آرایش عروسی
آرایش عروسی

میکاپ غیر اصولی، دشمن سلامتی پوست و موی شما!

همه شما از تأثیر میکاپ در زیبایی چهره خود مطلع هستید و سعی می‌کنید که آرایش بی‌عیب و نقصی روی صورت خود بنشانید؛ اما آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که میکاپ غیر اصولی و عدم رعایت استانداردهای آرایشی چه آسیبی به پوست و موی شما وارد می‌کند؟ اگرچه ممکن است از آسیب‌های پوستی در درازمدت آگاه باشید؛ اما احتمالا به این‌که یک آرایش حرفه‌ای یک روزه به‌عنوان میکاپ عروس نیز می‌تواند جنبه‌های زیبایی شما را تحت تأثیر قرار دهد، توجهی نکرده‌اید. میکاپ عروس مهم‌ترین تم آرایشی صورت برای هر دختری است و حتما شما نیز به‌دنبال جدیدترین مدل‌های آرایش برای خاص‌ترین روزتان هستید؛ اما قبل از هر چیزی باید بدانید که زیبایی ذاتی چهره شما از هر مدل آرایشی مهم‌تر است!

آرایش عروسی
آرایش عروسی

اهمیت میکاپ اصولی

وقتی راجع‌به میکاپ اصولی به‌خصوص میکاپ عروس صحبت می‌کنیم، منظور طراحی و آرایش چهره به لحاظ رنگ و لعاب آن نیست، بلکه هدف آگاه‌سازی شما عزیزان برای درک اهمیت استفاده از محصولات آرایشی سالم و چگونگی استفاده از آن‌هاست. معمولا شنیون و میکاپ برای روزهای خاص است؛ چون بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند در روزهای عادی یک آرایش لایت ساده داشته باشند. این روزها میکاپ ساده به شدت ترند شده است و حتی بیشتر عروس خانم‌ها نیز به آرایش اروپایی ساده و لایت علاقه‌مند هستند.

مسئله این است که برای انجام آرایش اصولی باید زیرسازی مناسبی انجام دهید. نوع و کیفیت محصولات آرایشی که برای زیرساز میکاپ استفاده می‌شود، تاثیر قابل‌توجهی بر پوست شما دارد. به همان اندازه که سلامت پوست اهمیت دارد، سلامت مو نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. استفاده از رنگ‌های فانتزی و مد روز که به رنگ پایه نیاز دارند، ممکن است به ریشه مو آسیب جدی وارد کند. معمولا چنین رنگ‌هایی به دکلره نیاز دارند.

این مطلب را بخوانید
تکنیک‌های نوین در هنر جراحی زیبایی بینی که باید در مورد آن‌ها بدانید

میکاپ عروس

اهمیت استفاده از لوازم آرایشی اورجینال و چگونگی آرایش در میکاپ عروس بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. ممکن است فکر کنید که این میکاپ تنها یک‌بار و برای یک روز است؛ اما باتوجه‌به این‌که لازم است آرایش ماندگاری زیادی روی پوست داشته باشد، زیرسازی با غلظت بیشتری انجام شده و ممکن است سرب موجود در لوازم آرایش منافذ پوست صورت را ببندد. آرایش عروس باید خاص باشد و تعریق یا اشک چشم، آن را لکه‌دار و پخش نکند.

لازمه داشتن یک شنیون و آرایش بی‌عیب و نقص در کنار حفظ سلامت پوست و مو نیازمند یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای است. قبل از هر چیزی باید به درک این موضوع برسید که استفاده از مواد آرایشی صرفا برای زیبایی نیست و باید سلامت پوست و موی شما نیز تامین و تضمین شود. برای این منظور باید عادات نادرست استفاده از لوازم آرایشی را بشناسید و اصلاح کنید.

چگونه یک میکاپ عروس حرفه‌ای داشته باشیم؟

اهمیت میکاپ حرفه‌ای عروس بر هیچ کسی پوشیده نیست. روز عروسی مهم‌ترین روز در زندگی هر دختری است و قطعا عروس نیز آرزو دارد که در چنین روزی همچون ماه بدرخشد. آرایش صورت و شنیون مو بیش از نیمی‌از زیبایی عروس را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین، مهم است که عروس از زیبایی خود رضایت داشته باشد. اگر شما جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که دوست دارید برای مراسمات جشن و عروسی نزدیکان خود، درست مانند یک عروس میکاپ و شنیون کنید، به ادامه مطلب توجه داشته باشید.‌ برای داشتن یک میکاپ عروس اصولی و حفظ سلامت پوست و مو باید همواره به چند نکته توجه داشته باشید.

این مطلب را بخوانید
میکرونیدلینگ چطورحال پوستتان را بهتر می‌کند؟

پاکسازی پوست قبل از آرایش

اگرچه میکاپ، خود نواقص صورت را می‌پوشاند؛ اما درصورتی‌که آرایش روی پوست شاداب و سالم بنشیند، زیبایی بیشتر و جلوه طبیعی‌تری ایجاد می‌کند. از این‌رو باید قبل از آرایش، پاکسازی پوست را جدی بگیرید. استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان، کرم‌های روشن‌کننده به محصولات پاکسازی پوست از برندهای اورجینال می‌تواند پوست شاداب و بدون آلودگی را برای شما به ارمغان بیاورد. یکی از اصول قابل‌توجه در میکاپ عروس، فیشیال صورت قبل از آرایش است.

آرایش چشم

چشم‌ها اولین فاکتور زیبایی در صورت و نقطه قوت آن شناخته می‌شوند. آرایش چشم در میکاپ اصولی اهمیت ویژه‌ای دارد. قبل از هر چیزی باید به‌دلیل حساسیت چشم‌ها، از بهترین مواد آرایشی و مراقبتی استفاده کنید. بهتر است مدتی قبل از عروسی یا به‌عنوان روتین پوستی برای افزایش شادابی چهره، از کرم‌های پوستی مخصوص دور چشم استفاده کنید. استفاده از کانسیلر مناسب و باکیفیت برای افزایش گیرایی چشم‌ها و رفع کبودی و تیرگی زیر چشم، به‌عنوان یکی از اصول مهم در میکاپ عروس و هر نوع میکاپ دیگر است. معمولا عروس خانم‌ها برای تغییر محسوس در چهره خود از لنزهای رنگی استفاده می‌کنند. عدم استفاده از لنز بهداشتی و با کیفیت بالا یا مژه مصنوعی‌ نامناسب می‌تواند به سرعت باعث ایجاد عفونت‌های چشمی جدی شود.

میکاپ عروس ساده

آماده‌سازی پوست قبل از آرایش

بیس آرایش جزو مهم‌ترین فاکتورها در میکاپ عروس است. برای این‌که بتوانید یک زیرسازی و آماده‌سازی اصولی انجام دهید، باید از پرایمرهای اورجینال و برند برای بستن منافع صورت، کنترل چربی پوست و مشکلات پوستی دیگر استفاده کنید. هرچه کیفیت پرایمر بهتر باشد، ماندگاری آرایش شما بیشتر خواهد شد. پس از آن استفاده از یک کرم پودر مناسب با تناژ پوست شما مورد توجه قرار می‌گیرد. کرم پودر باید مکمل رنگ پوست شما باشد. هرچه ضخامت کرم پودر روی پوست بیشتر باشد، چهره حالت مصنوعی‌تری پیدا می‌کند. آرایشگرهای غیرحرفه‌ای که سعی می‌کنند به هر طریقی با استفاده از کرم پودر دوام آرایش را افزایش دهند، دقیقا برعکس عمل می‌کنند.

این مطلب را بخوانید
مسواک مخصوص ایمپلنت دندان

استفاده درست از کانتور و کانسیلر

استفاده درست از کانتور و کانسیلر از مراحل مهم در میکاپ عروس است. فرایند کانتورینگ به‌صورت حرفه‌ای برای برجسته کردن یا محو کردن نقاط مشخصی از صورت مانند اطراف بینی، زیر چشم، بالای لب و … انجام می‌شود. در انتخاب این محصولات آرایشی باید به تایپ پوستی خود و میزان گرمی و سردی هوا توجه کنید. میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای در سالن زیبایی در اصفهان به خوبی با این نکات آرایشی آشنا هستند.

انتخاب درست رژ لب

انتخاب رژ لب مناسب یک نکته کلیدی در میکاپ عروس و هر نوع آرایش حرفه‌ای دیگر است. معمولا در انتخاب رژ لب محدودیتی وجود ندارد؛ چون اکثر رنگ‌ها برای آرایش عروس مناسب هستند. آنچه در آرایش حرفه‌ای و اصولی برای حفظ سلامت پوست مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده از رژ لب‌های بدون سرب و سبک است. رژهایی که مدت زمان زیادی از استفاده آن‌ها می‌گذرد نیز، می‌توانند منجر به خشکی پوست لب و ایجاد حساسیت در اطراف لب‌ها شوند.

شیو کردن صورت

به هیچ‌وجه قبل از میکاپ، صورت خود را اپیلاسیون یا شیو نکنید. این فرایند پوست صورت را خشک می‌کند و احتمال التهاب و حساسیت را افزایش می‌دهد؛ درنتیجه ممکن است پوست صورت به هر نوع لوازم آرایشی واکنش نشان دهد. این کار باید حداقل ۵ روز قبل از میکاپ عروس انجام شود.

رنگ کردن اصولی مو

بسیاری از عروس خانم‌ها و خانم‌هایی که موی خود را در سالن‌های زیبایی رنگ‌ می‌گذارند، پس از مدتی از آسیب موهای خود شکایت می‌کنند. اگرچه رنگ و لایت مو در ابتدا تغییرات محسوسی در چهره ایجاد می‌کند؛ اما بعد از مدتی ساقه مو با خشکی شدید همراه می‌شود و ریزش مو آغاز می‌شود. انتخاب نادرست رنگ مو و انجام غیر اصولی آن، سلامت موهای شما را به خطر می‌اندازد. متخصصین لاین مو در بهترین سالن زیبایی در اصفهان قبل از رنگ و لایت مو، سلامت موهای شما را بررسی کرده و در صورت لزوم از خدمات صافی، احیا و پروتئین تراپی استفاده می‌کنند.

این مطلب را بخوانید
همه چیز در رابطه با دستگاه لیزر خانگی

نکته:

برای هر نوع پوست، محصولات آرایشی خاصی تعریف شده است. به‌عنوان مثال، کرم پودری که برای پوست چرب استفاده می‌شود، برای پوست خشک مناسب نیست. میکاپ عروس در اصفهان انواع مختلفی دارد. انتخاب بهترین مدل آرایشی برای عروس به سلیقه او بستگی دارد. آنچه در این بین مورد توجه قرار می‌گیرد، رعایت اصول آرایشی برای حفظ شادابی پوست و افزایش زیبایی چهره است.

بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها سعی می‌کنند که تنها برای روز میکاپ، رضایت مشتری خود را جلب کنند، درحالی‌که ممکن است با استفاده از محصولات آرایشی نامناسب و میکاپ غیر اصولی بدون زیرسازی حرفه‌ای، سلامت پوست شما را به خطر بیندازند؛ بنابراین، بهتر است سالنی را برای میکاپ انتخاب کنید که لاین‌های زیبایی آن مانند فیشیال صورت، اکستنشن مژه، آمبره و بالیاژ مو، شنیون، کاشت ناخن و کلیه خدمات خود را به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای ارائه می‌دهند. استفاده از خدمات بهترین سالن زیبایی در اصفهان شما را از بابت سلامت پوست و مو مطمئن می‌سازد. به‌علاوه این‌که می‌توانید میکاپ و شینیون بی‌نظیری را داشته باشید.

میکاپ عروس در اصفهان
میکاپ عروس در اصفهان

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به بایدها و نبایدهای آرایش صورت صحبت کردیم و فاکتورهایی که در سلامت پوست صورت موثر است را مورد بررسی قرار دادیم. میکاپ آرایش غیراصولی با استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت می‌تواند پوست شما را ملتهب ساخته و سلامت آن را به خطر بیندازد. قطعا هیچ میکاپ و آرایشی ارزش از دست رفتن شادابی و جوانی پوست صورت شما را ندارد. برای این‌که در کنار یک میکاپ حرفه‌ای و بی‌نظیر از سلامت پوست خود و شادابی آن اطمینان داشته باشید، بهتر است که یک سالن زیبایی متخصص و حرفه‌ای را برای دریافت خدمات زیبایی و میکاپ عروس در اصفهان انتخاب کنید. با انتخاب درست یک سالن زیبایی در اصفهان می‌توانید در هر مجلسی مانند ستاره بدرخشید.

این مطلب را بخوانید
سیر تا پیاز لوازم آرایش طبیعی

منبع: https://fatemehnorbakhsh.com/bridal-makeup-in-isfahan

پیشنهاد ما به شما

نیم ست ژوپینگ مانلی

بدلیجات ژوپینگ چیست؟ نکاتی برای نگهداری و ماندگاری بیشتر

بدلیجات ژوپینگ چیست؟ نکاتی برای نگهداری و ماندگاری بیشتر برند ژوپینگ، نه تنها یک نام …

دیدگاهتان را بنویسید