جذاب ترین رنگ موهای 2023

جذاب ترین رنگ موهای 2024

رنگ مو چیست؟

مو از مهم‌ترین بخش‌های زیبایی ظاهری هر فرد محسوب می‌شود به همین دلیل افراد زیادی به دنبال تغییر و زیبا کردن موهای خود هستند. یکی از این روش‌ها تغییر رنگ مو است. رنگ مو از رنگ‌دانه‌های طبیعی و یا مصنوعی تشکیل‌ شده است. این رنگ‌دانه‌ها طی یک سری واکنش‌های شیمیایی روی فیبرهای مو نشسته و یا تا حدودی درون لایه‌های تار مو نفوذ می‌کنند تا رنگ طبیعی مو را تغییر دهند. رنگ مو از پرکاربردترین محصولات آرایشی بهداشتی در دنیاست.


فهرست مطالب


تاریخچه رنگ مو

اولین محصول تجاری توسط شیمیدان فرانسوی به نام اوژن شولر با استفاده از پارا فنیل دی آمین در سال 1909 ساخته شد. رنگ کردن مو یک روش زیبایی بوده و روش‌های انجام آن در طول زمان تغییرات بسیاری داشته است. علاقه به رنگ کردن موها چیزی است که تا کنون ثابت باقی ‌مانده است. امروزه در بیش از 75 درصد بانوان تمایل به رنگ کردن موی خود دارند. رنگ کردن مو باعث ایجاد تنوع و افزایش اعتماد به نفس می‌شود. با وجود طیف رنگی گسترده و افزایش زیبایی و جذابیت، آقایان هم علاقه‌مند به انجام این کار شده‌اند.

جذاب ترین رنگ موهای 2023

انواع رنگ مو

رنگ موها به دو گروه کلی تقسیم می‌شود:

رنگ موی موقتی

گروه اول رنگ موهای موقتی هستند. این رنگ‌ها ممکن است به شکل محصولات مختلفی نظیر اسپری، شامپو، محلول، ماژیک و پودر فشرده عرضه شوند. رنگ‌های موقتی قابلیت نفوذ به ساختمان مو را ندارند. با پوششی از رنگ‌دانه‌ها روی کوتیکول مو که خارجی‌ترین لایه مو است، موجب تغییر رنگ مو می‌شوند. این نوع رنگ با شستشو پاک می‌شود. البته نوع محصول در ماندگاری رنگ موثر است. ممکن است برای پاک شدن یک محصول رنگی تنها یک‌بار شستشو لازم باشد اما برای محصولی دیگر، 6 تا 8 بار شستشو. رنگ موقت معمولا برای میهمانی‌ها استفاده می‌شود. همچنین با توجه به ساختار محصول برای ایجاد رنگی خاص و فانتزی روی رنگ دائمی. به‌عنوان مثال ممکن است آرایشگر برای ایجاد یک هایلایت آبی رنگ روی دسته کوچکی از موها از یک رنگ موقت برای میهمانی استفاده کند.

رنگ موی دائمی

نوع دیگر رنگ مو، رنگ دائمی است که متداول‌ترین شکل رنگ کردن مو است. موادی که در ترکیبات رنگ موی دائمی استفاده شده است قابلیت نفوذ به عمق ساقه مو یعنی کورتکس مو را دارد. در این روش رنگ‌دانه‌های ساختار مو تغییر کرده و با شستشو پاک نمی‌شود. بنابراین برای رنگ کردن مو، برای تغییر آن به رنگ‌های روشن، شما به دکلره کردن موها نیاز دارید. دکلره پایه‌های متفاوتی دارد. رسیدن به پایه مورد نظر بسته به جنس مو و رنگ انتخابی شما دارد.

رنگ مناسب پوست با تناژ خنثی

برخی از افراد نیز دارای پوست‌های سرد یا گرم نیستند و پوست آن‌ها خنثی است. آن‌ها صورتی یا سایه زرد مشخصی روی پوست خود ندارند و رگ‌های آن‌ها به‌طور واضح آبی یا سبز نیست. این افراد می‌توانند هر رنگی را انتخاب کنند. معمولا افراد دارای پوست گرم، رنگ پوست تیره‌تر دارند. رنگ چشم آن‌ها غالبا سیاه و یا قهوه‌ای تیره است و موهای تیره‌تری دارند. این افراد با رنگ‌هایی همچون قهوه‌ای، زرد، کرم و طلایی ظاهر خوبی خواهند داشت. افراد دارای رنگ پوست سرد معمولا چشم‌هایی بارنگ روشن مثل آبی، سبز یا خاکستری و موهای روشن دارند. این افراد با رنگ‌های آبی، قرمز، بنفش ظاهر خوبی خواهند داشت.

برای انتخاب رنگ مناسب چهره خود ابتدا باید تشخیص دهید که پوست شما گرم، سرد و یا خنثی است. صرف‌نظر از رنگ پوستی که دارید (سفید، سبزه و یا گندمی) با یک روش ساده می‌توانید تناژ پوستی خود را پیدا کنید. برای این‌کار به رنگ رگ دست خود زیر نور آفتاب نگاه کنید. افرادی که پوست گرمی دارند رگ‌هایشان سبز است اما افرادی که پوست سردی دارند رنگ رگ‌های آن‌ها متمایل به رنگ آبی است.

