شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟

شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟

برخی از افراد عادت دارند که هرروز به حمام بروند و موهای خود را شستشو دهند. همانطور که می‌دانید شستشوی مداوم به احتمال زیاد چربی مفید پوست سر و مو را کاهش می‌دهد و احتمال آسیب به موها، افزایش پیدا می‌کند. از این رو نیاز به محصولی است که با مصرف روزانه، آسیبی به موها نرساند. شامپو روزانه می‌تواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید و بدانید که بهترین شامپو روزانه برای موهای معمولی، چرب و خشک چیست؟


فهرست مطالب


شامپو روزانه چیست ؟

شامپو روزانه یک نوع شوینده موست که برای استفاده روزانه و برای حفظ بهداشت موها تولید می‌شود و مناسب افرادی است که دوست ندارند موهایشان آسیب ببیند. این نوع شامپو معمولاً حاوی ترکیبات ملایم‌تری نسبت به سایر شامپوهایی است که موها را تمیز کرده و از خشکی یا آسیب به موها جلوگیری می‌کنند. بدون سولفات هستند و مواد شیمایی قوی در آنها استفاده نشده است. کف کمتری نسبت به دیگر شامپوها دارند و قدرت تمیزکنندگی آنها نیز در برابر شامپوهایی که حاوی مواد قوی است، کمتر خواهد بود. کارایی و عملکرد اصلی این شامپو، حفظ سلامت و زیبایی موها در طول مدت‌زمان استفاده روزانه است.


برخی از این محصولات را با موادی همچون انواع مرطوب‌کننده، ویتامین، ضدالتهاب، روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی می‌سازند و از آنجا که مواد شیمیایی قوی در ساخت آنها استفاده نمی‌شود، به حفظ سلامت و شادابی موها کمک می‌کنند.

شامپو روزانه چه تفاوتی با شامپو معمولی دارد؟

شامپو روزانه به نسبت دیگر شوینده‌ها فرمولاسیون ملایم‌تری دارد و در ترکیبات آنها سولفات، الکل، پارابن و هر ماده‌ای که مضر باشد، استفاده نشده است. ازاین رو مناسب شستشوی موهایی است که آسیب دیده‌‌اند. ولی به طور کلی این نوع شامپو با شامپو معمولی هیچ تفاوت اساسی از لحاظ ترکیبات یا عملکرد ندارند. هر دو نوع شامپو برای شستشوی موها و حفظ بهداشت آنها استفاده می‌شوند. اما ممکن است تفاوت‌هایی در تبلیغات و برچسب محصولات وجود داشته باشد و شما آنها را روی بسته‌بندی ببینید.برخی شرکت‌ها شامپو روزانه را برای استفاده روزانه و به عنوان یک محصول پایه تبلیغ و استفاده از آن را ترویج می‌کنند، در حالی که شامپو معمولی را برای استفاده روزانه یا حتی استفاده منظم پیشنهاد می‌دهند. در نهایت، این تفاوت‌ها ممکن است تنها در تبلیغات و مارکتینگ محصولات باشد و از نظر عملکرد و ترکیبات، هیچ تفاوت قابل توجهی وجود نداشته باشد.

شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد شامپو روزانه چیست ؟

استفاده از شامپو روزانه به حفظ سلامت و زیبایی موها کمک می‌کند. با مصرف مداوم این محصولات، موهای شما پاکسازی می‌شوند و آلودگی‌ها و روغن‌های اضافی که در پوست سر و موهایتان تجمع کرده‌اند، حذف خواهند شد. ضمن اینکه این کار باعث حفظ رطوبت و نرمی موهایتان می‌شود و از خشکی و شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند.

موهای خود را رنگ کرده‌اند، بسیار مهم است؛ زیرا با استفاده از شامپو روزانه، می‌توانند از فرسایش رنگ موها جلوگیری کنند و ماندگاری رنگ را افزایش دهند.به طور کلی، استفاده از شامپو روزانه به حفظ سلامت و زیبایی موها کمک می‌کند و باعث می‌شود موهایی نرم، درخشان و سالم داشته باشید. بنابراین، استفاده از این محصول یک قدم مهم در مراقبت و بهداشت موهایتان خواهد بود که پیشنهاد می‌کنیم از آن غافل نشوید.

