برندهای ایمپلنت دندان

آشنایی با برندهای ایمپلنت دندان در ایران + بررسی انتخاب بهترین نوع ایمپلنت

برندهای ایمپلنت دندان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل مهم در موفقیت و کیفیت یک ایمپلنت می باشد. از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته و یا کشیده شده فرد استفاده می شود. ایمپلنت دندان یک استوانه پیچ مانند تیتانیومی است که در استخوان فک فرد جایگذاری شده و به آن پیوند داده می شود. سپس یک روکش به عنوان تاج دندان روی این ایمپلنت قرار داده می شود تا ضمن پر کردن فضای خالی بین دندانی، به عنوان دندان مصنوعی نیز کاربرد داشته باشد.

موفقیت یک عمل ایمپلنت دندان، به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، نوع و میزان استخوان موجود در فک بیمار، مراقبت های بهداشتی از دهان، میزان تبحر دندانپزشک و در نهایت، از همه مهم تر، کیفیت و برندهای ایمپلنت دندان مورد استفاده توسط دندانپزشک، تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری نتایج عمل خواهد داشت. مارک ایمپلنت دندان در قیمت ایمپلنت نیز تاثیر بسزایی دارد.


فهرست مطالب


بررسی بهترین برندهای ایمپلنت دندان

کلیه ایمپلنت های مورد استفاده در دندانپزشکی، از جنس تیتانیوم می باشد. از این فلز به خاطر سازگاری خوب با بافت استخوان، استفاده می شود. اما اختلافی که در نوع ایمپلنت توصیه شده توسط پزشک و هزینه های ایمپلنت وجود دارد،به دلیل اختلاف برندهای ایمپلنت دندان و درمان های جانبی ایمپلنت می باشد.

همانند سایر علوم، در علم دندانپزشکی نیز اصول تئوریک یکسان هستند و تنها روش کار و مواد مورد استفاده می توانند تفاوت داشته باشند. از این رو وقتی یک برند با کیفیت تر به بازار می آید، دندانپزشکان تمایل دارند از آن برند استفاده کنند تا کیفیت کار خود را بالا ببرند. به همین دلیل برندهای ایمپلنت دندان می تواند نقش اساسی در کیفیت کار دندانپزشک داشته باشد.

برندهای ایمپلنت دندان

در دنیا هزاران برندهای ایمپلنت وجود دارد و در ایران نیز تا 50 نوع برند ایمپلنت نیز شناسایی شده است. قیمت ایمپلنت ایرانی به نسبت دیگر برند ها پایین تر است. انتخاب بهترین برندهای ایمپلنت کار بسیار دشواری می باشد و شما باید بر اساس کارایی برند انتخابی و قیمت آن، تصمیم گیری نهایی را انجام دهید. در اکثر موارد، دندانپزشک شما با توجه به نیاز های دندانی که دارید و بررسی عوامل مختلف از جمله قدرت مالی شما، بهترین برندهای ایمپلنت را به شما توصیه خواهد نمود.

معرفی انواع برندهای ایمپلنت دندان موجود در ایران

برند ایمپلنت (Sewon medix)

این مطلب را بخوانید
انواع کمر درد

این مارک ایمپلنت Sewon medix جزو برندهای ایمپلنت دندان کره ای است که در بازار ایران وجود دارد. این برند ایمپلنت دندان در کشود کره ساخته می شود و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. قیمت آن به نسبت محصولات اروپایی و آمریکایی پایین تر بوده و دارای کیفیت مناسبی از نظر دندانپزشکان می باشد.

قیمت ایمپلنت Sewon medix بدون در نظر گرفتن روکش و به ازای هر پایه ایمپلنت 4.000.000 تومان می باشد. باید گفت قیمت هر واحد روکش ایمپلنت پی اف ام درجه یک مبلغ 2.500.000 تومان و روکش ایمپلنت زیرکنیا درجه یک مبلغ 3.500.000 تومان را به قیمت ایمپلنت سوان مدیکس افزوده می کند.

