مهاجرت کادر درمان
مهاجرت کادر درمان

کدام کشور برای مهاجرت کادر درمان بهتر است؟

مهاجرت کادر درمان پدیده پیچیده‌ای است که روی سیستم بهداشتی کشورهای فرستنده و گیرنده این افراد تأثیر مستقیم می‌گذارد. کادر درمان مهم‌ترین بخش از هر سیستم بهداشتی است که خدمات ضروری و مهمی را به جامعه ارائه می‌دهند.

اما همان‌طور که می‌دانید بسیاری از کشورها به دلیل شرایط نامساعد چالش‌های زیادی در جذب، نگه‌داری و مدیریت کادر درمان روبه‌رو هستند که منجر به کمبود، عدم توازن و نابرابری می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2018 تعداد افراد شاغل در کادر درمان در جهان حدود 59.9 میلیون نفر بوده اما پیش‌بینی شده 65.2 میلیون نفر برای دستیابی به پوشش بهداشت جهانی تا سال 2030 نیاز است.

علاوه بر مشکلاتی که بر سر تعداد نفرات وجود دارد توزیع کادر درمان در مناطق و کشورها نامتناسب است که باعث ایجاد مشکلات زیادی در کشورهای کم‌درآمد می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2030 در جهان با کمبود 18 میلیون افراد شاغل در کادر درمان مواجه هستیم که اغلب این کمبود در کشورهای ضعیف و کم درآمد می‌باشد.

یکی از عوامل مؤثر در این وضعیت مهاجرت کادر درمان است که حجم و پیچیدگی آن را افزایش می‌دهد. کادر درمان مهاجر باعث دستیابی کشورهای پیشرفته به نیروی کار تازه‌نفس و رسیدن به بهداشت عمومی در سطح بالا می‌شود.

و در مقابل کشورهایی که پزشکان، پرستاران و … از آنها به دلیل شرایط نامساعد مهاجرت می‌کنند با کمبود نیرو پزشکی و کاهش سطح بهداشت عمومی روبه‌رو می‌شوند.

مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت کادر درمان

بهترین کشور برای مهاجرت کادر درمان
بهترین کشور برای مهاجرت کادر درمان

تصمیم به مهاجرت تحت‌تأثیر مجموعه‌ای از عوامل از جمله تصمیمات شخصی، کاری، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و محیطی قرار می‌گیرد. برای کادر درمان برخی از مهم‌ترین انگیزه‌های مهاجرت عبارت‌اند از

  • کمبود آموزش مناسب، فرصت پیشرفت
  • دستمزد پایین، شرایط کاری ضعیف و بار کاری زیاد
  • تقاضای بالا برای مهارت‌های آنها در دیگر کشورها
  • دسترسی به استانداردهای زندگی بهتر و امنیت در دیگر کشورها
  • حضور اعضای خانواده، دوستان یا شبکه‌‌ای از اقوام در کشورهای دیگر
این مطلب را بخوانید
4 برند محبوب ایمپلنت آمریکایی در ایران

بر اساس عوامل گفته شده برخی کشورها نسبت به دیگر کشورها برای مهاجرت کادر درمان جذاب‌تر هستند. بااین‌حال رتبه‌بندی برای مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت کادر درمان وجود ندارد چرا که مهاجرین هر کدام ترجیحات و انتظارات متفاوتی از یک کشور دارند.

اما بر اساس داده‌های موجود از مهاجرت کادر درمان می‌توان گفت برخی کشورها اولویت بیشتری برای آنها دارد. پنج کشور برتر برای مهاجرت پزشکان در سال 2017 عبارتند از

  • ایالات متحده آمریکا (با 247,000 پزشک مهاجر)
  • انگلستان (با 72,000 پزشک مهاجر)
  • آلمان (با 62,000 پزشک مهاجر)
  • فرانسه (با 41,000 پزشک مهاجر)
  • استرالیا (با 31,000 پزشک مهاجر)

به همین ترتیب بر اساس همان گزارش‌ها در سال 2017 پنج کشور بیشتر از دیگر کشورها موفق به جذب پرستاران شدند که عبارتند از:

  • ایالات متحده آمریکا (با 1.5 میلیون پرستار مهاجر)
  • عربستان سعودی (با 255,000 پرستار مهاجر)
  • انگلستان (با 165,000 پرستار مهاجر)
  • آلمان (با 162,000 پرستار مهاجر)
  • کانادا (با 118,000 پرستار مهاجر)

پرستاران یا پزشکانی که به مهاجرت فکر می‌کنند باید کشور مناسبی را انتخاب کنند که با معیارها و علایق آنها همخوانی داشته باشد. در ادامه برخی کشورهای مناسب برای مهاجرت کادر درمان را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آنها را به معیارهای خود بسنجید.

کشورهای خلیج‌فارس مثل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی مقاصد اصلی کادر درمان از آسیا و آفریقا هستند که دستمزد بالا و مزایای عالی را ارائه می‌دهند.

کشورهای اتحادیه اروپا مثل آلمان، فرانسه، اتریش، ایتالیا، بلژیک، انگلستان و … که مزایای زیادی از دستمزد بالا تا رفاه و امنیت را برای شهروندان خود مهیا می‌کنند.

