثیر منفی بر کارایی آن خواهد داشت. بنابراین از قرار دادن آن ها در برابر نور خورشید خودداری کنید، زیرا به مرور زمان مواد آرایشی اکسیده می شوند.

راهنمای کامل تشخیص تاریخ انقضای محصولات آرایشی

2. برخی مواد آرایشی در یخچال ماندگاری بیشتری دارند

این مطلب را بخوانید
معجزات روغن جوانه گندم بر زیبایی

دمای خنک بر عملکرد مثبت برخی محصولات آرایشی تاثیر زیادی دارد. محصولات پوستی حاوی رتینول و ویتامین سی ماندگاری بیشتری در یخچال خواهند داشت. رژ لب‌ها هم جزو لوازم آرایشی هایی هستند که در یخچال طراوت بهتری دارند؛ به خصوص اگر در  فصل تابستان، رژ لب تان در حال آب شدن است، آن را در یخچال نگهداری کنید تا رژ لب به حالت جامد و اولیه بازگردد.

3. مواد آرایشی را در حمام و دستشویی نگهداری نکنید.

بخار حمام به شدت مواد آرایشی را از بین می برد، زیرا فضای مرطوب مکان مناسبی برای پرورش کپک و باکتری ها است. به طور کلی تمام موادی که در حمام بسته بندی نشده اند، آمادگی فاسد شدن دارند. بنابراین هرگز محصولات آرایشی را در محیط مرطوب قرار ندهید.

4.  از قرار دادن مواد آرایشی در دمای انجماد اجتناب کنید

همانطور که گرمای بیش از حد به مواد آرایشی آسیب می زند، سرمای زیاد نیز مضر است؛ بنابراین بهتر است که مواد آرایشی را در یک دمای متعادل قرار دهید. انجماد مواد آرایشی مثل لوسیون و کرم و سپس ذوب شدن آن مواد آرایشی را فاسد می کند.

5. طرز استفاده صحیح مواد آرایشی را بیاموزید

طرز استفاده صحیح محصولات آرایشی و بهداشتی به ماندگاری آن کمک می کند. محصولاتی مثل کرم دست که با انگشت روی دست ها می کشید، راه را برای تجمع باکتری و قارچ ها باز می کند. همچنین چوب ریمل ها هم یک عامل موثر برای تجمع میکروب ها به شمار می روند.

6. قبل از آرایش دست‌تان را بشویید

شاید فکر کنید که این نکته کاملا بدیهی است اما حقیقتا بسیاری از نکات ساده بهداشتی را فراموش می کنی. شستن دست‌ها قبل از آرایش کردن از انتقال میکروب و باکتری به پوست جلوگیری می کند. روش دیگر اینکه حتما  لوازم آرایشی مثل اسفنج و برس را تمیز کنید تا راه  انتقال میکروب‌ها را به پوست‌تان ببندید.


تاریخ انقضای کرم های پوستی

تاریخ انقضای محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکسان نیست؛ مثلا تاریخ انقضای کرم های خارجی و ایرانی با لوازم آرایشی کاملا متفاوت است و به مواد داخل آن بستگی دارد. تاریخ انقضای کرم های خارجی با علامت اختصاری PAO نمایش داده می شود اما بر روی جعبه کرم های داخلی، تاریخ انقضا ثبت شده است. در صورتی که کرم های بهداشتی مهر و موم شده باشند تا 3 سال بعد از تولید دوام دارند.

از کجا بفهمیم تاریخ انقضا کرم گذشته است؟

این سوال بیشتر برای افرادی مطرح می‌شود که از محصولات آرایشی و بهداشتی به طور مرتب استفاده نمی‌کنند. اما محصولات پوستی نیز مانند سایر لوازم آرایشی تاریخ انقضای مشخصی دارند. به طور کلی محصولات پوستی در شیشه بهتر از پلاستیک نگهداری می شوند، زیرا ظروف پلاستیکی حاوی مواد شیمیایی هستند و می توانند سمی باشند.

راهنمای کامل تشخیص تاریخ انقضای محصولات آرایشی

محصولات مراقبت از مو  تا چه مدت دوام دارند؟

درج تاریخ انقضای محصولات مو نیز اجبار نیست اما قانون کلی این است که محصولات باز شده بعد از گذشت 12 ماه، اعتباری ندارند اما اگر محصولات مو استفاده نشوند، تا 36 ماه می توان از آن استفاده کرد. این شامل تاریخ انقضا ماسک مو و سایر محصولات مراقبت از مو می شود.

  • مدت زمان دوام پرایمرها

پرایمرها نقش تعدیل کننده آرایش را دارند و در همه قسمت‌های صورت شامل زیر سایه چشم، ریمل، کرم پودر را پوشش می دهند و باعث دوام آرایش می شوند. پرایمرهای صورت شامل مات کننده صورت، لب، سایه چشم و ناخن تا 12 ماه و در برخی حالات تا 24 ماه ماندگاری دارند.

  •  ماندگاری رژ لب ها

بهترین مکان برای نگهداری و ماندگاری بیشتر رژ لب‌ها، یخچال است. رژ لب‌ها هم می توانند تا 12 ماه ماندگاری داشته باشند و برخی از انواع رژ لب ها تا 24 ماه نیز دوام دارند. اما در مورد برق لب‌ها شرایط فرق می کند، زیرا تنها بین 6 تا 12 ماه قابل استفاده هستند.