خواص استفاده از شامپو روزانه چیست ؟

استفاده از شامپو روزانه خواص مفیدی را برای موهای شما خواهد داشت. این خواص شامل تقویت و حفظ سلامت موها، پاکسازی آرام و ملایم موها، حفظ ترطیب و نرمی موها، حفظ رنگ و براقیت موها و کمک به جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها می‌شود. در صورتی که استفاده مداوم از این محصول را در برنامه مراقبت از موهای خود قرار دهید، موهایتان به طور کلی بهتر و سالم‌تر خواهند ماند و از مشکلات مربوط به خشکی، شکنندگی یا ضعف آنها جلوگیری خواهد شد.

همچنین، استفاده از این محصول مفید، می‌تواند به حفظ رنگ و درخشندگی موهایتان کمک کند و مانع از تغییر رنگ سریع آنها شود.بنابراین، اگر می‌خواهید موهایی سالم، زیبا، نرم و درخشان داشته باشید، می‌توانید با مشورت پزشک متخصص پوست و مو، بهترین شامپو روزانه بدون سولفات را انتخاب و مصرف کنید. زیرا سولفات ماده‌ای است قوی و استفاده مداوم آن به پوست سر و موهایتان آسیب جدی وارد می‌کند.

ویژگی های شامپو روزانه مناسب چیست؟

ویژگی‌های شامپو روزانه مناسب عبارت‌اند از:

  •  ترکیبات ملایم: شامپوهای که برای مصارف روزانه خریداری می‌کنید، حاوی ترکیبات ملایم‌تری است که موهایتان را بدون خشونت تمیز می‌کنند و باعث خشکی آنها نمی‌شوند.
  •  حفظ سلامت موها: تولیدکنندگان این نوع شامپو هدف اصلی خود را در حفظ سلامت و زیبایی موها قرار داده‌اند و فرمولاسیونشان را طوری طراحی و ساخته‌اند که بتوان آن را به عنوان یک شامپو روزانه مناسب برای استفاده مداوم استفاده کرد.
  • ترکیبات مرطوب‌کننده و ویتامین‌ها: برخی از این شامپوها حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده، ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی هستند که وجود آنها به حفظ سلامت موها کمک خواهد کرد.
  •  کمترین استفاده از مواد شیمیایی قوی: این نوع شامپو معمولاً حاوی کمترین مقدار ممکن از مواد شیمیایی قوی و سخت است که برای موهای حساس یا خشک مضر خواهد بود.
  • مناسب برای انواع موها: این نوع از شامپو مناسب برای استفاده روزانه و برای انواع موهای معمولی یا نرم است و به حفظ سلامت و زیبایی آنها کمک می‌کند.
این مطلب را بخوانید
آشنایی با انواع هورمون و کارکرد هر کدام در بدن

به طور کلی، شوینده‌ای که مناسب برای استفاده روزانه و حفظ بهداشت و سلامت موها است، باید حاوی ترکیبات ملایم و مرطوب‌کننده باشد.

شامپو روزانه برای موهای خشک

اگر موهایتان خشک است، شامپویی که مصرف می‌کنید باید دارای ویژگی‌های مرطوب‌کننده و تلطیف‌کننده باشد. این شامپوها حاوی مواد نرم‌کننده و رطوبت‌ساز مانند آلوئه ورا، روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون و همچنین پروتئین‌ها برای تقویت و ترمیم موها هستند.همچنین، موادی که در این محصول است باید کمترین تحریک را برای موها داشته باشد تا از خشکی آنها جلوگیری کند و آنها را نرم و لطیف نگه دارد.

شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟

شامپو روزانه برای موهای معمولی

افرادی که موهای معمولی دارند، شامپویی که برای مصرف روزانه خود انتخاب می‌کنند باید ملایم و حاوی مواد تقویت‌کننده باشد. این شامپوها موادی دارند که قدرت تمیزکنندگی آنها کمتر است؛ زیرا از خشک شدن موها جلوگیری می‌کنند؛ همچنین باید حاوی عصاره‌های گیاهی مانند آلوئه ورا و چای سبز باشند تا موها را تقویت کرده و درخشندگی و حالت طبیعی آن‌ها را حفظ کنند.
در ترکیبات این شامپو باید ویتامین‌ها و مواد مغذی وجود داشته باشد تا از ضعف و شکنندگی موها جلوگیری کند. همچنین باید ملایم و حاوی ترکیباتی باشد که موها و پوست سر را تحریک نکند یا خیلی کم تحریک کند تا باعث ایجاد خشکی یا تحریک پوست سر نشود. در این صورت موها نرم و لطیف می‌مانند.

