معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

در تعریف جراحی آمده است که، عملی است که پزشک جراح با تغییری در بافت‌های بدن یا دستکاری بخشی از آن، نقصی را درمان میکند و یا بخش بیماری از ارگانی در بدن برداشته میشود. یک جراح عمومی عضوی از یک گروه جراحی است که شامل یک متخصص بیهوشی، پرستاران و تکنسین‌های جراحی نیز می‌شود. بعبارتی میتوان گفت که هر بیمار قبل از عمل جراحی در مورد روش‌های انجام عمل با یک یا گروهی از جراحان عمومی صحبت می‌کند. حال متخصص جراحی‌ عمومی، پزشک و جراحی است که در انجام جراحی عمومی، تخصص ویژه‌ و بیشتری نسبت به یک جراح عمومی دارد. در این مطلب شما مخاطبان گرامی را با وظایف و توانایی‌های جراحان عمومی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

یک جراحی عمومی یا یک متخصص جراح عمومی چه می‌کند؟

برخی از عمل‌ها به جراحان دارای تخصص در ارگانهای خاص بدن مانند قلب یا مغز نیاز دارند که به آنها جراح قلب یا مغز گفته میشود. اما اکثریت عمل‌ها شامل این دسته از جراحی‌ها نیستند. دسته بزرگتری از ارگانهای بدن که به عمل نیاز دارند در دسته جراحی های عمومی قرار میگیرند. یک متخصص جراحی‌ عمومی دارای دانش تخصصی کل فرآیند جراحی نظیر ارزیابی اولیه بیمار، آماده‌سازی، روش عمل و مدیریت پس از عمل است. جراحان عمومی در تمام 9 زمینه اصلی زیر دارای دانش و تبحر هستند:

  • دستگاه گوارش
  • شکم و اجزای داخلی آن
  • پوست و بافت نرم مانند سینه‌ها
  • سر و گردن
  • رگ‌های خونی و قلب
  • سیستم غدد درون‌ریز و هورمون‌ها
  • درمان و جراحی سرطان
  • مدیریت جراحی صدمات تروماتیک
معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

امروزه به مانند گذشته، تمام جراحی ها توسط تیغه جراحی انجام نمیشود. بعنوان مثال یک متخصص جراحی لاغری با تکنیک‌های کمتر تهاجمی نظیر لاپاراسکوپی این عمل پیچیده را انجام میدهد. در روش لاپاراسکوپی با ابزارهای بسیار کوچک‌ نظیر دوربین‌ها، به داخل شکم مسلط شده و کنترل عمل را از این طریق برعهده میگیرد. او با ابزارهای تخصصی لاپاراسکوپی می‌تواند برش‌های بسیار کوچک‌تری نسبت به روش‌های سنتی ایجاد کند. جراحان عمومی، دانش گسترده‌ای از انواع مختلف بیماری‌ها دارند. آن‌ها به شما می‌گویند که به جراحی نیاز دارید یا خیر و چه نوع جراحی برای شما مناسب‌تراست. 

متخصصان برتر جراحی عمومی درتهران

دکتر حسین میناییدکتر شهلا نوری اردبیلیدکتر مهدی خلیل مقدمدکتر محمدرضا بسیمی
خلیل رستمیدکتر شهناز ابولزادهدکتر ندا تاجیک نیادکتر سید نوید حسینی فر
دکتر ابوالفضل رخشاندکتر سید مجید سادات منصوریدکتر فریبرز صمدیدکتر نفیسه جوادی
دکتر پروانه منصوریدکتر کارینا قدیمیدکتر زهره اجتهددکتر مژگان حسنی اصفهانی

بهترین متخصصان برتر جراحی عمومی در سنندج

نام پزشکان جراح عمومی سنندج
آدرس پزشکان جراح عمومی سنندج

تلفن پزشکان جراح عمومی سنندج

دکتر شقایق حق شناس
متخصص جراحی عمومی
سنندج، خیابان فردوسی اول، کوچه هتل آمیدر، ساختمان آپادانا
08733289941

دکتر داود تاسا
متخصص جراحی عمومی
سنندج، خیابان پاسداران، پایین تر از بیمارستان قدس، دانشگاه علوم پزشکی کردستان
08731827272
دکتر شاهرخ ادهمی
متخصص جراحی عمومی
سنندج، میدان آزادی، کوچه سجادی، جنب داروخانه شفا
08733242428
دکتر محفوظ قادری
متخصص جراحی عمومی
سنندج، خیابان تاج، نبش خیابان شهید تعریف و حسن آباد، ساختمان پزشکان امانیه، طبقه 3، واحد 3
08733249386
دکتر جعفر مبلغی
متخصص جراحی عمومی
سنندج، خیابان شهید تعریف (تاج)، روبروی رادیولوژی شفا،ساختمان ژیوار 1، طبقه 3
08733285738
دکتر حسن معیری
متخصص جراحی عمومی
سنندج، خیابان پاسداران، پایین تر از بیمارستان قدس، دانشگاه علوم پزشکی کردستان
08731827272
دکتر عبداله محمدی بهرام
متخصص جراحی عمومی
سنندج، میدان آزادی، خیابان کشاورز، روبروی مخابرات، ساختمان مدائن، طبقه اول
08733249106
دکتر علیرضا شیرزادی
متخصص جراحی عمومی
سنندج، بیمارستان بعثت
08733285911
دکتر نجم الدین مولانایی
متخصص جراحی عمومی
سنندج، خیابان پاسداران، پاساژ صدف، طبقه 3
08733289652
دکتر محمد ثابت
متخصص جراحی عمومی
سنندج، بیمارستان توحید
08733286112
دکتر کیوان صابونی
متخصص جراحی عمومی
سنندج، خیابان کشاورز، کلینیک ویژه سنندج08733285910
دکتر انور الیاسی
متخصص جراحی عمومی
سنندج، بلوار پاسداران، مرکز آموزشی درمانی بیمارستان کوثر08733611231
دکتر جلال منوچهری
متخصص جراحی عمومی
سنندج، خیابان کشاورز، کلینیک ویژه سنندج08733285910
دکتر امیرحسین پرنیایی
متخصص جراحی عمومی
سنندج، خیابان کشاورز، کلینیک ویژه سنندج08733285910

دلایل مراجعه افراد به جراحان عمومی متفاوت است

بیماران در شرایط مختلف ممکن است نیاز به مراجعه به جراح‌های عمومی داشته باشند. در اینجا به چند مورد از رایج‌ترین این دلایل اشاره خواهیم کرد.

1_  پزشک بیمار توصیه به جراحی می‌کند

اگر پزشک بیمار معتقد باشد که درمان‌های غیر جراحی برای او کافی نیست، ممکن است بیمار را به جراحان عمومی ارجاع دهد. در این شرایط که تنها راه درمان بیمار به انجام جراحی است، بیمار با تشخیص پزشک معالج به جراحی توصیه میشود.

این مطلب را بخوانید
پروستات چیست؟ + هر آنچه که باید درباره سرطان پروستات در مردان و زنان بدانید + بررسی علائم و راه‌های درمان آن

2_  وضعیت بیمار اورژانسی باشد

از آنجایی ‌که جراحان عمومی دانش بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف پزشکی دارند، انواع عمل‌های اورژانسی را انجام می‌دهند. اگر بیمار دچار آپاندیسیت، انواع فتق، سنگ کیسه صفرا یا حتی زخم عمیق شده باشد، به جراح عمومی ارجاع داده می‌شود.

3_ خود فرد به دنبال جراحی است

جراحی انتخابی به هر عملی اطلاق می‌شود که بیمار و پزشک او برای انجام آن به توافق می‌رسند و برنامه‌ریزی می‌کنند. به‌ عنوان‌ مثال، فرد می‌تواند برای انجام یک عمل حرفه‌ای به متخصص جراحی شکم مراجعه کند. جراحان عمومی بسیاری این عمل‌های قانونی و خودخواسته را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. مانند انواع جراحی‌های زیبایی

معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

جراحی عمومی شکم چیست؟

شکم خانه بسیاری از اعضای بدن است که باهم کار می‌کنند تا غذایی که می‌خورید، جذب و هضم شود. اندام‌های داخلی شکم مانند ماشینی عمل می‌کنند که به ‌خوبی روغن‌کاری شده باشد، به‌جز زمانی که چیزی باعث خرابی سیستم شود. شاید احساس دردی در روده داشته باشید که چیزی بیش از نفخ یا سوءهاضمه باشد. اگر این اتفاق رخ داد، باید به یک جراح عمومی شکم مراجعه کنید.

آپاندیسیت: آپاندیسیت وضعیتی است که در آن آپاندیس شما ملتهب، متورم و پر از چرک می‌شود و در صورت عدم درمان به‌موقع می‌تواند پاره شود. این وضعیت باعث درد مبهم در نزدیکی ناف می‌شود. همچنین می‌تواند به درد شدید در سمت راست پایین شکم، جایی که آپاندیس قرار دارد، تبدیل شود. عمل آپاندیسیت توسط یک جراح عمومی انجام می‌شود.

سنگ کیسه صفرا: برخی از سنگ‌های صفراوی بسیار کوچک هستند و هیچ علامتی ندارند. اما برخی دیگر باعث حمله کیسه صفرا می‌شوند که حالت تهوع و درد شدید در سمت راست و بالای شکم را به همراه دارد. این حمله اغلب پس از خوردن یک وعده غذایی چرب در شب اتفاق می‌افتد. جراح عمومی بسته به اندازه، مقدار و عود سنگ‌های صفراوی، به برداشتن کیسه صفرا شما اقدام می‌کند. این جراحی به کوله سیستکتومی لاپاروسکوپی معروف است.

این مطلب را بخوانید
بهترین و قوی ترین ماسک مو خانگی

جراح عمومی لاغری چیست؟

جراحی‌های لاغری، عمل هایی هستند که به قصد درمان بیمار مبتلا به مرض چاقی انجام میشود و عمل جراحی اسلیو معده رایج‌ترین جراحی درمانی کاهش وزن است. جراح در این روش بخش بزرگی از معده را برای ایجاد آستین لوله‌مانند برمی‌دارد. در عمل بای پس معده نیز از منگنه‌های جراحی برای ایجاد یک کیسه کوچک در بالای معده استفاده می‌شود. سپس کیسه به روده کوچک شما متصل می‌شود و بقیه معده را دور میزند. بدین ترتیب، غذای کمتری مصرف می‌شود و زودتر احساس سیری خواهید کرد. بنابراین کالری کمتری از غذایی که می‌خورید، جذب بدن شما خواهد شد.

معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

جراحی لاغری تنها یک بخش از برنامه درمانی کلی و گسترده‌تر به شمار می‌رود. اگر به دنبال جراحی لاغری هستید، باید با تعدادی از متخصصان جراح عمومی مشاوره کنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا تصمیم بگیرید که آیا جراحی کاهش وزن برای شما گزینه مناسبی هست یا خیر.

چه زمانی به جراح عمومی مراجعه کنیم؟

بیماران در شرایط مختلف به جراح عمومی مراجعه می کنند. در اینجا چند مورد از رایج ترین آنها آورده شده است. اگر پزشک شما معتقد است که درمان های غیر جراحی کافی نخواهد بود، ممکن است به یک جراح عمومی مراجعه کنید. ممکن است در مواقعی که سایر درمان ها موثر واقع نشده اند، به جراح مراجعه کنید.از آنجا که جراحان عمومی دارای چنین اطلاعات وسیعی هستند، انواع مختلفی از مراحل اورژانس را انجام می دهند. در صورت ابتلا به آپاندیسیت، فتق، سنگ کیسه صفرا یا حتی زخم گلوله ممکن است به جراح عمومی مراجعه کنید.شما ممکن است برای انتخاب نوع و روند جراحی متناسب با وضعیت خود به جراح عمومی مراجعه کنید. به عنوان مثال می توان به لوزه، که لوزه ها را در پشت گلو بر می دارد، و هموروئیدکتومی، که وریدهای متورم راست روده یا مقعد را برطرف می کند، اشاره کرد.هنگامی که با یک جراح عمومی ملاقات می کنید، آنها شما را ارزیابی می کنند تا مطمئن شوند جراحی برای شما مناسب است یا نه؟ آنها روش کار را توضیح می و به سوالات شما در مورد روش پاسخ می دهند.

شخصیت شناسی جراح عمومی بر اساس  تست شخصیت شناسی (MBTI)

این مطلب را بخوانید
اصولی ساده برای زیبایی پوست شما

INTJ این تیپ شخصیتی در زمینه های فنی تر حوزه سلامت موفق تر است. او می تواند به طور مستقل و با حداقل دخالت دیگران کار کند.

ISTJ این تیپ شخصیتی به نگرانی های بیماران توجه خاص داشته، خوب گوش کرده و توصیه های حساب شده می کند. او از محیط های کاری منظم و از زمینه های مدیریتی حوزه بهداشت و درمان لذت می برد.

ISFP این تیپ شخصیتی دوست دارد به دیگران کمک کرده و مشکلات آنها رفع کند. بنابراین به مشاغل حوزه پزشکی به خصوص مشاغلی که مستقیما با بیمار سر و کار دارد، علاقه دارد.

فرصت های شغلی و کاری جراحان

جراح که پزشک دارای تخصص یا فوق تخصص است، معمولا در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی مشغول به کار است. البته جراحان اکثرا مطب شخصی دارند و در روزهایی از هفته در بیمارستان و کلینیک بوده و عمل جراحی را انجام می دهند.

معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

در خصوص وضعیت استخدام جراحان اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد. اما طبق برخی گفته های غیر رسمی به نظر می رسد تعداد جراحان مخصوصاً در شهرهای بزرگ به نسبت بیماران موجود در حد استاندارد جهانی است. در اکثر شهرهای کوچک جراحان متبحر و متخصص یا وجود ندارد و یا بسیار کم است.

بنابراین در کنار برخی از سختی های زندگی در این شهرها، فرصت شغلی زیادی در این مناطق برای جراحان وجود دارد. البته مثل هر شغل دیگر، جراحانی که دانش، مهارت و تخصص کافی و خوبی دارند، می توانند به راحتی بیماران بیشتری را درمان و به دنبال آن درآمد بالایی داشته باشند.لازم به ذکر است برای شغل جراحی در بیشتر کشورهای جهان فرصت های شغلی خوبی وجود دارد.

این مطلب را بخوانید
"روماتیسم مفصلی" التهابی دردناک

درآمد جراح عمومی

میزان درآمد جراحان عمومی نسبت به پزشکان عمومی به مراتب بالاتر است و در ضمن هر چقدر یک جراح عمومی دارای تخصص و تجربه بالایی باشد به مراتب راحت تر می تواند دارای درآمد باشد. در ایران یک سری از جراحان به خصوص جراحان مغز و اعصاب، قلب و زیبایی در مقابل سایر جراحان دارای درآمد بالاتری هستند و در سایر کشورهای جهان نیز جراحی از جمله مشاغل پردرآمد محسوب می گردد.

رمبنای تحقیقات انجام شده در کشور آمریکا متوسط درآمد سالیانه ای که برای این شغل در نظر گرفته می شود بیش از 166400 دلار است و این رقم مربوط به سال 2010 میلادی است و در سال 2013 میلادی این مبلغ به حدود 311000 دلار رسیده است. در کشور استرالیا میزان در آمد یک جراح در حدود 84000 دلار می باشد و در کشور انگلستان میزان درآمد سالیانه برای یک جراح تازه کار بین 51000 تا 63000 دلار می باشد، در صورتی که این میزان درآمد برای جراحانی که دارای تجربه و مهارت بالاتری می باشند در حدود 106000 دلار است.

معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

انواع جراحی عمومی

جراحی، دانشی است که پس از دوره پزشکی عمومی قابل تحصیل است. فارغ التحصیلان رشته پزشکی بر حسب علاقه و توانمندی خود می توانند برای گرفتن تخصص و فوق تخصص انواع رشته های جراحی اقدام کنند.جراحی، دانشی است که پس از دوره پزشکی عمومی قابل تحصیل است. فارغ التحصیلان رشته پزشکی بر حسب علاقه و توانمندی خود می توانند برای گرفتن تخصص و فوق تخصص انواع رشته های جراحی اقدام کنند.

جراحی عمومی و لاپاراسکوپی

جراحی سینهجراحی تنهجراحی بینیاعمال زیبایی غیر جراحی
لیفت کردن سینه (ماستوپکسی)لیپوماتیکلیفت ابروکویتیشن
کوچک کردن سینه (ماموپلاستی)لیپوساکشن و لیپولیزجراحی صورتآر اف
بازسازی سینه در سرطانجراحی کوچک کردن شکم (آبدومینوپلاستی)جراحی پلک (بلفاروپلاستی)ال پی جی
بزرگ کردن سینه با پروتزلیفت بازو و رانجراحی گوشکرایولیپولیز
کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی)جراحی صورتجراحی عمومی و لاپاراسکوپیلیزر
تزریق چربی همگونتزریق بوتاکس و دیسپورتتزریق ژل و ژوویدرم

تمرکز جراح عمومی خوب بر چیست؟

  • غدد درون ریز
  • شکم و محتویات آن
  • پستان، پوست و بافت های بافت
  • دستگاه گوارش (مری، معده، روده کوچک، روده بزرگ، کیسه صفرا)
این مطلب را بخوانید
از کجا بفهمیم لنز چشم خراب شده

مهارت و دانش مورد نیاز برای جراح

  • کمک به دیگران
  • تحمل فشار کاری
  • ایجاد آرامش در بیماران
  • تصمیم گیری صحیح و سریع
  • آموزش پرسنل و نظارت بر آنها
  • مهارت های ارتباطی خوب با دیگران
  • مدیریت پرسنل به خصوص در اتاق عمل
  • کار مطابق با بالاترین استانداردهای حرفه ای
  • داشتن دانش کافی در حوزه آناتومی و فیزیولوژی
معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

لاپاراسکوپی چیست؟

لاپاراسکوپی یک تکنیک کم تهاجمی جراحی عمومی است که در آن برش های کوچکی در سطح شکم ایجاد (خصوصا در ناف) و از طریق ان ها دوربین و سایر وسایل مخصوص وارد حفره شکم میشود.این وسایل به جراح امکان میدهد که تمامی ارگان های داخل شکم و لگن را روی تلوزیون مخصوص معاینه و رویت کرده و با کمک انها جراحی انجام گیرد. لاپاراسکوپی برای تشخیص بیماری های خاص و درمان بیماری های خاص کاربرد دارد. این نوع جراحی نسبت به جراحی باز متداول و سنتی ، بسیار کم تهاجمی و کم خطر تر میباشد.

سوالات متداول


جراحی لاغری برای چه سنی مناسب است؟

توصیه جراحان برای جراحی لاغری٬ از ۸ سال تا ۶۵ سال است.

وظیفه یک متخصص جراحی عمومی چیست؟

او باید نه تنها دارای تخصص لازم برای درمان بیماری بیمار باشد، بلکه وی را تا انتهای درمان همراهی کند.