  • ریمل و محصولات آرایش چشم
این مطلب را بخوانید
انجام خدمات زیبایی نزد بهترین دکتر پوست و مو اسلامشهر

ریمل و محصولات آرایش چشم حساس‌تر از بقیه لوازم آرایشی هستند بنابراین بین 3 تا 6 ماه دوام دارند و بعد از گذشت این مدت باید آن را دور بریزید. و نکته مهم اینکه هرگز ریمل را با دوستان تان استفاده نکنید زیرا احتمال انتقال آلودگی به چشم بیشتر خواهد شد.

  • انواع سایه های چشمی

به طور کلی سایه های پودر دوام بیشتری نسبت به سایه های کرمی دارند. سایه های پودر را می توان بین 24 تا 36 ماه استفاده کرد. اما سایه های کرمی تنها بین 6 تا 12 ماه دوام دارند.

  • مداد چشم

مداد چشم ماندگاری بیشتری نسبت به رژ لب دارد زیرا می توان آن را تیز کرد. به طور کلی هر چه مداد چشم را بیشتر بتراشید، به عمر آن اضافه می شود. به طور کلی مدادهای چشم بین 18 تا 24 ماه دوام دارند و بعد از این مدت نباید از آن ها استفاده کنید.

  • لاک ناخن

برخی فکر می کنند که نگهداری طولانی مدت لاک ناخن آسیبی به ناخن نمی زند. اما برعکس در صورتی که از تاریخ انقضای آن بگذرد، این مواد می توانند به ناخن و پوست آسیب برسانند. عمر مفید لاک های ناخن معمولا 2 سال است اما برای اینکه مطمئن شوید روی برچسب را مطالعه کنید.

سوالات متداول

علامت اختصاری تاریخ انقضای محصولات آرایشی چیست؟

این علامت به شکل مخفف PAO شناخته می شود که نشان دهنده مدت زمان مجاز استفاده از محصول است.

تاریخ انقضای رژ لب ها چقدر است؟

به طور کلی رژ لب ها بین 6 تا 12 ماه دوام دارند و در برخی موارد تا 24 ماه نیز قابل استفاده هستند

آیا ریمل ها دوام کمتری نسبت به رژلب ها دارند؟

ریمل و محصولات آرایشی چشم عمر کوتاه تری نسبت به رژلب دارند و بین 3 تا 6 ماه قابل استفاده هستند.

کدام ترکیبات زودتر از بقیه خراب می شوند؟

در حال حاضر تمایل افراد به خرید محصولات طبیعی مانند کرم های ضد آفتاب گیاهی ایرانی و … نسبت به گذشته به دلیل نوع موادی که در ساختار آنها بکار رفته، بیشتر شده است. اما توجه داشته باشید که روغن‌ ها و کره‌ های طبیعی می‌ توانند به سرعت اکسید شوند و تغییراتی را در بو و ظاهر ایجاد کنند، اگر با یک آنتی اکسیدان مؤثر فرموله نشده باشند.
اما فقط روغن ها و کره ها نیستند که باید هنگام جستجوی نشانه های فساد به آنها توجه بیشتری داشته باشید. بیشتر مواد طبیعی مشتق شده و غیر سنتز شده مانند عصاره ها یا مخلوط های توت ها، درختان و گل ها زودتر از مواد مصنوعی خراب می شوند. نگهدارنده‌ های قوی و با طیف وسیع می‌توانند به محصولاتی با مواد طبیعی کمک کنند که ماندگاری بیشتری داشته باشند. بیشتر محصولات حاوی مواد نگهدارنده هستند تا طراوت بیشتری داشته باشند، اما حتی نگهدارنده‌ ها نیز با گذشت زمان اثربخشی خود را از دست می‌دهند.

سخن پایانی

مهم است که زمان و نحوه استفاده از محصولات خود را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که فقط بهترین ها را روی پوست خود اعمال می کنید. اما، لطفاً به خاطر داشته باشید که صرفا گذشت تاریخ انقضا موجب خراب شدن یک محصول نمیشود، عوامل محیطی متعددی وجود دارد که می تواند بر منقضی شدن یک محصول تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، مکان و نحوه نگهداری محصولات خود نقش مهمی در کارآیی و همچنین بهداشتی بودن استفاده از آنها دارد. سعی کنید از نگهداری محصولات خود در حمام خودداری کنید و در عوض آنها را در مکانی خنک و تاریک و دور از نور غیرضروری نگهداری کنید تا از اکسید شدن و جلوگیری از رشد هر گونه باکتری جلوگیری شود. همچنین حتما از کاردک های ارائه شده همراه با کرم ها و بالم ها استفاده کنید! آنها بیشتر از یک لوازم جانبی زیبا هستند و به شما کمک می کنند تا دستان شما را از محصولات دور نگه دارند و از شما در برابر باکتری های غیر ضروری محافظت می کنند که می توانند باعث فرسودگی محصول شوند.

پیشنهاد ما به شما

بلند و پرپشت شدن سریع مژه

بلند و پرپشت شدن سریع مژه

آیا مژه رشد می‌کند؟ مژه‌ها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله استرس، عدم تعادل …

دیدگاهتان را بنویسید