شامپو روزانه برای موهای چرب

شامپو روزانه برای موهای چرب باید ویژگی‌ تنظیم‌کننده و متعادل‌کننده چربی سر داشته باشد. این محصولات   حاوی مواد شستشو قوی و تمیزکننده هستند تا بتوانند چربی موها را به خوبی پاک کنند. همچنین در ساخت آنها از عصاره‌های گیاهی مانند نعناع و نارنج و همچنین ویتامین‌ها و مواد ضد التهاب استفاده می‌کنند تا از تولید اضافی چربی جلوگیری کنند و موها را شاداب و تمیز نگه دارند.
لازم به ذکر است که شامپویی برای موهای چرب خود انتخاب کنید که ملایم باشد و مواد شوینده‌ای که در آن استفاده شده است، باعث تحریک پوست سرتان نشود. در این صورت خطر خشکی یا تحریک پوست سرتان به شدت کاهش می‌یابد و درعوض، موهایی نرم و لطیف خواهید داشت.

بهترین شامپو برای مصرف روزانه کدام است؟

با توجه به ویژگی‌هایی که برای شامپو روزانه بیان شد و بهتر است محصولاتی را انتخای کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشند، می‌توان بهترین شامپو برای مصرف روزانه را محصولاتی معرفی کرد که دارای ترکیباتی ملایم و تقویت‌ کننده هستند.این نوع شامپو هرچند خیلی قوی موها را تمیز نمی‌کنند؛ اما این ویژگی باعث می‌شود تا از خشکی موها جلوگیری شود؛ عصاره‌های گیاهی مانند آلوئه ورا و چای سبز که بهتر است در این شامپوها موجود باشد، حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی است که برای سلامت موها مفید است. ضمن اینکه یک شامپوی مناسب برای مصرف روزانه باید ملایم باشد و پس از استفاده پوست سرتان تحریک نشود.

شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟

بهترین شامپو روزانه خارجی

  • شامپو سینره آووکادو برای موهای شکننده

شامپو سینره آووکادو یکی از بهترین شامپوها در بازار است که با استفاده از خاصیت بی نظیر آووکادو و اسید چرب امگا 3 و امگا 6 ساخته می شود این شامپو به علت ترکیبات موجود در خود باعث رفع خشکی پوست و مو می شود. در فرمول ساخت این شامپو از سور فکتنت های ملایم و سازگار با پوست و همین‌طور از نرم‌کننده و مرطوب‌کننده های طبیعی و مغذی استفاده‌شده است تا بتواند تمامی احتیاجات موهای خشک را رفع کرده و باعث نرمی، لطافت و سالم ماندن موها شوند.

این شامپو به علت داشتن ویتامین E در ترکیب خود باعث ترمیم و بهبود موهای ضعیف و شکننده شده و رطوبت طبیعی آن ها را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. شامپو سینره آووکادو همچنین باعث کاهش ریزش مو ها شده و میزان رشد آن را افزایش می دهد.

  • شامپو او جی ایکس حاوی روغن آرگان

روغن آرگان یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین روغن‌های گیاهی برای مو است که بر روی جنس‌های مختلف مو تأثیر یکسان و مثبتی می‌گذارد. شامپو او جی ایکس از بهترین و باکیفیت‌ترین روغن آرگان در دنیا یعنی آرگان مراکش ساخته‌شده است او جی ایکس با ساخت شامپو از روغن آرگان مراکش به یکی از پرطرفدارترین برندهای شامپو در دنیا تبدیل شده و موفق به صادر کردن این محصول به کشورهای مختلف جهان شده است.

این مطلب را بخوانید
پلكسر بلفاروپلاستى چيست؟ + بررسی مزایا و عوارض جوانسازی با پلکسر

شامپو او جی ایکس روغن آرگان یکی از بهترین شامپوهای ساخته شده به وسیله شرکت آمریکایی او جی ایکس است که به علت ترکیبات عالی و بی نظیر خود از محبوبیت زیادی برخوردار است.ترکیبات موجود در این شامپو به‌راحتی به تارهای مو نفوذ کرده و همراه با مرطوب کردن آن‌ها، قدرت و لطافت آن ها را نیز افزایش می دهند. شامپو او جی ایکس با استفاده مرتب می‌تواند باعث‌ترمیم، بهبود، بازسازی و تقویت موهای آسیب‌دیده و شکننده شود.

  • شامپو ترمیم‌کننده جینسینگ و کراتین شون

برند شون یکی از برندهای باکیفیت شامپو در بازار جهانی است که محصول مشترک بین کشورهای آلمان، ترکیه و ایران محسوب می شود. این شامپو از ترکیب کراتین و جینسینگ ساخته می شود. ریشه جینسینگ یکی از مفیدترین گیاه‌های طبیعی است که در طب گیاهی چینی اشارات زیادی به فواید آن شده است.

جینسینگ حاوی پروتئین بسیار زیادی است و برای کاهش استرس نیز مفید است، این خصوصیت باعث می شود تا باکم کردن استرس از ریزش مو جلوگیری کرده و به همین علت ریشه‌های مو نیز تقویت شوند. شامپو ترمیم‌کننده شون باعث تمیزی و نرمی موها شده و همچنین با تنظیم مناسب PH مو از گره خوردگی موها نیز پیشگیری می‌کند.

این شامپو به علت داشتن ریشه جینسینگ و کراتین هیدرولیز شده و مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان باعث تقویت و محافظت از موها می شود و رطوبت تازه‌ای را به موها بخشیده و آن‌ها را درخشنده می‌کند. همچنین این شامپو باعث افزایش حجم موها شده و با استفاده مرتب آن‌ها را پر پشت تر از قبل می‌کند. این شامپو را می‌توانید به‌صورت روزانه استفاده کنید و با کمک آن ریشه مو و موهای آسیب‌دیده و ضعیف را تقویت کنید.

شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟
  • شامپو روزانه درماکلین

مهم‌ترین عامل در سلامتی موها بعد از تغذیه مناسب استفاده از شامپوی مناسب و خوب است، این مسئله تأثیر زیادی بر روی سلامت موها دارد. شامپو درماکلین مدل Daily Care جزو شامپوهایی است که همه می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند چرا که این شامپو برای تمامی انواع موها مناسب بوده و همین‌طور هم خانم ها و هم آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند.

این شامپو بهترین گزینه برای استفاده روزانه است و در ترکیبات آن پارابن وجود ندارد. این شامپو از ترکیب عصاره گیاهی آلپ و سیستئین ساخته‌شده است که باعث تأثیر بالای این شامپو در حفظ رطوبت و درخشندگی موها می شود. همچنین قابل‌ذکر است که اگر مشکل ریزش مو دارید این شامپو یکی از بهترین برندها در این زمینه است.

  • شامپو چای سبز و نعنا شون

از زمان‌های قدیم از صابون برای شستشوی پوست و مو استفاده می‌کردند اما به علت این‌که صابون‌ها دارای مواد ترکیبی قلیایی بوده و موجب از بین رفتن چربی پوست سر و خشکی مو می شوند، دیگر استفاده از آن ها برای شستن موها رایج نیست، البته این مسئله درست است که صابون‌ها قابلیت پاک‌کنندگی مناسبی دارند اما استفاده دائمی از آن‌ها باعث از بین رفتن رطوبت نرمال پوست سر و ضعیف و شکننده شدن موها می شود. به همین علت امروزه به‌جای صابون از شامپو برای شستشوی موها استفاده می شود. امروزه شامپوهای زیاد و مختلفی با رایحه‌های متنوعی در بازار وجود دارند که هر یک از آن ها بسته به نوع خود برای جنس موی خاصی مناسب هستند.

یکی از شامپوهای مناسب در بازار، شامپو چای سبز و نعنا شون است که یک نوع شوینده ملایم محسوب می شود که علاوه بر این‌که باعث پاکسازی مو و پوست سر می شود بلکه میزان رطوبت موها را نیز افزایش می‌دهد. این شامپو از ترکیب عصاره‌های نعناع و چای سبز ساخته می شود هردوی این ترکیبات دارای آنتی‌اکسیدان هستند و از موها در مقابل رادیکال‌های آزاد و آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کنند.

شامپو چای سبز و نعناع شون باعث تقویت موها شده و  PHموها را در حالت ایدئال و نرمال حفظ می‌کند این مسئله باعث راحتی شانه کردن موها و جلوگیری از گره خوردگی در آن‌ها می شود. از مزیت‌های این شامپو می‌توان به خاصیت احیاکنندگی بالای آن، کنترل میزان چربی طبیعی کف سر و جلوگیری از چرب شدن سریع موها اشاره کرد. همین‌طور قابل‌ذکر است که این شامپو به دلیل داشتن نعناع در ترکیبات خود باعث افزایش شادابی و سرزندگی موها می شود.

  • شامپو سر با عصاره سیر شون

این شامپو محصول مشترک آلمان، ترکیه و ایران است و جزو بهترین مارک های شامپو در جهان است. شامپو سیر شون برای افرادی که دارای مشکل ریزش و شوره مو هستند بهترین انتخاب محسوب می شود. این شامپو از عصاره سیر، آنتی باکتریال و آلیسین ساخته می شود. اگر بخواهیم آلیسین را تعریف کنیم باید بگوییم این ماده از سیر گرفته می شود و دارای خواص بالای آنتی بیوتیکی مانند خاصیت‌های ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد انگلی و ضد قارچی است.