برند ایمپلنت (Snuc)

این برند اصالتا کره ای تحت لیسانس کشور آلمان می باشد. کارخانه اصلی این برند در کشور کره می باشد اما امتیاز آن توسط آلمان خریداری شده است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله عفونت دندان چیست را بخوانید.

برند ایمپلنت (ICX)

برند ایمپلنت ICX از برند های معتبر کشور آلمان می باشد. کیفیت محصولات این برند بسیار خوب بوده و به نسبت کیفیت آن، دارای قیمت مناسبی نیز می باشد. این مارک ایملپنت دندان دارای محبوبیت زیادی در کشور می باشد و بسیار زیاد مورد استفاده قرار میگیرد. 

این برندهای ایملپنت دندان در کشور آلمان ساخته می شود. این ایمپلنت ها کیفیت بسیار بالایی دارند. این ایمپلنت ها کمترین میزان خرابی و لقی را دارند و میتوان گفت به هیچ وجه لق نمی شوند.

قیمت ایمپلنت ICX بدون در نظر گرفتن روکش 6.000.000 تومان می باشد که شما ضمانت 5 ساله نیز دریافت خواهید کرد. 

ایمپلنت Ires

ایمپلنت Ires یکی از برند های سوئیسی می باشد که در صنعت تولید ایمپلنت دندان به صورت گسترده فعالیت می کند. این برند دارای کیفیت مناسبی است که در این حضور داره 30 سال تجربه می باشد. حضور Ires به شرح زیر می باشد:

  • ساخت ایمپلنت دندان
  • ساخت مواد بازسازی کننده
  • ساخت پروتز های سفارشی

باید گفت قیمت ایمپلنت Ires بدون در نظر گرفتن هزینه های روکش و با ضمانت مادام العمر 8.000.000 تومان می باشد. ضمانت مادام العمر باعث می شود تا آرامش خاطر زیادی در بیماران شکل گیرد.

برندهای ایمپلنت (Cis)

از دیگر محصولات برندهای ایمپلنت دندان کره ای، مارک ایمپلنت Cis می باشد که در سال های اخیر وارد کشور شده و از بزرگترین مزایای آن قیمت مناسب آن نسبت به برندهای مشابه اروپایی می باشد. این برند ایمپلنت کره ای، ضمن دارا بودن کیفیت مناسب، یکی از بهترین مارک های ایمپلنت مورد استفاده در دندانپزشکی ها می باشد. این برند ایمپلنت دندان، ضمن نتایج فوق العاده و خوب، دارای درصد رد پیوند و به اصطلاح Fail شدن پایینی نیز می باشند.

قیمت ایمپلنت Cis ، بدون در نظر گرفتن روکش به ازای هر پایه ایمپلنت 5.000.000 تومان می باشد و شما 2 سال ضمانت دریافت خواهید کرد.

این مطلب را بخوانید
معرفی 5 متخصص برتر اطفال تهران به انتخاب مجله پزشکی - سلامت

برندهای ایمپلنت (IHDE) و (Sic)

برند ایمپلنت Sic و IHDE از دیگر برندهای کشور سوئیس می باشد. اولین چیزی که راجع به این برند جلب توجه می کند، قیمت بسیار پایین آن نسبت به دیگر برندهای ایمپلنت دندان است. در بررسی های انجام شده، این محصول کیفیت متوسطی دارد و جزو معدود محصولات اروپایی است که با این کیفیت به بازار عرضه می شود. درکل، اگر میخواهید با کمترین هزینه از برند ایمپلنت دندان اروپایی بهره مند شوید، استفاده از این برند ایمپلنت دندان توصیه می شود.

قیمت ایمپلنت SIC، بدون در نظر گرفتن هزینه روکش ایمپلنت 6.000.000 تومان می باشد که شما 5 سال ضمانت دریافت خواهید کرد.

برندهای ایمپلنت (RITTER)

برند ایمپلنت ریتر، از شرکت های تجهیزات پزشکی آلمان می باشد که در زمینه ساخت انواع تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی از قبیل تخت دندانپزشکی، فعالیت دارد. اخیرا این شرکت اقدام به ساخت ایمپلنت های دندانی با کیفیت کرده است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله انواع پر کردن دندان را بخوانید.

برندهای ایمپلنت (Luna)

این برند ساخت کمپانی شینگهانگ کره می باشد. این شرکت، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ملزومات دندانپزشکی در کشور کره می باشد که دارای کیفیت قابل قبولی می باشد. این برند ایمپلنت دندان در ایران کمیاب است و کمتر استفاده می شود.

برند ایمپلنت (IDI)

برند IDI یک برند فرانسوی است که دارای تنوع مناسبی در فیکسچرهای خود است. برند فیکسچر IDI، دارای محصولات متنوعی در زمینه انواع فیکسچرها با طراحی های مختلف است که بسته به شرایط بیمار، دست دندانپزشک را در انتخاب فیکسچر مناسب باز می گذارد. برند فیکسچر IDI ضمن داشتن کیفیت مناسب و خوب، دارای قیمت مناسبی نیز می باشد.

برندهای ایمپلنت Argon

همانطور که در بالا مشاهده کردید کشور آلمان دارای برند های ایمپلنت سازی متفاوتی می باشد که یکی از با کیفیت ترین آنها Argon نام دارد. ایمپلنت Argon فعالیت خود را از سال 1999 آغاز کرده است و دارای محصولات بسیار با کیفیتی است. قیمت ایمپلنت Argon بدون در نظر گرفتن هزینه روکش و با ضمانت مادام العمر 12.000.000 تومان می باشد.

برند (Biomate)

برند ایمپلنت اروپایی Biomate محصول کشور انگلستان و یکی از بهترین برند های ایمپلنت دنیا می باشد. این برند نیز همانند دیگر برندهای اروپایی دارای کیفیت بسیار مناسبی است. تنها نقطه ضعف آن، قیمت بالا آن می باشد.

این مطلب را بخوانید
عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی چیست و چگونه انجام می شود؟

برند (INTRALOCK)

برند ایمپلنت اینترالاک نیز جزو برند های پرطرفدار آمریکایی در ایران می باشد. این برند از تکنولوژی های روز دنیا و بعضا ابتکاری، در محصولات خود استفاده می نماید، به همین دلیل طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد و یکی از بهترین برند های ایمپلنت دنیا به حساب می آید. محصولات متنوع و قیمت مناسب این محصول می تواند ویژگی های جذاب آن به شمار بیاید.

برند (Any Ridge)

برند Any Ridge یکی از محصولات کارخانه مگاژن و محصول کشور کره می باشد. قیمت خوب برندهای کره ای باعث شده است تا اکثر دندانپزشکان به استفاده از این برند ها تمایل داشته باشند.

برند ایمپلنت (Iti)

ایمپلنت های ITI یکی از با کیفیت ترین، بهترین و معروف ترین برندهای ایمپلنت دندان می باشد. این برند که با نام ایمپلنت اشترومن نیز شناخته می شود، ساخت کشور سوئیس بوده و جزو 5 برند برتر در بین بهترین مارک ایمپلنت در دنیا قرار دارد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله عفونت دندان چیست را بخوانید.

این کارخانه، دارای سابقه طولانی در زمینه ساخت انواع ایمپلنت های دندانپزشکی می باشد. کیفیت این برند بسیار عالی و منحصر به فرد می باشد و از مواد اولیه بسیار عالی در ساخت آن استفاده شده است. مدت زمان مورد نیاز برای بارگزاری این برند، 4 تا 6 هفته می باشد. تنها عیبی که این برند ایمپلنت دارد، قیمت بالای آن می باشد. اگر گران بودن و صرف هزینه بالا برای شما اهمیت کمتری دارد، یکی از بهترین برندهای ایمپلنت دندان موجود در بازار، همین برند می باشد.این شرکت در ایران دارای نمایندگی فعال می باشد.

برندهای ایمپلنت ZIMMER یا زیمر

برند ZIMMER یک برند آمریکایی است که در سال 1920 تاسیس شده و انواع لوازم ارتوپدی تولید می نماید. این برند اخیرا اقدام به تولید ایمپلنت دندانی از جنس تتانوم کرده و دارای کیفیت بسیار مناسبی می باشد و یک مارک ایمپلنت گران در بازار است.

علت گران بودن این برند هم ویژگی های منحصر بفرد ایمپلنت دندان و کیفیت بالای آن می باشد.قیمت ایمپلنت zimmer بدون در نظر گرفتن روکش با ضمانت مادام العمر 17.000.000 تومان می باشد.

برند ایمپلنت (Spi)

برند اس پی آی یکی از محصولات شرکت تومن مدیکال می باشد که ساخت کشور سوئیس است و سابقه طولانی در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی دارد. کیفیت بسیار مناسب این برند باعث شده تا SPi جزو محصولات خوب ایمپلنت دندان باشد. قیمت این مارک سوئیسی یکم بالاست اما در مقایسه با Iti، قیمت مناسب تری دارد. یکی از بهترین مزایای این محصول، انواع اکتیو آن است که می توان پروتز را ظرف مدت 45 روز قرار داد. درجه بندی این محصول در وزارت بهداشت،  A می باشد و جزو باکیفیت ترین محصولات ایمپلنتی به شمار می آید.

این مطلب را بخوانید
درباره واریکوسل چه می‌دانید؟

قیمت ایمپلنت Spi بدون در نظر گرفتن هزینه روکش 10.000.000 تومان می باشد که شما 20 سال ضمانت نیز دریافت خواهید کرد.

برند ایمپلنت Xive یا زایو

برند ایمپلنت زایو، جزو محصولات شرکت تجهیزات پزشکی دنتسپلای آلمان می باشد که تحت لیسانس شرکت دنتسپلای آمریکا فعالیت می کند. یکی از نقاط قوت این برند، گرید بندی انواع تیتانیوم ها از گرید 1 تا 5 می باشد که بسته به نیاز دندانپزشک، می تواند گزینه های انتخابی متنوعی داشته باشد. بسته بندی ایده ال در داخل محصول نیز از دیگر نقاط قوت این برند می باشد.

برند ایمپلنت (TRI)

یکی از بارزترین ویژگی محصولات این شرکت این است که کار با آن بسیار راحت می باشد. این شرکت دارای قطعات پروتزی متنوعی است. تنها عیب این محصول، کیت استاپر مجزای آن است.

برند ایمپلنت (Human teck)

از دیگر مارک های ایمپلنت آلمانی، برند Human teck می باشد. این برند نیز همانند دیگر محصولات آلمانی دارای کیفیت بسیار عالی و بسته بندی مناسب برای کاربر می باشد.

برندهای ایمپلنت مگاژن (Megagen)

ایمپلنت مگاژن، یک برند ایمپلنت خوب کره ای محسوب می شود که توسط شرکت اشترومن خریداری شده است و علاوه بر کره جنوبی، در کشورهای اروپایی مانند لیتوانی نیز تولید می شود. این برند یکی از بهترین برندهای ایمپلنت کره ای است که محصولات خود را در دو نوع Anyone و Anyrich تولید می نماید.قیمت ایمپلنت Megagen با 10 سال ضمانت، بدون در نظر گرفتن هزینه روکش 6.000.000 تومان می باشد.

برندهای ایمپلنت(Neobiotech)

برند نئوبایوتک یا همان CMI، از دیگر محصولات کشور کره جنوبی می باشد که در مقایسه با قیمت آن، دارای کیفتیت مناسبی است. از معایب این محصول می توان به شل شدن پیچ ایمپلنت اشاره نمود.

در آخر ممکن است برای شما نیز جای سوال باشد که علت قیمت های متفاوت در برند های مختلف ایمپلنت در چیست. تمام ایمپلنت ها از یک آلیاژ برای محصولات خود استفاده می کنند. تنها تفاوت موجود در بین محصولات، مقدار آلیاژ استفاده شده در محصول می باشد. مورد دوم پیچ استفاده شده و ظرافت کلی محصول می باشد که باعث ایجاد تفاوت در بین برندهای ایمپلنت می شود.امروزه ایمپلنت های سوئیسی جزو معروف ترین برندهای ایمپلنت در بازار هستند که دارای سابقه 30 ساله در زمینه تولید ایمپلنت می باشند.

این مطلب را بخوانید
بهترین دکتر غدد تهران

عوارض برند های نامرغوب ایمپلنت دندان چیست؟

با وجود اینکه کاشت ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته می باشد، اما قبل از انجام این درمان به موارد مهمی توجه نمود. برند ایمپلنت دندان بسیار مهم است. استفاده از برند های نامرغوب ایمپلنت دندان می تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. اولین نکته این است که شما باید درمان خود را به دست متخصص ایمپلنت خوب قرار دهید.

برندهای ایمپلنت دندان

یک فرد متخصص در این زمینه، از برند های با کیفیت و عالی برای بیماران خود استفاده می کند. پس اگر توجهی به انتخاب دندانپزشک متخصص خود نداشته باشید و یک فرد غیر مجرب از برند نامعتبری مانند برند های چینی و یا پاکستانی استفاده کند، می توانید با عوارض ایمپلنت رو به رو شوید:

  1. آسیب به عصب
  2. عفونت
  3. تحلیل استخوان فک
  4. مشکلات جویدن غذا
  5. شکست ایمپلنت دندان
  6. درد و ناراحتی فراوان

انتخاب بهترین مارک ایمپلنت دندان چگونه است؟

یک ایمپلنت با کیفیت و خوب باید قادر باشد تا تنش های وارده را تحمل کرده و استحکام بسیار بالایی داشته باشد. زمان جوش خوردن یک ایملپنت خوب با استخوان فک، باید کوتاه باشد. انتخاب یک برند مناسب سبب می شود تا مشکلات بعد از درمان و عفونت های احتمالی بسیار کاهش یابند. در صورتی که برند نامرغوب ایمپلنت مورد استفاده قرار بگیرد، می توان گفت که طول عمر و ماندگاری آن کاهش یافته و همچنین بروز عوارض احتمالی بعد از آن افزایش خواهد یافت.

سخن پایانی

شمادر این مقاله با انواع برندهای ایمپلنت در ایران آشنا شدید. همچنین از عوارض ایمپلنت نامرغوب آشنا شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

شرکت های سازنده ایمپلنت در ایران کدام اند؟

در ایران دو شرکت سینابایونیک و کیمیا کاشت اطبا به ساخت و ارائه ایمپلنت های با کیفیت می پردازند.

آیا انتخاب برند ایمپلنت دندان بر نتیجه نهایی کاشت آن اثرگذار است؟

بله، قطعا این طور است، اما باید گفت که بیش از 80 درصد نتیجه درمان به انتخاب یک متخصص ایمپلنت خوب بستگی دارد. در صورتی که شما درمان خود را به دست یک دندانپزشک غیر مجرب بسپارید، هیچ تضمینی برای نتیجه درست و مطلوب درمان وجود نخواهد داشت.

پیشنهاد ما به شما

سه عدد از بهترین دکترهای بارداری ارومیه

سه عدد از بهترین دکترهای بارداری ارومیه

در دوران بارداری، انتخاب یک متخصص زایمان مناسب، مهم‌ترین تصمیمی است که هر مادری می‌تواند …

دیدگاهتان را بنویسید