این مطلب را بخوانید
ویژگی جراح فک و صورت و هزینه های آن

کانادا و آمریکا که برنامه‌های متنوعی برای جذب نیروی کار و کادر درمان دارند بر اساس مهارت‌ها و صلاحیت‌ افراد آنها را انتخاب کرده و با ورود آنها به بازار کار کمبود نیروی کار خود را جبران می‌کند.

در آخر چین و هند که سیستم‌های بهداشتی بزرگ و روبه‌رشدی دارند که نیاز شدید به کادر درمان دارند مناسب‌ترین گزینه‌ها برای کار و پیشرفت در زمینه پزشکی هستند.

در کدام کشورها درآمد کادر درمان بیشتر است؟

کدام کشورها بیشترین حقوق را به کادر درمان می‌دهند؟
کدام کشورها بیشترین حقوق را به کادر درمان می‌دهند؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر مهاجرت کادر درمان تأثیر می‌گذارد سطح درآمد آنها در کشورهای مختلف است. به‌طورکلی افرادی که در کادر درمان مشغول به کار هستند تمایل دارد از کشورهای کم‌درآمد به کشورهای پر درآمد مهاجرت کنند؛ جایی که بتوانند پول بیشتری کسب کرده و زندگی بهتری را تجربه کنند.

بااین‌حال سطح درآمد تنها عامل مهاجرت نیست و عوامل دیگری مانند شرایط کاری، شرایط جامعه، کیفیت زندگی و ترجیحات شخصی هم در این تصمیم دخیل هستند.

راه دقیق برای مقایسه درآمد کادر درمان در کشورهای مختلف استفاده از شاخص‌های اقتصادی است که عوامل مختلفی را در نظر می‌گیرد.

یکی از این شاخص‌ها، سرانه تولید ناخالص داخلی است؛ این شاخص توان خرید و استانداردهای زندگی افراد شاغل در یک کشور را نمایش می‌دهد.

جدول زیر نشان‌دهنده ده کشور برتر در سرانه تولید ناخالص داخلی برای پزشکان و پرستاران در سال 2018 می‌باشد.

کشورسرانه تولید ناخالص داخلی برای پزشکانسرانه تولید ناخالص داخلی برای پرستاران
نروژ4.93.5
دانمارک4.73.2
ایسلند4.53
سوئد42.7
فنلاند3.92.6
آلمان3.72
فرانسه3.61.9
کانادا3.52
بلژیک3.51.9
ایرلند3.41.8

هر چه سرانه تولید ناخالص داخلی برای یک شغل بیشتر باشد به معنای قدرت خرید و درآمد بیشتر برای آن شغل می‌باشد.

این مطلب را بخوانید
معرفی بهترین متخصصان زیبایی و جراحی به انتخاب مجله پزشکی - سلامت

کشورهای معرفی شده همگی کشورهای با درآمد بالا و سیستم بهداشتی توسعه‌یافته هستند که تقاضای بالایی برای استخدام کادر درمان دارند.

مهاجرت به هر یک از کشورهای معرفی شده کار بسیار دشواری است که نیاز به آشنایی قوانین مختلف و ارائه مدارک و اسناد زیادی دارد.

بنابراین، پیشنهاد می‌شود برای مهاجرت کادر درمان به اروپا، آمریکا یا کشورهای حوزه خلیج‌فارس از موسسه‌های مهاجرتی معتبر و متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

برای آشنایی با بهترین شرکت مهاجرت کادر درمان پیشنهاد می‌کنیم به سایت برتر ویزا، اولین رسانهٔ تخصصی معرفی بهترین شرکت‌های مهاجرتی و گردشگری مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

مهاجرت کادر درمان یک پدیده جهانی است که برای سیستم‌های بهداشت و شهروندان هر کشور فواید و چالش‌های خود را دارد. مهاجرت پزشکان و پرستاران کمبود و نقص‌های کادر درمان در کشورهای پیشرفته را برطرف کرده و از طرف دیگر مشکلاتی را در برخی کشورها ایجاد می‌کند.

بااین‌حال نمی‌توان از مهاجرت این افراد به کشورهای دیگر جلوگیری کرد چرا که فرصت‌های بی‌شمار و زندگی بهتری در یک کشور دیگر انتظار آنها را می‌کشد.

اگر از افراد شاغل در کادر درمان، پزشک و یا پرستار هستید توصیه می‌کنیم از بین کشورهای معرفی شده کشوری را انتخاب کنید که با علایق شما همخوانی داشته و با فرهنگ و زبان آنها آشنا باشید.

برای مهاجرت به هر یک از کشورها حتماً با متخصصین بهترین شرکت‌های مهاجرت کادر درمان که توسط وب‌سایت برتر ویزا معرفی شدند مشورت کنید تا در این مسیر پیچیده به مشکل بر نخورید.

پیشنهاد ما به شما

خدمات پرستار در منزل همراه شما و آشنایی با آن

خدمات پرستار در منزل همراه شما و آشنایی با آن

مرکز خدمات پرستاری در منزل همراه شما، در راستای ارائه بهترین خدمات پرستاری ، درمانی …

دیدگاهتان را بنویسید