این مطلب را بخوانید
کمر درد اوایل بارداری
شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟

همچنین ویتامین‌های متعددی مانند ویتامین C، B2،B6 و B3 در این شامپو وجود دارد، همین طور منگنز و گوگرد نیز در آن موجود است. در اصل می‌توان گفت منیزیم و سلنیومی که در این شامپو وجود دارد باعث زیبایی و درخشندگی مو و پوست می شود. به علت ترکیبات خاص ذکرشده این شامپو، به‌خوبی چربی مو را کنترل کرده و از شوره سر جلوگیری می‌کند و از این طریق باعث سلامتی موها می شود. همچنین در استفاده مرتب باعث ضخیم شدن موها می شود.

  • شامپو روزانه Keep Fresh مای

شامپو روزانه keep Fresh مای یک راه حل راحت برای کنترل چربی پوست سر و از بین بردن آسیب‌های احتمالی براثر عوامل محیطی و ماده‌های شیمیایی است. این شامپو با شستشوی ملایم موها باعث تقویت و استحکام موها شده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند.

وجود عصاره لیمو در ترکیب این شامپو به‌عنوان کنترل کننده چربی مو و کف سر عمل می‌کند این عصاره باکتری‌ها را از بین می برد. همچنین عصاره لیمو موجود در این شامپو فعالیت رادیکال‌های آزاد را کنترل کرده و ضمن تقویت موها، آب‌رسانی موردنیاز برای موها را فراهم می‌کند.

عصاره آلوئه ورا نیز در این شامپو برای تغذیه، بهبود ریشه و ساقه موها به کار گرفته می شود. آلوئه ورا باعث بهبود حساسیت‌های پوست سر شده و موی سر را تقویت می‌کند. همین‌طور عصاره آلوئه ورا دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و موجب بالا رفتن خاصیت لیمو در این شامپو برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد می شود.

شامپو تخصصی موهای چرب اویلومد مای

بالا رفتن میزان ترشح چربی پوست سر ممکن است مشکلاتی زیادی را برای موهای انسان ایجاد کند که از جمله آن‌ها می‌توان به سنگین شدن موها، خوابیدن موها بر روی کف سر، جوش زدن، خارش کف سر و احتمال بالا رفتن مبتلا شده به شوره سر و التهاب اشاره کرد. به همین علت کنترل میزان ترشح سبوم در پوست سر جزو مسائل ضروری درباره مراقبت از مو و پوست سر است. یکی از روش‌های کنترل چربی پوست سر و مشکلات رایج آن استفاده از شامپوهای مناسب برای کاهش و کنترل میزان سبوم پوست است.

از بهترین شامپوهای بازار برای این کار می‌توان به شامپو تخصصی موهای چرب اویلومد مای اشاره کرد. این شامپو برای افرادی که از چرب شدن سریع مو و کف سر خود گله مند هستند ایدئال است.

این شامپو می تواند چربی‌های مو و کف سر را کاهش داده و آن ها را کنترل کند همین طور یکی از برندهای ایرانی معتبر در این زمینه است که تأثیر زیادی بر روی ترمیم و بازسازی بافت موها داشته و باعث محافظت و تقویت ریشه و ساقه موها می شود. همچنین قابل‌ذکر است که مدل مشابه این شامپو که برای مشکلات ضد شوره طراحی‌شده است شامپو تخصصی ضد شوره تالگومد مای است که می‌توانید مشکلات شوره موهای خود را به‌راحتی با این شامپو حل کنید.

ویژگی های اصلی شامپو ملایم روزانه فولیکا

     – مناسب جهت افراد دارای موهای حساس و شکننده
     – دارای PH متعادل و سازگار با پوست
     – افزایش مقاومت و استحکام موها در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش و آلودگی‌های محیطی

شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی شامپو ملایم روزانه فولیکا