رنگ مناسب پوست با تناژ گرم

برای پوست‌هایی با تناژ گرم، قهوه‌ای گرم، قهوه‌ای طلایی، طلایی و هایلایت قرمز رنگ‌های مناسبی خواهند بود. هرچه رنگ‌های انتخابی پایه طلایی یا قرمز و نارنجی داشته باشند تاثیر خوبی روی زیبایی ظاهر شما دارد. توجه داشته باشید که افراد دارای این پوست‌ها نباید از رنگ‌هایی چون آبی،بنفش و خاکستری استفاده کنند.

جذاب ترین رنگ موهای 2023

رنگ مناسب پوست با تناژ سرد

برای پوست‌هایی با تناژ سرد، سعی کنید از قهوه‌ای خاکستری سرد یا بلوندهای سرد در سایه‌هایی از مینک تا پلاتینی و یخی سفید استفاده کنید. انتخاب رنگ‌های طلایی، زرد، قرمز و برنزه مناسب پوست سرد نیست. این تن‌های رنگی گرم باعث از بین رفتن ویژگی‌های خاص صورت شما می‌شوند.

اکسیدان، مکملی برای رنگ مو

هر رنگ مویی برای رقیق شدن و فعال شدن خود نیاز به ترکیب شدن با اکسیدان دارد. اکسیدان به فرآیند رنگ شدن مو کمک می‌کند تا سریع‌تر انجام شده و تثبیت بیشتری هم داشته باشد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد استفاده از اکسیدان مناسب با درصد مناسب است. اکسیدان‌ها در چهار نوع مختلف و با درصدهای 3، 6، 9 و 12 درصدی تولید می‌شوند که هر یک برای کاربردی مشخص قابل استفاده هستند. اکسیدان 3 درصد آن مناسب برای رنگساژ و رقیق کردن رنگ‌های نوع تیره خواهد بود.

این مطلب را بخوانید
هر آنچه که باید درباره نشاسته و خواص آن بدانید + معرفی انواع ماسک نشاسته ذرت برای چروک، چاقی و لک صورت

اکسیدان 6 درصد برای رقیق کردن پودر دکلره، اکسیدان 9 درصد برای روشن کردن مو دکلره و مش استفاده می‌شود. اکسیدان 12 درصد برای هایلایت، دکلره رنگ‌های دومرحله‌ای و دکاپاژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکسیدان 12 درصد باید با احتیاط بیشتری استفاده شود. به‌طورکلی اگر خودتان در خانه موهای خود را رنگ می‌کنید، همیشه از اکسیدان‌های ملایم استفاده کنید.

پرطرفدارترین انواع رنگ مو سال 2023

ترندهای سال 2023، با نگرشی جدید و متفاوت انتخاب شده‌اند و به نظر می‌رسد جنجال‌های بسیاری را در پی داشته باشند.در سال جدید ضمن حضور پررنگ و دوباره چندتا از ترندهای پرطرفدار پیشین، شاهد گزینه‌های به روز و جدیدی هستیم که قدرت انتخاب شما را افزایش می‌دهند.

  • رنگ مو طلایی عسلی

در سال پیش رو خودتان را برای محبوبیت رنگ‌های گرم در تناژ طلایی و عسلی آماده کنید. درخشش و جذابیت بی‌حد این تناژ از رنگ مو را می‌توانید در استایل خاص و جدید کارا دلوین، بازیگر محبوب هالیوودی مشاهده نمایید.رنگ گرم طلایی عسلی، با تکنیک بالیاژ معکوس و بیبی لایت می‌تواند زیبایی کم نظیری به چهره شما هدیه دهد. به خصوص اگر موهای بلندی دارید، در انتخاب خود شک نکنید و به استقبال رنگ عسلی بروید.

در صورتی که رنگ طبیعی موهایتان تیره است یا از رنگ موهایی با پایه تیره استفاده کرده‌اید، برای اجرای رنگ موی طلایی عسلی به دکلره احتیاج دارید. اما افرادی که پایه موهایتان روشن است یا از قبل دکلره داشته‌اند، می‌توانند با خیال راحت این رنگ جذاب را برای استایل امسال خود انتخاب نمایند.

جذاب ترین رنگ موهای 2023
  • رنگ مو بلوند کره‌ای

با فرا رسیدن فصل‌های گرم بهار و تابستان، دنیای مد به استقبال درخشش بیشتر می‌رود. رنگ بلوند کره‌ای یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های پیش رو است. اما به یاد داشته باشید که بلوند کره‌ای مانند 90 درصد تناژهای رنگ بلوند به دکلره احتیاج دارد.

برای اجرای این رنگ مو، آرایشگر ابتدا موهایتان را تا رسیدن به پایه 7-8 دکلره می‌نماید. در آخر با استفاده از رنگساژ، موهایتان را به رنگ بلوند کره‌ای در می‌آورد. رنگ مو بلوند کره‌ای را می‌توانید به صورت سرتاسری، فیس فریم و بیبی لایت اجرا نمایید.