لاپراسکوپی چیست؟

امروزه لاپاراسکوپی یک روش بسیار شایع و همه گیر برای درمان بسیاری از بیماری ها شده است که برای اولین بار در جراحی زنان مورد استفاده قرار گرفت به واسطه آن جراحی رحم تخمدان ها، لوله های فالوپ را  جراحی می کردند اما امروزه لاپاراسکوپی در جراحی های متعددی که قبلاً به صورت باز انجام می‌شد جایگزین شده است جراحی هایی مثل بیرون آوردن آپاندیس ملتهب و یا کیسه صفرای ملتهب  و یا حاوی سنگ می باشد در واقع لاپاراسکوپی یک تکنیک کم تهاجمی جراحی عمومی است که در آن برش های کوچکی در سطح شکم ایجاد و از طریق آنها دوربین و سایر وسایل مخصوص وارد حفره شکم می شود این وسایل به جراح امکان می‌دهد که تمامی ارگان های داخل شکم و لگن را روی تلویزیون مخصوص معاینه رویت کرده و به کمک آن جراحی انجام گیرد برای تشخیص بیماری های خاص و درمان بیماری‌های خاص کاربرد دارد این جراحی نسبت به جراحی باز متداول و سنتی بسیار کم تهاجم کم خطر می باشد.

جراحی و انواع آن ؟

یکی از گرایش هایی که بسیاری از پزشکان پس از اخذ مدرک دکترای عمومی خود به تحصیل برای آن اقدام می کنند، گرایش جراحی می باشد. جراحی به عملی گفته می شود که توسط پزشک جراح برای درمان و بهبود فرد بیمار انجام می شود و شامل مواردی چون: برداشتن قسمتی از بدن مانند قسمت های عفونی و یا سرطانی ، گذاشتن پروتز های مختلف در بدن که برای بدن مورد نیاز هستند، باز کردن رگ های مختلف بدن ( آنوریسم )، انجام پیوند های مختلف که از پوست گرفته تا اعضای حیاتی تر مانند قلب می تواند انجام شود و موارد دیگری هستند که همه و همه به عنوان جراحی شناخته می شود.

جراحی سینه چیست؟

جراحی سرطان سینه (لامپکتومی، ماستکتومی). در این جراحی یا بخشی از سینه یا کل بافت سینه برداشته می شود تا توده و سلول های سرطانی از سینه خارج شوند. در این عمل ها ممکن است بخشی از غدد لنفاوی نزدیک سینه هم برداشته شوند.
جراحی پیشگیرانه (ماستکتومی). گاهی از اوقات لازم است تا برای پیشگیری از بروز سرطان سینه، قبل از شروع بیماری کل سینه تخلیه شود.
حذف کردن تومور های غیرسرطانی. بعضی از توده های غیرسرطانی داخل سینه هستند که ممکن است نیاز باشد طی جراحی برداشته شوند.
کاهش حجم سینه. در این عمل بخشی از بافت حجمی سینه برداشته می شود تا اندازه و حجم سینه کاهش پیدا کند(البته این عمل ممکن است برای زیبایی هم صورت بگیرد).

سخن پایانی

جراحی عمومی رشته‌ای است که نیاز به دانش و مدیریت قبل از عمل، حین عمل و بعد از عمل بیماران مبتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها را دارد. در میان جراحان مختلف، متخصص جراحی‌ عمومی از دانش بسیار گسترده‌ای برخوردار است. بسیاری از عمل‌های هر روزه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توسط جراحان عمومی صورت می‌گیرد. جراحان عمومی خبره در شرایط سخت اتاق عمل و در زمینه بیماری‌های مختلف، فعال هستند. آن‌ها با آموزش‌های تکمیلی، دانش و مدیریت همه‌جانبه برای عمل‌های جراحی در زمینه‌های مختلف و شرایط گوناگون را کسب می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما

خدمات پرستار در منزل همراه شما و آشنایی با آن

خدمات پرستار در منزل همراه شما و آشنایی با آن

مرکز خدمات پرستاری در منزل همراه شما، در راستای ارائه بهترین خدمات پرستاری ، درمانی …

دیدگاهتان را بنویسید