جراحی لنز چشم

جراحی لنز چشم

عمل لنز داخل چشمی چیست؟

کاشت لنز (IOL) در واقع قرار‌دادن یک لنز در داخل چشم به‌جای قراردادن آن بر روی سطح چشم (لنز تماسی) است. عمل لنز داخل چشمی می‌تواند طیف وسیع‌تری از مشکلات بینایی را نسبت به سایر جراحی‌های بهبود بینایی اصلاح کند. از لنزهای دائمی می‌توان برای اصلاح نزدیک‌بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و ​​پیرچشمی استفاده کرد. با این حال، معمولا از کاشت لنز بیشتر برای درمان آب مروارید استفاده می‌شود.انداز لنز دائمی تقریبا یک‌سوم یک سکه است و از نظر ظاهری در مرکز شبیه یک دایره‌ است و در دو طرف خود دارای بازوهایی به نام هپتیک است که آن را در جای خود نگه می‌دارد.


فهرست مطالب


انواع عمل چشم برای درمان عیوب انکساری

هر چشم یک عدسی دارد که شبیه پنجره‌ای از جنس پروتئین شفاف و آب است و پشت مردمک قرار می‌گیرد. نور پس از عبور از قرنیه کمی متمرکز می‌شود و از مردمک چشم عبور کرده و به عدسی می‌خورد. عدسی نور را روی شبکیه چشم متمرکز می‌کند و شبکیه درنهایت تصویر را به مغز می‌فرستد.با افزایش سن، پروتئین‌های عدسی تغییر می‌کنند و علاوه‌براینکه انعطاف عدسی کم می‌شود، ممکن است قسمت‌هایی از عدسی شما کدر ‌شود. این کم‌شدن انعطاف عدسی باعث مشکلات مختلفی مانند دوربینی یا نزدیک بینی چشم می‌شود و کدرشدن عدسی باعث ایجاد آب مروارید می‌شود. عیوب چشمی را می‌توان از طریق انواع عمل چشم مثل لیزیک، لازک، اپی لازک، PRK، فمتولیزیک، فمتواسمایل، ALK و غیره رفع کرد. اما کاشت لنز دائمی یکی از درمان‌های مؤثر است که نسبت به سایر روش‌های عمل چشم طیف وسیع‌تری از مشکلات بینایی را اصلاح می‌کند و به‌طور ویژه بهترین روش برای درمان آب‌مروارید است. عمل لنز داخل چشمی بیشتر برای افرادی استفاده می‌شود که شماره چشمشان خارج از محدوده‌ی قابل‌اصلاح با عمل‌های لیزری است.

انواع لنز داخل چشمی برای اصلاح ضعف شدید چشم

لنز دائمی یا IOL از پلاستیک شفاف ساخته شده‌است و چندین نوع مختلف از آن وجود دارد:

۱-لنز دائمی مونوفوکال (تک کانونی)

این لنز داخل چشمی متداول‌ترین گزینه‌ی مورداستفاده در کاشت لنز است. برخلاف عدسی طبیعی چشمتان که می‌تواند برای کمک به تمرکز چشم شما کشیده یا خم شود‌، این لنز دائمی در یک فاصله ثابت، متمرکز می‌ماند یعنی اگر شما از فاصله دور تمرکز کنید تا چیزی ببینید ممکن است بتوانید اجسام دور را ببینید اما برای خواندن یا دیدن اجسام نزدیک به عینک نیاز دارید.

لنز داخل چشمی مونوفوکال می‌تواند برای تصحیح بینایی در زمینه نزدیک‌بینی، دوربینی یا اصلاح تک‌بینی استفاده شود. قبل از تأیید لنزهای چند کانونی و سازگار، بسیاری از بیماران یک چشم را برای فاصله نزدیک (معمولا خواندن) و چشم دیگر را برای دید از راه دور با استفاده از ایمپلنت‌های مونوفوکال اصلاح می‌کردند. امروزه با اینکه روش‌های پیشرفته‌تری مثل لنز چندکانونی و انطباق پذیر ارائه شده‌است، لمل اکثر بیماران همچنان این گزینه را انتخاب می‌کنند، به‌خصوص اگر بینایی بیمار به‌طورطبیعی یا پس از لیزیک یا سایر روش‌های اصلاح بینایی لیزری مونویژن داشته باشد.ایمپلنت‌های مونوفوکال یک عمل جراحی انکساری است که می‌تواند به اصلاح دید شما در موارد زیر کمک کند:

جراحی لنز چشم
  • نزدیک بینی
  • دوربینی
  • پیرچشمی (مشکل تمرکز از نزدیک که از حدود ۴۰ سالگی شروع می‌شود)
  • مونویژن (یک چشم برای فاصله دور و چشم دیگر برای دید نزدیک اصلاح می‌شود)
  • آستیگماتیسم (تاری دید)
  • آب مروارید.
این مطلب را بخوانید
معرفی 5 متخصص برتر غدد در اصفهان به انتخاب مجله پزشکی - سلامت

۲- لنز چند کانونی

لنز دائمی چند کانونی مانند عینک‌هایی که عدسی‌های دو کانونی دارند، دارای قسمت‌هایی است که به شما کمک می‌کند اشیا را در فواصل مختلف ببینید. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا مغز شما با این چندکانونی‌بودن سازگار شود و دید شما طبیعی به نظر برسد. گاهی اوقات این مسئله می‌تواند در شب باعث ایجاد هاله یا تابش خیره‌کننده شود. این مشکل را لنزهای تک کانونی ندارند.

جراح شما باید این عوارض جانبی را با شما در میان بگذارد تا به شما در تصمیم‌گیری درمورد انتخاب این گزینه کمک کند. تنها مزیت لنز چند کانونی کاهش یا رفع نیاز به عینک مطالعه است. کاشت لنز چند کانونی آستیگماتیسم را کاهش نمی‌دهد. برای بیمارانی که کاشت لنز چند کانونی دارند، برش‌های لیمبال ممکن است به کاهش آستیگمات کمک کند. (عینک و لنزهای تماسی هم گزینه‌هایی هستند که ممکن است آستیگماتیسم را در آن چشم کاهش دهد یا اصلاح کند). این کاشت می‌تواند برای اصلاح نزدیک‌بینی، دوربینی و پیرچشمی استفاده شود.

۳- لنز دائمی سازگار (انطباق‌پذیر)

لنز سازگار انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و شبیه عدسی طبیعی شما عمل می‌کند و می‌تواند در بیش از یک فاصله فوکوس کند. با این نوع کاشت لنز کمتر به عینک مطالعه نیاز پیدا می‌کنید.کاشت لنز سازگار برای زمانی طراحی شده‌است که بیمار سعی می‌کند از نزدیک برای مطالعه تمرکز کند. از آنجایی که لنزهای سازگار مانند کاشت لنز تک کانونی فقط یک نقطه فوکوس دارد ممکن است احساس ایجاد هاله یا احساس تابش خیره‌کننده در شب داشته باشید. در برخی از بیماران، ایمپلنت‌های سازگار تأثیر متغیری بر توانایی بیمار برای خواندن بهتر از نزدیک دارند.کاشت لنز دائمی سازگار باعث کاهش آستیگمات نمی‌شود. برای بیمارانی که کاشت لنز مناسب دارند، برش‌های لیمبال ممکن است به کاهش آستیگماتیسم کمک کند. عینک و لنزهای تماسی هم ممکن است گزینه‌هایی باشند که ممکن است آستیگماتیسم را در آن چشم کاهش دهند یا اصلاح کنند. این کاشت می‌تواند برای اصلاح نزدیک‌بینی، دوربینی، پیرچشمی و آب مروارید استفاده شود.

۴- لنز توریک (Toric)

اگر چشم شما آستیگماتیسم است دید شما در تمام نقاط تار است. این لنز دائمی، آستیگماتیسم را کاهش می‌دهد؛ بنابراین بعد از عمل لنز داخل چشمی نیازی به عینک نخواهید داشت.بر خلاف لنز مونوفوکالیک، لنز Toric به جای یک نقطه فوکوس دو نقطه فوکوس دارد. لنز دائمی توریک می‌تواند آستیگماتیسم شما را شبیه عینک کاهش دهد، اما چون داخل چشم شما قرار دارد، آستیگماتیسم شما برای همیشه اصلاح می‌شود. لنز دائمی Toric باید به درستی قرار گیرد تا بتواند با موفقیت آستیگماتیسم را اصلاح کند.ایمپلنت توریک یک روش جراحی انکساری است که می‌تواند به اصلاح دید شما در موارد زیر کمک کند:

جراحی لنز چشم
  • نزدیک بینی
  • دوربینی
  • آستیگماتیسم (تاری دید)
  • پیرچشمی (مشکلات خواندن)
  • عمل جراحی آب مروارید.

توجه: ایمپلنت‌های Toric هیچ تأثیری در اصلاح مشکلات خواندن پیش چشمی ندارند، مگر اینکه لنز Toric برای فوکوس مونویژن (monovision) تنظیم شده باشد. یعنی شما باید کاندید مناسبی برای مونویژن باشید.

رسوبات لنز چشم چگونه به وجود می آیند؟

متاسفانه تشکیل شدن رسوبات بر روی لنز چشم یک اتفاق آزار دهنده و مشکل ساز است که اغلب افراد آن را تجربه می کنند. وقتی لنز را داخل چشم هایتان می گذارید، توسط غشا اشکی چشم ها که متشکل از پروتئین، الکترولیت، لیپید و موسین و آب است احاطه می شوند که وابسته به نوع غشای اشکی و آمیخته شدن آن با مواد لنز، رسوباتی مثل پروتئین مضر بر روی لنز تشکیل می شود.زمانی که رسوبات پروتئینی بر روی لنز چشم تشکیل می شوند، لنز حالت شفاف خود را از دست می دهد و کدر خواهد شد.نقاط کدر و نیمه شفاف را می توان به طور معمول و یا زیر میکروسکوپ مشاهده کرد و وقتی نور به رسوبات روی لنز تابانده می شود سفید یا خاکستری دیده می شوند.لنزهای چشمی نرم به دلیل ساختار اسفنجی که دارند مستعد اجماع مولکول های کوچکی مثل لیزوزیم هستند اما ممکن است در لنزهای سخت هم این اتفاق بیفتد اما در لنزهای نرم شایع تر است.لیزوزیم تقریبا 40 درصد از کل پروتئین های چشم را تشکیل می دهد.

سایر روش های از بردن رسوب لنز چشم

این مطلب را بخوانید
عمل بستن لوله های رحم چگونه است؟ + بررسی عوارض و مراقبتهای بعد از عمل

در این بخش به موارد دیگری که می تواند باعث از بین بردن رسوب لنز چشم شود پرداخته ایم که می تواند در این موارد به شما بسیار کمک کند.

استفاده از قطره چشمی:

استفاده از قطره های چشمی که حالت چرب دارد باعث روان شدن چشم می شود و لنز را هم پاکسازی و تمیز می کند و در نهایت از تجمع رسوبات پروتئینی جلوگیری می کند اما این را در نظر داشته باشید که  تکرار فشار و باد می تواند باعث انسداد گردد.

استفاده از محلول های پاک کننده آنزیمی:

این نوع پاک کننده ها برای از بین بردن رسوبات پروتئینی لنزهای چشمی ساخته شده اند که کاربران لنز به صورت هفتگی مجاز به استفاده از این نوع محلول های چشمی هستند.برای استفاده از آن ها باید قرص ها را با محلول نمک یا ضد عفونی کننده پراکسید هیدروژن استفاده کنید و یادتان نرود قبل از استفاده از محلول های آنزیمی، لنزهایتان را با محلول ساده لنز تمیز کنید.

استفاده از لنزهای روزانه یک بار مصرف:

همانطور که بالاتر گفتم لنزهای چشمی یک بار مصرف یک ایده بسیار خوب برای در امان ماندن از رسوبات پروتئینی مضر چشم می باشد که با استفاده از آن ها دیگر نیازی به از بین بردن رسوب لنز چشم ندارید زیرا پس از هر بار استفاده باید آن ها دور بیندازید و لنز جدیدی را جایگزین آن نمایید.

لنز پزشکی (طبی)

احتمالا افراد زیادی اطراف شما هستند که چشمان ضعیفی دارند و مجبورند دائما از عینک طبی استفاده کنند. استفاده از عینک برای مدت زمان طولانی کمی خسته کننده است و اکثر افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند ناراضی هستند و ترجیح می‌دهد به‌جای عینک از لنز استفاده کنند. افرادی که به اختلالات بینایی مانند دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگماتیسم دچار هستند می‌توانند با استفاده از لنزهای طبی مشکلات بینایی خود را درمان کنند. لنزهای پزشکی یا طبی، همان‌طور که از نام‌شان پیدا است برای مصارف پزشکی کاربرد دارند و در دو نوع رنگی و بی‌رنگ موجود هستند. این نوع لنزها با تجویز پزشک خریداری می‌شوند و مخصوص افرادی هستند که مشکل بینایی دارند. استفاده از لنز طبی رنگی علاوه بر اصلاح مشکل دید، چهره شما را نیز تغییر می‌دهند و انتخاب رنگ آن‌ها کاملا سلیقه‌ای است.

آب مروارید نوعی بیماری چشم است که به تیره و کدر شدن عدسی چشم‌ها اشاره دارد و ممکن است باعث تاری چشم و یا عدم وضوح دید هنگام مطالعه و رانندگی و نیز دیگر امور روزانه شود. این بیماری شامل علائمی مانند حساسیت به نور، دوبینی و غیره است. آب مروارید باعث کدر و کج شدن بینایی می‌شود و شما را با ناتوانی در دید صحیح مواجه می‌کند. خوشبختانه، با جراحی Precision Vision و انواع لنز می‌توانید آب مروارید خود را از بین ببرید و بینایی خود را در کمترین زمان ممکن بازیابی کنید.

این مطلب را بخوانید
درمان موثر ناهنجاری شریانی وریدی (AVM) با استفاده از چسب جراحی پزشکی سیانوآکریلات

علت آب مروارید

اکثر آب مرواریدها زمانی ایجاد می‌شوند که به دلیل افزایش سن یا آسیب، بافت عدسی چشم تغییر می‌کند. پروتئین‌ها و الیاف موجود در عدسی شروع به تجزیه شدن می‌کنند و باعث تیرگی یا تاری دید می‌شوند.برخی از اختلالات ژنتیکی ارثی (که باعث سایر مشکلات سلامتی می‌شوند) می‌توانند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهند. آب مروارید همچنین می‌تواند ناشی از سایر بیماری‌های چشمی، جراحی قبلی چشم یا شرایط پزشکی مانند دیابت باشد. استفاده طولانی مدت از داروهای استروئیدی نیز می‌تواند باعث ایجاد آب مروارید شود.

جراحی لنز چشم

نحوه تشکیل آب مروارید

آب مروارید یک عدسی کدر است. لنز در پشت قسمت رنگی چشم (عنبیه) قرار می‌گیرد. لنز نوری را که به چشم می‌گذرد، متمرکز می‌کند و تصاویر واضح و روشنی را روی شبکیه ایجاد می‌کند – غشای حساس به نور در چشم که مانند فیلم دوربین عمل می‌کند.با افزایش سن، لنزهای چشم انعطاف‌پذیرتر، شفاف‌تر و ضخیم‌تر می‌شوند. بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و سایر بیماری‌ها باعث می‌شوند که پروتئین‌ها و الیاف درون لنز شکسته شده و به هم چسبیده و لنزها کدر شوند.با ادامه رشد آب مروارید، کدر شدن بیشتر می‌شود. آب مروارید نور را هنگام عبور از عدسی پراکنده و مسدود می‌کند و از رسیدن تصویر واضح به شبکیه جلوگیری می‌کند. در نتیجه دید شما تار می‌شود.آب مروارید در هر دو چشم ایجاد می‌شود، اما نه به طور همزمان. ممکن است آب مروارید در یک چشم سریع‌تر از چشم دیگر باشد و باعث ایجاد تفاوت در بینایی بین چشم‌ها شود.

انواع لنز برای آب مروارید

جراحی آب مروارید روشی موثر برای اصلاح این مشکل و خلاص شدن از شر علائم ناخواسته آن است. این روش هم سریع و هم معمولاً بدون درد است. همچنین انواع مختلفی از لنزها وجود دارد که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید (مانند لنزهای آب مروارید چند کانونی). به عنوان بخشی از جراحی آب مروارید، لنز طبیعی شما برداشته می‌شود و با یک لنز مصنوعی داخل چشمی جایگزین می‌شود. سه نوع لنزهای داخل چشمی وجود دارد که شامل تک کانونی، توریک و اصلاح کننده پیرچشمی می‌شود. در ادامه به بررسی این سه نوع لنز مختلف و موارد استفاده از آنها می‌پردازیم.

لنزهای چشمی تک کانونی

این لنزها اولین لنزهای تولید شده برای جراحی آب مروارید بودند و از آن به عنوان گزینه “استاندارد” یاد می‌شود. تا زمانی که آستیگماتیسم ندارید، می‌توان از یک لنز مونو فوکال برای اصلاح یک محدوده دید استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر شما نزدیک بین هستید، در دیدن کامپیوتر مشکل دارید یا دوربین دارید، می‌توان از یک لنز تک کانونی برای درمان یکی از این مشکلات استفاده کرد. برای کمک به اصلاح مشکلات می‌توان از عینک یا لنزهای تماسی استفاده کرد. یکی از مزیت‌های لنزهای تک کانونی این است که در شب هیچ گونه خیره کننده یا هاله‌ای ندارند و باعث می‌شود هنگام رانندگی در تاریکی احساس اطمینان بیشتری کنید.

جراحی لنز چشم

لنزهای چشمی توریک

همانطور که قبلا ذکر شد، لنزهای مونو فوکال را نمی‌توان برای بیمارانی استفاده کرد که آستیگماتیسم دارند. با این حال، لنزهای توریک می‌توانند برای این بیماران استفاده شوند. لنزهای توریک که به طور خاص برای بیماران مبتلا به آستیگماتیسم طراحی شده‌اند برای تصحیح نزدیکی، بینایی یا دور بینی استفاده می‌شوند. لنز آستیگمات و یا لنز چشم توریک از جنس هیدروژل یا سیلیکون هیدروژل است و برای اصلاح تاری دید و رفع عیوب انکساری ناشی از کروی شدن قرنیه چشم کاربرد دارد. شیوه عملکرد لنز توریک ICL شبیه به عملکرد عینک و لنز طبی تماسی است و بینایی متمرکز را در یک فاصله واحد به شما می‌دهند.اگر تصمیم به خرید لنزهای چشمی توریک دارید، مجموعه‌های باورنکردنی ارائه شده در ایران لنز را بررسی کرده و با خیال راحت خرید کنید. هر خریدی از ایران لنز به زیبایی بسته بندی شده و از طریق پست ارسال می‌شود تا لنزهای خود را سریع دریافت کنید.

این مطلب را بخوانید
عفونت قارچی واژن چیست؟ + علت خارش واژن چیست؟ + معرفی روش‌های درمان گیاهی و دارویی آن
جراحی لنز چشم

لنزهای پیرچشمی-اصلاح کننده

برخلاف لنزهای تک کانونی و توریک که فقط می‌توانند یک ناحیه از بینایی شما را اصلاح کنند، اصلاح پیرچشمی می‌تواند برای اصلاح دو یا چند مشکل بینایی استفاده شود. بسته به بینایی شما، برندهای مختلفی از لنزهای اصلاح کننده پیرچشمی وجود دارد که پزشکان Precision Vision ممکن است استفاده کنند!بسیاری از افرادی که قصد انجام عمل جراحی آب مروارید را دارند از ما سوالاتی می‌پرسند که “لنزهای آب مروارید چقدر دوام می‌آورند؟” یا “عمر عدسی آب مروارید چقدر است؟” و “آیا لنزهای آب مروارید دائمی هستند یا باید چندین بار تحت عمل جراحی آب مروارید قرار بگیرید؟”

بهترین برند لنز برای چشم ضعیف

همان طور که می‌دانید استفاده و تولید لنزهای چشمی روز به روز در حال افزایش است. این لنزها با تکنولوژی‌های پیشرفته در حال تولید لنزهای چشمی می‌باشند.بیشتر برندهای موجود در بازار ایران که البته بهترین برندها می‌باشند عبارتند از لنزهای ساخت آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، کره و برزیل.ما در اینجا قصد داریم که بهترین برندهای لنز برای چشم و همچنین قیمت لنز برای چشم را برایتان توضیح دهیم که در هنگام خرید لنز سردرگم نشوید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله راهنما خرید لنز چشم را نیز مطالعه نمایید.

برند Johnson & Johnson

اجازه دهید کمی در مورد این برند امریکایی توضیح دهیم. جانسون اند جانسون، لنزهای خود را با نام ACUVUE وارد بازار کرده است و شما مستقیما نام Johnson and Johnson را روی جعبه این لنزها نمی بینید.برند Johnson & Johnson یکی از بهترین برند در حوزه تولید لنزهای چشمی در دنیا می‌باشد. ماده سیلیکون هیدروژل توسط همین برند ساخته شده است که امروزه در تولید همه لنزها از آن استفاده می‌شود.در لیست قیمت بهترین مارک لنز چشم ما، این برند جایگاه نخست را اشغال کرده است؛ چرا که لنزهای ACUV UE با فناوری های روز ساخته می شوند و بسیار راحت هستند. آن ها سبک هستند، چشم ها را مرطوب نگه می دارند و اجازه ورود اکسیژن به چشم را می دهند. به همین دلیل شما اصلا متوجه سنگینی و آزار لنزها در چشم تان نمی شوید. اگر قصد دارید به صورت مداوم از لنزهای تماسی نمره دار استفاده نمایید، پیشنهاد می کنیم سراغ این برند بروید.

جراحی لنز چشم

برند Acuvue

پیشتر اشاره کردیم که این برند، زیر مجموعه برند جانسون اند جانسون بوده و این برند لنزهای خود را با این نام تجاری روانه بازار کرده است. این لنزها، بدون شک از برترین برند لنزهای تماسی موجود در بازار است..Acuvue  تحت نظر کمپانی Johnson & Johnson است و از تکنولوژی بسیار پیشرفته برخوردار می باشد.جالب است بدانید که این شرکت محصولی را به بازار عرضه کرده است که از چشم در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کند.

این مطلب را بخوانید
همه چیز در رابطه با دستگاه لیزر خانگی

برند Bausch and Lomb

شرکت آمریکایی Bausch & lomb در سال ۱۳۹۳ تاسیس شد و انقلابی را در لنزهای چشمی به وجود آورد! این برند توانسته است لنزهای طبی و رنگی با کیفیتی را تولید کند که مورد توجه بسیاری از متخصصین چشم قرار گیرد.کیفیت بالای این برند باعث شده است که این لنز در چشمتان احساس راحتی داشته باشد و چسبندگی مناسب به قرنیه آن، از بروز خشکی چشم جلوگیری کند. جالب است بدانید که لنزهای بوش اند لومب جزو لنزهایی هستند که بیشترین نفوذ پذیری اکسیژن را دارا هستند؛ همچنین آن ها رطوبت چشم ها را حفظ می کنند و شما خشکی چشم را تجربه نمی کنید.

سوالات متداول

آیا کسی که عمل لیزیک داشته است می‌تواند عمل لنز داخل چشمی انجام دهد؟

بله، جراحی کاشت لنز برای درمان آب مروارید بعد از لیزیک قابل‌انجام است. در واقع جراحی آب مروارید را می‌توان بعد از هر نوع روش اصلاح بینایی با لیزر از جمله لیزیک، فمتولیزیک، فمتواسمایل، پی آر کی، اپی لیزیک و لازک انجام داد.

آیا کسی که عمل لنز داخل چشمی داشته، می‌تواند عمل بینی انجام دهد؟

بله، کسی که عمل کاشت لنز انجام داده مانعی برای انجام عمل بینی ندارد. متخصصان توصیه می‌کنند عمل لنز داخل چشمی خود را قبل از عمل بینی انجام دهید.

تاری دید بعد از عمل لنز داخل چشمی طبیعی است؟

اگر پس از عمل لنز داخل چشمی احساس تاری دید یا حالت مه آلودگی در بینایی خود دارید، نگران نباشید این یک مسئله طبیعی است که به‌زودی رفع می‌شود. دید شما ممکن است تا شش هفته پس از جراحی تار شود، اما معمولا به سطح مطلوبی باز می‌گردد.

بعد از عمل کاشت لنز، دید کامل ندارم. برای چه؟

درصورتی که چشم شما تنبلی داشته باشد یا لنزی که برای چشم شما استفاده شده مطابق با نمره چشمتان انتخاب نشده باشد ممکن است بعد از کاشت لنز دید کامل نداشته‌باشید. در این مورد با چشم پزشک خود صحبت کنید.

ایمپلنت‌های IOL (لنز داخل چشمی) چقدر دوام دارند؟

ایمپلنت‌های IOL از موادی ساخته می‌شوند که در طول عمر فرد تجزیه نمی‌شوند، بنابراین خوشبختانه نیازی به تعویض آنها ندارید. با این حال، کاشت لنز درمان برگشت‌پذیر است، یعنی اگر بهبود قابل‌قبولی در بینایی خود نداشته باشید، می‌توان ایمپلنت را تعویض کرد.

سخن پایانی

همه ما ممکن است در طول زندگی خود کم و بیش با مشکلات انکساری چشم دست و پنجه نرم کنیم و برای حل مشکل خود از روش‌های مختلفی اقدام می‌کنیم. اولین و ساده‌ترین راه برای رسیدن به دید بهتر، استفاده از عینک است، اما عینک کم‌و‌بیش روی ظاهر ما تأثیر می‌گذارد که ممکن است مطلوب و دل‌خواه ما نباشد. راه بعدی استفاده از لنز چشم است، اما لنزهای تماسی هم مشکلات خاص خود را به‌همراه دارند که این ضعف چشم را به یک ناراحتی و نارضایتی تبدیل می‌کند. کاشت لنز یک جراحی درمانی برای رفع عیوب انکساری چشم است که طیف وسیعی از عیوب بینایی را اصلاح می‌کند. عمل لنز داخل چشمی یک روش دائمی با کمترین میزان خطر است و بدون تاثیرات نامطلوب روی ظاهر شما، همه این مشکلات را حل می‌کند.

پیشنهاد ما به شما

خدمات پرستار در منزل همراه شما و آشنایی با آن

خدمات پرستار در منزل همراه شما و آشنایی با آن

مرکز خدمات پرستاری در منزل همراه شما، در راستای ارائه بهترین خدمات پرستاری ، درمانی …

دیدگاهتان را بنویسید