این طیف خاص از رنگ موی بلوند، تناژ نسبتا گرم و گیرایی دارد و با انواع رنگ پوست هارمونی ایجاد می‌کند. به خصوص اگر پوست گندمی دارید و می‌خواهید در این فصل بدرخشید، بلوند کره‌ای بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.رنگ مو بلوند کره‌ای برخلاف انواع تناژهای یخی و پلاتینه، به رسیدگی زیاد و رنگساژهای متعدد احتیاج ندارد. علاوه بر این، ماندگاری طولانی مدتی دارد و می‌توانید ماه‌ها از زیبایی آن لذت ببرید. اما نکته مهمی که درباره این رنگ مو باید بدانید، مراقبت‌های بعد از آن است.همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، دکلره بخش جدایی ناپذیر این طیف از رنگ موی بلوند است. به همین خاطر، توصیه می‌شود استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده، ماسک مو و نرم کننده را در روتین مراقبتی خود قرار دهید.

ماسک موی تونی، محصولی ایرانی است که برای محافظت از موهای رنگ و دکلره شده فرموله شده است.
ویژگی‌های قابل توجه این ماسک عبارتند از:

  • به تثبیت رنگ و رنگساژ موها کمک می‌کند.
  • مواد مغذی موجود در ساختار این محصول، کوتیکول آسیب دیده مو را ترمیم می‌نماید.
  • با آبرسانی عمقی تار مو، درخشندگی و طراوت را به آنها هدیه می‌دهد.
  • ساختار پروتئینی و کراتینه مو را تقویت می‌نماید.
  • حالت پذیری مو را افزایش می‌دهد.

عناصر به کار رفته در فرمولاسیون ماسک مو تونی عبارتند از:

  • بیوتین
  • ویتامین‌های ضروری
  • پروتئین‌های مغذی

استفاده از ماسک مو تونی برای چه کسانی مناسب است؟

ماسک مو تونی، فاقد مواد شیمیایی مضر و حساسیت زا مانند سولفات و پارابن است.این ماسک مو، برای انواع موهای رنگ شده و دکلره شده مناسب است.همچنین، افرادی که اخیرا موهایشان را ریباندینگ یا کراتینه کرده‌اند نیز می‌توانند از مزایای این محصول بهره‌مند شوند.

  • رنگ مو فندقی کاراملی

رنگ موی ترکیبی فندقی کاراملی، انتخابی ایده آل برای کسانی است که می‌خواهند شیک و مدرن به نظر برسند.این رنگ مو، اغلب با تکنیک بالیاژ اجرا می‌شود و ظاهری چند بعدی به موهایتان می‌دهد . بالیاژ فندقی با ترکیبی از بیبی لایت و فیس فریم کاراملی، جذابیت چهره‌تان را دوچندان می‌کند.رنگ موی فندقی کاراملی، در استایل اخیر افراد مشهوری مانند بلا حدید، لوسی هیل و کیم کارداشیان نیز به چشم می‌خورد.

جذاب ترین رنگ موهای 2023

رنگ موی فندقی کاراملی، طی چند مرحله تخصصی اجرا می‌شود.در اجرای مرحله رنگ موی فندقی، موی شما احتیاجی به دکلره ندارد.اما برای بیبی لایت‌های کاراملی، آرایشگر بخش‌های کوچکی از موهایتان را تا پایه 7-8 دکلره می‌نماید.یکی از برتری‌های مورد توجه این رنگ ترکیبی، عدم نیاز آن به دکلره‌های سنگین و مراقبت‌های تخصصی است.در نتیجه شما می‌توانید با اطمینان از ماندگاری بالا، رنگ فندقی را انتخاب نمایید.

  • رنگ مو کاپوچینویی
این مطلب را بخوانید
کاشت مو پیشانی

اگر برای انتخاب رنگ موی کاپوچینویی تردید دارید، به استایل جدید جنیفر لوپز افسانه‌ای نگاهی بیندازید.این سلبریتی مشهور، امسال با بالیاژ چشمگیری از ترکیب قهوه‌ای و کاپوچینویی روی فرش قرمزها ظاهر شده است. بالیاژ چند بعدی و روشن کاپوچینویی، روی پایه تیره قهوه‌ای متوسط، می‌تواند حجم موهایتان را چند برابر نشان دهد.

مهم‌ترین نکته هنگام انتخاب تناژ کاپوچینویی برای بالیاژ یا هایلایت، توجه به رنگ پوستتان است.رنگ موی کاپوچینویی دو ترکیب سرد و گرم دارد که اجرای هرکدام از آنها تا حد زیادی به پوست شما وابسته است.اگر رنگ پوست سبزه تا گندمی دارید، بهتر است به سراغ تناژهای سرد کاپوچینویی بروید و از کنتراست عمیق آن با پوستتان لذت ببرید.درصورتی که رنگ پوستتان روشن و سفیدی است، تناژهای گرم بهترین گزینه به شمار می‌روند.اجرای این رنگ مو به دکلره احتیاج دارد و آرایشگر بخش‌های مورد نظر از موهایتان را تا پایه 8 دکلره می‌نماید.در نهایت، با رنگساژ جذابی از طیف کاپوچینویی، کار را به پایان می‌رساند.