شامپو ملایم روزانه فولیکا، بهترین شامپو برای مصرف روزانه است. افرادی که دارای موهای حساس و شکننده هستند، بهتر است از شامپو روزانه فولیکا استفاده کنند. موهای این افراد در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید و آلودگی‌های محیطی، آسیب پذیر است. یکی از مهمترین دلایل آسیب پذیری این موها در برابر اشعه‌های مضر و عوامل محیطی، این است که پوست سر این افراد توان کمی برای تولید چربی دارد. وقتی پوست سر نتواند چربی لازم و کافی تولید کند؛ نمی‌تواند رطوبت و نرمی خود را حفظ کرده و دچار خشکی و شکنندگی می‌شود. شامپو ملایم چیست. از آنجایی که پوست سر هر روز در برابر مضرات عوامل محیطی قرار دارد، باید با استفاده از شامپو فولیکا که یک شامپو ملایم روزانه است؛ تحت مراقبت و نگهداری مناسب قرار گیرد. شامپو ملایم روزانه فولیکا یکی از محصولات فولیکا است. این شرکت همواره با تولید محصولات مراقبت از مو مورد تایید و توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار دارد. در تولید این شامپو جنتل، از مواد غیر صابونی و حساسیت زا استفاده نشده است تا PH طبیعی پوست سر بر هم نخورد تا اینجا محلی برای رشد و فعالیت میکروب‌ها و باکتری‌های بیماری زا نشود. برخی از متخصصین پوست و مو و افراد مختلف معتقدند که استفاده از شامپو روزانه ایرانی و شامپو ملایم ایرانی با توجه به اینکه این شامپوها بر اساس اقلیم و شرایط آب و هوایی ایران ساخته شده اند، برای مصرف در داخل کشور مناسب تر از شامپوهای خارجی است. مناسب بودن برای پوست‌های سر حساس و شکننده، متعادل کردن PH طبیعی پوست سر و محافظت و مراقبت از موها و پوست سر در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید و آلودگی‌های محیطی از فواید شامپو ملایم روزانه فولیکا است.

این مطلب را بخوانید
علت درد شدید در پاشنه پا چیست؟

ترکیبات شامپو ملایم روزانه فولیکا

در شامپو ملایم روزانه فولیکا ترکیبات بسیار مفیدی برای محافظت و مراقبت روزانه از مو به کار برده شده است که در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

ویتامین B5:

یکی از ترکیبات و ویتامین‌های مفید و مهم موجود در شامپو ملایم روزانه فولیکا، ویتامین B5 است. این ویتامین نقش مهمی در جلوگیری از خشکی پوست سر و افزایش رطوبت و نرمی آن دارد. نام دیگر این ویتامین، پانتوتنیک اسید است که وظیفه‌ی آن رساندن انرژی و مواد مغذی به پوست سر و ریشه‌ی مو است. با وجود این ویتامین خون به خوبی به پوست سر می‌رسد و عملکرد آن بهبود می‌یابد. با خون‌رسانی خوب و موثر و رسیدن انرژی و مواد مغذی به ریشه مو، ریزش مو کاهش پیدا می‌کند.

روغن جوانه گندم:

یکی از ترکیبات گیاهی مفید موجود در شامپو ملایم روزانه فولیکا، روغن جوانه گندم است. روغن جوانه گندم سرشار از ویتامین‌های A، B1، B6، B12 و E بوده که وجود آنها نه تنها برای سلامت پوست و مو بلکه برای سلامت کل بدن بسیار مهم و حیاتی است. روغن جوانه گندم نقش مهمی در رشد مو و جلوگیری از سفید شدن آن دارد. پروتئین موجود در این روغن گیاهی با نفوذ به ریشه مو باعث حفظ رطوبت و نرمی پوست و موهای سر می‌شود. همچنین ویتامین‌های مختلف موجود در آن در تقویت فیبر و فولیکول‌های مو برای جلوگیری از نازک شدن و ریزش آنها، موثر است.

شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟

عصاره سبوس برنج:

یکی دیگر از ترکیبات گیاهی مهم و مفید موجود در شامپو ملایم روزانه فولیکا، عصاره سبوس برنج است. این عصاره گیاهی سرشار از ویتامین‌های مفید B و E و اسیدهای چرب ضروری و مهم است. این اسیدهای چرب باعث می‌شوند تا پوست سر بتواند رطوبت خود را حفظ کند و خشک و شکننده نشود. هرچه پوست سر بتواند بیشتر لطافت، نرمی و رطوبت خود را حفظ کند؛ ریزش موی آن کمتر خواهد شد.

طرز مصرف شامپو ملایم روزانه فولیکا

 شامپو ملایم روزانه فولیکا باید دور از دسترس اطفال نگهداری شود و در صورت تماس با چشم‌ها، به سرعت باید چشم‌ها شسته شوند. طریقه مصرف شامپو ملایم روزانه فولیکا به این صورت است که مقدار مناسب و لازمی از آن را باید بر روی موهای مرطوب ریخته و ماساژ دهید و پس از 2 تا 3 دقیقه کف حاصله بر روی موها را با آب بشویید.

شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟

بهترین برندهای شامپو روزانه ایرانی

در بین محصولات خارجی که در بازار وجود دارد، برخی از افراد ترجیح می‌دهند که از شامپوهای ایرانی استفاده کنند؛ دلیلشان هم سازگاری ترکیبات این محصولات با موهای مردم ایران است. از این رو در ادامه تعدادی از بهترین شامپو روزانه ایرانی را معرفی کرده‌ایم.

  • لافارر
  • الی ژن
  • استم سل
  • پریم
  • بیوتی کر
  • ویتامول
  • پرو ویکات
  • دیپ سنس
  • موپک
  • آیروکس
  • درمالیفت
  • آدرا

بهترین شامپو برای شستشوی روزانه چیست؟

با توجه به تمامی موارد گفته شده، حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که بهترین شامپو روزانه برای هر مو چیست؟ در ادامه مطلب به بررسی برخی شامپوهای روزانه با کیفیت خواهیم پرداخت.

  • شامپو پتال فرش

اگر شما از جمله افرادی هستید که دارای مو خشک هستید، بهترین شامپو روزانه برای موی شما شامپو ارگانیک درخت چای پتال فرش است. این شامپو با استفاده از روغن پای استرالیایی که در آن به کار برده شده است علاوه بر پاک کردن موی سر از چربی اضافی، باعث تقویت پوست سر و پیاز مو نیز می‌شود.  مواد نرم ککنده این شامپو به رفع مشکل خشکی موی سر نیز کمک شایان توجهی خواهد کرد. اگر شما از افرادی هستید که به گلوتن حساسیت دارید، این شامپو انتخاب مناسبی برای شماست. این شامپو بدون گلوتن است و  حساسیت پوستی ندارد.

شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟
  • شامپو روزانه سینره

مهم ترین مزیت استفاده از شامپو روزانه سینره چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این شامپو که مناسب موهای معمولی و تا حدی خشک استف حاوی مقادیر بالای آووکادو  و امگا3 است و این موضوع در رفع خشکی پوست و مو نقش بسیار زیادی دارد. این شامپو به خصوص برای افرادی که تار مو نازک دارند مناسب است. یکی از مزایای آن، پاک کردن همه چربی‌های موجود روی سر و اضافه کردن یک لایه چربی کاملا طبیعی روی پوست است که نمای درخشان ندارد و در نتیجه موی شما چرب دیده نخواهد شد.  این شامپو مقادیر بالایی ویتامین F دارد که باعث رفع آسیب دیدگی مو می‌شود و همینطور رطوبت مو رانیز تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد.

  • شامپو روزانه فولیکا

در نهایت سومین شامپو مناسب برای موهای مختلف، شامپو روزانه فولیکا است. شامپو فولیکا برای موهای مختلف تولید شده و شما با توجه  به جنس مو و همینطور جنس پوست سر خود می‌توانید شامپو مناسب را انتخاب کنید. برای مثال شامپو مناسب برای مو خشک، دارای پروتئین سویا است و علاوه بر تغذیه رسانی به موها، باعث می‌شود که مو نرم شود و از پیچ خوردگی آن جلوگیری می‌کند. این شامپو یک ویزگی بسیار جالب توجه دارد و آن،  جلوگیری از تخریب فیبر وجود در مو است.

این مطلب را بخوانید
همه چیز درباره جوش + از علل تا درمان

شامپو دیگر از برند فولیکا، شامپو مخصوص موی چرب است این شامپو دارای اولامین است که علاوه بر کنترل چربی مو، باعث کنترل سبوم موجود در سر نیز می‌شود. در نتیجه پس از چند دوره استفاده از این شامپو، وضعیت چربی موی سر شما به حالت نرمال می‌رسد. همین طور در این شامپو از انواع مواد ضد قارچ و ضد باکتری استفاده شده تا جلوی شوره سر را بگیرد.

شامپو روزانه چیست و چه کاربردی دارد؟

مهم‌ترین خواص شامپو روزانه چیست؟

شامپو روزانه دارای خواص زیادی است. شامپوهای روزانه، پوست سر را تحریک نمی‌کنند این موضوع به خصوص برای افرادی که دارای پوست سر خشک و حساسی هستند بسیار مناسب است. شامپو روزانه پوست سر را به طور کامل پاکسازی می‌کند اما خشکی ایجاد نمی‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع شامپو، بهره بردن از کراتین و انواع ویتامین و عصاره گیاهی در ساختارشان است که باعث می‌شود این شامپوها برای موهای آسیب دیده و خشک و حتی موهای کراتینه شده بسیار مفید باشند و حتی تا حدودی باعث نرم شدن مو شوند. در نهایت یکی دیگر از ویژگی‌های این شامپو، وجود مواد آبرسان است. یعنی شامپوهای روزانه نه تنها باعث کاهش رطوبت پوست سر نمی‌شوند، بلکه باعث رطوبت و آب موجود در مو را نیز حفظ می‌کنند.

سوالات متداول

چطور جنس موهای خودمان را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص جنس موها باید به حمام بروید و موها را بشویید. سپس اجازه دهید موها به صورت طبیعی خشک شوند. بعد از ۴۸ ساعت یک دستمال کاغذی یا کاغذ روی فرق سر خود بکشید. اگر کاغذ چرب نشد، یعنی موی شما خشک است. اگر مقدار کمی چربی روی کاغذ ایجاد شد، یعنی موی شما معمولی است. در صورتی که کاغذ کاملا چرب شد، پس جنس موهای شما چرب است.

موی معمولی چه ویژگی دارد؟

افرادی که موی معمولی دارند، معمولا میزان چربی کف سر آن‌ها در حد متعادل است. مو این افراد نه خشک می‌شود نه چرب و در حالت متعادلی قرار دارد. این افراد معمولا موهای مقاوم و سالمی دارند و کمتر با مشکلاتی مثل خشکی و چرب شدن موها مواجه می‌شوند.

شامپو ایرانی بهتر است یا خارجی؟

امروزه برندهای ایرانی در تلاش هستند تا برای انواع مو و مشکلات آن محصولی درخور ارائه دهند. شما نیز تنها با یک جستجوی اینترنتی کاملاً متوجه تنوع محصولات مراقبت مو در بین برندهای ایرانی خواهید شد. بنابراین می‌توان گفت شامپوهای ایرانی با برندهای خارجی رقابت می‌کنند و به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه‌تر هستند. تنها توصیه‌ ما به شما این است که در هنگام خرید محصول مورد نیازتان از هر برندی، به ترکیبات آن توجه کنید تا خریدی آگاهانه داشته باشید. ترکیباتی که می‌توانند موی شما را بیش از اندازه خشک و در نهایت به آن آسیب وارد کنند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم از خرید شامپوهایی که ترکیبات زیر را دارند تا حد ممکن صرف نظر کنید.

شوینده موجود در شامپو روزانه چیست؟

شامپوهای روزانه سورفکتانت یا ماده پاک کننده سطحی دارند. این مواد معمولا ترکیباتی از آمونیو استرها، آلکانول آمیدها و… دارند. در این شامپوها، نرم کننده نیز به کار می‌رود. این نرم کننده‌ها شامل انواع آمینو اسیدها، گلیسرین، کراتین و روغن‌های گیاهی هستند. کره شی باتر و عصاره‌های گیاهی نیز از مواد پرمصرف در ساختار شامپوهای روزانه است.

سخن پایانی

بهترین شامپو برای افرادی که عادت به استحمام روزانه دارند، شامپو روزانه است. این شامپوها به دلیل ترکیبات ملایمی که دارند، چربی‌های مفید و مواد موردنیاز مو را از بین نمی‌برند؛ این در حالی است که دیگر شامپوها (در صورت مصرف بی‌رویه و روزانه) چربی‌های مفید و مواد موردنیاز مو را از بین می‌برند

شامپوهای روزانه به دلیل نداشتن سولفات، با نام شامپوی بدون سولفات هم شناخته می‌شوند؛ عدم وجود سولفات در شامپوهای روزانه باعث می‌شود که این شامپوها کف کمتری تولید کنند. از طرفی دیگر، این کف کمتر باعث می‌شود که شامپوهای روزانه در مقایسه با دیگر شامپوها (که کف بیشتری دارند) از قدرت تمیزکنندگی کمتری برخوردار باشند. البته توجه داشته باشید که شامپوهای روزانه (در صورت استفاده مداوم) آسیب کمتری به موهایتان وارد می‌کنند.

برای اینکه بدانید بهترین شامپو روزانه متناسب با موهایتان چه شامپویی است، حتما باید به نوع موهایتان توجه داشته باشید. اگر موهای خشک و وزی دارد، شامپو روزانه مناسب برای موهای خشک و وز بهترین انتخاب برایتان است. با استفاده از این شامپو، رفته رفته خشکی و وز بودن موهایتان برطرف خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

موهای وز و روش‌های صاف کردن موهای وز وز شدن مو، یکی از شایع‌ترین مشکلات …

دیدگاهتان را بنویسید