پزشکی

درمان‌های خانگی برای کاهش درد قاعدگی

درد قاعدگی
نوشته شده توسط هیوا آمانجی

تقریبا اکثر خانم‌ها درد قاعدگی را تجربه می‌کنند. باید گفت که این دردها تا حدودی زیادی طبیعی‌ست. شما برای تسکین این دردها از چه راهی استفاده می‌کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا راهکارهایی ساده برای کاهش دردهای قاعدگی به شما معرفی کنیم.

فعالیت بدنی‌تان را زیاد کنید

ورزش برای کاهش درد پریود، یک راهکار ایده آل و موثر است. زنانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند، کمتر از دیگر زنان دردهای شدید قاعدگی را تجربه می‌کنند.

ورزش کردن و درد قاعدگی

 ورزش در دوران قاعدگی روش مناسبی برای کم کردن درد در این دوران است. هنگام قاعدگی می‌توانید ورزش هایی مانند دو، پیاده روی و حتی شنا را بدون هیچگونه نگرانی انجام دهید.

 رژیم غذایی مناسب داشته باشید

در دوران پریودی لازم است که حتما خورد و خوراکتان را تغییر دهید. داشتن یک رژیم غذایی مناسب در این دوران، باعث کاهش التهاب و همچنین سلامتی شما خواهد شد. برخی از خوراکی های ضد التهاب مانند کدو تنبل، فلفل دلمه‌ای، گیلاس و حتی گوجه فرنگی انتخاب های خوبی هستند.

رژیم غذایی برای درد قاعدگی

اما ممکن است برای برخی از افراد سوال مطرح شود که برای دردهای پریود چه بخوریم؟ برای داشتن پریودی راحتر می‌توانید خوراکی های زیر را امتحان کنید:

• مرغ، ماهی و سبزیجات برگ دار(آهن از دست رفته دوران پریودی را جبران می‌کند.)
• کلم بروکلی و روغن زیتون
• تخم کدو، گردو و بادام (این خوراکی ها حاوی منیزیم هستند و در کم کردن دردهای قاعدگی موثر است.)
• برنج قهوه ای
• دامنه تخم کتان

مصرف کافئین را محدود کنید

درد های دوران قاعدگی در زنانی که در این دوران کافئین مصرف می‌کنند، نسبت به سایر زنان، شایع تر است. کافئین جریان خون به سمت رحم را کاهش می‌دهد و در نهایت منجر به گرفتگی عضلات و دردهای قاعدگی خواهد شد. بنابراین بهتر است در دوران پریودی، به هیچ وجه کافئین مصرف نکنید!

کمپرس گرم را برای درد قاعدگی فراموش نکنید

کمپرس گرم می‌تواند به کاهش گرفتگی قاعدگی کمک کند. قرار دادن یک کیسه آب گرم روی شکم، انقباض های مربوط به دوران قاعدگی را کاهش خواهد داد. اگر کیسه آب گرم ندارید، می‌توانید حمام آب گرم بگیرید.

آب نوشیدن معجزه می‌کند!

شاید عجیب به نظر برسد، اما نوشیدن آب به کاهش گرفتگی دوران قاعدگی کمک زیادی خواهد کرد. در دوران پریودی نوشیدن 6 الی 8 لیوان آب در روز را به یک عادت تبدیل کنید.

نوشیدن آب برای درد قاعدگی

حتی نوشیدن آب برای زنانی که در این دوران دچار اسهال یا استفراغ می‌شوند، در جبران آب از دست رفته بدن، تاثیر گذار است.

خوب بخوابید تا درد قاعدگی کمتری داشته باشید!

یکی از مهمترین چیزهایی که برای تسکین دردهای قاعدگی به آن نیاز دارید، خواب مناسب و کافی است. در این دوران خواب را به اولویت همیشگیتان تبدیل کنید. این به این معناست که در طول روز در زمان مشخصی بخوابید و از خواب بیدار شوید.

از کارهایی که می‌توانید برای بالا بردن کیفیت خواب انجام دهید، نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی مناسب و شنیدن موسقی آرام بخش است. داشتن خواب کافی باعث افزایش سلامت کلی بدن شما خواهد شد و می‌توانید دردهای دوران پریودی را کنترل کنید.

از تاثیرگذاری ماساژ غافل نشوید!

کاهش درد پریود با ماساژ یکی از موارد است که نباید از آن غافل شوید. ماساژ شکم می‌تواند در تسکین درد قاعدگی تاثیر گذار باشد. ماساژ باعث بهبود جریان خون می‌شود و در کاهش دردهای این دوران نقش مهمی خواهد داشت.

اگر درد قاعدگی شدیدی دارید مسکن مصرف کنید

انقباض های رحم باعث دردهای شدید قاعدگی خواهند شد. برای کاهش درد، می‌توان از داروهای بدون نسخه ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسین‌سدیم استفاده کرد.

مسکن‌ها برای درد قاعدگی

اینها مسکن های قوی برای کاهش درد پریود هستند که به کاهش درد و خونریزی شدید قاعدگی کمک خواهند کرد. به غیر این موارد، برخی از بهترین قرص های برای کاهش درد پریودی، ژلوفن، مفنامیک اسید و سلکوکسیب هستند. 

درمان های گیاهی کاهش درد پریود

برخی از گیاهان دارویی حاوی ترکیبات ضد التهاب هستند و در کاهش دردهای پریود تاثیر گذارند. برخی از گیاهان دارویی که توصیه می‌شود در دوران به رژیم غذایی خود اضافه کنید. عبارتند از:

چای بابونه: مصرف چای بابونه میزان گلیسین ادرار را افزایش میدهد. این امر به کاهش اسپاسم عضلانی کمک می‌کند.
تخم رازیانه: مصرف 30 میلی گرم عصاره تخم رازیانه به مدت سه روز در کاهش درد پریودی تاثیر گذار است.
دارچین: مصرف دارچین به کاهش خونریزی، درد، تهوع و استفراغ کمک زیادی خواهد کرد.

دمنوش‌ها برای درد قاعدگی


زنجبیل: اگر می‌خواهید که برای دردهای قاعدگی دارو مصرف نکنید، زنجبیل بخورید. مصرف زنجبیل به اندازهٔ داروهای ضد التهاب مانند مفنامیک اسید و ایبوپروفن به دردهای قاعدگی کمک خواهد کرد. 

سخن پایانی

در این نوشتار درباره راهکارهایی برای کاهش درد قاعدگی صحبت کردیم. باید بدانید که دردهای قاعدگی تا حدی طبیعیست. راه‌های پیشنهاد شده در این محتوا تا حد زیادی کمک‌رسان هستن. شما هم نظرات و پیشنهادات خود را در کامنت بنویسید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید:

https://bit.ly/2ZLwRRChttps://b2n.ir/g80783
https://cutt.ly/KR0vj8iyun.ir/t4sskf
https://1ea.ir/fd6KwAhttp://iwo.ir/5iym2

درباره نویسنده

هیوا آمانجی

دیدگاه خود را منتشر کنید