جذاب ترین رنگ موهای 2023

برای حفظ جذابیت بالیاژ کاپوچینویی، توصیه می‌شود شامپوی بنفش را به روتین مراقبت از موی خود بیفزایید.پیگمنت‌های رنگ موجود در این شامپو، از زرد و نارنجی شدن لایت‌ها جلوگیری می‌نماید و به حفظ زیبایی رنگ موهایتان کم می‌کند.شامپوی ضد زردی فولیکا، حاوی مقدار مناسبی پیگمنت بنفش برای از بین بردن تنالیته زرد و نارنجی ناشی از دکلره مو است.این شامپو، برای افزایش طول عمر رنگساژهای پلاتینه و بلوند طراحی شده است.از جمله ویژگی‌های شامپو ضد زردی فولیکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فولیکا فاقد سولفات است و مانع از خشکی و آسیب موهایتان می‌شود.
  • از موهای رنگ شده در برابر اشعه ماورا بنفش ساطع شده از نور آفتاب محافظت می‌نماید.
  • فولیکا با خاصیت ضد آلودگی فرموله شده است و از فولیکول و کوتیکول موها در برابر آلودگی‌های محیطی مراقبت می‌کند.
  • درخشش و شادابی بائر نکردنی به موهای بلوند هدیه می‌دهد.
  • شامپو فولیکا برخلاف دیگر محصولات مشابه، پیگمنت‌های بنفش را روی موهای دکلره شده به جا نمی‌گذارد و باعث رنگ گرفتن آنها نمی‌شود.

استفاده از شامپو ضد زردی فولیکا برای چه کسانی مناسب است؟

شامپو فولیکا با انواع مو سازگاری دارد.در نتیجه، همه افراد می‌توانند برای بازیابی زیبایی از دست رفته موهای دکلره شده خود از خواص این محصول بهره‌مند شوند.

  • رنگ مو مشکی سرد

رنگ موی مشکی سرد، به لطف سریال جنجالی ونزدی و بازی درخشان جنا اورتگا در سال 2022، توانست بار دیگر توجهات را به سمت استایل گوتیک جلب کند.این محبوبیت ویژه، با ما به سال  2023 نیز قدم گذاشت و اکنون یکی از پرطرفدارترین ترندهای رنگ موی سال است.این طیف خاص از رنگ موی مشکی، ظاهر بسیار ملایمی دارد و زیبایی باور نکردنی را به چهره‌تان هدیه می‌دهد.

رنگ موی مشکی سرد، رنگی عمیق با پیچیدگی‌های ویژه است که درخشش بی‌بدیلی به همراه دارد.اگر دوست دارید در سال پیش رو تغییری اساسی در استایلتان به وجود بیاورید، مشکی سرد گزینه عالی برای شما است.خبر خوب درباره رنگ موی مشکی سرد، عدم نیاز آن به دکلره است.رنگ موی مشکی، پیگمنت‌های بسیار قدرتمندی دارد که به صورت عمقی در کوتیکول موها رسوب می‌نماید.اجرای این رنگ مو به قدری راحت است که می‌توانید با استفاده از فرمول تخصصی، در خانه نیز موهایتان را رنگ کنید.

فرمول رنگ موی مشکی سرد

این فرمول رنگ مو برای موهایی که پایه طبیعی و تیره دارند، یا موهای رنگ شده در پایه 3 تا 7 قابل استفاده است.اگر موهایتان درصد بالایی سفیدی دارد یا تا پایه‌های 8-9 دکلره روشن شده، بهتر است برای رنگ کردن دوباره موهایتان به آرایشگاه مراجعه نمایید.

  • رنگ موی C1 یا N1: 70 میل
  • واریاسیون آبی: 10 میل
  • واریاسیون نقره‌ای: 20 میل
  • اکسیدان شماره 2: 1.5 تا 2 برابر حجم رنگ

در صورتی که تمایل دارید تناژ آبی و سرد رنگ مو بیشتر باشد، می‌توانید از 15 تا 20 میل واریاسیون آبی استفاده نمایید.این طیف رنگ مو، شادابی و طراوت را به پوستتان باز می‌گرداند.علاوه براین تیرگی رنگ مشکی، می‌تواند جوانی دوباره‌ای به چهره‌تان ببخشد.با این اوصاف، رنگ موی مشکی سرد برای افرادی که دوست دارند جوان‌تر به نظر برسند نیز انتخابی بینظیر به شمار می‌رود.

جذاب ترین رنگ موهای 2023
  • رنگ مو قرمز گیلاسی

بهتر است امسال خودتان را برای بزرگترین ترند رنگ موی قرمز در دهه اخیر آماده کنید.از انواع تناژهای مسی و شرابی گرفته تا قرمز مخملی، همه و همه در دسته رنگ موی سال 2023 قرار می‌گیرند.با این تفاسیر، فرقی نمی‌کند تناژ پوستی شما سبزه و گندمی است یا سفید و روشن، سال 2023 زیباترین تناژهای رنگ موی قرمز را برای شما در نظر گرفته است.

این مطلب را بخوانید
قیمت هر واحد کامپوزیت دندان در تهران

رنگ موی گیلاسی، یکی از رنگ‌های جدید 2023 است که از ترکیب رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای به دست می‌آید.رنگ گیلاسی در تناژ قرمز، از دسته طیف‌های تیره است که بدون نیاز به دکلره اجرا می‌شود.سوفی ترنر از اولین سابریتی‌های هالیوودی است که با استایل جنجالی خود در بهار امسال به پیشواز رنگ موی گیلاسی رفته است.رنگ قرمز گیلاسی، کنتراست فوق‌العاده‌ای با پوست سفید به وجود می‌آورد و پیشنهادی کم‌نظیر برای تغییرات بزرگ محسوب می‌شود.از طرفی، رنگ مو گیلاسی با پوست سبزه نیز هارمونی خاصی دارد و طراوت را به پوستتان هدیه می‌دهد.

  • رنگ مو بلوند توت فرنگی

بلوند توت فرنگی، رنگ موی دیگری است که در کنار مشکی سرد خود را به سال 2023 رسانده است و همچنان در صدر محبوب‌ترین رنگ موهای سال قرار گرفته است.این رنگ موی دلربا و اغوا کننده، تناژ بسیار ملایم و جذابی از ترکیب رنگ‌های بلوند و صورتی را دربر گرفته است.اجرای رنگ بلوند توت فرنگی به دکلره احتیاج دارد و آرایشگر موهایتان را به پایه 8 دکلره می‌رساند.در مرحله بعد، می‌توانید انواع تکنیک‌های سامبره، آمبره یا بالیاژ معکوس را برای این رنگ خاص انتخاب نمایید.اگر موهای بلندی دارید، آمبره و بالیاژ معکوس انتخابی هوشمندانه هستند.همچنین، تکنیک سامبره نیز گزینه اقتصادی و جذاب برای موهای کوتاه تا متوسط است.

توجه داشته باشید که با انتخاب این رنگ مو، باید مراقبت‌های ویژه‌ای را برای موهایتان در نظر بگیرید.شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو، ماسک مو تقویت کننده و محافظ‌های حرارتی از جمله محصولاتی است که برای حفظ سلامت موهایتان به آنها احتیاج دارید.

اسپری محافظ نلی، محصولی اسپانیایی است که برای مراقبت از موهای شما در برابر گرمای ناشی از ابزار حالت دهنده حرارتی طراحی شده است.داشتن اسپری محافظ حرارتی باکیفیت، به خصوص برای افرادی که موهایشان را رنگ یا دکلره کرده‌اند، امری بسیار ضروری است.از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپری نلی، لایه‌ای محافظ روی کوتیکول موها به وجود می‌آورد و با این ترفند، مقاومت تار مو را در برابر حرارت افزایش می‌دهد.
  • موهایتان را نرم و درخشان می‌کند و از وز شدن آنها ممانعت می‌نماید.
  • خاصیت حجم دهندگی دارد و حجم موها را تا چند برابر افزایش می‌دهد.
  • ضمن تقویت حالت پذیری موها، به حفظ حالت آنها بعد از براشینگ یا ویو کمک می‌کند.

استفاده از اسپری محافظ حرارتی نلی برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از این اسپری، برای انواع مو مناسب است و همه افراد می‌توانند پیش از براشینگ یا اتو کردن موهای خود از آن استفاده نمایند.

رنگ مو ترند فانتزی

رنگ موی یخی نقره‌ ای

این رنگ از رنگ‌های محبوب این روز‌هاست که با ترکیب زیر به دست می‌آید.

  • ۱۰ سانتی‌متر بلوند نقره‌ای C۹
  • سه سانتی‌متر واریاسیون نقره‌ای ۰/۲۲
  • ۳ سانتی‌متر واریاسیون خاکستری
  • ۳۰ سی سی اکسیدان شماره یک

رنگ موی یاسی

برای ایجاد رنگ یاسی روی موهای خود از ترکیب زیر استفاده کنید.

  • یک تیوپ رنگ مو یاسی
  • یک پیمانه پودر یاسی
  • دو سانتی‌متر واریاسیون نقره‌ای
  • رنگ موی شماره ۱۰.۱
  • واریاسیون بنفش ۲ بند انگشت
جذاب ترین رنگ موهای 2023

رنگ موی دودی

برای ایجاد رنگ موی دودی لازم است موارد زیر را با هم ترکیب کرده و استفاده کنید.

  • نصف تیوپ بلوند دودی روشن ۸.۱
  • ۵ سانتی‌متر واریاسیون دودی ۰/۱۱
  • ۴۰ سی سی اکسیدان شماره یک

رنگ موی سبز

ترکیب رنگ مورد نیاز:

  • بلوند زیتونی پایه ۸ یک تیوپ
  • پودر دکلره رنگی سبز دو پیمانه
  • بلوند نقره‌ای پایه ۹ یک تیوپ
  • واریاسیون سبز دو بند انگشت
  • واریاسیون نقره‌ای سه بند انگشت
  • مقداری اکسیدان ۹ درصد

رنگ موی آبی

رنگ مو آبی فانتزی را می‌توان بدون دکلره تا حدود ۷۰ درصد به دست آورد. البته به شرط آنکه موهای خود را تا به حال رنگ نکرده باشید!

  • بلوند نقره‌ای پایه ۹
  • پودر دکلره فانتزی آبی دو پیمانه
  • پودر دکلره خاکستری سه پیمانه
  • واریاسیون نقره‌ای سه بند انگشت
  • رنگ مو دودی پایه ۸ نصف تیوپ
  • مقداری اکسیدان ۹ درصد

رنگ موی سرمه‌ای

ترکیب زیر را پس از مخلوط کردن به دقت روی موهای خود بمالید.

  • رنگ مو دودی پایه ۷ نصف تیوپ
  • واریاسیون آبی سه بند انگشت
  • پودر دکلره آبی یک و نیم پیمانه
  • واریاسیون نقره‌ای یک بند انگشت
  • مقداری اکسیدان ۹ درصد

رنگ موی پاییزی یا نارنجی

رنگ مو پاییزی که ترکیبات نارنجی و مسی را به همراه دارد را نیز می‌توان بدون دکلره روی مو اعمال کرد. البته مو یا باید طبیعی و رنگ نشده باشد و یا دارای رنگ پایه ۵ به بالا با توناژ قهوه‌ای، قرمز، طلایی و نارنجی باشد. ترکیبات مورد نیاز این رنگ جذاب در زیر آورده شده‌است.

  • رنگ مو مسی دنی وان پایه ۶ یک تیوپ
  • رنگ مو کاپوچینو برند استیل نصف تیوپ
  • رنگ موی عسلی پایه ۸ یک چهارم تیوپ
  • رنگ مو هایلایت پیازی یک چهارم تیوپ
  • مقداری اکسیدان ۹ درصد
این مطلب را بخوانید
همه چیز در رابطه با دستگاه لیزر خانگی

رنگ موی قرمز نارنجی

برای ایجاد این رنگ زیبا از ترکیب زیر استفاده کنید.

  • رنگ مو مسی قرمز دنی وان پایه ۶ یک تیوپ
  • رنگ مو مسی قرمز پایه ۸ مارک استیل نصف تیوپ
  • واریاسیون نارنجی یک بند انگشت
  • قرمز هاوانایی استیل یک چهارم تیوپ
  • مقداری اکسیدان ۹ درصد

رنگ موی فندقی

ترکیب مواد زیر می‌توانند شما را به این رنگ مو برساند.

  • رنگ مو فندقی استیل پایه ۷ یک تیوپ
  • رنگ مو بلوند شکلاتی پایه ۷ نصف تیوپ
  • رنگ مو مسی استیل یک چهارم تیوپ
  • رنگ صحرایی مارک دنی وان یک چهارم تیوپ
  • مقداری اکسیدان ۹ درصد

رنگ موی بادمجانی

از ترکیب زیر می‌توانید برای به دست آوردن این رنگ استفاده کنید.

  • ۶۰ میلی‌لیتر رنگ موی شرابی روشن
  • ۶۰ میلی‌لیتر رنگ موی بادمجانی روشن
  • ۳۰ میلی‌لیتر رنگ موی آلبالویی
  • ۴۰میلی‌لیتر رنگ موی دودی
  • مقداری اکسیدان شماره ۲

موهایتان را هایلایت کنید

یک رنگ کلی، هر 4 تا 6 هفته یا کمتر از آن، نیاز به ترمیم دارد، در حالیکه یک هایلایت یا رگه، می‌تواند حدود 2 ماه به ترمیم احتیاج پیدا نکند پس اگر وقت کافی برای رسیدگی به موهایتان ندارید لازم نیست همه موها را رنگ کنید، بلکه بهتر است، رگه‌های مو، تکه‌هایی از مو، قسمت‌های پایین مو را رنگ کنید و روی موها سایه بیاندازید. هایلایت تا مدت‌ها بعد از رشد ریشه هم زیبا باقی می‌مانند.

جذاب ترین رنگ موهای 2023

رنگ مو بدون دکلره

دکلره ماده‌ای برای رساندن مو به پایه بسیار روشن(پلاتینی، بلوند روشن و سفید) است. به همین دلیل طی این تغییر ناگهانی ممکن است آسیب زیادی به موهای شما برساند. کمی بی‌دقتی به زمان ماندن ماده دکلره روی سر شما یا اندازه آن، ممکن است خسارت زیادی به موهای شما وارد کند. به همین جهت بسیاری از بانوان به دلیل آگاهی از این آسیب‌ها رغبتی به استفاده از دکلره ندارند.

نگران نباشید روش‌های دیگری نیز برای روشن کردن موی شما بدون دکلره وجود دارد که حاصل ترکیب اکسیدان‌ها با تن‌های متفاوت رنگ و واریاسیون‌ها است. شما با آگاهی از میزان این ترکیبات و تن رنگ مورد نظرتان می‌توانید بدون استفاده از دکلره موهای خود را به پایه رنگ دلخواهتان دربیاورید.

ترکیبات موجود در رنگ موها

اولین باری که رنگ­ موها به بازار آمدند؛ عنصر اصلی موجود در رنگ­ های coal tar موجب بروز واکنش‌های آلرژیک در برخی از افراد شد. در حال حاضر اکثر رنگ­ موها از منابع نفتی ساخته می­ شوند. اما سازمان غذا و داروی ایالات متحده هنوز هم آن ها را به عنوان رنگ­ های coal tar در نظر می­ گیرد. دلیل این کار این است که این رنگ­ ها برخی از همان ترکیبات موجود در رنگ ­های coal tar را دارند.
مطالعات متعددی وجود دارند که استفاده از رنگ مو را با خطر بالاتر ابتلا به برخی از سرطان­ ها مرتبط کرده ­اند. با این حال، مطالعات دیگر، به وجود این ارتباط پی نبرده اند. اما به یاد داشته باشید که اکثر رنگ­ موها لازم نیست از همان تست سنجش ایمنی که برای سایر لوازم آرایشی قبل از اینکه در فروشگاه­ ها فروخته شوند؛ مورد استفاده قرار می­ گیرد؛ عبور کنند.
سازندگان لوازم آرایشی استفاده از ترکیبات شناخته شده ­ای که موجب ایجاد سرطان در حیوانات می­ شوند را متوقف کرده ­اند. اما مواد شیمیایی تقریبا به یک شیوه جایگزین برخی از عوامل ایجادکننده­ ی سرطان می‌شوند. برخی از کارشناسان معتقدند که این ترکیبات جدیدتر با ترکیباتی که جایگزین آن ها می ­شوند؛ خیلی تفاوت ندارند.
کارشناسان بهداشت معتقدند که با استفاده­ ی کمتر از رنگ مو یا عدم استفاده از رنگ مو تا زمانی که موهای شما شروع به خاکستری شدن نکرده ­اند؛ می ­توانید خطر بروز سرطان را کاهش دهید.

جذاب ترین رنگ موهای 2023

آمونیاک: آمونیاک مهمترین ترکیب در رنگهای شیمیایی است که میتواند کوتیکول موها را باز کند و دارای خاصیت قلیایی است که باعث انتقال مولکولهای رنگ به کورتکس مو می گردد و باعث نفوذ رنگ مو به داخل موها میشود. اگر رنگ مو موقتی باشد آمونیاک روی سطح مو میماند و با ند بار شستن از بین میرود. اما اگر دائمی یا نیمه دائمی باشد میتواند به قشر مو نفوذ کند.

عوارض آمونیاک:

  •  ریزشموهای آسیب دیده
  •  خارش سر
  •  واکنش آلرژیک
  • احساس سوزش در بینی، گلو و چشم
  •  ورم کردن صورت

 کوکوآمید MEA، آمینو متیل پروپانول (AMEA)، مونو اتانول امین (MEA) ترکیبات جایگزین آمونیاک در رنگ موها هستند که با تنظیم ph مو میتوانند باعث باز شدن کوتیکول مو و نفوذ رنگ به داخل کوتیکول شوند. حرارت نیز یکی دیگر از روشهای باز کردن کوتیکولهای مو می باشد.



 استات سرب:
 از استات سرب به عنوان یک افزودنی رنگی در رنگ موهای پیشرفته استفاده می­ شود. این محصولات برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می­ گیرند تا موجب رنگ ­آمیزی تدریجی موها شوند.

این جمله ­ی هشداری باید بر روی برچسب رنگ موهای حاوی استات سرب نوشته شود:
“هشدار: این رنگ مو حاوی استات سرب است. تنها برای استعمال خارجی مورد استفاده قرار گیرد. این محصول را دور از دسترس کودکان قرار دهید. از این رنگ مو بر روی بریدگی یا خراش­ های پوست سر استفاده نکنید. اگر سوزش پوست سر افزایش پیدا کرد؛ مصرف رنگ مو را متوقف کنید. از این رنگ مو برای رنگ کردن سبیل، مژه­ها یا موی بدن به غیر از موی سر استفاده نکنید. از ریخته شدن رنگ مو در چشم­ ها جلوگیری کنید. دستورالعمل ­های زیر را به دقت اجرا کنید و بعد از استفاده از رنگ مو دستان خود را به طور کامل بشویید”.


 

این مطلب را بخوانید
جدیدترین رنگ لنز چشم

واریاسیون چیسـت؟

رواریاسیون یا رنگهای کمکی در کاتالوگ رنگ مو ها با عدد های مختلفی نشان داده میشوند. واریاسیون همان رنگهای قوی و خالص است که به تنهایی مصرف نمیشود و برای مخلوط کردن با سایر رنگها برای ایجاد تن های مختلف دلخواه و از بین بردن رفله های نامطلوب و ناخواسته از روی مو و تنوع در رنگهای مو بکار میرود. واریاسیون سبز رنگ قرمز را خنثی می کند، زرد تن طلایی می دهد، نقره ای و خاکستری ضد زردی، آبی ضد نارنجی و قرمز جهت ترکیب با رنگ های گرم می باشد.

سوالات متداول

آیا ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر مجاز است؟

معمولا ترکیب رنگ‌ها، برای به دست آوردن رنگی خاص توسط آرایشگر انجام می‌شود. مسلما این کار نیاز به دانش و تجربه دارد و شما به‌راحتی نمی‌توانید تشخیص دهید که نتیجه نهایی از ترکیب رنگ چه رنگی خواهد بود. با توجه به اینکه تناژ فرعی رنگ را نیز باید در نظر گرفت. به‌طورکلی ترکیب رنگ موها نباید بیشتر از دو رنگ یا نهایت سه رنگ باشد. و بهتر این است که از یک برند انتخاب شوند تا هماهنگی بین ترکیبات تشکیل دهنده رنگ وجود داشته باشد.

رنگ کردن مو باعث سفیدی مو می‌شود؟

بعد از سن یکی از مهم‌ترین عامل سفیدی مو ژنتیک است. برخی افراد به‌طور ژنتیکی موهایشان در سنین پایین‌تر شروع به سفید شدن می‌کند و برخی دیرتر. یکی دیگر از علت‌های سفید شدن موها ابتلا به بعضی از بیماری‌های خاص مثل بیماری‌های غدد داخلی، بیماری‌های سیستم عصبی، شوک‌های جسمی و روانی است. با بهبود و یا درمان این نوع بیماری‌های خاص، موهای جدید که رشد می‌کنند به رنگ طبیعی خود باز می‌گردند اما موهای که قبلا رشد کرده‌اند همچنان سفید باقی می‌مانند. پس رنگ کردن عاملی برای سفیدی مو نیست.

برای رنگ کردن مو از کجای سر شروع کنید؟

اگر موهایتان را تا بحال رنگ نکرده‌اید و موهای طبیعی و رنگ نشده‌ای دارید، دقت کنید که تمام مو را به رنگ آغشته کنید. برای رنگ کردن موها ابتدا باید از پایین مو شروع به رنگ کردن کنید. براش را به صورت رفت و برگشت روی موها بکشید. با براش تا حد فاصل 5/2 سانتی متر نزدیک ریشه مو را رنگ کنید. پس از گذشت ده دقیقه ریشه موی خود را رنگ کنید. (این کار آسیب بسیار کمتری به موی شما می‌زند). ریشه مو به دلیل گرمایی که از پوست کف سر می‌گیرد زودتر رنگ می‌شود. برای همین در مرحله آخر سراغ ریشه باید رفت. موهای نازک 30 دقیقه و موهای ضخیم 40 دقیقه طول می‌کشد تا کاملا رنگ بگیرد. پس از گذشت زمان معین شده موی خود را چک کنید اگر به رنگ دلخواهتان رسیدید، آن را بشویید.

انواع رنگ مو چیست‌اند؟

رنگ‌ها به سه دسته: 1. رنگ‌های گیاهی: رنگ موهای طبیعی از تنوع کمتری نسبت به رنگ‌های شیمیایی برخوردارند. رنگ طبیعی مانند رنگ مو شیمیایی آسیب‌رسان نیست و برای مو عوارض زیادی ندارد .2. رنگ‌های متالیک: رنگ موهای متالیک رنگ نسبتاً ماتی به موی شما می‌دهد. 3. رنگ‌های صناعی : رنگ‌های صناعی به سه نوع موقت، نیمه موقت و دائمی تقسیم می‌شوند و به موها رنگی طبیعی می‌بخشند.

کاربرد اکسیدان در رنگ کردن مو چیست؟

اکسیدان یک عنصر پایه برای رنگ کردن مو به شمار می‌رود. کرم‌های اکسیدان حاوی پراکسید هیدوژن هستند که باعث باز شدن کوتیکول مو می‌شود؛ به گونه‌ای که بدون اکسیدان تغییرات زیادی در رنگ موی خود مشاهده نمی‌کنید.

سخن پایانی

به‌طورکلی دو نوع آرایش را می‌توان برای موی خانم‌ها در نظر گرفت: یکی رنگ مو و دومی مدل مو. به‌ندرت پیش می‌آید که این دو جدا از هم باشند. چون حتی مدل باز مو هم خود یک مدل محسوب می‌شود. اما رنگ کردن مو در بین خانم‌ها بیشتر از مدل مو اهمیت دارد. رنگ موی خوب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و تغییر چهره شما داشته باشد؛ بنابراین نحوه انتخاب درست رنگ مو، یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در زیبایی است.اما برای اینکه همیشه بتوانید به بهترین شکل ممکن از رنگ مو و تأثیرات جذاب آن روی چهره و آرایش استفاده کنید نیاز است اطلاعات در مورد رنگ مو داشته باشید

پیشنهاد ما به شما

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

موهای وز و روش‌های صاف کردن موهای وز وز شدن مو، یکی از شایع‌ترین مشکلات …

دیدگاهتان را بنویسید