تکنیک‌های نوین در هنر جراحی زیبایی بینی که باید در مورد آن‌ها بدانید

علم پزشکی روز به روز در حال رشد و پیشرفت است. جراحی بینی نیز از این قافله جا نمانده و همگام با رشد علمی تکنیک‌های نوین در هنر جراحی زیبایی بینی نیز پدید آمده که باعث شده تا بیماران بتوانند یک جراحی امن با حداقل عوارض جانبی را به بهترین شکل انجام دهند. جراحی زیبایی بینی تلفیقی از هنر و علم پزشکی است.

همانطور که می‌دانید جراحی بینی به روش باز یا بسته انجام می‌شود در روش باز ممکن است ایجاد برش‌ها باعث شود تا جای زخم اسکار روی بینی بیمار باقی بماند. اگر در جراحی بینی بسته برش‌ها به صورت عمقی ایجاد شده باشند این می‌تواند به مرور زمان باعث چسبندگی بینی شود. به خصوص زمانی که پزشک از مهارت بالایی برخوردار نیست. علاوه بر جای زخم ممکن است بافت بینی دچار چسبندگی شده و مشکلات متعدد تنفسی برای فرد به همراه داشته باشد. با آخرین پیشرفت‌های فناوری پزشکی، بیماران اکنون به طیف وسیعی از تکنیک‌ها و ابزارهایی دسترسی دارند که می‌توانند به آنها در دستیابی به نتایج دلخواه کمک کنند. تکنیک‌های نوین پزشکی نسبت به گذشته باعث شده تا فرد بتواند نتایج بهتر و طبیعی تری بعد از جراحی بینی داشته باشد. بیایید برخی از آخرین پیشرفت‌ها در تکنیک‌ها و فناوری‌های رینوپلاستی را بررسی کنیم. دکتر حسینی و دکتر یزدانی در این مقاله به شما توضیح خواهم داد که چگونه با استفاده از تکنیک‌ها نوین در هنر جراحی زیبایی بینی میتوانند تغییرات پیچیده  را روی بینی شما به به صورت کاملاً ظریف و حرفه‌ای پیاده سازی نمایند. 

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان از تکنیک‌های به روز و پیشرفته در هنر جراحی زیبایی بینی استفاده کرد با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. 

این مطلب را بخوانید
خواص روغن آرگان برای پوست را بهتر بشناسید

بررسی انواع تکنیک‌های نوین و پر کاربرد جراحی زیبایی بینی 

تکنیک‌های نوین تنها برای جراحی و اتاق عمل کاربرد ندارد. بسیاری از این تکنیک‌ها قبل و بعد از جراحی نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا نتایج عالی بعد از رینوپلاستی تجربه نمایید. در زیر به مهم‌ترین آنها اشاره شده است:

  1. استفاده از تصویربرداری سه بعدی

در سال‌های اخیر، فناوری تصویربرداری سه بعدی یکی از مهم ترین پیشرفت‌ها در تکنیک‌های جراحی بینی بوده است. این فناوری به جراحان اجازه می‌دهد تا یک مدل دیجیتالی از صورت بیمار ایجاد کنند تا بتوانند بر اساس آن شبیه سازی درستی از اشکال و اندازه‌های مختلف بینی بعد جراحی داشته باشند.

با تصویربرداری سه بعدی، بیماران می‌توانند ببینند که بینی آنها پس از جراحی چگونه خواهد بود. این می‌تواند به آنها در تصمیم گیری آگاهانه تر در مورد این عمل کمک کند. جراحان همچنین می‌توانند از این فناوری برای برنامه ریزی دقیق تر جراحی استفاده کنند، زیرا می‌توانند ساختار صورت بیمار را با جزئیات ببینند. این سطح از دقت می‌تواند منجر به نتایج بهتر جراحی و میزان رضایت بیشتر بیمار شود.

  1. جراحی پیزوالکتریک

جراحی پیزوالکتریک یک تکنیک نسبتا جدید است که انقلابی در جراحی بینی ایجاد کرده است. این تکنیک شامل استفاده از ارتعاشات اولتراسونیک برای بریدن استخوان و غضروف، به جای ابزارهای جراحی سنتی مانند چاقوی جراحی و مته است. این روش کمتر تهاجمی و دقیق تر است و به جراحان اجازه می‌دهد برش‌های کوچکتر و دقیق تری ایجاد کنند.

امواج اولتراسونیک تولید شده توسط دستگاه پیزوالکتریک به شدت کنترل می‌شوند، بنابراین بافت اطراف در طول عمل آسیب نمی‌بیند. شدت این امواج حدود 28 تا 36 کیلو هرتز است. علاوه بر این، جراحی پیزوالکتریک می‌تواند منجر به خونریزی، تورم و کبودی کمتر شود و به بهبود سریع‌تر بیمار منجر شود. این روش در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است و بسیاری از جراحان اکنون آن را استاندارد طلایی در جراحی زیبایی بینی می‌دانند. به طور کلی، جراحی پیزوالکتریک گزینه‌ای امن تر، دقیق تر و کم تهاجمی تر برای تغییر شکل بینی را به بیماران ارائه می‌دهد و آن را به گزینه‌ای عالی برای کسانی که به دنبال نتیجه‌ای طبیعی تر هستند تبدیل می‌کند.

این مطلب را بخوانید
مراقبت هایی که نتایج کاشت مو را چندین برابر میکند

مزایای استفاده از تکنیک‌های نوین در هنر جراحی زیبایی بینی

استفاده از تکنیک‌های نوین در هنر جراحی زیبایی بینی نه تنها کار پزشک را راحت کرده‌ بلکه کمک می‌کنند تا بیمار یک جراحی فوق العاده راحت با حداقل عوارض جانبی را تجربه نماید. در زیر به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تکنیک‌های نوین برای رینوپلاستی اشاره شده است:

  1. استفاده از یک اسکنر سه بعدی برای ایجاد یک مدل دیجیتالی از بینی بیمار باعث میشود تا طراحی یک مدل سفارشی متناسب با ساختار منحصر به فرد صورت بیمار انجام شود.
  2. دقت جراحی بسیار بالاست و پزشک می‌تواند جزئیات مورد نظر را به بهترین شکل روی بینی بیمار اجرایی نماید.
  3. احتمال عوارض جانبی بعد عمل مانند زخم، کبودی و تورم بینی بسیار کمتر خواهد بود، بنابراین بیمار می‌تواند سریعتر به محل کار خود برگشته و فعالیت‌های روزمره را از سر بگیرد.
  4. احتمال انجام جراحی ثانویه یا جراحی ترمیمی بینی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد، زیرا بیماران از قبل نتایج جراحی را مشاهده می‌کنند و از طرفی ساختارها به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند تا بهترین نتایج با بالاترین میزان رضایت بیمار محقق شود.
  5. با استفاده از تکنیک‌های نوین علاوه بر تغییر ظاهر بینی مشکلات تنفسی نیز به بهترین صورت ممکن درمان می‌شوند. 

برای دریافت مزایای جراحی زیبایی بینی باید به بهترین جراح زیبایی و بینی مراجعه نمایید. از طریق سایت جراحی بینی تهران شما می‌توانید به لیستی از بهترین پزشکان زیبایی و بینی دسترسی داشته باشید. 

 تکنیک‌های نوین غیر جراحی برای تغییر شکل بینی 

رینوپلاستی غیر جراحی یک جایگزین نسبتا خوب برای جراحی بینی سنتی است، زیرا گزینه‌ای کمتر تهاجمی برای تغییر شکل بینی به بیماران ارائه می‌دهد. این تکنیک شامل استفاده از فیلرهای تزریقی مانند اسید هیالورونیک برای تغییر شکل بینی بدون جراحی است. فیلر به نواحی خاصی از بینی تزریق می‌شود تا:

این مطلب را بخوانید
لمینت دندان اقساطی با کمترین پیش پرداخت

برآمدگی‌ها را صاف کنید

فرورفتگی‌ها را پر کنید

شکل نوک یا پل را تغییر دهید

این روش سریع و بدون درد را می‌توان در عرض چند دقیقه انجام داد و بیماران می‌توانند بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. در حالی که نتایج رینوپلاستی غیر جراحی موقتی است، اما بین شش ماه تا دو سال باقی می‌ماند. این تکنیک یک گزینه عالی برای بیمارانی است که به دنبال تغییر ظریف در ظاهر بینی خود بدون توقف و خطرات ناشی از جراحی هستند. فراموش نکنید استفاده از این نوع تکنیک‌ها نتایج طولانی مدت و ماندگاری به همراه ندارند، پس اگر به دنبال تغییرات اساسی در بینی خود هستید به گونه‌ای که بتوانید به بهترین شکل هارمونی و تناسب کافی بین بینی و سایر اجزای صورت ایجاد نمایید باید جراحی زیبایی بینی را زیر نظر متخصصان مجرب و کاربلد مانند دکتر حسینی و دکتر یزدانی جراح بینی انجام دهید. 

چه جراحانی از تکنیک‌های نوین در هنر جراحی زیبایی بینی  استفاده میکنند؟

برای اینکه از تکنیک‌های نوین در هنر جراحی زیبایی بینی بهره‌مند شوید باید در انتخاب پزشک وسواس و دقت بیشتری داشته باشید. پزشکان بسیار ماهر و با تجربه که خود را متعهد به استفاده از آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه جراحی بینی می‌دانند و مدام در حال تجربه و تلاش برای یادگیری بهترین تکنیک‌ها هستند می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید به بهترین شکل از تلفیق علم و هنر برای زیباسازی چهره و صورت خود بهره بگیرید. 

پزشکان متخصص و کاربلد به طور مرتب در کنفرانس‌ها و سمینارها شرکت می‌کند تا از آخرین پیشرفت‌ها در زمینه جراحی زیبایی بینی مطلع شوند.  

پزشکانی مانند دکتر حسینی و دکتری یزدانی همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود تکنیک‌های جراحی خود است. تعهد به استفاده از جدیدترین پیشرفت‌های جراحی بینی تضمین می‌کند که بیماران پیشرفته‌ترین و مؤثرترین درمان‌ها را دریافت کرده و به نتایج زیبا و با ظاهری طبیعی دست پیدا کنند. همین امروز به سایت کلینیک جراحی بینی تهران مراجعه کنید تا در مورد آخرین پیشرفت‌ها و تکنیک‌های نوین در هنر جراحی بینی به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید. 

کلام پایانی برای بهترین انتخاب هنگام جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی یا همان رینوپلاستی همزمان با پیشرفت تکنولوژی در علم پزشکی رشد پیدا کرده است. تکنیک‌های نوین در هنر جراحی زیبایی بینی مانند استفاده از تصویربرداری رینوپلاستی سه بعدی و جراحی پیزوالکتریک کمک می‌کنند تا بیماران بتوانند یک جراحی دقیق، کم تهاجمی و با نتایج عالی و طبیعی را تجربه نمایند. استفاده از این تکنیک‌ها موجب شده تا جراحان بتوانند پیچیده‌ترین تغییرات را به راحتی روی بینی بیمار پیاده سازی نمایند تا علاوه بر بهبود ظاهر بینی و تناسب اصولی آن با سایر اجزا صورت مشکلات تنفسی بیماران نیز درمان شود. استفاده از روش‌های جدید باعث می‌شود تا بیماران عوارض جانبی کمتری را تجربه نمایند البته به شرط آنکه جراحی توسط پزشکان حاذق و متخصص مانند دکتر یزدانی و دکتر حسینی انجام شود.

این مطلب را بخوانید
کاشت مو

منابع:

https://tehransurgeryclinic.com/

پیشنهاد ما به شما

خرید دستگاه هایفوتراپی از شرکت تجهیزات پزشکی بسیم رویان طب

کاربردهای خرید دستگاه هایفو برای کلینیک زیبایی

هایفوتراپی یکی از روش های درمانی جدیدی است که کلینیک های زیبایی زیاد از آن استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید