انتخاب تشک برای افراد سنگین
انتخاب تشک برای افراد سنگین

راهنمای خرید بهترین تشک برای افراد سنگین وزن

راهنمای خرید بهترین تشک رویال برای افراد سنگین وزن

ما آدم‌ها سلامت جسم و روحمان را مدیون کیفیت خوابمان هستیم و از تاثیرات خواب خوب و راحت بر خوش‌اخلاقی و بازدهی مغز که بگذریم، سلامت بدن، ستون فقرات و مهره‌های گردنمان تا حد بسیار زیادی به راحتی خواب ما وابسته است. اهمیت این موضوع برای افراد سنگین وزن بیشتر از افراد با وزن معمولی است.از ویژگی بهترین تشک رویال این است که باید به‌قدر کافی محکم، حمایت‌کننده و راحت باشد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا کمی بیشتر درباره انتخاب تشک برای افراد سنگین وزن و نکات مربوط خرید تشک رویال از سایت تشک رویال صحبت کنیم.

انتخاب تشک برای افراد سنگین
انتخاب تشک برای افراد سنگین

ویژگی‌های مهم در انتخاب تشک برای افراد سنگین وزن

فرقی ندارد که تشک طبی رویال میخواهید یا تشک طبی فنری رویال. تشک یک نفره رویال یا تشک دو نفره رویال.اگر حتی کمی اضافه وزن دارید و می‌خواهید از سایت تشک رویال یا هر فروشنده دیگر، یک تشک مناسب برای خود انتخاب کنید، حتما مواردی مثل ضخامت تشک، درجه سفتی، دمای بدن و موقعیت خواب خود را در نظر داشته باشید.

ضخامت تشک چقدر باشد؟

هر نوع تشک ضخامت مشخصی دارد که به‌طور میانگین بین 18 تا 36 سانتی‌متر است. مثلا تشک فنری معمولا ضخیم‌تر از تشک مموری فوم بوده و برای افراد سنگین وزن مناسب‌تر است. زیرا فشاری که وزن این افراد به تشک وارد می‌کند، بیشتر و راحتی و پشتیبانی تشک‌های ضخیم از وزن این افراد مناسب‌تر است. اگر جزو افراد سنگین وزن به‌حساب می‌آیید، هنگام خرید تشک دقت کنید که ضخامت آن دست‌کم ۳۰ سانتی‌متر باشد تا به لطف وجود چند لایه مستحکم، به‌مرور زمان، قسمت میانی دچار فرورفتگی نشود.

این مطلب را بخوانید
بدلیجات ژوپینگ چیست؟ نکاتی برای نگهداری و ماندگاری بیشتر

درجه سفتی تشک چقدر باشد؟

هرچقدر وزن فرد سنگین‌تر باشد، میزان فرورفتگی او در تشک بیشتر است. برای افرادی که وزن نسبتا بالایی دارند، این میزان فرورفتگی می‌تواند به ۵ سانتی‌متر هم برسد! بنابراین گوشه ذهنتان داشته باشید که باید تشکی با درجه سفتی بیشتر برای این افراد انتخاب کنید تا وزن بالای آنها موجب کمردرد، گردن‌درد، زانو‌درد و سایر مشکلات این‌چنینی در این عزیزان نشود. اگر نرم‌ترین تشک را با عدد ۱ و سفت‌ترین تشک را با عدد ۱۰ شماره‌گذاری کنیم، درجه سفتی مناسب برای افراد

جنس و نوع تشک رویال
جنس و نوع تشک رویال

سنگین وزن بین 7 تا 9 است.

 

 

ابعاد تشک چقدر باشد؟

افراد سنگین وزن برای خواب راحت‌تر به فضای بیشتری احتیاج دارند. بنابراین تخت و تشک آنها باید نسبتا بزرگ‌تر باشد تا به‌راحتی بتوانند در طول شب جابه‌جا شوند و حالت خواب را تغییر دهند. بیشتر شرکت‌های تولیدکننده، تخت‌های تک‌نفره و دونفره را در ابعاد استاندارد می‌سازند تا هرکس، بسته به جثه و ترجیحات خود، همچنین با توجه به حالت خواب خود، بتواند بهترین ابعاد تشک را انتخاب و خریداری کند.

جنس و نوع تشک چه باشد؟

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید هنگام خرید تشک برای افراد سنگین وزن در نظر داشت، جنس و نوع تشک است.

  • تشک مموری فوم و فوم: این تشک‌ها درجه سفتی متغیر دارند و دست خریدار را برای انتخاب چگالی باز می‌گذارند. به‌طور کلی افرادی که وزن نسبتا بیشتری دارند، بهتر است سراغ تشک‌های فوم و مموری فوم نروند؛ یا دست‌کم تشک‌های با چگالی بالاتر را انتخاب کنند.
  • تشک طبی فنری: درجه سفتی این تشک‌ها هم متغیر است و با توجه به تعداد فنرهای مورد استفاده در آنها کم و زیاد می‌شود. قابلیت تهویه و پشتیبانی در لبه‌های این نوع تشک‌ها برای افراد سنگین وزن ایده‌آل است.
  • تشک لاتکس: به‌رغم پشتیبانی کم در لبه‌ها، تشک لاتکس تجربه لذت‌بخشی از یک خواب خنک و راحت را برای افراد سنگین وزن فراهم می‌کند. ناگفته نماند که طول عمر این تشک نسبت به مموری فوم بیشتر است.
  • تشک هیبریدی: این تشک را می‌توان چیزی مابین تشک مموری فوم و فنری در نظر گرفت که با توجه به قابلیت پخش فشار در سطح تشک، تنظیم درجه حرارت تخت و عدم ایجاد سروصدای اضافه، برای افراد سنگین وزن گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.
  • تشک ژله‌ای: بهترین نوع تشک برای افراد سنگین وزن که کمترین میزان فنر در آنها به‌کار رفته و بیشترین میزان قابلیت تنظیم دما را دارد. این تشک‌ها وزن سنگین افراد را به‌طور یکنواخت روی تشک‌های ژله‌ای پخش می‌کنند و به‌خاطر ویژگی‌های خوبی که دارند، جزو گران‌ترین تشک‌های موجود در بازار به‌شمار می‌روند.
این مطلب را بخوانید
خرید بهترین ردیاب خودرو از پیام جی پی اس

قابلیت تنظیم دما داشته باشد!

این یک مسئله فوق‌العاده مهم و جدی است که نباید نادیده گرفت! افراد سنگین وزن معمولا دمای بدن بالاتری دارند و برای خواب راحت‌تر، به جای خنک‌تری نیاز دارند. بنابراین هنگام خرید تشک برای این افراد باید به قابلیت تنظیم دما متناسب با درجه حرارت بدن فرد توجه کرد. در بخش قبل هم اشاره کردیم که تشک‌های ژله‌ای و لاتکس گزینه خوبی برای کنترل و تنظیم درجه حرارت بدن افراد سنگین وزن به حساب می‌آیند.

متناسب با حالت خواب فرد باشد.

حتما هنگام خرید تشک برای افراد سنگین وزن به حالت خوابیدن آنها دقت کنید. اگر به پهلو می‌خوابند، سراغ تشک‌های متوسط بروید که حفاظت و حمایت خوبی برای باسن و سرشانه‌ها فراهم می‌کنند. دقت کنید که تشک این افراد نباید به هیچ عنوان نرم باشد!

اما اگر عادت به خوابیدن به پشت یا روی شکم دارند، تشک‌های محکم با درجه سفتی بالا انتخاب بهتری برای آنان محسوب می‌شوند. می‌توانید بین تشک‌های فنری و هیبریدی بهترین گزینه را برای افراد سنگین وزن پیدا کنید.

حتما از متریال باکیفیت باشد.

باکیفیت بودن تشک همیشه و برای هر آدمی مهم است؛ اما افرادی که وزن بیشتری دارند، باید اهمیت بیشتری به این موضوع بدهند. چون متریال ضعیف به معنی فرورفتگی سریع و طول عمر کمتر تشک‌ها است. اگر صرفا به‌خاطر ارزان‌بودن یک تشک آن را انتخاب می‌کنید، این انتظار را داشته باشید که ظرف مدت کوتاهی کیفیت اولیه را از دست بدهد و خوابیدن روی آن به راحتی روزهای اول نباشد.

تشک‌های نامناسب برای افراد سنگین وزن

علاوه بر اینکه لازم است تشک‌های مناسب افراد سنگین وزن را بشناسید، مهم است بدانید کدام تشک‌ها برای این عزیزان مناسب نیست و باید از خرید آنها اجتناب کنند. مثلا برخی از تشک‌ها مثل تشک مموری فوم نمی‌تواند گزینه خوبی برای این افراد باشد، چون ساختار مناسبی برای تحمل وزن بدن افراد سنگین وزن را ندارد و احتمالا به مرور زمان و در اثر چند سال استفاده، فرو می‌رود و دیگر یکپارچه نخواهد بود.

این مطلب را بخوانید
تاثیر فیزیوتراپی در منزل برای بیمار سکته مغزی

این تشک‌ها یک مشکل دیگر دارند و آن حفظ حرارت شدید بدن در هنگام خواب است. این تشک‌ها گردش هوای بسیار ضعیفی دارند و برای افراد سنگین وزن که معمولا درجه حرارت بدنی بالایی دارند، انتخاب خوبی نیستند.

خرید تشک رویال از سایت تشک رویال
خرید تشک رویال از سایت تشک رویال

حرف آخر

اگر جزو افراد سنگین وزن به‌حساب می‌آیید، توصیه ما به شما این است که بیشتر از افراد دیگر در انتخاب تشک دقت کنید. بعد از خواندن این مقاله، حالا می‌دانید که تشک شما باید محکم‌تر با میزان فرورفتگی مناسب باشد تا فشار کمتری به ستون فقرات‌تان وارد شود. پیشنهاد می‌کنیم سراغ تشک‌هایی بروید که لایه راحتی سفت‌تر و هسته محکم‌تری دارند تا با تمام وجود، لذت یک خواب خوش و راحت را تجربه کنید.

شما تجربه خرید تشک برای افراد سنگین وزن را دارید؟ اگر نکات مهمی می‌دانید که باید به آنها توجه کرد، حتما در بخش نظرات برای ما بنویسید. حتی میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین سایت تشک رویال به نشانی www.royalmatress.com و شماره تماس های 09120463685 و 09129532629 مشاوره رایگان بگیرید و خرید انواع تشک طبی و طبی فنری خود را با خیال راحت انجام دهید.

پیشنهاد ما به شما

افزایش طول عمر با نوشیدنی معجزه آسا ماچا

افزایش طول عمر با نوشیدنی معجزه آسا ماچا

انسان‌ها از قرن‌ها پیش، گیاه شگفت‌انگیز چای را کشف کرده و نوشیدن اون را شروع …

دیدگاهتان را بنویسید