بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

شامپو بدون سولفات چیست؟

ماده سولفات در واقع حاصل واکنش نوعی ماده شیمیایی و ایجاد نمک است. رایج‌ترین نوع سولفات مورد استفاده در صنعت مراقبت از مو، سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات است که از وازلین و روغن‌های گیاهی تولید می‌شوند.
وجود سولفات در شامپو باعث ایجاد کف و پاکسازی موهای ما می‌شود. اما وجود این ماده در محصولات پاک کننده، به خصوص شامپوها، ممکن است برای برخی افراد مضر باشد. خشکی، بد حالتی و تحریک ساختمان مو از جمله عوارضی است که وجود سولفات در شامپو، ممکن است برایتان رقم بزند.به همین خاطر است که امروزه با روند رو به رشد شامپوهایی مواجه هستیم که «بدون سولفات» نامیده می‌شوند. در تولید این مدل از شامپوها، مواد پاک کننده ملایم و ارگانیک جایگزین ترکیبات خشن و شیمیایی سولفات‌ها شده‌اند.

سولفات در واقع ماده‌ای بسیار قوی است که چربی و آب را جذب خود می‌کند و یکی از اصلی‌ترین معایبش نیز در همین است! سولفات “تمام” چربی‌ها و آلودگی‌ها را از کف سر و سطح مو از بین می‌برد. اما نکته مهم این است که موهای شما برای حفظ سلامت و طراوت خود، نیاز به مقدار کمی رطوبت و چربی طبیعی دارد و از بین رفتن تمام چربی‌ها ممکن است پوست سر و موی شما را بیش از حد خشک نموده و به آن آسیب برساند.بنابراین شامپوی حاوی سولفات به افرادی که پوست و موی حساس و آسیب‌پذیری دارند پیشنهاد نمی‌شود و اگر شما از این دسته افراد هستید بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.


فهرست مطالب


کف نکردن شامپوی بدون سولفات

اما ممکن است پس از استفاده از شامپوهای بدون سولفات متعجب شوید که چرا مثل باقی موارد کف نمی‌کند؟! سولفات در واقع از عوامل کف‌زای شامپوها محسوب می‌شود که در صورت حذف از شامپوها باعث می‌شود که آنها کمتر کف کنند اما این به معنای قدرت پاک کنندگی پایین نیست و این باور که هر شامپویی که بیشتر کف کند حتماً موها را نیز بیشتر تمیز می‌کند کاملاً اشتباه است.از سوی دیگر تأثیرات وجود سولفات آن چنان محسوس و قوی نیست که استفاده از این دسته شامپوها را برای همیشه کنار بگذارید.

شامپو حاوی سولفات برای چه کسانی مناسب است؟

شامپوهای حاوی سولفات نیز از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که موهای بسیار چرب و یا شوره مو دارند. قاعدتاً شامپوهای حاوی سولفات این دسته از موها را به صورت موثرتری تمیز می‌کند. اما مجدداً یادآور می‌شویم که استفاده از شامپوهای حاوی سولفات به افرادی با پوست سر حساس و بیماری‌های پوستی پیشنهاد نمی‌شود، زیرا استفاده از شامپوی حاوی سولفات در این افراد باعث خشکی بیش از حد پوست سر می‌شود و این برای کسانی که دچار اگزما و حساسیت هستند نیز ممکن است دردسر ساز باشد.

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

چرا باید از محصولات بدون سولفات استفاده کنیم؟

1) چربی طبیعی موهای خود را حفظ کنید

شامپویی که حاوی سولفات می باشد می تواند به طور موثر آلودگی را از پوست سر شما پاک کند. اما اگر پوست سر خشکی دارید، ممکن است چربی طبیعی موهای شما را از بین ببرد. یکی از مزایای استفاده از جایگزین های بدون سولفات این است که موهای شما بی آنکه چربی طبیعی آن از بین برود، درخشان می شود و پوست سر را شاداب و مرطوب نگه می دارد.

2) رنگ مو محو نمی شود

افرادی که موهای خود را رنگ می کنند ممکن است تجربه محو یا کم شدن رنگ پس از شستشوی موها را داشته باشند. هیچکس دوست ندارد رنگ موهایش محو شود یا درخشش خود را از دست بدهد شامپوهای بدون سولفات به جلوگیری از کم رنگ شدن مو کمک می کنند.با جایگزین کردن شامپوی بدون سولفات به جای شامپو معمولی، شاید بتوانید رنگ موی خود را برای مدت بیشتری حفظ کنید. فرمول این شامپوها موها را سرزنده و براق نگه می دارد.

3) رطوبت سر باقی می ماند

اگر موهایتان در هم پیچیده، خشک و زبر هستند و دائما گره می خورند، شاید بهتر است از شامپوی بدون سولفات استفاده ‌کنید. شامپوی فری سولفات موهای آسیب دیده را ترمیم می کند، مرطوب نگه می دارد و درخشش را باز می گرداند. به عبارت دیگر شامپو فری سولفات مو و پوست سر را به طور موثر پاکسازی می کند اما هیچ رطوبتی در این فرآیند از بین نمی رود.

این مطلب را بخوانید
تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست؟ + بررسی روشهای درمان آن

4) تقویت موهای آسیب دیده

شستن موهایتان در صورت آسیب دیدگی و شکننده بودن می‌تواند فرآیندی دشوار باشد. از یک طرف، شما نمی خواهید وضعیت را بدتر کنید. از طرف دیگر، قطعا دوست ندارید پوست سر را چرب و بدون شستشو باقی بگذارید. با شامپوی بدون سولفات، می توانید موهای خود را به آرامی و بدون آسیب بیشتر تمیز کنید.

تفاوت شامپو سولفات دار و بدون سولفات چیست؟

فری سولفات یعنی ماده کف کننده سولفات دار در آن محصول استفاده نشده و از کف کننده های ملایم مانند سدیم سارکوزینات که ملایم هستند و به موها آسیب نمیرسانند استفاده شده است. معمولا این شامپوها ترمیم کنندگی بیشتری روی موها دارند.

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

آیا شامپو بدون سولفات باعث ریزش مو می شود؟

پاسخ کلی به این سوال در یک کلمه “خیر” است!در واقع، استفاده بیش از حد از سولفات ها به احتمال زیاد منجر به ریزش مو می شود. این به این دلیل است که سولفات‌های خشن می‌توانند پوست سر را تحریک کنند و پروتئین موهای شما را کاهش دهد و منجر به تجزیه کوتیکول و ساقه مو شود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که همه افراد به دلیل سولفات ها دچار ریزش مو یا آسیب مو نمی شوند.مواردی که می توانند شما را در معرض خطر ریزش مو به دلیل استفاده از سولفات قرار دهند عبارتند از: پوست حساس یا خشک، یائسگی، موهای رنگ شده، نازک و شکننده.

از کجا بفهمیم شامپو سولفات دارد یا خیر؟

نوعا شامپوهای فری سولفات (بدون سولفات) با علائم اختصاری SLS free یا ALS free و در زبان فارسی با عبارت (بدون سولفات) مشخص می‌شوند و اگر به ترکیبات آن توجه کنید، نام‌هایی از قبیل آمونیوم لوریل سولفات، سدیم لوریل سولفات و سدیم لوریل اتر سولفات را مشاهده نخواهید کرد. در حالی که در اکثر شامپوهای دارای سولفات، ترکیبات ذکر شده را در فرمولاسیون خود دارند.

عوارض شامپو بدون سولفات

اگرچه استفاده از شامپوهای فری سولفات جنبه های خوب زیادی دارد، اما مشکلاتی نیز وجود دارد. به طور کلی شامپوهای بدون سولفات فقط در صورتی موثر هستند که در مقدار مشخصی استفاده شوند. بنابراین استفاده نادرست از آنها می تواند باعث ریزش مو شود.

برخی افراد بیشتر مستعد شوره سر هستند، به خصوص اگر پوست خشک و حساس یا سابقه اگزما و سایر بیماری های پوستی داشته باشند. اگر مستعد شوره سر هستید و از شامپوهای بدون سولفات استفاده می کنید، ممکن است پوست سرتان در اثر تغییر سطح pH تحریک شده و پوسته پوسته شود.

هنگام جایگزین کردن شامپو بدون سولفات به جای شامپوی معمولی، موهای شما ممکن است بعد از چند شستشوی اول تا حدودی متفاوت احساس شود. این به این دلیل است که پوست سر و مو باید با انواع مختلف مواد سازگار شوند. همچنین مهم است که بدانید وقتی سولفات ها را حذف می کنید، ممکن است موهای شما برای مدتی چرب تر شود تا زمانی که با روال جدید سازگار شود.

معرفی شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی برای مو های کراتینه

۱-شامپو تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده مو لایتنس مدل argan

این مدل شامپوی بدون سولفات خارجی که یکی از پرفروش‌ترین شامپوهای بدون سولفات موجود در بازار است محصول کشور اسلوواکی بوده و علاوه بر سولفات پارابن، فسفات و سدیم کلراید هم ندارد. روغن آرگان موجود در این محصول به‌سرعت سلامت از دست‌رفته‌ی موهای آسیب‌دیده را بازیابی کرده و ترمیم می‌کند. استفاده از این شامپو در طول زمان با توجه به تغذیه مناسب موهای شما باعث تقویت و همچنین نرمی موها شده و از ریزش و آسیب‌هایی مثل موخوره جلوگیری می‌کند. با توجه به وجود روغن آرگان در این محصول، این شامپوی بدون سولفات گزینه مناسبی برای کسانی که موهای کراتینه دارند محسوب می‌شود. برای نتیجه بهتر از ماسک موی لایتنس هم در کنار این شامپو استفاده کنید.

۲-شامپو بدون سولفات و ضدشوره اسکالپیا مدل SEBUCALM-G

اگر موهایتان کراتینه است و مشکل شوره‌ی سر دارید این شامپوی بدون سولفات برای موهای چرب و دارای شوره سر از برند ایرانی اسکالپیا که یکی از پرفروش ترین شامپوهای بدون سولفات دیجی‌کالا هم هست را برایتان پیشنهاد می‌کنیم. با وجودی که به طور کلی شامپوهای بدون سولفات قابلیت کف کنندگی زیادی ندارند اما این شامپو قدرت تمیزکنندگی و کف‌کنندگی بالایی دارد و با دارا بودن پیروکتون اولامین به از بین رفتن قارچ کمک کرده شوره‌ریزی سر را قطع می‌کند. ایکتیول، رزماری و سابال موجود در این شامپو چربی پوست سر را متعادل می‌کنند و سبب می شوند این شامپوی بدون سولفات برای موهای چرب عملکرد خوبی داشته باشد.

این مطلب را بخوانید
متخصص غدد شامل چیست

۳- شامپو تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده مو لروکس مدل کراتینه و کلاژن

لروکس ( LEROX ) یکی از برندهای معروف و شناخته شده سوئیسی در سطح جهان است که دارای محصولاتی فوق‌العاده با کیفیت در زمینه های مراقبتی و حفاظتی پوست و مو است. شامپو تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده مو لروکس مدل کراتینه و کلاژن یکی از محبوب‌ترین شامپوهای بدون سولفات خارجی است که برای موهای شکننده و آسیب‌دیده و همچنین موهای کراتینه گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. این شامپو که رایحه فوق‌العاده‌ای هم دارد با دارا بودن بهترین سورفکتانت‌های ملایم ضمن تقویت ساختار موها از تغییر رنگ رنگدانه‌ها جلوگیری می‌کند.

۴-شامپو تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده مو سولکس مدل AT KUYRUGU

این شامپوی بدون سولفات محصول کشور ترکیه و محصولی بسیار مناسب برای افرادی است که موهای کم پشت و نازک دارند. این محصول از روغن گیاه دم اسبی تهیه شده و حاوی آنتی‌اکسیدان و سیلیکا است. گیاه دم اسبی یا Horse-Tail plant که به فسیل زنده معروف است حاوی مقادیر زیادی سیلیس است. سیلیس یک ماده موثر برای تقویت و درخشش مو بوده که باعث افزایش مقاومت مو در مقابل شکستگی و رشد مو می‌شود و به افرادی که موی کم‌پشتی دارند توصیه می‌شود. به طور کلی شامپو سولکس با وجود این ترکیبات برای افرادی که موی کم‌حجم و ضعیف دارند توصیه می‌شود تا به رشد مو و افزایش حجم مو کمک کند

۵- شامپو کراتینه نانو گلوبال مدل فاقد سولفات و پارابن

این مدل شامپو که محصولی از برند نانوگلوبال در کشور برزیل است، یکی دیگر از شامپوهای پرفروش بدون سولفات در بازار ایران طبقه‌بندی می‌شود. این شامپو که ساخته شده از مواد ارگانیک و طبیعی وفاقد سولفات است به دلیل دارا بودن روغن آرگان و سایر مواد مغذی مورد نیاز مو، باعث ترمیم، صافی و خوش‌فرم شدن و طراوت و شادابی مو و آبرسانی کامل ریشه و ساقه مو می‌شود. این شامپو قبل و بعد از کراتینه کردن مو قابل استفاده بوده و به علت ترکیبات متناسب با ساختار مو، برای موهایی که کراتینه نشده‌اند هم قابل استفاده بوده و اثرات مثبت آن پس از اولین استفاده قابل مشاهده است.

قیمت شامپو بدون سولفات نانوگلوبال با وجود کیفیت مناسب و حجم به صرفه‌اش بسیار مناسب است و اگر دنبال یک مدل شامپو بدون سولفات خارجی با کیفیت برای موهای کراتینه‌تان می‌گردید می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

۶-شامپو بدون سولفات او جی ایکس مدل کراتین

شامپوی بدون سولفات ogx یکی دیگر از شامپوهای بدون سولفات خارجی پرفروش در فروشگاه دیجی‌کالا است. شامپو کراتین او جی ایکس، غنی شده از روغن نارگیل کاکائو برزیلی و پروتئین‌های کراتین سبب ایجاد و تقویت مو می‌شود. با استفاده از این شامپو ترکیبی منحصر به فرد از روغن آلی کاکائو، پروتئین کراتین غنی‌شده، روغن آووکادو و کره کاکائو است که موهای شما را صاف و ابریشمی می‌کند. این شامپو تقویت‌کننده و درخشان کننده موها هم هست و برای کسانی که موهای کراتینه دارند گزینه خوبی محسوب می‌شود. تولیدات برند او جی ایکس به طور مشترک محصول کشورهای آمریکا، یونان و انگلستان هستند.

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

۷- شامپو تقویت‌کننده موی ولا مدل فاقد سولفات

این شامپوی فاقد سولفات محصول کشور آلمان و در لیست بهترین شامپوی بدون سولفات خارجی جایگاه ویژه‌ای دارد.

این شامپو حاوی عصاره مورینگا، ماکادامیا، آرگان، کافئین و گروه ویتامین‌های B است و بهترین سازگاری را با موهای آسیب‌دیده و شکننده دارد. شامپو تقویت‌کننده مو ولا مدل فاقد سولفات می‌تواند موهایتان را به خوبی بازسازی و براق کرده و ضمن تغذیه‌ی موها التهاب کف سر را تسکین دهد.

۸-شامپو بدون سولفات مومیا مدل احیاکننده

شامپو کراتینه احیا‌کننده بدون سولفات و بدون نمک مومیا مخصوص موهای کراتینه، رنگ شده و آسیب‌دیده فرمولاسیون ویژه‌ی کرمی دارد که برگرفته از دانش نوین لابراتوار آرایشی مومیا در کشور فرانسه است. این شامپو به لحاظ کیفیت و اثرگذاری از نمونه‌ شامپوهای کراتینه رایج بازار با فرمول قدیمی صدفی متمایز خواهد بود. شامپو کراتینه بدون سولفات مومیا علاوه بر آبرسانی عمیق، ایجاد نرمی ابریشمی و محافظت بلندمدت از کراتین مو، سبب ترمیم و احیای بنیادی سلول‌های موی آسیب‌دیده از عوامل خارجی مانند رنگ و دکلره یا محصولات آرایشی بی‌کیفیت مو می‌شود.

این مطلب را بخوانید
بهترین و قوی ترین ماسک مو خانگی
بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

فرمولاسیون شامپو کراتینه مومیا بر پایه‌ی اثرگذاری درمانی سریع بنا شده و حاوی ترکیبات گیاهی روغن اورگانیک آرگان و جوجوبا و مواد موثره پروتئین کراتین ابریشم و کلاژن مو است. طبق نتایج بالینی بر روی بیش از ۱۰۰۰ نفر از مصرف‌کنندگان این شامپو در اولین تجربه مصرف، نرمی فوق‌العاده و حالت ابریشمی موها مشاهده شده است.

۹-شامپو بدون سولفات نئودرم مدل کراتینه

شامپو نئودرم مدل کراتینه یک مدل شامپوی بدون سولفات ایرانی است که جزو لیست پرفروش ترین شامپوهای بدون سولفات دیجی‌کالا قرار دارد. شامپو سر کراتینه فاقد سولفات نوتریسل نئودرم یک فرمول غنی از مواد مغذی، بدون سایش و مرطوب کننده است که موها و پوست سر را به آرامی تمیز می‌کند. این شامپو حاوی کراتین سرشار از مواد مغذی و آبرسان همچون بیوتین، روغن مورینگا و پروبیوتیک‌ها است که تغذیه و محافظت حرفه‌ای از مو و پوست سر را فراهم می‌کند. روغن مورینگا در شامپو کراتینه فاقد سولفات نئودرم سرشار از ماده معدنی روی است که به تولید کراتین و در نهایت تقویت مو کمک می‌کند. این روغن ارزشمند علاوه بر خاصیت ضدالتهابی، دارای خواص محافظتی و مرطوب کنندگی قوی است.

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

۱۰- شامپو تقویت‌کننده مو بیونیج مدل Repair

شامپو بدون سولفات برای موهای چرب

شامپوی گیاهی مخصوص موهای آسیب‌دیده بیونیج، با حفظ و کنترل سبوم (چربی) نرمال پوست سر، ضمن آبرسانی و تسکین پوست سر، از مشکلات ناشی از آسیب دیدگی مو از جمله ریزش، نازک شدن تار موها، شوره، خارش پوست سر و… نیز پیشگیری می‌کند. همچنین وجود ترکیبات تغذیه‌کننده و ترمیم‌کننده نه تنها موجب ترمیم آسیب‌دیدگی موها می‌شوند، بلکه عمر کراتین موهای کراتینه شده را هم افزایش می‌دهند.

1- شامپو بدون سولفات هیر واتر مخصوص موهای چرب کامان

افرادی که موهای چرب دارند، می‌دانند که بعد از هر بار حمام رفتن معمولا تا نیمی از روز موهای‌شان تمیز و بدون چربی خواهد بود و بعد از این مدت کم‌کم ترشح چربی شروع شده و موها حالت خود را از دست می‌دهند. معمولا اوج زمان تمیز ماندن موهای این افراد 24 ساعت است و بعد از این مدت به شستن مجدد موها نیاز پیدا می‌کنند. به همین خاطر است که بسیاری از افراد، مصرف شامپو بدون سولفات برای موهای چرب را بی‌فایده می‌دانند. اما این دیدگاه چقدر درست است؟ حقیقت این است که مصرف شامپو بدون سولفات، فارغ از نوع موهای شما، سلامت پوست سر و تار موها را تضمین می‌کند. اما این به شرطی است که هنگام خرید شامپو، به جنس موهایتان توجه ویژه‌ای داشته باشید. بدیهی است مصرف شامپو بدون سولفات معمولی، برای افرادی که موی چرب دارند مفید نخواهد بود.

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

یکی از انواع شامپو بدون سولفات هیر واتر کامان به موهای چرب اختصاص داده شده است. این شامپو pH مناسبی دارد که می‌تواند ترشح چربی کف سر را کنترل کرده و موهای شما را برای مدت بیشتری تمیز نگه دارد. بعضی کاربران می‌گویند موهایشان تا 48 ساعت هم تمیز باقی مانده و بعد از مدتی نیازشان به شستشوی زیاد موها کاهش پیدا کرده است.

اگر شما هم موهای چربی دارید و به دنبال یک شامپوی خوب می‌گردید که کاملا بدون سولفات باشد و به موهایتان آسیبی وارد نکند، شامپو کامان مدل هیر واتر و مخصوص موهای چرب را به شما توصیه می‌کنیم. این شامپو علاوه بر کنترل چربی، موها را تغذیه می‌کند و رطوبت از دست رفته را به آن‌ها برمی‌گرداند. به همین دلیل ظاهر موهایتان سالم، شفاف و درخشان خواهد شد و از زیبایی بیشتر لذت خواهید برد.

2- شامپو بدون سولفات هیر واتر مخصوص موهای رنگ شده کامان

هر چقدر هم که رنگ موی شما خوب باشد، اگر از یک شامپوی نامناسب برای شستن موهایتان استفاده کنید، بلافاصله یا بعد از مدت کوتاهی متوجه تغییر رنگ موها و محو یا کدر شدن رنگ خواهید شد. این اتفاق نه تنها ظاهر زیبایی به شما نمی‌دهد؛ بلکه باعث هدر رفتن هزینه و زمانی می‌شود که برای رنگ کردن موهایتان صرف کرده‌اید. اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد و دوست دارید رنگ موی‌تان تثبیت شود، باید از یک شامپو بدون سولفات استفاده کنید.

یکی از بهترین محصولاتی که به طور ویژه برای موهای رنگ شده و تثبیت رنگ طراحی شده است، شامپو بدون سولفات هیر واتر کامان با رنگ صورتی روشن است که برای موهای رنگ شده طراحی شده است.این مدل شامپو علاوه بر اینکه بسیار ملایم است، قدرت شویندگی بالایی دارد و در عین حال که موها را تمیز می‌کند، مانع از تغییر رنگ‌شان خواهد شد.

این مطلب را بخوانید
متخصص غدد رشد قد

در فرمولاسیون شامپو بدون سولفات کامان مخصوص موهای رنگ شده آنتی اکسیدان قرار دارد که در مقابل عوامل محیطی مثل نور خورشید و آلودگی هوا از سلامت موها محافظت می‎کند. آنتی اکسیدان همچنین باعث درخشان شدن موها می‌شود و از طریق ترمیم ساقه مو منجر به حفظ سلامت بیشتر موهای شما خواهد شد. بنابراین اگر به دنبال یک شامپوی ملایم و مناسب برای موهای رنگ شده هستید، هیر واتر کامان با رنگ صورتی را مد نظر داشته باشید.

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

3- شامپو بدون سولفات هیر واتر ضد ریزش کامان

ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که در وهله اول باید دلیل آن را پیدا کرد. برای مثال مشکلات تیروئید یا کمبود بعضی ویتامین‌ها می‌تواند منجر به ریزش مو شود؛ اما اگر دلیل خاصی برای این مسئله وجود ندارد، انتخاب شامپوی مناسب باید در برنامه شما قرار بگیرد. معمولا بهترین شامپوهای ضد ریزش مو حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای تقویت موها هستند و از این طریق ریزش مو را کاهش خواهند داد.

4-شامپو بچه فاقد سولفات بنفش زی موی

انواع شامپو بچه به نسوزاندن چشم‌ها و ملایم بودن معروف هستند؛ بنابراین استفاده از این شامپوها نه تنها برای بچه‌ها مناسب است؛ بلکه بسیاری از بزرگسالانی که پوست و موی حساسی دارند، از شامپو بچه استفاده می‌کنند.شامپو بچه فاقد سولفات بنفش زی موی یکی از انواع شامپو بدون سولفات است که استفاده از آن نه تنها برای کودکان؛ بلکه برای بزرگسالان هم مناسب است.

این شامپو با حجم 200 میل و رنگ بنفش، حاوی پروتئین و کراتین هیدرولیز شده است که لطافت و نرمی را به موهای شما برمی‌گرداند. همچنین استفاده از از عصاره کالاندولا و آلوئه ورا استفاده از این شامپو را برای افراد و کودکان با پوست حساس مناسب می‌کند و اجازه ایجاد حساسیت یا التهاب را به پوست کف سر نخواهد داد. همچنین شامپو بنفش زی موی برای از بین بردن و باز کردن گره‌های مو نقشی کلیدی بر عهده دارد و مانع از گره خوردن موها خواهد شد. بزرگسالان می‌توانند از این شامپو برای استفاده روزمره کمک بگیرند و از ملایمت آن در شستشو لذت ببرند.

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

شامپو بدون سولفات و ضد ریزش موی هیر واتر کامان با رنگ آبی یکی از شامپوهای خوبی است که برای از بین بردن ریزش موها ساخته شده است. در فرمولاسیون این شامپو انواع ویتامین‌ها قرار داده شده‌اند و بیوتین به عنوان یکی از بهترین تقویت کننده‌های مو وجود دارد. همچنین زینک و کافئین برای تقویت ریشه و تحریک آن وجود دارد که بعد از مدتی استفاده ریزش موها را کاهش خواهد داد. کسانی که دچار ریزش مو هستند و در عین حال موهای رنگ شده دارند، می‌توانند با خیال راحت از هیر واتر آبی کامان کمک بگیرند و علاوه بر حفظ موها، رنگ موی‌شان را هم حفظ کنند.

5- شامپو بدون سولفات لافارر

اگر به دنبال شامپو بدون سولفات ایرانی برای موهای کراتینه شده هستید، لافارر یکی از بهترین پیشنهادات ممکن برای شما است. این شامپو، بافتی ژل کرمی دارد و با استفاده از آن می‌توانید به طور هم‌زمان هم باعث تقویت موهایتان شده و جلوی ریزش آن‌ها را بگیرید و هم موها را رطوبت رسانی عمیق کنید.

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

شامپو لافارر برای موهای آسیب دیده، کراتینه شده، رنگ و دکلره شده طراحی شده است و خشکی ناشی از این موارد را برطرف کرده؛ مانع از خرد شدن موها و ریزش آن‌ها خواهد شد. در فرمولاسیون این شامپو علاوه بر عصاره دانه انار، چای سبز، پروتئین هیدرولیز شده گندم و سویا، گلیسیرین و ویتامین ای وجود دارد که همگی در کنار هم نقش یک ترمیم کننده بسیار قوی را اجرا خواهند کرد. این شامپو همچنین جلوی تغییر رنگ موها را گرفته و از آنجایی که بسیار ملایم است، در استفاده روزانه به کمک افراد با پوست سر حساس خواهد آمد.

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

6- شامپو مناسب پوست سر حساس بدون سولفات یانسی

یکی از مشکلاتی که منجر به ایجاد ناراحتی برای افراد می‌شود، خشک شدن بیش از اندازه پوست کف سر و احساس خارش بعد از هر بار شستن موهاست. این افراد معمولا پوست کف سرشان بسیار حساس است یا به دلایلی دچار التهاب در این ناحیه هستند و نباید از هر شامپویی استفاده کنند. شامپو بدون سولفات و مناسب پوست سر حساس یانسی یکی از محصولاتی است که به این افراد توصیه می‌کنیم. این شامپو ملایمتی بسیار زیاد دارد و به هیچ وجه باعث تحریک پوست کف سر نخواهد شد. در شامپو بدون سولفات یانسی انواع پروتئین‌ها و کراتین‌های طبیعی وجود دارند که به نرم شدن موها و درخشندگی آن‌ها کمک خواهند کرد. همچنین وجود عصاره بابونه در شامپو یانسی یکی از نکات مثبت دیگر این شامپو است؛ عصاره بابونه ضد التهاب است و می‌تواند پوست حساس کف سر را آرام کند. بنابراین اگر به هر دلیلی پوست سرتان ملتهب است یا بسیار خشک شده است؛ استفاده از شامپو یانسی را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ مگر اینکه مشکل شما به دلیل بیماری خاصی باشد و تحت درمان باشید. در این صورت با تایید پزشک می‌توانید از این شامپو استفاده کنید.

این مطلب را بخوانید
پلكسر بلفاروپلاستى چيست؟ + بررسی مزایا و عوارض جوانسازی با پلکسر

طرز استفاده صحیح از شامپو بدون سولفات خوب

شامپو فری سولفات تفاوتهایی با شامپوهای معمولی دارد که روش مصرف آن را نیز متفاوت کرده است. برای مصرف شامپو فری سولفات به نکات زیر توجه کنید:

1- موهای کاملا خیس

قبل از استفاده از شامپوی بدون سولفات ، موهای خود را کاملا خیس کنید. این مورد برای شامپوی معمولی نیز وجود دارد اما برای شامپوی بدون سولفات بسیار ضروری است.اگر موهای شما کاملا خیس نشده است ، پخش کردن شامپو فری سولفات بر روی مو سخت می شود.

2- مقدار مصرف

اکثر مردم انتظار دارند که شامپو کف کند و وقتی شامپو فری سولفات استفاده می کنند و کف زیادی نمی بینند، مقدار مصرف شامپو را افزایش می دهند.در حالیکه این کار اشتباه است.  شامپو فری سولفات درست است که کف نمیکند اما وظیفه تمیز کردن موها را با همان مقدار مصرف عادی انجام میدهد و نیازی به استفاده بیش از حد از شامپو نیست.

3- آب بیشتر

وقتی شامپو فری سولفات کف نمیکند، به جای اینکه مقدار بیشتری از شامپو را روی موهای خود بریزید، آب بیشتری به موهایتان بزنید.  آب به فعال شدن شامپو و پخش آن از طریق مو کمک می کند.

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی

4- دو بار شامپو بزنید

دو بار شامپو بزنید. بدون عمل کف کردن ، پاک کردن آلودگی و روغن موهای شما سخت تر است. شامپوی دوم موهای شما را کاملا تمیز می کند.

5- آبکشی کافی

موهای خود را کاملا آبکشی کنید. اطمینان حاصل کنید که موهای خود را خوب آبکشی کرده اید و هیچ شامپویی روی سرتان باقی مانده است. هرگونه باقیمانده از شامپو بدون سولفات احساس سنگینی در موهای شما ایجاد می کند.

سوالات متداول

چه کسانی می‌توانند از شامپو بدون سولفات استفاده کنند؟

سولفات یک ماده آسیب‌زننده به مو است که موجب از دست رفتن رطوبت موها می‌شود. اگر نگران آسیب دیدن به موهایتان هستید، پوست سر حساسی دارید، موهای خود را کراتینه کرده‌اید و یا به دنبال یک شامپوی بی‌ضرر می‌گردید، بهتر است از شامپوهای بدون سولفات به جای شامپوهای معمولی استفاده کنید.

شامپوی بدون سولفات چیست؟

سولفات یک ماده پاک‌کننده قوی است که برای از بین بردن چربی و آلودگی در شامپوهای معمولی استفاده می‌شود. اما این ماده به شدت برای موها مضر است و به تار مو آسیب وارد می‌کند.شامپوهای بدون سولفات نوع ملایم‌تری از شامپوها هستند که کف کمتری تولید می‌کنند، اما قدرت پاک‌کنندگی مناسبی دارند و از موهای شما در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

علت چرب شدن مو بعد از استفاده از شامپوهای بدون سولفات چیست؟

شامپوهای بدون سولفات کف کمتری تولید می‌کنند. اگر موهای چربی دارید، ممکن است بعد از استفاده از این شامپوها احساس کنید که موهایتان زودتر از حالت معمول چرب و کثیف می‌شود. در این شرایط باید از شامپوهای بدون سولفات مخصوص موی چرب استفاده کنید.

عوارض شامپو بدون سولفات چیست؟

از آن جایی که شامپوهای بدون سولفات ملایم هستند و قدرت پاک‌کنندگی پایینی دارند، ممکن است موجب تجمع چربی در پوست سر و ریزش مو شوند. بهتر است نوع شامپوی بدون سولفات خود را متناسب با نوع موهای خودتان انتخاب کنید و یا در هفته یک بار از شامپوی معمولی استفاده کنید.

سخن پایانی

شامپو بدون سولفات یکی از بی‌ضررترین انواع شامپو است که این روزها بیشتر از همیشه در دنیا محبوب شده است. حقیقت این است که در ترکیبات اکثر شامپوها از سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات و سایر سولفات‌های رایج استفاده می‌شود که در کنار ایجاد کف بیشتر در زمان شستشو، به تار موی شما آسیب وارد می‌کنند. سولفات یک نوع نمک مخرب است که اگر به مدت طولانی استفاده شود، موجب نازک شدن تار مو، ضعیف شدن ریشه مو و حتی موخوره می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

موهای وز و روش‌های صاف کردن موهای وز وز شدن مو، یکی از شایع‌ترین مشکلات …

دیدگاهتان را بنویسید