روغن جوانه گندم

معجزات روغن جوانه گندم بر زیبایی

امروزه همه به دنبال راه‌ها مختلفی برای بهبود همه‌جانبه‌ِ سلامت و زبایی خود هستند. استفاده از مواد طبیعی و روغن‌های گیاهی، از بی‌عارضه‌ترین و مفیدترین را‌های موجود است. آیا تاکنون در مورد روغن جوانه گندم شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید فواید آن چیست؟ این روغن گیاهی، از روغن‌هاییست که به دلیل اثربخشی بسیار، در مواد آرایشی استفاده گسترده ‌ای دارد. در این مقاله بیشتر با خواص بی‌نظیر این کرم آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

روغن جوانه گندم چیست؟

وغن جوانه گندم از طریق دستگاه های فشار سرد استخراج می شود. روغن جوانه گندم خام دارای رنگ طلایی تا قهوه ای است. از طرف دیگر روغن تصفیه شده به رنگ زرد و شفاف است. این روغن از حدود 60٪ اسیدهای چرب غیر اشباع شده، 88٪ اسید لینولئیک (امگا 6)، حدود 18٪ اسید اولئیک و 18٪ اسیدهای چرب اشباع شده (به ویژه اسید پالمیتیک) تشکیل شده است و به ازای هر 100 گرم دارای 884 کالری می باشد. همچنین این روغن سرشار از ویتامین E است. (آمپول فشار برای زایمان)

خواص روغن جوانه گندم

  • روغن جوانه گندم به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، با پیری پوست مبارزه می کند و با بهبود جریان خون، باعث سلامت پوست می گردد.
  • وجود مواد مغذی مختلف در آن، سیستم ایمنی و سیستم عصبی بدن را بهبود می بخشد.
  • این روغن تصفیه نشده از جوانه دانه گندم تهیه می شود و غنی از ویتامین E می باشد. در واقع، در میان همه روغن های گیاهی، این روغن منبع ویتامین E است.
  • روغن جوانه گندم حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A و D و سرشار از پروتئین و لسیتین می باشد.
روغن جوانه گندم برای مو
  • از دیگر مزایای این روغن می توان به اثر تقویتی آن در سیستم ایمنی بدن و نیز بازگرداندن سلامت کلی بدن اشاره کرد.
  • از دیگر فواید این روغن می توان به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما اشاره کرد. روغن جوانه با بیماری هایی مانند درماتیت و کاهش اسکار نیز مبارزه می کند و به شکل مؤثری سوختگی ها و زخم های پوستی را بهبود می بخشد. از آنجا که این روغن بر جریان خون در پوست مؤثر می باشد، به بهبود سلول های پوست که در اثر حرارت سوزان خورشید آسیب دیده اند، کمک می کند. بنابراین، روغن جوانه برای سلامت عمومی پوست مفید است.
این مطلب را بخوانید
مراقبت های قبل از عمل کاشت مو: راهنمایی برای حالت بهتر موها

خواص روغن جوانه گندم برای مو

روغن جوانه گندم یک منبع غنی از اسید چرب امگا ۶ و همچنین اسید معروفی به نام اسید لینولئیک است که به عنوان ماده مغذی موها شناخته‌شده و می‌تواند در تغذیه و رشد موها مؤثر باشد. در زیر به مواردی از خواص آن برای موها اشاره می‌کنیم:

درمان موهای خشک و آسیب دیده

روغن جوانه گندم به معالجه و جلوگیری از خشکی مو ناشی از رنگ های شیمیایی و گرما کمک می کند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نشاسته برای صورت را بخوانید.

روغن جوانه گندم برای مو

این روغن حاوی مرطوب کننده های طبیعی و چربی های آلی از جمله اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک است که به پوست سر جذب می شود که این، به مرطوب کردن مو کمک می کند. (لمینت بهتر است یا کامپوزیت)

نرم کننده طبیعی

روغن جوانه گندم می تواند جایگزین مناسب نرم کننده شیمیایی باشد. این روغن به صاف و براق کردن مو کمک کرده و از گره خوردن موها به خصوص بعد از استحمام جلوگیری می کند. مقاله زنجبیل و یائسگی زودرس را بخوانید.

روغن جوانه گندم محافظت از پوست سر

پروتئین ها، ویتامین E و اسیدهای چرب، عناصر موجود در روغن جوانه گندم هستند که مواد مغذی اساسی برای پوست سر می باشند. عناصر ذکر شده می توانند میزان اسیدیته در پوست سر را تنظیم کنند که این، به از بین بردن سلول های مرده پوست سر نیز کمک می کند. بنابراین، ماساژ پوست سر با این روغن، باعث تغذیه پوست سر می شود.

تقویت رشد مو

روغن جوانه گندم علاوه بر تحریک رشد سلول ها و بافت ها در پوست سر، به رشد و تقویت مو از ریشه تا ساقه کمک می کند، زیرا حاوی ویتامین E، فیبر، اسیدهای چرب و ویتامین B می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله پسوریازیس سر را بخوانید.

روغن جوانه گندم برای مو

این پروتئین ها برای تقویت فولیکول ها و تارهای مو بسیار مهم است و از شکستن و خشک شدن آن ها جلوگیری می کند. همچنین می تواند تولید روغن های پوست سر را تنظیم کند، که این یک محافظ طبیعی از ریشه مو است.

این مطلب را بخوانید
چرا بارداری خارج از رحم اتفاق میفته

درمان موخوره

درمان موهای شکننده اغلب دشوار است، اما مرطوب کردن آن با روغن جوانه گندم باعث می شود ظاهر آن منسجم تر شود. اسید لینولئیک، ویتامین E و ویتامین B می توانند به ترمیم موهای آسب دیده و از بین بردن موخوره های شما کمک کنند. شما می توانید 3 بار در هفته، شب قبل از خواب، روغن خام را روی ریشه و ساقه های مو به خصوص انتهای آن ها بزنید و بگذارید تا صبح به روی آن ها بماند. سپس با شامپوی ملایم موهای خود را بشویید. (علت گودی چشم چیست)

خواص روغن جوانه گندم برای پوست

روغن جوانه گندم حاوی بسیاری از مواد مغذی متفاوت از جمله پروتئین، ویتامین B و اسیدهای چرب است که باعث تقویت سلامت پوست می شود. همچنین این روغن به راحتی جذب پوست شده که این باعث می شود یک مرطوب کننده موثر و درمان فوری برای خشکی پوست  باشد. در ذیل به برجسته ترین فواید این روغن برای پوست اشاره کرده ایم. (پروستات کجاست)

از بین بردن چین و چروک

پیری زودرس یکی از مهم ترین مشکلات پوستی است. یکی دیگر از فواید روغن جوانه گندم برای پوست، بهبود تولید کلاژن است. این ماده حاوی درصد بالایی از پروتئین است. عامل اصلی محافظت از پوست در برابر عواملی می باشد که با افزایش سن رخ می دهد. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در روغن باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شوند که این امر باعث می شود از پوست در برابر علائم پیری زودرس محافظت کند و روند پیری پوست را به تاخیر بیندازد.

این مطلب را بخوانید
پسوریازیس (Psoriasis) چیست؟ + بررسی و معرفی راه‌های درمان پسوریازیس

پتاسیم موجود در این روغن به پاکسازی منافذ داخلی پوست نیز کمک می کند. این ماده در بسیاری از محصولات موجود برای لکه برداری پوست نیز استفاده می شود. (عوارض ماسک ماست و نشاسته)

روغن جوانه گندم پوست را پاکسازی می کند

روغن جوانه گندم یک روغن طبیعی است که به پاکسازی صورت کمک می کند. به پوست رطوبت می بخشد و چربی اضافه آن را از بین می برد. که این چربی ها می تواند منجر به مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش و غیره شود. از این روغن می توان به عنوان ماسک صورت استفاده کرد. البته افرادی که پوستی چرب دارند قبل استفاده از آن باید با یک متخصص پوست مشورت کند. مقاله همه چیز درباره جوش را بخوانید.

روغن جوانه گندم برای پوست

همچنین وجود ویتامین E در این روغن برای پوست سالم، مفید و لازم است. ویتامین E علاوه بر نقش آن در تحریک تولید کلاژن در پوست، برای تقویت آن و کاهش ظاهر چین و چروک عمل می کند.

روشن کردن نواحی تیره پوست با روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم یکی از روغن های سرشار از ویتامین E ،B ،A است. این روغن باعث جلوگیری از بروز تیره شدن پوست می شوند. همچنین نواحی تیره پوست را هم روشن کرده و به مرور زمان آن را از بین می برد. شما می توانید 50 میلی لیتر از این روغن را با 50 میلی لیتر روغن بادام یمخلوط کنید. سپس شب قبل از خواب با پنبه در نقاط تیره پوست استعمال کنید. صبح با آب ولرم شستشو دهید. (کم کاری کبد و لک صورت)

این مطلب را بخوانید
تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

مرطوب کننده

مرطوب کردن پوست یکی از مهمترین خواص این روغن است. که باعث می شود افراد از آن به عنوان یک دارو یا اسکراب صورت استفاده کنند. این ماده حاوی مواد معدنی و عناصر زیادی است که سطح رطوبت پوست را از داخل و خارج حفظ می کند.

روغن جوانه گندم برای پوست

این روغن حاوی بسیاری از مواد مغذی است که جوانی، طراوت و هیدراتاسیون را برای پوست فراهم می کند. همچنین حاوی ویتامین B و آنتی اکسیدان هایی می باشد که این از پوست، در شرایط خشکی آب و هوا محافظت می کند.

مناسب برای درمان آکنه

این روغن به دلیل ترکیباتی که دارا می باشد، پوست را تمیز کرده و آکنه را درمان می کند. همچنین جوش های سرسیاه را از بین برده و منافذ باز پوست را درمان می کند. شما می توانید روغن جوانه گندم و شیر را ترکیب کنید. سپس از این، به عنوان یک پاکسازی روزانه برای پوست استفاده کنید. (عاقبت بیماران روماتیسم مفصلی)

التهاب پوست را بهبود می بخشد

استفاده از روغن جوانه گندم بر روی پوست ملتهب یک روش مرسوم برای نسل ها بوده است. با توجه به مقادیر بالای توکوفرول ها مانند ویتامین E در این روغن، قادر به تغذیه پوست است. در نتیجه می تواند التهاب و هر گونه تورم در مناطق آسیب دیده را از بین ببرد. این امر موجب می شود که این روغن به عنوان یک داروی مؤثر برای پسوریازیس، اگزما و سایر شرایط پوستی مناسب باشد. (ادینوفاژی چیست)

سخن پایانی

در این محتوا هر آنچه از خواص روغن جوانه گندم لازم بود گفتیم تا بدانید این روغن طبیعی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات پوست و موی شما باشد. غنی بودن این روغن از انواع ویتامین‌ها نقطه‌ی عطفی برای آن محسوب می‌شود. اگر تجربه‌ای در تاثیر استفاده این روغن دارید، نظراتتان را با ما به میان بگذارید. (حرکات جنین بعد از پاره شدن کیسه آب)

این مطلب را بخوانید
بهترین و قوی ترین ماسک مو خانگی

پیشنهاد ما به شما

عفونت دندان

عفونت دندان چیست؟ + بررسی علائم و روش های درمان عفونت دندان با ویدیو

آبسه دندان یا عفونت دندان حفره‌ای چرکی است که در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید